“The World of Science” – Δεκέμβριος: Μαθαίνοντας για τον Αρχιμήδη και τον Γαλιλαίο

Ο Αρχιμήδης και τα Θαύματα της Επιστήμης
Τον Δεκέμβριο, στο πλαίσιο του προγράμματος “The World of Science”, οι μαθητές μας μαθαίνουν για τον μεγάλο μαθηματικό και εφευρέτη Αρχιμήδη. Από τις ανακαλύψεις του στη μηχανική μέχρι το περίφημο «Εύρηκα!», εξερευνούμε τη συνεισφορά του στην επιστήμη και την τεχνολογία. Ένα ταξίδι στη σοφία που εμπνέει!

archimedes

“The World of Science” – Ιανουάριος: Ανακαλύπτοντας τον Αϊνστάιν και την Κιουρή

Ο μήνας Ιανουάριος είναι αφιερωμένος σε δυο πολύ σημαντικούς επιστήμονες, τον Αϊνστάιν και την Μαρία Κιουρή!

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 01 26 224241

https://view.genially.com/673b9c5741e66484e768788e/presentation-einstein-presentation

 

Roboplayground e- twinning project!

Challenge 2: Build a bridge!

Η αποστολή σας να χτίσετε μια ισχυρή και λειτουργική γέφυρα χρησιμοποιώντας μπλοκ LEGO ή Duplo που μπορεί να υποστηρίξει το βάρος ενός μικρού αντικειμένου, όπως ένα αυτοκίνητο-παιχνίδι. Η πρόκληση θα βοηθήσει να εξερευνήσουν σημαντικές έννοιες στη μηχανική, τη φυσική και το σχεδιασμό ενώ δοκιμάζετε τη δύναμη και τη δημιουργικότητα της γέφυρας σας.

Υλικά:
Μπλοκ LEGO ή Duplo
Ένα αυτοκίνητο παιχνίδι ή ένα μικρό αντικείμενο (π.χ. ένα πλαστικό ζώο ή μια φιγούρα δράσης)
Βάρη (όπως νομίσματα ή μικρά βιβλία) για τον έλεγχο της αντοχής της γέφυρας

Σύνδεση STEAM:
Αυτή η δραστηριότητα συνδυάζει τις αρχές της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, της Τέχνης και των Μαθηματικών. Χτίζοντας τη γέφυρα, θα εξερευνήσετε βασικές έννοιες όπως η βαρύτητα, η ισορροπία και η κατανομή βάρους, που είναι κρίσιμες στη μηχανική και την αρχιτεκτονική. Θα χρειαστεί να σκεφτείτε πώς να κατανείμετε ομοιόμορφα το βάρος στη γέφυρά σας για να διασφαλίσετε ότι μπορεί να κρατήσει το αυτοκίνητο-παιχνίδι ή άλλα μικρά αντικείμενα. Καθώς πειραματίζεστε με διαφορετικά σχέδια, θα λάβετε επίσης υπόψη τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των υλικών, τα οποία συνδέονται με τις πραγματικές πρακτικές μηχανικής.

Βήματα πρόκλησης:
Ξεκινήστε κάνοντας καταιγισμό ιδεών σε διαφορετικά σχέδια γεφυρών. Θα δημιουργήσετε μια κρεμαστή γέφυρα, μια γέφυρα δοκού ή κάτι εντελώς νέο;
Ξεκινήστε να χτίζετε τη γέφυρα σας χρησιμοποιώντας τα μπλοκ LEGO ή Duplo, έχοντας κατά νου τη σημασία της ισορροπίας και της δομής.
Μόλις ολοκληρωθεί η γέφυρά σας, τοποθετήστε προσεκτικά το αυτοκίνητο-παιχνίδι ή άλλο μικρό αντικείμενο πάνω του. Εάν η γέφυρά σας αντέχει, δοκιμάστε την προσθέτοντας σταδιακά περισσότερο βάρος και βλέποντας πόσο μπορεί να στηρίξει χωρίς να καταρρεύσει.
Καταγράψτε τα ευρήματά σας και σκεφτείτε τι λειτούργησε καλά και τι θα μπορούσε να βελτιωθεί στον σχεδιασμό σας.

Γιατί αυτό είναι διασκεδαστικό:
Θα έχετε την ευκαιρία να δοκιμάσετε τη γέφυρά σας στη δράση, να αμφισβητήσετε τις μηχανολογικές σας δεξιότητες και να δείτε πόσο μικρές προσαρμογές στο σχέδιό σας μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην απόδοση. Επιπλέον, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μάθετε πώς οι δυνάμεις της φύσης επηρεάζουν τις δομές, όπως ακριβώς κάνουν οι μηχανικοί του πραγματικού κόσμου!

collage 14 collage 15

Το πιο μικρό ξωτικό #CodeWeek2024

Το πιο μικρό ξωτικό #CodeWeek2024

#codeweek2024


Με αφορμή το βιβλίο «Το πιο μικρό ξωτικό» το οποίο μπορείτε να το βρείτε εδώ: “Το πιο μικρό ξωτικό” , ο Όλιβερ στέλνει μήνυμα στα παιδιά με το οποίο ζητάει τη βοήθειά τους. Θέλει να κάνει χριστουγεννιάτικο δώρο στη φίλη του, την Ντοτ, την αγαπημένη της λιχουδιά, όμως, δε θυμάται πως λέγεται. Τα παιδιά θα κληθούν να βοηθήσουν τον Όλιβερ κάνοντας χρήση της μελισσούλας beebot. Τα παιδιά θα χωριστούν σε ομάδες των 3 ατόμων και θα δοθεί σε κάθε ομάδα από μία ταμπλέτα. Το ένα παιδί «γράφει» τον κώδικα με τα βελάκια (βοηθοί στην σύνταξη του κώδικα είναι και τα άλλα 2 μέλη της ομάδας), το άλλο παιδί πατάει τα αντίστοιχα κουμπιά της beebot και το τρίτο παιδί κρατάει την ταμπλέτα για να σκανάρει το QR code. Η εκπαιδευτικός έχει απλώσει το διαφανές πλέγμα πάνω στο οποίο θα κινηθεί το ρομποτάκι beebot. Κάτω από το πλέγμα τοποθετεί σε διαφορετικά σημεία εκτυπωμένα QR codes, τα οποία είναι αριθμημένα από το 1 έως το 6 και στα οποία έχει συνδέσει εικόνες που αποτυπώνουν χριστουγεννιάτικες εικόνες (μέλι, λο, μάγοι, καμινάδα, ρόδι, νάνος). Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να οδηγήσει τη beebot σε QR code ξεκινώντας από το QR code με τον αριθμό 1, η επόμενη ομάδα συνεχίζει στο QR code με τον αριθμό 2 έως ότου φθάσουν στο έκτο QR code. Κάνοντας χρήση της κάμερας που διαθέτει η ταμπλέτα τα παιδιά σαρώνουν το QR code για να εμφανιστεί η εικόνα. Η κάθε ομάδα μόλις εμφανιστεί η εικόνα ανακοινώνει τι κρύβεται πίσω από το QR code και χτυπάει τόσα παλαμάκια όσες οι συλλαβές της λέξης που αντιστοιχούν στην εικόνα (π.χ. αν η εικόνα δείχνει μία καμινάδα τότε χτυπάνε τόσα παλαμάκια όσα έχει η λέξη καμινάδα, κα-μι-νά- δα). Αφού χτυπήσουν τα παλαμάκια, η εκπαιδευτικός ζητάει να συγκρατήσουν και να θυμούνται την πρώτη συλλαβή (στην περίπτωση της καμινάδας η ομάδα συγκρατεί τη συλλαβή κα-). Όταν ολοκληρώσουν όλες οι ομάδες, θα  ανακοινώσουν διαδοχικά, η μία μετά την άλλη, την πρώτη συλλαβή που τους είχε ζητηθεί να συγκρατήσουν και όλες μαζί θα συνθέσουν μία λέξη, η οποία είναι το αγαπημένο γλύκισμα της Ντοτ, τα με-λο-μα-κά-ρο-να (μελομακάρονα).

collage 29 1

Το Πρόγραμμα e-Twinning ‘My World of Science’ για το 2024-2025

Η εικόνα παρουσιάζει το διεθνές πρόγραμμα e-Twinning “My World of Science” για το σχολικό έτος 2024-2025. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να αυξήσει την επικοινωνία των παιδιών με την επιστήμη, να διαδώσει την επιστημονική γνώση και να ενισχύσει την ομαδική εργασία και την υπευθυνότητα μέσω πειραμάτων και κωδικοποίησης. Οι ιδρυτικοί εταίροι του προγράμματος είναι η Zeliha Golbasi από την Τουρκία και η Iftime Elena Irina από τη Ρουμανία. Συμμετέχουν χώρες όπως η Τουρκία, η Ρουμανία, η Ελλάδα, η Λιθουανία, η Δημκρατία της Μολδαβίας, η Ιταλία, η Κροατία, η Σλοβακία και η Πολωνία. Το πρόγραμμα υπόσχεται να προσφέρει στα παιδιά μια διασκεδαστική και εκπαιδευτική εμπειρία με την επιστήμη και τους επιστήμονες.

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 12 10 στις 20.47.26 68e0527b

Η εικόνα περιλαμβάνει τρία τμήματα. Το πρώτο τμήμα παρουσιάζει τους ιδρυτικούς εταίρους και τις συμμετέχουσες χώρες. Το δεύτερο τμήμα περιέχει ένα μήνυμα καλωσορίσματος και το λογότυπο του e-Twinning. Το τρίτο τμήμα περιγράφει τους στόχους του προγράμματος.

Μοναδικά Μνημεία από Πέτρα και Χώμα: Η Εξερεύνηση του Ζαγορίου!

Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας την ομάδα του Eco Museum Zagoriou, οι οποίοι μας παρέθεσαν ένα μαγευτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα γεμάτο περιπέτεια και μάθηση! Τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη σύνδεση της τοπικής ιστορίας, του φυσικού περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής μέσα από την ιστορία και την τέχνη των πετρόχτιστων γεφυριών του Ζαγορίου.

Η κα Παναγιώτα μας καθοδήγησε σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο, αναδεικνύοντας τη σημασία των γεφυριών και τη μοναδική τεχνοτροπία τους. Ακολουθήσαμε ένα μονοπάτι που μας οδήγησε σε δύο ιστορικά γεφύρια: το Γεφύρι Πλακίδα και το Γεφύρι του Μύλου. Μαζί, μάθαμε για τους μαστόρους που τα κατασκεύασαν, τη μυστική γλώσσα και τα εργαλεία τους, αλλά και τον παραδοσιακό τρόπο κατασκευής γεφυριών.

Στο τέλος της ημέρας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να χτίσουν το δικό τους γεφύρι, χρησιμοποιώντας πέτρες, κονίαμα και καλούπια, όπως οι παραδοσιακοί τεχνίτες!

collage 12

collage 13

Ήταν μια μοναδική εμπειρία γεμάτη μάθηση, δημιουργία και διασκέδαση για τα παιδιά μας!

Από τη Μυθολογία στο Διάστημα (Myth2Space)

Τη φετινή χρονιά οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Παπίγκου συμμετέχουν στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Περιβαλλοντικής & Πολιτιστικής Εκπαίδευσης), με τίτλο: «Από τη Μυθολογία στο Διάστημα (Myth2Space)».

Το σχολείο μας θα συνεργαστεί με τα παιδιά και τις κα Ανδριάνα και την κα Ιωάννα από το 3ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης.

Στις 5/12/2024 , οι μαθητές συναντήθηκαν διαδικτυακά.

collage 29

Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω..αγκαλιά μεγάλη απλώνω!

Στο νηπιαγωγείο μας, το φετινό πρότζεκτ έχει ως στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία της φιλίας, του σεβασμού και της συνεργασίας, καθώς και να ευαισθητοποιηθούν για το φαινόμενο του μπούλινγκ. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά μας μάθαιναν πως δεν χρειάζεται να μαλώνουμε, αλλά να επικοινωνούμε με αγάπη και κατανόηση.

Το πρότζεκτ με τίτλο “Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω!” αναδεικνύει τη σημασία της υποστήριξης και της φιλίας σε κάθε στιγμή της καθημερινότητας. Μέσα από ιστορίες, παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να κατανοήσουν τις συνέπειες των πράξεών τους, ενώ παράλληλα ανακάλυπταν την αξία της φιλικής προσέγγισης και της αλληλοβοήθειας.

Στόχος του προγράμματος είναι να εμπνεύσουμε τα παιδιά να είναι ευγενικά με τους συμμαθητές τους, να αντιλαμβάνονται τις ανάγκες των άλλων και να εκφράζουν την αγάπη τους με πράξεις και λόγια. Κάθε μικρή κίνηση αλληλεγγύης, κάθε αγκαλιά, κάθε χαμόγελο δημιουργεί έναν καλύτερο κόσμο γύρω μας, μακριά από τη βία και την αδικία.

Με το σύνθημα “Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω!”, προτρέπουμε τα παιδιά να επιλέγουν τον δρόμο της φιλίας και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών τους, δημιουργώντας έτσι μια ζεστή και ασφαλή σχολική κοινότητα για όλους!

collage 10

collage 11

Παιδιά και Ρομπότ στον Κόσμο του Scratch: Η Παρουσίασή μας στο Έργο eTwinning “Roboplayground”

Tο μάθημα της τεχνολογίας και του προγραμματισμού γίνεται ένας συναρπαστικός τρόπος για τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά και να συνεργαστούν. Στο πλαίσιο του έργου eTwinning “Roboplayground”, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους με έναν ιδιαίτερο και πρωτότυπο τρόπο, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα ScratchJ.

Με τη βοήθεια του Scratch, τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους ψηφιακές παρουσιάσεις, όπου όχι μόνο παρουσιάζουν τα ονόματά τους, αλλά και τα ενδιαφέροντά τους . Το Scratch J τους έδωσε τη δυνατότητα να συνδυάσουν κίνηση, ήχο και γραφικά για να φτιάξουν τη δική τους ψηφιακή “προσωπικότητα”, κάνοντάς την να ζωντανέψει μπροστά στους συνεργάτες τους από διάφορες χώρες.

Η διαδικασία αυτή δεν ήταν μόνο διασκεδαστική, αλλά και εκπαιδευτική, καθώς τα παιδιά εξοικειώθηκαν με βασικές έννοιες του προγραμματισμού, όπως οι εντολές και οι αλληλουχίες, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσαν τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία και τη συνεργασία σε διεθνές επίπεδο.

Ανακαλύψτε τη μαγεία του Scratch και την αγάπη μας για το “Roboplayground” μέσα από τις παρουσιάσεις των παιδιών μας!