ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
- Υποθεματική
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
« Το ποδήλατο οδηγώ με ασφάλεια, μαθαίνω να κυκλοφορώ! »
Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου ήταν οι εξής:
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων 21ου αιώνα
- Να γίνει ενημέρωση και ευαισθητοποίηση στο θέμα των μετακινήσεων.
- Να αναδειχθούν τα οφέλη από τη χρήση του ποδηλάτου: ψυχαγωγία και άθληση.
- Να υποδειχθεί η ασφαλής χρήση του
- Να γίνει βίωμα και να υιοθετηθεί ο ΚΟΚ για τα ποδήλατα
- Να έρθουν σε επαφή και επικοινωνία με αθλητές και με το άθλημα.
- Να αναπτύξουν την κριτική σκέψη
- Να αναπτύξουν θετική στάση και να υιοθετήσουν σωστές πρακτικές κατά την οδήγηση του ποδηλάτου
- Να χαρούν από την οδήγηση του ποδηλάτου και να εκφραστούν μέσα από την τέχνη.
Αφόρμηση για την ενασχόληση με το ποδήλατο και τις μετακινήσεις γενικότερα στάθηκε το γεγονός πως στις 16 Μαΐου ο Διεθνής ποδηλατικός γύρος που πραγματοποιούνταν πέρασε από την πόλη μας.
Ακολούθησε συζήτηση γύρω από τις μετακινήσεις και τα μέσα μαζικής μεταφοράς καταγράφηκαν με μορφή ιδεοθύελας πρότερες γνώσεις των παιδιών. Τέθηκαν προβληματισμοί γύρω από αν χρειάζεται να υπάρχουν κανόνες όταν μετακινούμαστε με κάποιο όχημα ή ως πεζοί. Επιπλέον, αν ισχύουν αυτοί οι κανόνες και για τους μικρούς και για τους μεγάλους και αν πρέπει να γίνουν αποδεκτοί από όλους.
Ακολούθησε το παρακάτω βίντεο που αφορούσε το φίλο μας τον Κ.Ο.Κ.:
Μάθαμε ένα τραγούδι προκειμένου να εντυπωθεί με ρυθμικό τρόπο η σωστή οδική μας συμπεριφορά ως πεζών « στο δρόμο όταν περπατώ»:
Σε επόμενο εργαστήριο με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο αναπαραστήσαμε σωστές και λάθος συμπεριφορές και αναπτύσσοντας κριτική σκέψη αποδεχθήκαμε και υιοθετήσαμε τη σωστή συμπεριφορά. Μουσικό παραμύθι κουκλοθέατρο ο Γρηγόρης και ο Σταμάτης:
Παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι:
Έγινε λόγος για τις πινακίδες που υπάρχουν στους δρόμους για το μήνυμα τους. Σχολιάσαμε είδαμε ,διαβάσαμε πινακίδες:
Διαχωρίσαμε τις πινακίδες και τις ομαδοποιήσαμε
με βάση το μέγεθος :
Με βάση το σχήμα :
Με βάση το χρώμα :
Με βάση το σύμβολο:
Ενώσαμε τις μισές πινακίδες:
Κάναμε το ανάλογο φύλο εργασίας και στη συνέχεια τα παιδιά έδωσαν απάντηση στο αίνιγμα και με τη ζωγραφιά τους και γραφικά :
Στο παιχνίδι που ακολουθεί μετρήσαμε τα ποδήλατα:
Σειρά είχε η αναφορά στο ποδήλατο το αγαπημένο μεταφορικό μέσο όλων μίλησε στην ολομέλεια ο καθένας για το ποδήλατο του το περιέγραψε και μίλησε και για το συναίσθημα που του προκαλεί η οδήγηση του ποδηλάτου του. Η συζήτηση οδηγήθηκε στο ότι ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες και τις δεξιότητες που διαθέτουμε χρησιμοποιούμε διαφορετικά είδη και μεγέθη ποδηλάτων. Εκεί έγινε διαπίστωση και καταγραφή όσων παιδιών έχουν αποκτήσει τη δεξιότητα να κάνουν ποδήλατο σε δυο ρόδες και ποια οδηγούν ποδήλατο με βοηθητικές.
Τα παιδιά τα κληθήκαν να γράψουν – να αντιγράψουν σε φύλο εργασίας : Τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα ποδήλατο.
Τα παιδιά έκαναν στο χαρτί μια ιδιότυπη- ιδιαίτερη κατασκευή ποδηλάτου χρησιμοποιώντας εκτός από τα χρώματα και τη φαντασία οδοντογλυφίδες και κουμπιά.:
Επιπλέον από το blog krokotak (https://krokotak.com/) εμπνευστήκαμε και κάθε παιδί κατασκεύασε τον δικό του τρισδιάστατο ποδηλάτη :
Με το παραμύθι « ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας μας » παρουσιάστηκε με όμορφο τρόπο τα μέτρα προφύλαξης και η σωστή οδική συμπεριφορά ενός ποδηλάτη:
Για να βοηθηθούμε και να κάνουμε ποδήλατο με ασφάλεια παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον και σχολιάζαμε το παρακάτω βίντεο:
Τέλος, ο χώρος της αυλής του νηπιαγωγείου έγινε για λίγο αυτοσχέδιο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής προκειμένου να γίνει αντιληπτό στην πράξη πως κυκλοφορούμε σωστά είτε σαν ποδηλάτες και οδηγοί είτε σαν πεζοί:
Εκφραστήκαμε μέσω από την τέχνη χρησιμοποιώντας το φυσικό φως στην αυλή και σχεδιάζοντας τη σκιά του ποδηλάτου με χρωματιστές κιμωλίες στο δάπεδο.:
Τέλος, την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου στις 3 Ιουνίου τα παιδιά φιλοτέχνησαν τον ΟΥΡΑΝΙΟ ΠΟΔΗΛΑΤΗ ένα εμβληματικό έργο του γλύπτη Παντελή Σαμπαλιώτη που δωρήθηκε και αποτελεί σημείο αναφοράς για την πόλη της Καρδίτσας:
Το ποδήλατο -ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΜΠΕΛΑΣ
Το παιδί
θυσιάζει το ποδήλατο του
στο μεσημέρι.
Παρ’ το ήλιε
και καν’ το κύμα
να κρατά για πάντα
την ισορροπία
η θάλασσα.