Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Νηπιαγωγείου

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Νηπιαγωγείο


Εισαγωγή
Το Νηπιαγωγείο, εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη και κοινωνικοποίηση των παιδιών και θέτει τις βάσεις για τη μετέπειτα στάση τους προς τη μάθηση. Η διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας κι ενός ενεργού πολίτη αποτελούν δυο από τους βασικούς στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης.
Ο όρος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αναφέρεται στο σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις απαραίτητες, για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του Νηπιαγωγείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται πιο μεθοδικά και αποτελεσματικά οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.
Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός υποστηρικτικού πλαισίου για τη διαμόρφωση ενός κλίματος συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στη σχολική ζωή.
Σύνταξη και τήρηση του Κανονισμού
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου Παλατιτσίων, Βασιλείου Κωνσταντίνας, με τη συμμετοχή εκπροσώπου Γονέων και Κηδεμόνων.
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.
Το Νηπιαγωγείο Παλατιτσίων λειτουργεί με ένα πρωινό τμήμα, για την τρέχουσα σχολική χρονιά με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Κωνσταντίνα Βασιλείου.
Βρίσκεται στον ίδιο αύλειο χώρο με το Δημοτικό Σχολείο Παλατιτσίων – Βεργίνας και τα δύο τμήματα (Α’-Β’ Δημοτικού) που λειτουργούν στο συγκεκριμένο κτίριο.
Το Νηπιαγωγείο μας είναι ένας χώρος που γίνεται πραγματική δουλειά με αγάπη και σεβασμό για το κάθε παιδί, με στόχο να βοηθήσουμε τα παιδιά να διαμορφώσουν μια υγιή προσωπικότητα με ενδιαφέροντα, αναζητήσεις και κριτική σκέψη.
1. Λειτουργία του Σχολείου
I.Έναρξη – λήξη διδακτικού έτους 2021 – 2022
Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου 2021 και λήγει την 21η Ιουνίου του επόμενου έτους. Η διδασκαλία των μαθημάτων αρχίζει στις 13 Σεπτεμβρίου 2021 και λήγει στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους.
Την ημέρα λήξης των μαθημάτων χορηγούνται στους μαθητές τα αναμνηστικά τους και οι φάκελοι των εργασιών τους.
II.Προσέλευση – παραμονή και αποχώρηση μαθητών / μαθητριών
Για το σχολικό έτος 2021-2022 το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, διαμορφώνεται ως εξής:

  • Η προσέλευση των μαθητών και των μαθητριών στο Νηπιαγωγείο πραγματοποιείται από τις 8:15 έως τις 8:30.
    Η αποχώρηση των μαθητών και των μαθητριών από το Νηπιαγωγείο πραγματοποιείται στις 13:00.
  • Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία και στην ομαλή ροή του προγράμματος. Η τακτική και ανελλιπής φοίτηση είναι απαραίτητη για τη σωστή εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών/τριών.
    Η εκπαιδευτικός παραλαμβάνει τους/τις μαθητές/τριες στην είσοδο του κτιρίου του Νηπιαγωγείου
    και οι γονείς – συνοδοί αποχωρούν.
  • Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/τριών αλλά και για την αποτροπή της αναίτιας εισόδου και εξόδου αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και την αποτροπή εισόδου ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, οι θύρες εισόδου-εξόδου στον προαύλιο χώρο και στο κτίριο του σχολείου κλείνουν στις 8:30 και παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του ώστε να μην παρακωλύεται η ομαλή λειτουργία του προγράμματος και το παιδαγωγικό έργο του σχολείου.
  • Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του/της, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).
  • Κατά την ώρα της αποχώρησης οι μαθητές και οι μαθήτριες δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι. Διευκρινίζεται ότι κατά την αποχώρηση από το Νηπιαγωγείο οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα. Σε περίπτωση αδυναμίας προσέλευσης των υπεύθυνων αποχώρησης και για οποιαδήποτε αλλαγή συνοδού, ενημερώνεται έγκαιρα η εκπαιδευτικός.
  • Οι γονείς και οι συνοδοί προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης.
  • Η είσοδος των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο γίνεται με επίδειξη και όχι προσκόμιση βεβαίωσης αρνητικού αποτελέσματος κατόπιν διενέργειας αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), ο οποίος είναι υποχρεωτικός για τους/τις μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εξαιρούνται του μέτρου, τα παιδιά που έχουν ιστορικό νόσησης εντός του τελευταίου 6μήνου. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα, προ Τρίτης και Παρασκευής και έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα.
  • Η σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) είναι υποχρεωτική για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες του νηπιαγωγείου.
    III.Φοίτηση μαθητών/τριών
    Η φοίτηση των μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο παρακολουθείται από την εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα myschool.
    Όταν ένας/ μία μαθητής/τρια απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο, η εκπαιδευτικός επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς.
    IV.Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ)
    Το Ε.Ω.Π.Δ. συντάσσεται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια.
    Το Ε.Ω.Π.Δ. υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών θεμάτων για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Από το σχολικό έτος 2021-2022, στο πλαίσιο του ΕΩΠΔ του Νηπιαγωγείου εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και υλοποιούνται κατά την πρωινή λειτουργία και στο χρονικό διάστημα (διδακτικές ώρες) που ορίζεται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ», σε τρεις (3) διδακτικές ώρες, κατανεμημένες δύο (2) με τρεις (3) φορές την εβδομάδα.

Ο σχεδιασμός τους περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Ενοτήτων και δύναται να περιλαμβάνει από 20 ως 28 ΠAIΘ) ρογράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, δηλαδή 5 έως 7 εβδομάδες ανά Θεματική Ενότητα.

  • Από το σχολικό έτος 2021-2022, εισάγεται η Αγγλική γλώσσα για δύο διδακτικές ώρες την
    εβδομάδα στο πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα, μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες,
    βιωματικού χαρακτήρα.
    Η εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας γίνεται με την πρόσληψη εκπαιδευτικού ΠΕ06, σε πλαίσιο συνεργασίας με την νηπιαγωγό του τμήματος, που παραμένει στην τάξη λαμβάνοντας ενεργό μέρος στη μαθησιακή διαδικασία, όπως έχει οργανωθεί με βάση τις ανάγκες των μαθητών/-τριών από τις δύο εκπαιδευτικούς (ΠΕ06 και ΠΕ60).
    2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος
    Τα παιδιά έχουν ανάγκη από σταθερά και σαφή όρια βάσει των οποίων μπορούν να νιώσουν ασφαλή, να προσανατολιστούν και να προχωρήσουν. Χρειάζονται όρια για να γνωρίζουν μέχρι που μπορεί να φτάσει η συμπεριφορά τους και να κατανοήσουν τα όρια τους.
    Οι μαθητές χρειάζεται να γνωρίζουν ποιες είναι οι αναμενόμενες συμπεριφορές από αυτούς μέσα στην τάξη και στο σχολείο γενικότερα. Οι κανόνες δείχνουν τον τρόπο που οι μαθητές πρέπει να συμπεριφέρονται.
    Από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι μαθητές εμπλέκονται στη δημιουργία των κανόνων έτσι ώστε να νιώθουν συνυπεύθυνοι για την τήρησή τους. Επιπλέον, γίνεται συζήτηση για την αναγκαιότητα των κανόνων και την τήρηση αυτών. Οι κανόνες συμπεριφοράς αποτελούν αντικείμενο μάθησης στην τάξη και αποσκοπούν στην καλλιέργεια του σεβασμού, της ευγένειας, του ήθους και της κοινωνικότητας.
    Στόχος του Νηπιαγωγείου, ως φορέας αγωγής, είναι οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να εναρμονίζουν τη συμπεριφορά τους με τους κανόνες της τάξης.
    Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο νηπιαγωγείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με την εκπαιδευτικό της τάξης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.
    3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
    Ο Σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα ανησυχητικό φαινόμενο με πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στο σχολικό χώρο και στην ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα, αφού μπορεί να δημιουργήσει αρνητικό κλίμα στο σχολείο και να επηρεάσει άμεσα τη διαδικασία της μάθησης. Η έκθεση στην Ενδοσχολική βία μπορεί να επιφέρει σοβαρά συναισθηματικά προβλήματα και έντονο άγχος στους μαθητές και στις μαθήτριες.
    Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας είναι σημαντικός, δεδομένου ότι το σχολικό περιβάλλον έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει τη συμπεριφορά των μαθητών και να δράσει σαν μηχανισμός πρόληψης στην προσπάθεια αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας.
    Η ανάπτυξη θετικού κλίματος στο σχολείο αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Για το σκοπό αυτό διοργανώνονται κατάλληλες δράσεις με τα παιδιά που στόχο έχουν να ενημερωθούν, να ευαισθητοποιηθούν, να καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και να αναζητούν τρόπους επίλυσης τυχόν διαφορών μεταξύ τους, να σέβονται την προσωπικότητα του άλλου και να προάγουν τη φιλία και τη συνεργασία.
  • 4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
    I. Οι σχολικές γιορτές στο νηπιαγωγείο αποτελούν σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πέρα από τις ιστορικές πληροφορίες και τα μηνύματα που μεταδίδονται στα παιδιά, η συμμετοχή τους στην προετοιμασία και υλοποίησή τους υποστηρίζει το αίσθημα της συλλογικότητας καθώς με αυτό τον τρόπο τα παιδιά αισθάνονται ότι ανήκουν στενά σε μια συνδεδεμένη ομάδα με έναν κοινό στόχο.
    Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/ δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.
    Οι σχολικές εκδηλώσεις αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο μέσω του οποίου η μάθηση μπορεί να γίνει ευχάριστη, δημιουργική, βιωματική στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των παιδιών, είναι περισσότερο ή λιγότερο ανοιχτές εκδηλώσεις που οργανώνονται είτε με την ευκαιρία μια γιορτής (π.χ. η γιορτή των Χριστουγέννων) ή μιας εθνικής επετείου είτε ενός σημαντικού για τη σχολική ζωή γεγονότος (π.χ. η γιορτή για το τέλος της χρονιάς). Ειδικότερα για φέτος, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών και των περιοριστικών μέτρων για τη διασπορά του ιού COVIΘ) D-19, δεν πραγματοποιούνται ανοιχτές εκδηλώσεις.
    II. Σχολικές δράσεις θεωρούνται όλες οι προγραμματισμένες και κατάλληλα σχεδιασμένες δράσεις του σχολείου που συμπληρώνουν και εμπλουτίζουν το πρόγραμμα σπουδών. Πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, εντός ή/και εκτός του σχολείου και σε συνεργασία με άλλα σχολεία ή/και με άλλους φορείς. Οι δράσεις αυτές έχουν διεπιστημονικό/διαθεματικό, βιωματικό χαρακτήρα και ενθαρρύνουν τη διερεύνηση. Αποσκοπούν στον εμπλουτισμό του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών, στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των
    μαθητών, στην αισθητική καλλιέργεια, στην έκφραση της δημιουργικότητας, στη συνεργατικότητα, στην ανάπτυξη της αυτονομίας και της υπευθυνότητας.
    Για το διδακτικό έτος 2021-2022 το νηπιαγωγείο μας και οι μαθητές/τριες του
  • Συμμετέχουν στο έργο eTwinning, με τίτλο: «Κόκκινη κλωστή δεμένη…δεξιότητες γυρεύει!» σε συνεργασία με άλλα 38 Νηπιαγωγεία σε εθνικό επίπεδο.
  • Συμμετέχουν στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και υλοποιούν δραστηριότητες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε πρακτικές πρόληψης κινδύνων σε σχέση με την χρήση του διαδικτύου.
  • Συμμετέχουν στο Δίκτυο εκπαιδευτικής Ρομποτικής του 3ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας και εκπαιδεύονται σε ένα διαφορετικό περιβάλλον μάθησης, όπου προσφέρονται στα παιδιά πολλών ειδών μαθησιακές ευκαιρίες, όπως νέων τρόπων κοινωνικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ συνομηλίκων, ευκαιριών για κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη, καθώς και ανάπτυξη της παρατηρητικότητας, της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης.
  • Συνεργάζονται με τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Βεργίνας και τους μαθητές της Α’ & Β’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Παλατιτσίων – Βεργίνας και υλοποιούνται κοινές δράσεις στο πλαίσιο της Ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.
  • Στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου δύνανται να δημιουργηθούν κολλάζ φωτογραφιών ή βίντεο των μαθητών/τριών που λαμβάνουν μέρος στις παραπάνω δράσεις, με στόχο α) την ανάρτησή τους στη σχολική ιστοσελίδα για διάχυση των αποτελεσμάτων ή β) τη δημιουργία αναμνηστικού βίντεο σε ψηφιακό μέσο (dvd). Υπό την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται προσωπικά δεδομένα σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ότι τα πρόσωπα των μαθητών/τριών δε φαίνονται ή καλύπτονται με αυτοκόλλητα ή μωσαϊκό οι γονείς δίνουν γραπτή έγκριση υπογράφοντας έντυπο γονικής συγκατάθεσης.
  • 5. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας
    Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας έχει επίκεντρο τον/την μαθητή/τρια και αφορά όχι μόνο τη βελτίωση της σχολικής του/της επίδοσης και την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων συμπεριφοράς αλλά την ενίσχυση της γονεϊκής εμπλοκής στη σχολική ζωή συνολικά.
    Η αρμονική συνεργασία σχολείου-οικογένειας προϋποθέτει την αποτελεσματική επικοινωνία ανάμεσα στα δύο μέρη, η οποία προκύπτει μέσα από τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού.
    Για την επίτευξη αυτού του στόχου, κρίνεται απαραίτητη η υιοθέτηση κάποιων πρακτικών από το σχολείο, οι οποίες περιγράφονται ακολούθως:
  • Πραγματοποιείται συνάντηση γνωριμίας με τους γονείς στην αρχή του διδακτικού έτους, εκτός σχολικού ωραρίου, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, με στόχο το σχεδιασμό και τη διατήρηση της συνεργασίας.
  • Εξατομικευμένη συνάντηση, μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προσυμφωνημένη από την εκπαιδευτικό του τμήματος και το γονέα, ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/τριών.
  • Εξατομικευμένη συνάντηση κάθε φορά που η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
  • Πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών με το πέρας κάθε τριμήνου, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών τους και το πρόγραμμα του επόμενου τριμήνου.
  • Πρόσκληση των γονέων για παρακολούθηση σχολικών εορτών και εκδηλώσεων, οι οποίες επίσης, λόγω των περιοριστικών μέτρων για τον ιό δεν πραγματοποιήθηκαν.
  • Πρόσκληση και εθελοντική ενεργή συμμετοχή γονέων σε σχολικές δραστηριότητες σε θέματα που έχουν συνάφεια με το αντικείμενο εργασίας τους.
    Η ενημέρωση χρειάζεται να πραγματοποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και να είναι αμφίδρομη, προσφέροντας τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και γονείς να αλληλοενημερωθούν για την εικόνα του παιδιού στο σχολείο και στο σπίτι. Αυτό πραγματοποιείται με ατομικές συναντήσεις ή τηλεφωνική επαφή.
    Εκτός από την εξατομικευμένη παροχή πληροφοριών, η ενημέρωση των γονέων για θέματα της σχολικής ζωής υλοποιείται προφορικά, μέσα από ενημερωτικά μηνύματα στα προσωπικά email των γονιών, μέσα από την εφαρμογή Viber στην Ομάδα Γονέων του Νηπιαγωγείου και το ιστολόγιο του σχολείου.
    Για την απρόσκοπτη επικοινωνία και αρμονική συνεργασία κρίνεται απαραίτητο, οι γονείς- κηδεμόνες να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα την εκπαιδευτικό για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους.

Επίσης είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να ενημερώνουν έγκαιρα την εκπαιδευτικό της τάξης και να προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού με στόχο να ενσωματώνονται στον παιδαγωγικό σχεδιασμό, να εξατομικεύεται το πρόγραμμα διδασκαλίας κατά περίπτωση και να δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες που θα διασφαλίζουν την ανάπτυξη και πρόοδο του κάθε παιδιού.
6. Ποιότητα του σχολικού χώρου
Η ποιότητα του σχολικού χώρου είναι απαραίτητη προϋπόθεση, για να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Καθώς στο σχολείο περνούμε αρκετές ώρες της ημέρας, ο χώρος του είναι εκ των πραγμάτων ένα δεύτερο σπίτι και γι’ αυτό θα πρέπει να τον σεβόμαστε και να τον προστατεύουμε.
Άλλωστε οι καταστροφές ή η ρύπανση των χώρων του έχουν πολλές φορές δυσάρεστες συνέπειες, πρωταρχικά για την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια των ίδιων των μαθητών/τριών αλλά και για την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα.
Κοινός στόχος όλων των εμπλεκόμενων στη σχολική κοινότητα είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά και φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.
7. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Η σχολική μονάδα, ως λειτουργικός χώρος φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτεί αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών και συνιστά ενός πρωτοκόλλου – σχεδίου διαχείρισης κρίσεων.
Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου.
Στην κατεύθυνση αυτή και πιο συγκεκριμένα για την προστασία από σεισμούς έχει εκπονηθεί Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Οι μαθητές/μαθήτριες ενημερώνονται για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση του φαινομένου αυτού και γνωστοποιούνται στους γονείς οι χώροι συγκέντρωσης και παραλαβής των παιδιών μετά την εκδήλωση της σεισμικής δόνησης.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων κρίνεται αναγκαίο να ακολουθούνται ρητά οι οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠAIΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
 

8. Έγκριση και τήρηση του Κανονισμού
Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη καθώς και από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Η Προϊσταμένη

Βασιλείου Κωνσταντίνα