Τον μήνα Δεκέμβριο ξεκινήσαμε το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα τον “Κύκλο του Νερού”. Οι αρχικές μας πεποιθήσεις για τη δυσκολία που ίσως αντιμετώπιζαν τα νηπιάκια μας διαψεύστηκαν αμέσως. Με μεγάλη μας έκπληξη και χαρά είδαμε ότι τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις πρότερες γνώσεις τους και τις εμπειρίες κατάφεραν να ανταποκριθούν στις νέες αυτές δεξιότητες. Αυτό βέβαια ήταν φυσικό καθώς τόσο το φυσικό περιβάλλον όσο και η σχέση των κατοίκων με το νερό είναι στενά δεμένη με την καθημερινότητά τους: τρεχούμενα νερά, πηγές , γεφύρια, παραδοσιακός νερόμυλος, επαγγέλματα που σχετίζονται με το νερό κ.τ.λ.
Η εισαγωγή στο θέμα έγινε με το παραμύθι “Πέφτει πέφτει η σταγόνα ” και το αγαπημένο ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που ‘ σαι ποταμάκι”. Τα παιδιά κλήθηκαν να περιγράψουν το ταξίδι της σταγόνας, να βρουν πληροφορίες για το που βρίσκεται το νερό και ποια η χρήση του αλλά και να αποτυπώσουν τον κύκλο του νερού χρησιμοποιώντας κάρτες και ζωγραφίζοντάς το.
Και επειδή λατρέψαμε τη Σταγονούλα θελήσαμε να την φτιάξουμε χρησιμοποιώντας το ψαλίδι μας αλλά και να γράψουμε τη λέξη. Δεν μείναμε όμως μόνο εκεί αλλά μιας και οι Σταγόνες προέρχονται από τα σύννεφα τα ίδια τα παιδιά θέλησαν να ταΐσουν ένα πεινασμένο Συννεφάκι και να το “χορτάσουν” με σταγόνες ,ώστε να πέσει η βροχούλα στη γη. Ευκαιρία , λοιπόν, και για λίγα μαθηματικά. Στη συνέχεια παίζοντας το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού βρήκαμε τα σωστά γράμματα- σταγόνες και τα κρεμάσαμε στο σωστό συννεφάκι (σταγόνα, σύννεφο, νερό).
Και επειδή γίνεται προσπάθεια από το νηπιαγωγείο μας να έρθουν τα νηπιάκια μας σε επαφή με την παράδοση του τόπου του και σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο “Κύτταρο Τέχνης Τζουμέρκων” όπου είδαμε από κοντά τα μέρη του νερόμυλου και αντιληφθήκαμε την υδροδυναμική και τη χρήση της στην καθημερινότητα των κατοίκων. Είχε προηγηθεί σχετική προετοιμασία των παιδιών με τις ερωτήσεις που θα έθεταν εκεί αλλά και αναζήτηση πληροφοριών από το διαδίκτυο και φωτογραφικό υλικό. Με την επιστροφή μας αποτυπώσαμε την εμπειρία μας στο χαρτί. Τέλος , σειρά είχαν τα πειράματα, οι τρεις μορφές της ύλης του νερού (πάγος-στερεό, ατμός- αέριο, υγρό-νερό) και ζωγραφική με παγάκια!