Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το Νηπιαγωγείο Παλαιοχώρας Ημαθίας έχει ως βάση την δημοτική κοινότητα
Παλαιοχώρας Ημαθίας. Είναι ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο το οποίο απασχολεί μια
εκπαιδευτικό ΠΕ60 κλάδου νηπιαγωγών. Η συγκεκριμένη νηπιαγωγός εκτελεί και
χρέη προϊσταμένης της σχολικής μονάδας
Κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021 στο νηπιαγωγείο Παλαιοχώρας φοιτούν 11
παιδιά εκ των οποίων τα 4 είναι προνήπια και τα 7 είναι νήπια, όλα κάτοικοι της
δημοτικής κοινότητας Παλαιοχώρας. Τα παιδιά του μαθητικού δυναμικού του
νηπιαγωγείου μας είναι στο σύνολο τους Ρομά.
Κτιριακά το νηπιαγωγείο Παλαιοχώρας αποτελείται από 1 αίθουσα διδασκαλίας, 1
τραπεζαρία-κουζίνα, 1 χώρο υποδοχής των μαθητών όπου βρίσκεται και το γραφείο
προϊσταμένης καθώς και τουαλέτες 1 ενηλίκων και 1 παιδική με 1 νιπτήρα. Το
σχολείο περιβάλλεται από μεγάλη αυλή καλυμμένη με γρασίδι. Είναι περιφραγμένη
με κάγκελα και έχει 2 εισόδους – εξόδους.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία
Στα θετικά σημεία θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι κατά την αρχή της σχολικής
χρονιάς το άγχος του αποχωρισμού των προνηπίων μας καλύπτεται από την
συνεύρεση τους με τους συμμαθητές τους με τους οποίους γνωρίζονται πολύ καλά
και εκτός σχολείου. Έτσι η είσοδος στο σχολικό περιβάλλον γίνεται ομαλά και ο
χρόνος προσαρμογής που απαιτείται είναι σχετικά μικρός.
Σημεία προς βελτίωση
Σίγουρα είναι απαραίτητο να οριοθετηθεί η συμπεριφορά των μαθητών σύμφωνα με
τους κανόνες της σχολικής ζωής έτσι ώστε να ομαλοποιηθούν οι σχέσεις μεταξύ
τους. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων κοινωνικοποίησης, συνεργατικότητας, επίλυσης
προβλημάτων και διενέξεων με ειρηνικό τρόπο θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο στις
σχέσεις μεταξύ τους.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία
Στα θετικά σημεία όσον αφορά τη διοικητική οργάνωση οφείλουμε να σημειώσουμε
την ορθή τήρηση των βιβλίων της σχολικής μονάδας, την καταχώρηση και
πρωτοκόλληση εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων , την καλή οργάνωση
γενικότερα του διοικητικού έργου από την προϊσταμένη.
Επίσης πρέπει να σημειωθεί η προσπάθεια που καταβλήθηκε από την προϊσταμένη
της σχολικής μονάδας για την βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου.
Η προσπάθεια αυτή είχε ως αποτέλεσμα το σχολείο να βαφτεί εσωτερικά και να
τοποθετηθούν νέα κουφώματα σε πόρτες και παράθυρα.

Σημεία προς βελτίωση
Τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης είναι η προσπάθεια να βελτιωθεί η προστασία και
η φύλαξη της υλικοτεχνικής περιουσίας του σχολείου στο οποίο κατά διαστήματα
παρουσιάζονται κλοπές ή λεηλασίες από αγνώστους. Το πρόβλημα αυτό βέβαια θα
πρέπει να αντιμετωπιστεί σε συνεργασία με την δημοτική και τις άλλες τοπικές
αρχές


Λήψη αρχείου