Ο Ρούλης ο πατατούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής.
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:
Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας- Συμβόλαιο της τάξης.
1η Δραστηριότητα:
1. Κατασκευάσαμε την κούκλα μασκότ του προγράμματος, τον Ρούλη τον Πατατούλη . Υπέγραψαν όλα τα παιδιά το συμβόλαιο με τους κανόνες της σωστής συμπεριφοράς μέσα στην τάξη.
Δραστηριότητα 2η:
Κατασκευάσαμε την κ. Ανθυγιεινούλα και την κ. Υγιεινούλα, με κολλάζ από εικόνες περιοδικών.
Δραστηριότητα 3η
Γνωρίσαμε τα τρόφιμα με υψηλή διατροφική αξία και τα τρόφιμα με χαμηλή διατροφική αξία, μάθαμε την αξία της σωματικής άσκησης κάνοντας γυμναστική στην αυλή του Νηπ/γείου μας.
Καταλήξαμε να διαχωρίσουμε τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές.
.Γυμναστική στην αυλή του σχολείου μας.
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός
Τα παιδιά αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους για το 1ο εργαστήριο ζωγραφίζοντας ανάλογα μια χαρούμενη ή λυπημένη φατσούλα.
Στα παιδιά άρεσε πολύ το εργαστήριο γι’ αυτό πήραμε μόνο χαρούμενες φατσούλες.
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Από πού προέρχεται η τροφή;
Δραστηριότητα 1η:
Ο Ρούλης ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό. ΄Οσα παιδιά ζωγράφισαν τα ίδια φαγητά έφτιαξαν μία ομάδα. Με αυτόν τον τρόπο είδαμε ποιές είναι οι διατροφικές
συνήθειες των παιδιών.
Δραστηριότητα 2η:
-Ακούσαμε το παραμύθι: » Η Κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική», συζητήσαμε και είπαμε ποια τρόφιμα πρέπει να τρώμε συχνά και ποια λιγότερο.
Zωγραφίσαμε το παραμύθι.
Δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη του προγράμματος για την υγιεινή διατροφή.
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός
Δημιουργήσαμε μηνύματα ισσοροπημένης διατροφής όπως , δεν τρώω κρουασάν. τρώω λαχανικά κι φρούτα κ.λ.π.
3ο Εργαστήριο:
Διατροφική πυραμίδα – ομάδες τροφών
Διαμοιράζουμε σε Α4 την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και συζητάμε για τις διατροφικές μας συνήθειες, τι τρώμε το πρωί, το μεσημέρι και το βράδυ. Συζητάμε για την πυραμίδα των τροφών.
Tα παιδιά έφτιαξαν την δική τους πυραμίδα με κολλάζ και ζωγραφική.
Παράδειγμα καταγραφής των διατροφικών συνηθειών των παιδιών.
Από το φωτόδεντρο φτιάξαμε την δική μας πυραμίδα.
Δραστηριότητα 2η.
Κατασκευάσαμε τον Τάκη τον Ρομποτάκη και παίξαμε το μουσικοκινητικό παιγνίδι ” Ο Τάκης ο Ρομποτάκης.
4οΕργαστήριο
Εποχιακά φρούτα και λαχανικά
Δραστηριότητα 1η:
Δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα φρούτα ανά εποχή και με βάση τις παραγωγές κάθε εποχής.
4οΕργαστήριο
Εποχιακά φρούτα και λαχανικά
Δραστηριότητα 1η:
Δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα φρούτα ανά εποχή και με βάση τις παραγωγές κάθε εποχής.
4οΕργαστήριο
Εποχιακά φρούτα και λαχανικά
Δραστηριότητα 1η:
Δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα φρούτα ανά εποχή και με βάση τις παραγωγές κάθε εποχής.
4οΕργαστήριο
Εποχιακά φρούτα και λαχανικά
Δραστηριότητα 1η:
Δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα φρούτα ανά εποχή και με βάση τις παραγωγές κάθε εποχής.
Δραστηριότητα 2η:
Φτιάχνουμε φρουτοσαλάτα και γευόμαστε μία νόστιμη και υγιεινή φρουτοσαλάτα.
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός
Πραγματοποιούμε άσκηση με τα φρούτα και τα λαχανικά διαδραστικά από τον υπολογιστή του Νηπ/γείου μας.
Αντιστοίχιση φρούτου – εποχή ( φύλλο εργασίας)
5ο Εργαστήριο:
Δραστηριότητα 1η:
Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση: το τρίπτυχο της επιτυχίας.
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για την παχυσαρκία και είδαμε ένα βίντεο για την αξία του νερού για τον οργανισμό μας.
Ακούσαμε το σχετικό τραγούδι.
Άσκηση αξιολόγησης
Το νερό είναι απαραίτητο σε……
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το παιγνιδοτράγουδο« το χοντρό μπιζέλι»
Μιλήσαμε για τις βιταμίνες των τροφών
6ο Εργαστήριο:
” Γίνομαι διαιτολόγος για μια ημέρα! ”.
Δραστηριότητα 1η:
Τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν το πιάτο της υγιεινής διατροφής όπου θα βρουν τι περιέχει και σε τι ποσοστό. Η δραστηριότητα έγινε με κολλάζ από εικόνες περιοδικών.
Ακολούθησε διαδραστικό βίντεο.
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός
Τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν το δικό τους διατροφολόγιο.