Νέα σχολική χρονιά με πολλά χαμόγελα!
Νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και θέλουμε να είναι χαρούμενη, γλυκιά και δημιουργική! Γι’ αυτό, το ξεκίνημά της συνοδεύτηκε από ένα συμβολικό δωράκι προς τους μαθητές μας!
Όλο το σχολείο είναι μια ομάδα και κάθε τάξη του είναι μια μικρότερη!
Ποιος μπορεί να αντισταθεί σε “ένα χαμόγελο για να πάει καλά η μέρα” και “μια καρδιά για να νιώθουμε το φίλο μας κοντά”;
Ευχαριστήριο
Ευχαριστούμε θερμά την Τεχνική Υπηρεσία Δήμου Τανάγρας και τον εξωτερικό συνεργάτη της “ΠΙΤΤΑΡΑΣ ΔΟΜΙΚΗ” για την ανανέωση της αυλής του Νηπιαγωγείου, με την τοποθέτηση νέου χλοοτάπητα, τοποθέτηση ειδικού ασφαλούς δαπέδου και βάψιμο των παιχνιδιών.
Ευχαριστούμε θερμά, επίσης, τον κύριο Αντωνίου Δημήτρη για την αφιλοκερδή του ξυλουργική εργασία στις αίθουσες διδασκαλίας.
Το σχολείο ξεκινά κι εμείς έχουμε χαρά!
Σε λίγες μέρες θα υποδεχθούμε τους μαθητές μας και η προσμονή όλων μας είναι πολύ μεγάλη! Το νηπιαγωγείο είναι για τα παιδιά το πρώτο τους άνοιγμα στην κοινωνία και γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να νιώσουν από την πρώτη στιγμή ασφάλεια, ηρεμία και χαρά.
Το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου πριν ανοίξουν οι πόρτες των σχολείων είναι σημαντικό για την προετοιμασία των παιδιών από το σπίτι και την ομαλή μετάβασή τους στο σχολικό πρόγραμμα. Είναι καλό λοιπόν να μιλήσουμε στα παιδιά για το σχολείο με τρόπο που θα τα κάνει να θέλουν να ξεκινήσουν. Πολύ βοηθάνε και τα σχετικά βιβλία. Έτσι λοιπόν τους εξηγούμε ότι στο σχολείο θα συναντούν καθημερινά τους φίλους τους, θα γνωρίσουν καινούριους, θα μάθουν παιχνίδια και θα περνάνε όμορφα, με τις εκπαιδευτικούς πάντα στο πλευρό τους. Αποφεύγουμε να λέμε ότι είναι υποχρεωτικό, κάτι που ίσως τα κάνει να νιώσουν λίγο δυσάρεστα.
Είναι πολύ βοηθητικό να έχουμε μια ρουτίνα, ένα πρόγραμμα δηλαδή και στο σπίτι. Τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια όταν ξέρουν πότε θα παίξουν, πότε θα φάνε, κλπ. Ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου επίσης βοηθάει πολύ, ειδικά τη μεταβατική αυτή περίοδο από τις καλοκαιρινές διακοπές στο σχολικό πρόγραμμα. Μπορείτε να ξυπνάτε κάθε μέρα και λίγο πιο νωρίς, ώστε όταν ξεκινήσουν το σχολείο να προσαρμοστούν ευκολότερα. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να μαθαίνουν να είναι στην ώρα τους ∙ η ρύθμιση του χρόνου αποτελεί και αυτή ένα σκαλοπάτι προς την ωρίμανση.
Σπουδαίο είναι επίσης να αποκτήσουν τα παιδιά αυτονομία. Τι σημαίνει αυτό; Γνωρίζουν τα προσωπικά τους αντικείμενα και μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν μόνα τους. Μπορούμε να τα βοηθήσουμε σε αυτό όταν ετοιμάζουμε μαζί τη σχολική τους τσάντα, όταν τα αφήνουμε να ανοίξουν το μπουκάλι και το μπολάκι τους, όταν τους δείχνουμε πώς να καθαρίσουν και να διπλώσουν την πετσετούλα τους. Η αυτονομία χτίζει την αυτοπεποίθηση, αφού τα παιδιά νιώθουν ότι τα καταφέρνουν μόνα τους και μπορούν να προχωρήσουν παρακάτω μαθαίνοντας κι άλλα.
Γονείς και εκπαιδευτικοί είμαστε συνοδοιπόροι στο υπέροχο αυτό ταξίδι των παιδιών προς την κατάκτηση δεξιοτήτων, την καλλιέργεια αξιών και την απόκτηση γνώσεων! Είμαστε μαζί σε αυτό, με ανοιχτή επικοινωνία, για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για τα παιδιά!
Ξεκινάει το ταξίδι μας! Ας το απολαύσουμε!
Συνοπτική ετήσια έκθεση σχολικού έτους 2023-2024
Καλωσορίζοντας το καλοκαίρι
Το καλοκαίρι είναι εδώ και το αποτυπώσαμε με εικαστικές δημιουργίες! Παίζοντας με τα χρώματα φτιάξαμε καδράκια από χάρτινα πιάτα, απεικονίσαμε το βυθό σε ακουαρέλα
και φτιάξαμε χάρτινα παγωτά σε καδράκι και στην τσάντα που περιείχε τις εργασίες της σχολικής χρονιάς!
Φτιάξαμε προσκλήσεις-παγωτά για την καλοκαιρινή μας γιορτή
η οποία περιελάμβανε ομαδικά παιχνίδια σκορπώντας πολλή χαρά!
Περιμένοντας το Πάσχα
Περιμένοντας το Πάσχα, αρχικά συζητήσαμε γύρω από το τι μας φέρνει στο νου η μεγάλη αυτή γιορτή και διαβάσαμε σχετικές ιστορίες. Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα μεγάλο χάρτινο αβγό – παζλ με τίτλο: “Πάσχα είναι…” συνεργατικά, ο καθένας με τη δική του ζωγραφιά που αποτέλεσε ξεχωριστό και βασικό κομμάτι.
Εκτός από τη Γλώσσα, αξιοποιήσαμε το θέμα του Πάσχα και σε μαθηματική δραστηριότητα αντιστοίχισης αριθμού-ποσότητας, με τη γραφή του σωστού αριθμού.
Παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια που καλλιέργησαν τη συνεργασία, την καλή αντίληψη του προσανατολισμού και την εγρήγορση!
Κατασκευάσαμε χρωματιστές κοτούλες που στέκονται, από χαρτόκουτα!
Βάψαμε τα παραδοσιακά κόκκινα αβγά, αλλά δοκιμάσαμε και μια άλλη τεχνοτροπία, με χρώμα ζαχαροπλαστικής, απορροφητικό χαρτί, μπατονέτες και λίγο ξύδι, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο και εντυπωσιακό αποτέλεσμα!
Φτιάξαμε λαγούς από χαρτόνι που εύχονται “Καλό Πάσχα”, οι οποίοι μαζί με χάρτινες βάσεις καφέ υποδέχτηκαν τα κόκκινα και τα πολύχρωμα αβγά, καθώς και μερικά γλυκάκια, για να είναι γλυκές οι γιορτές!
Πλάσαμε και ψήσαμε κουλουράκια πορτοκαλιού!
Κατασκευάσαμε καλαθάκια με θέμα την πασχαλίτσα, τα οποία περιείχαν αβγά από φελιζόλ που χρωματίσαμε με τέμπερα, λίγα γλυκάκια για να είναι γλυκές οι στιγμές μας και τα κουλουράκια μας!
Η άνοιξη στην τάξη μας!
Η πιο όμορφη εποχή του χρόνου είναι εδώ και την καλωσορίσαμε με χαμόγελα, χρώματα και μουσικές! Αρχικά, αφού συζητήσαμε, είδαμε στο βιντεοπροβολέα εικόνες που παραπέμπουν στην άνοιξη και ακούσαμε το ομώνυμο μουσικό κομμάτι του Vivaldi.
Έπειτα, αφού φέραμε στην τάξη λουλούδια και τα μυρίσαμε, με τα πέταλά τους και ζελατίνες πλαστικοποίησης δημιουργήσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες!
Στη συνέχεια, κάναμε ένα πείραμα· φτιάξαμε χάρτινα λουλούδια κλείνοντας τα πέταλά τους, κατόπιν παίξαμε με τις νερομπογιές και τοποθετήσαμε τα κλειστά λουλούδια στο χρωματιστό νερό… Μαγικά, τα λουλούδια άνοιξαν! Έτσι διαπιστώσαμε πόσο ανάγκη έχουν τα φυσικά λουλούδια από τη φροντίδα μας.
Καλλιεργήσαμε τη μαθηματική σκέψη των παιδιών με ανοιξιάτικο παιχνίδι μνήμης, ανοιξιάτικη αντιστοίχιση αριθμού-ποσότητας και επιμέρους μαθηματικές δραστηριότητες σε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί του μέτρου!
Φυσικά, η άνοιξη στόλισε και την αίθουσα με τη συνεργασία των ομάδων των παιδιών! Έτσι λοιπόν, παίξαμε ένα παιχνίδι κατά το οποίο κάθε παιδί επέλεγε στην τύχη ένα χαρτάκι που έγραφε μια πληροφορία για την εποχή. Στη συνέχεια, γράψαμε κάθε πληροφορία σε πέταλο μιας μεγάλης μαργαρίτας! Ακόμη, με λουλούδια που χρωματίσαμε και κόψαμε, συνθέσαμε όλοι μαζί το πορτρέτο της κυρίας Άνοιξης!
Εκτός από τις ομαδικές μας κατασκευές, δημιουργήσαμε και ατομικά έργα τέχνης, με χρώματα, μπατονέτες, σφουγγαράκια και αφρώδες υλικό!
Φυσικά, τα λουλούδια συνδυάζονται αρμονικά με τις πεταλούδες! Έτσι, μάθαμε για τη ζωή της πεταλούδας μέσω βιβλίου και βίντεο
και αναπαραστήσαμε την εξέλιξή της στην ομαδική μακέτα “Η μαγική μεταμόρφωση – ο κύκλος ζωής της πεταλούδας”.
Αδράξαμε την ευκαιρία και για φωνολογική ενημερότητα του π, προσπαθώντας να σκεφτούμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό το γράμμα.
Έπειτα, προβήκαμε κι εμείς σε μια μεταμόρφωση ρολών χαρτιού, φιλοτεχνώντας τις δικές μας πεταλούδες!












































