Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

28η Οκτωβρίου

Επέτειος 28ης Οκτωβρίου 1940

Αρχικά, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για την 28η Οκτωβρίου για να κατανοήσουν τα παιδιά τι γιορτάζουμε και τη σειρά των γεγονότων.

Μιλήσαμε για τις έννοιες του πολέμου και της ειρήνης, αναλύσαμε τον πίνακα “Guernica” του περίφημου ζωγράφου Picasso και γίναμε κι εμείς μικροί ζωγράφοι, δημιουργώντας δύο γιγάντιους πίνακες ζωγραφικής έναν για τον πόλεμο και έναν για την ειρήνη, εμπνευσμένους από αυτόν του Picasso.

Τα παιδιά κατασκεύασαν βραχιόλια- περιστέρια, το σύμβολο της ειρήνης, αλλά και μέσω αποκωδικοποίησης κατάφεραν και “έσπασαν” τον κώδικα για να εμφανιστεί το ΟΧΙ. Προσπαθήσαμε, επίσης, να μπούμε στη θέση ενός φαντάρου και να σκεφτούμε τι θα έγραφε σε ένα γράμμα του προς την οικογένειά του. Οι ιδέες των παιδιών ήταν υπέροχες και τις καταγράψαμε σε ένα μεγάλο γράμμα.

Τέλος, πραγματοποιήσαμε τη σχολική μας γιορτή και τα παιδιά συμμετείχαν στη μαθητική παρέλαση.

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Παγκόσμια Ημέρα Φυσικών Καταστροφών

Με αφορμή τη διεθνή μέρα φυσικών καταστροφών που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Οκτωβρίου προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε όσο πιο απλά γινότανε το θέμα του σεισμού. Τα νήπια έμαθαν τί είναι σεισμός, πως προστατευόμαστε κατά τη διάρκεια του ,τι κάνουμε μετά το σεισμό. Για την ανάδειξη του θέματος και την ενεργοποίηση των παιδιών, αρχικά, τα παιδιά κλήθηκαν να λύσουν ένα παζλ. Η εικόνα που αποκαλύφθηκε ήταν ένα σπίτι με φθορές λόγω σεισμού. Συζητήσαμε για το τι γνωρίζουν για το σεισμό και έπειτα παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο.

Ακόμη, κάναμε αναπαράσταση της δόνησης, χρησιμοποιώντας κουτιά και Lego, μιλήσαμε για τα ρίχτερ, μάθαμε τα βήματα προστασίας και τα αποτύπωσαν με τη σειρά μέσω της ζωγραφικής. Φυσικά, ακολούθησε άσκηση σεισμού και μία κατασκευή από πλαστελίνη, σύρμα πίπας και ζωγραφική.

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Codeweek

Φέτος το Νηπιαγωγείο Ν.Σκιώνης συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με μία δράση.

Πρόκειται για μία δράση αποκωδικοποίησης, κατά την οποία τα παιδιά έπρεπε να χρωματίσουν τον Έλμερ (ήρωας πολύ γνωστού και αγαπημένου παραμυθιού), χρησιμοποιώντας την υπολογιστική σκέψη και ακολουθώντας τις οδηγίες.

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2024 γιορτάσαμε την 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με δράσεις και κατασκευές. Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών για τα αθλήματα, ποια αθλήματα γνωρίζουν, γιατί αθλούμαστε, και παρακολουθήσαμε μέσω του Youtube βιντεάκια με ποικίλα αθλήματα.

IMG 20240927 160623

 

 

 

 

Στη συνέχεια, διοργανώσαμε τους δικούς μας αγώνες μετ΄εμποδίων, δημιουργώντας σταθμούς- εμπόδια στην αυλή του σχολείου. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και η διασκέδαση ξεκίνησε. Μάλιστα, χρονομετρήσαμε τις προσπάθειες των ομάδων με τη βήθεια μίας εφαρμογής του smartphone για να δούμε ποια θα είναι η νικήτρια ομάδα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και θέλησαν να παίξουν πολλές φορές τους αγώνες, αλλάζοντας τη σύνθεση των ομάδων αλλά και τους σταθμούς. Τέλος, τα παιδιά κατασκεύασαν τα μετάλλειά τους από χαρτόκουτα, τέμπερα και διάφορες χάντρες και κουμπιά και παρέλαβαν βραβείο συμμετοχής στις δράσεις.

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων

Στη 1 Οκτωβρίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, συζητήσαμε με τα παιδιά για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους και κάθε παιδί μοιράστηκε μαζί μας όμορφες στιγμές που έχει ζήσει με τον παππού και τη γιαγιά. Έπειτα, το κάθε ένα ετοίμασε ένα δώρο για τον παππού/τη γιαγιά, ένα κάδρο με ένα δέντρο, όπου στις ρίζες του ζωγράφισε τους παππούδες και πάνω στα κλαδιά τον εαυτό του.

“Ο παππούς και η γιαγιά είναι οι ρίζες του δέντρου της ζωής μας κι εμείς τα φιλαράκια του!”

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Κανόνες τάξης

Αφού διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο “Το παγκάκι της φιλίας” της Meddour Wendy σε μετάφραση του Αντώνη Παπαθεοδούλου, συζητήσαμε πώς είναι ένας καλός φίλος, τι κάνει, πώς συμπεριφέρεται και θέσαμε τους δικούς μας κανόνες της τάξης ώστε να είμαστε όλοι μία ομάδα ευτυχισμένοι και αγαπημένοι. Οι κανόνες αποτυπώθηκαν σε μία ομαδική εργασία- κολάζ με φωτογραφίες των παιδιών, όπου η κάθεμια απεικονίζει έναν κανόνα, και φυσικά στη μέση τοποθετήθηκε το παγκάκι της δικής μας φιλίας με όλα τα παιδιά πάνω σε αυτό.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον βιβλίο με τίτλο “Ας πούμε αυτή τη λέξη” της Μαρίας Κουτσανοπούλου μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τις λέξεις που χρησιμοποιούμε, για τις λέξεις που ομορφαίνουν και δίνουν χρώμα στον κόσμο γύρω μας. Δώσαμε, λοιπόν, την υπόσχεση να χρησιμοποιούμε μόνο “όμορφες” λέξεις, βοηθώντας έτσι και τον ήρωα του συγκεκριμένου παραμυθιού, τον παπαγάλο, να τις μάθει.

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Χρωματοπαιχνίδια

Γνωρίσαμε τα χρώματα, βασικά και συμπληρωματικά, με τη βοήθεια του παραμυθιού “Mixed- a colorful story” του Arree Chung.

Ανακαλύψαμε και κατηγοριοποιήσαμε διάφορα αντικείμενα της τάξης μας ανάλογα με το χρώμα τους…

κάναμε μίξεις χρωμάτων σε ζευγάρια με τις παλάμες μας…

η Μάγισσα των χρωμάτων μπήκε κρυφά στην τάξη μας και έκλεψε τα χρώματα. Αμέσως χωριστήκαμε σε ομάδες για να βρούμε τις κρυμμένες χάρτινες πιτσιλιές και να τους δώσουμε πίσω το χρώμα τους, βάφοντάς τες με τέμπερες…

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2021).
  • Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
  • Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου

ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ:

  • Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109) Θα απαιτηθεί υπεύθυνη δήλωση από τους γονείς.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ” 

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti–eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.  Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα.

β) Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

γ) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

δ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν

ε) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Διευκρινίζεται ότι η εγγραφή σε αυτά τα Τμήματα είναι προαιρετική. Ωστόσο, αν επιλεγεί η παρακολούθησή τους,  τότε η φοίτηση των νηπίων σε αυτά τα Τμήματα είναι υποχρεωτική και η παρουσία των παιδιών (εκτός φυσικά απροόπτου και ασθενειών), είναι καθημερινή. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να επιλέξει την Πρωινή Ζώνη αλλά να έρχεται δύο μέρες την εβδομάδα αντί για πέντε.

στ) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ -ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και  για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο)

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο (δίνεται από το σχολείο)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών  (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).

ε) Επίσης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Το ταξίδι ξεκινάει…

Οι πόρτες του νηπιαγωγείου μας άνοιξαν και υποδέχτηκαν τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες!

Βγήκαμε τις πρώτες μας φωτογραφίες…

και ξεκίνησαν τα πρώτα παιχνίδια και πειραματισμοί με το όνομά μας…

αλλά και οι κατασκευές μαζί με καινούργιους φίλους…

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Αγιασμός για το σχολικό έτος 2024-2025

Αγαπητοί γονείς & κηδεμόνες,

την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 09:00 π.μ., θα τελεστεί ο Αγιασμός του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου Νέας Σκιώνης στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών/τριών είναι 08:45  π.μ. Θα προσέλθουν στη Σχολική Μονάδα με τη συνοδεία γονέα/ κηδεμόνα, χωρίς τσάντες. Μετά την ολοκλήρωση της τελετής του Αγιασμού, μόνο για το Νηπιαγωγείο, θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση γονέων/ κηδεμόνων για τη λειτουργία του σχολείου μέσα στην τάξη του Νηπιαγωγείου.

Καλή σχολική χρονιά!

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου