την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 08:45 π.μ., θα τελεστεί ο Αγιασμός του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Νέας Σκιώνης στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Με την ολοκλήρωση της τελετής, οι μαθητές/τριες αποχωρούν από τη Σχολική Μονάδα.
Η σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας ετοίμασαν και παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία μία όμορφη γιορτή με τίτλο “Το παράπονο της Θάλασσας”, μία γιορτή με θέμα τη ρύπανση της θάλασσας.
Η φετινή ημερήσια εκδρομή του Νηπιαγωγείου μας πραγματοποιήθηκε στον χώρο “ΤΣΑΚ ΜΠΑΜ” στη Θέρμη μαζί με το Δημοτικό Σχολείο, όπου τα παιδιά συμμετείχαν σε οργανωμένα παιχνίδια. Παίξαμε, χορέψαμε και το χαρήκαμε πολύ μικροί και μεγάλοι!
Για τον εορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας περιβάλλοντος οργανώθηκε και υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων φύτευση λουλουδιών στην πλατεία της Νέας Σκιώνης, στην οποία συμμετείχαν το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Νέας Σκιώνης.
Η δράση ενεργού πολίτη που επιλέχθηκε και υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2024-2025 είχε τίτλο “Καθαρισμός ακτής”, στο πλαίσιο του τελευταίου εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο “Παιδική HELMEPA- Η θάλασσα είναι ζωή”.
Η HELMEPA από το 1993 προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA» με στόχο την ενημέρωση και δραστηριοποίηση παιδιών ηλικίας 5-12 ετών της χώρας για το θαλάσσιο περιβάλλον και το περιβάλλον γενικότερα, μέσω της εθελοντικής καθοδήγησης των Εκπαιδευτικών τους.
Στόχος του φετινού προγράμματος με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι να ενισχύσει τη γνώση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους ωκεανούς, να την ενθαρρύνει να αναλάβει ενεργό ρόλο σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για τη βιώσιμη ανάπτυξη και να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας.
Στο πλαίσιο ενασχόλησης μας με τα έντομα και συγκεκριμένα περισσότερο με την πεταλούδα και τη μέλισσα και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα μέλισσας στις 20 Μαΐου, μας επισκέφτηκε στην τάξη μας ο μπαμπάς μίας μαθήτριας, ο κ.Πελέκας Θωμάς, με την επαγγελματική του ιδιότητα, αυτή του μελισσοκόμου.
Μίλησε στα παιδιά για τη ζωή της μέλισσας, τη διαδικασία συλλογής και παραγωγής μελιού, τους έδειξε ζωντανές μέλισσες, τη βασίλισσα και τον κηφήνα, αλλά και εργαλεία της δουλειάς του μελισσοκόμου. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και με βιωματικό τρόπο εμπέδωσαν καλύτερα όλες τις πληροφορίες για τη μέλισσα.
Ευχαριστούμε πολύ τον μπαμπά της μαθήτριας μας κ. Πελέκα Θωμά!
Η γιορτή της μητέρας έφτασε και τα μικρά χεράκια των παιδιών ετοίμασαν τα πιο όμορφα δωράκια:
Μία κάρτα με λουλούδι έκπληξη…
Και ένα ανοιξιάτικο δωράκι, εμπνευσμένο από τη θεματική λουλούδια και κύκλος ζωής των λουλουδιών. Φτιάξαμε χαρτοπολτό από χαρτόκουτα, βάλαμε μέσα σε αυτόν σποράκια βασιλικού και φτιάξαμε καραμελίτσες γεμάτες αγάπη έτοιμες να φυτευτούν από τις μανούλες!
Πρωτομαγιά, μία διπλή γιορτή: η γιορτή των λουλουδιών και η γιορτή των εργατών!
Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο…
…και δημιουργήσαμε τα πρωτομαγιάτικα στεφάνια μας από ανακυκλώσιμα υλικά.
Με αφορμή την Πρωτομαγιά ασχοληθήκαμε περισσότερο με τα λουλούδια, τα διάφορα είδη που υπάρχουν, τον κύκλο ζωής τους αλλά και γνωρίσαμε σημαντικούς ζωγράφους που έχουν δημιουργήσει πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα λουλούδια, όπως ο διάσημος πίνακας “Τα ηλιοτρόπια” του Vincent van Gogh.
Το Πάσχα, η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης, πλησιάζει.
Αρχικά, στο άκουσμα της λέξης “Πάσχα”, τα παιδιά ανέφεραν λέξεις και σκέψεις σχετικές με το Πάσχα. Ακούσαμε την ιστορία του Πάσχα μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και βιβλία.
Ακούσαμε το παραμύθι “Η παπαρούνα και ο κοκκινολαίμης” και απεικονίσαμε την ιστορία. Τα παιδιά έπρεπε μόνα τους να επιλέξουν τα σωστά γλωσσοπίεστρα και να σχηματίσουν έναν σταυρό.
Μέσα από κατασκευές και δραστηριότητες, ατομικές και ομαδικές, τα παιδιά γνώρισαν ήθη και έθιμα του Πάσχα, αλλά και καλλιέργησαν ποικίλες δεξιότητες.
Δραστηριότητα “σπάσε τον κώδικα” ως εισαγωγή στη θεματική του Πάσχα. Τα παιδιά έσπασαν τον κώδικα, αντιστοιχίζοντας εικόνες με γράμματα, και αποκάλυψαν το μυστικό μήνυμα: “καλό Πάσχα”!
Δραστηριότητα μαθηματικών, κατά την οποία τα παιδιά έπρεπε να γεμίσουν το αβγό με αριθμούς, το σωστό αριθμό στο σωστό κομμάτι αβγού, και στη συνέχεια να φτιάξουν το φόντο, φτιάχνοντας ευθείες γραμμές με πινέλο και ακολουθώντας το μοτίβο χρωμάτων που τους δόθηκε.
Κατασκευή πασχαλινής κάρτας με χαρτοκοπτική και τεχνική διπλωματικής. Τα παιδιά έκοψαν αβγά διαφόρων χρωμάτων, τα δίπλωσαν στη μέση και τα κόλλησαν μεταξύ τους δημιουργώντας ένα τρισδιάστατο αβγό. Τέλος, έγραψαν “καλό Πάσχα” αντιγράφοντας τη φράση και στόλισαν εσωτερικά την κάρτα με πασχαλινά σχέδια που είχαν διδαχθεί μέσα από άλλες δραστηριότητες.
Κατασκευές με άσπρο πηλό, εξασκώντας την λεπτή κινητικότητα και τον συντονισμό κινήσεων. Η πρώτη κατασκευή ήταν ένα στολίδι σε μορφή κότας και καρδούλας. Τα παιδιά έπλασαν μια μπάλα πηλού, την άνοιξαν με πλάστη, σχεδίασαν ένα ημικύκλιο για κότα και μια καρδιά και τα έκοψαν με πλαστικό μαχαιράκι. Η δεύτερη κατασκευή ήταν μία αβγοθήκη- κοτοπουλάκι. Τα παιδιά έπλασαν μία μπάλα πηλού, έκαναν μία τρύπα στο κέντρο και με συγκεκριμένες κινήσεις δημιούργησαν ένα μικρό ποτηράκι.
Καθοδηγούμενη ζωγραφική- λαγουδάκι για τον στολισμό του καλαθιού μας. Ακολουθώντας πέντε βήματα και καλλιεργώντας την αλγοριθμική σκέψη, το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του μοναδικό λαγουδάκι και το χρωμάτισε με ξυλομπογιές.
Βάψιμο αβγών με κόκκινη βαφή, αλλά και με μαρκαδόρους και χρωματιστά γκοφρε χαρτάκια, για να αναβιώσουμε το πασχαλινό έθιμο. Τέλος, ακούσαμε και μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και φτιάξαμε τα δικά μας λαζαράκια με ζυμάρι.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή