ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ- ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας.
Το δέντρο της ομάδας μας
Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό
Η αλυσίδα της τάξης μας
Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;
Ο Picasso και η Margaret – Πρόσωπα και συναισθήματα
Το Κάτι Άλλο
Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια και σε ένα κόσμο που θα ήταν όλα διαφορετικά;
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
1. Ψηφιακές δεξιότητες
Τίτλος: “STEAM και η ΓΗ γυρίζει….”
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
Πρότερες γνώσεις των παιδιών
Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά
Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας
Ήλιε, Γη, Σελήνη, Μέρα ή Νύχτα;
Οι εποχές του Χρόνου
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ- ΜΑΡΤΙΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή και Άσκηση
Τίτλος: “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό”
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί μία εισαγωγή των μαθητών/τριών στις σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα).
Το πιάτο της διατροφής μου
Συνθέτω την πυραμίδα της άσκησης
Τα οφέλη της άσκησης
Συνθέτω την πυραμίδα μεσογειακής διατροφής
Φρουτοσαλάτα
Που με οδηγούν οι διατροφικές μου επιλογές;
Απονομή σήματος ντετέκτιβ διατροφής μετά την επίλυση όλων των γρίφων
ΑΠΡΙΛΙΟΣ- ΜΑΙΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Οικολογική Συνείδηση, Αειφόρος Ανάπτυξη, Κλιματική Αλλαγή
Τίτλος: “Παιδική HELMEPA – Η θάλασσα είναι ζωή“
Στόχος του προγράμματος είναι να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας να ενισχύσει τη γνώση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους ωκεανούς και να την ενθαρρύνει να αναλάβει ενεργό ρόλο στις παγκόσμιες προσπάθειες για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της Θάλασσας», της Agenda 2030 των Ηνωμένων.
Κουίζ για τα θαλάσσια οικοσυστήματα
Παιχνίδια «Τροφική αλυσίδα» & «Συνάντηση οικογένειας πιγκουίνων»
Συνέντευξη από θαλάσσιο οργανισμό
Φύλλο εργασίας “Υδάτινες ζώνες”
Ο κύκλος του νερού
Ζωγραφική “Πλοία του μέλλοντος”
Γράμμα σε τουρίστες
Εθελοντικός καθαρισμός ακτής
Διαδραστική άσκηση “Τι μπαίνει στον μπλε κάδο;”
Κατασκευή από ανακυκλώσιμα υλικά
Αφίσα για την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας
Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος
















































