ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας –Γνωριμία με επαγγέλματα Δημιουργία Ψηφιακής Αφήγησης (Podcast, Ηχοϊστορία, Εικονογραφημένη ηχοϊστορία)
Το παρόν εργαστήριο αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα με το οποίο
δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα δημιουργίας ή επιλογής κειμένων της
αρεσκείας τους που θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία podcast. Στη συνέχεια
πραγματοποιείται η ηχογράφηση των κειμένων αυτών και ο εμπλουτισμός τους με
ήχους και εικόνες έτσι ώστε να ενισχυθούν τα μηνύματα και τα συναισθήματα
στους ακροατές.
Με αυτό τον τρόπο, δίνεται η δυνατότητα αυτοέκφρασης και δημιουργίας,
ενώ παράλληλα καλλιεργείται η αυτοεκτίμηση και η κριτική σκέψη μέσα από τη
σύνθεση της μουσικής, της ζωγραφικής, της υποκριτικής τέχνης και της αφήγησης.
Οι μαθητές συνεργάζονται προκειμένου να συντάξουν κείμενα προς ηχογράφηση, δημιουργούν τους δικούς τους ήχους, επιλέγουν ή συνθέτουν τη δική τους μουσική, ζωγραφίζουν τις δικές τους εικόνες και τέλος συνενώνουν όλα τα παραπάνω στοιχεία σε ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα. Επιπλέον, η χρήση του διαδικτύου από τον εκπαιδευτικό ή από τους ίδιους τους μαθητές προσφέρει πληθώρα επιλογών για αφόρμηση κειμένων, ήχων, εικόνων και πολυμεσικού υλικού. Έτσι καλλιεργείται η φαντασία και η παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.
- Με αφορμή τις ηχογραφήσεις της φύσης που έχουμε πραγματοποιήσει σε παλαιότερη δραστηριότητα με κινητή συσκευή, προτείνουμε στα παιδιά να ηχογραφήσουν τις φωνές τους με το πρόγραμμα ηχογράφησης στον υπολογιστή. Καθε απιδί παρουσιάζει τον εαυτό του λέγοντας ο,τι θέλει.
Στη συνέχεια ακούν τις φωνές τους και προσπαθούν να αναγνωρίσουν ποιος μιλάει κάθε φορά. Σε φύλλο εργασίας σημειώνουν τον ανάλογο αριθμό με με τη σειρά του κάθε ακούσματος.
- Παρόμοια διαδικασία ακολουθούμε και για την ηχογράφηση των μουσικών οργάνων της τάξης.
Ακούμε τις ηχογραφήσεις ενός οργάνου ή δυο εργάνων ταυτόχρονα και καθε φορά απαντούν τα παιδιά που ακούν το αντίστοιχο μουσικό όργανο που κρατούν και το χτυπούν. Στη συνέχεια κάνουν το φύλλο εργασίας.
- Παρόμοια διαδικασία γίνεται και με μιμήσεις ζώων. Αριθμούν σε φύλλο εργασίας το ζώο που ακούν κάθε φορά.