Ψηφιακή Αφήγηση

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας –Γνωριμία με επαγγέλματα
Δημιουργία Ψηφιακής Αφήγησης (Podcast, Ηχοϊστορία, Εικονογραφημένη ηχοϊστορία)

    Το παρόν εργαστήριο αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα με το οποίο
δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα δημιουργίας ή επιλογής κειμένων της
αρεσκείας τους που θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία podcast. Στη συνέχεια
πραγματοποιείται η ηχογράφηση των κειμένων αυτών και ο εμπλουτισμός τους με
ήχους και εικόνες έτσι ώστε να ενισχυθούν τα μηνύματα και τα συναισθήματα
στους ακροατές.
Με αυτό τον τρόπο, δίνεται η δυνατότητα αυτοέκφρασης και δημιουργίας,
ενώ παράλληλα καλλιεργείται η αυτοεκτίμηση και η κριτική σκέψη μέσα από τη
σύνθεση της μουσικής, της ζωγραφικής, της υποκριτικής τέχνης και της αφήγησης.
Οι μαθητές συνεργάζονται προκειμένου να συντάξουν κείμενα προς ηχογράφηση,
δημιουργούν τους δικούς τους ήχους, επιλέγουν ή συνθέτουν τη δική τους μουσική,
ζωγραφίζουν τις δικές τους εικόνες και τέλος συνενώνουν όλα τα παραπάνω
στοιχεία σε ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα. Επιπλέον, η χρήση του διαδικτύου από
τον εκπαιδευτικό ή από τους ίδιους τους μαθητές προσφέρει πληθώρα επιλογών
για αφόρμηση κειμένων, ήχων, εικόνων και πολυμεσικού υλικού. Έτσι καλλιεργείται
η φαντασία και η παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

 

  • Με αφορμή τις ηχογραφήσεις της φύσης που έχουμε πραγματοποιήσει σε παλαιότερη δραστηριότητα με κινητή συσκευή, προτείνουμε στα παιδιά να ηχογραφήσουν τις φωνές τους με το πρόγραμμα ηχογράφησης στον υπολογιστή. Καθε απιδί παρουσιάζει τον εαυτό του λέγοντας ο,τι θέλει.

IMG 20230125 105754

Στη συνέχεια ακούν τις φωνές τους και προσπαθούν να αναγνωρίσουν ποιος μιλάει κάθε φορά. Σε φύλλο εργασίας σημειώνουν τον ανάλογο αριθμό με με τη σειρά του κάθε ακούσματος.

IMG 20230127 131017

  • Παρόμοια διαδικασία ακολουθούμε και για την ηχογράφηση των μουσικών οργάνων της τάξης.

IMG 20230126 113115

Ακούμε τις ηχογραφήσεις ενός οργάνου ή δυο εργάνων ταυτόχρονα και καθε φορά απαντούν τα παιδιά  που ακούν το αντίστοιχο μουσικό όργανο που κρατούν και το χτυπούν. Στη συνέχεια κάνουν το φύλλο εργασίας.

IMG 20230126 120653 IMG 20230126 120321 IMG 20230126 120532IMG 20230126 120100όργανα

ζώων ΦΕ

  • Διαβάζουμε το μύθο του Αισώπου “Ο ήλιος και ο Βοριάς”. Τα παιδιά παράγουν διάφορους ήχους με το στόμα κατά τη διάρκεια της αφήγησης (αέρας, προβατάκια, ποταμάκι…) Στη συνέχεια το δραματοποιούμε με αφήγηση και διαλόγους. Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγαράκια και ζωγραφίζουν μαζί μια σκηνή της ιστορίας.

IMG 20230202 112928IMG 20230202 112706 IMG 20230202 113136 IMG 20230202 113350

Ηχογραφούν στον υπολογιστη την ιστορία και διάφορους ήχουν με το στόμα, αντικείμενα ή μουσικά όργανα. Αναζητούμε ήχους ανέμου και στην ιστοσελίδα https://freesound.org/  που ταιριάζουν στην ιστορία μας και κάνουμε download.

IMG 20230208 124842 IMG 20230203 113231 IMG 20230203 113727 IMG 20230203 114213 IMG 20230208 120241

Χρησιμοποιούμε το powerpoint για να εισάγουμε συγραφέα, τίτλο, εικόνες, κείμενο, ήχο.

IMG 20230210 112418 IMG 20230210 112804 IMG 20230210 113943

Και έτοιμη η ηχοϊστορία μας.