ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, το Α αναφέρεται σε όλα τα αντικείμενα συμπεριλαμβανόμενης και της τέχνης-Art, Mathematics) και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου.
Τα παιδιά θα γνωρίσουν διάφορα μνημεία της Ελλάδας και του κόσμου, θα μάθουν πότε χτίστηκαν, τα σχήματα, τα υλικά τους κλπ.
Σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση του προγράμματος έχει η διδακτική προσέγγιση, η οποία προέρχεται από τη διαδικασία έρευνας, σχεδιασμού και ελέγχου που εφαρμόζουν οι μηχανικοί για να δίνουν λύση σε πραγματικά προβλήματα και να σχεδιάζουν συστήματα, του τεχνικού σχεδιασμού ή του «σχεδιασμού των Mηχανικών» . Μέσω αυτής οι μαθητές εργάζονται βιωματικά και εμπλέκονται στην υλοποίηση ερευνητικών σχεδίων, εργαστηρίων κατασκευής των μνημείων, παρουσιάσεων των δεδομένων της αναζήτησής τους, διάχυσης των αποτελεσμάτων της έρευνας, ανατροφοδότησης και επανασχεδιασμού, μέσα από ανακαλυπτικές και διερευνητικές διαδικασίες.
———————————————–
- Αφόρμηση για τη έναρξη του προγράμματος απότέλεσε η ανάγνωση του βιβλίου “ο κύριος Μάνος Μόνος”.
Ο κύριος Μάνος είναι προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών και έχει αφιερωθεί εντελώς στη δουλειά του. Η ζωή του ανατρέπεται όταν χάνει τα δύο πολυτιμότερα γι’ αυτόν πράγματα: τη δουλειά του και τον υπολογιστή του. Έτσι από κύριος Μάνος γίνεται σιγά σιγά κύριος Μάνος Μόνος. Συναντά όμως την κυρία Μίνα Μόνη, μία επίσης μοναχική και μελαγχολική ψυχή. Οι δυο τους γνωρίζονται, έρχονται πιο κοντά, επικοινωνούν. Αρχικά εξερευνούν τη γειτονιά τους, μετά τη χώρα τους και τέλος αποφασίζουν να γυρίσουν όλο τον κόσμο.Μια τρυφερή ιστορία που περιγράφει τη σύγχρονη αποξένωση των ανθρώπων λόγω της εργασίας αλλά και την αγωνία τους να έρθουν πιο κοντά.
- Ρωτάμε τα παιδιά αν έχουν ταξιδέψει σε άλλα μέρη στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Έχουν πάει ποτέ στη Θεσσαλονίκη; Σε ποια σημαντικά σημεία πήγαν; Που φωτογραφήθηκαν; Αν κάποιος επισκέπτης ερχόταν στο χωριό τους, σε ποιο μέρος θα τον συμβούλευαν να πάει για να βγει φωτογραφία; Μέσα απο το google maps επισκεπτόμαστε πρώτα το χωριό και στην βασική εικόνα εμφανίζεται η πλατεία και η εκκλησία. Μετά πάμε στη Θεσσαλονίκη και στην βασική εικόνα δείχνει τον Λευκό Πύργο. Τα παιδιά αμέσως τον αναγνωρίζουν και αφηγούνται τις οικογενειακές του βόλτες στην παραλία.
Μετά πάμε στην Αθήνα και στην κεντρική εικόνα εμφανίζεται η ακρόπολη με τον Παρθενώνα. Επίσης αναγνωρίζουν το μνημείο καθως υπάρχει στην τάξη μας στην ιστοριογραμμή. Επιλέγουμε αξιοθέατα στο μενού του google maps και βλέπουμε και άλλα σημαντικά μνημεία. Που θα πήγαιναν αν ταξίδευαν στην Αθήνα;
Είναι παλιά ή νέα κτίρια; Αφού είναι παλιά γιατί τα διατηρούμε και δεν τα γκρεμίζουμε; Γιατί είναι σημαντικά; Τι μαθαίνουμε από αυτά; Μαγειρική, μουσική ή ιστορία;
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ
- Αναρωτιόμαστε αν ο κύριος Μάνος και η κυρία Μίνα πήγαν στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Ποια μνημεία επισκέφτηκαν; Αποφασίζουμε να τους στείλουμε ένα email για να μας δείξουν ποια μέρη επισκέφτηκαν. Επιλέγουμε την διεύθυνση email, βάζουμε τίτλο, συντάσσουμε το κείμενο, βάζουμε καρδούλες και επισυνάπτουμε και ένα gif και αποστολή.
Την άλλη μέρα μας έρχεται απάντηση με την φωτογραφία των φίλων μας μπροστά στο Λευκό Πύργο.
Μας έστειλαν και ένα ηλεκτρονικό παζλ που για να αποκαλυφθούν τα κομμάτια πρέπει να απαντήσουν τα παιδιά σε ερωτήσεις για τον Λευκό Πύργο.
- Επειδή δεν γνωρίζουμε τις απαντήσεις, αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τον Λευκό Πύργο.
Θέτουμε ερωτήσεις: γιατί τον έχτισαν, γιατί τον έκαναν τόσο ψηλό, τι υλικά χρησιμοποίησαν, πως ανεβαίνουμε επάνω κλπ.. Βλέπουμε φωτογραφίες, βίντεο από μέσα και έξω, διαβάζουμε την ιστορία του και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Βλέπουμε την κοχλιωτή σκάλα, τις πολεμίστρες, το σχήμα (βρίσκουμε κυλινδρικά αντικείμενα στην τάξη), τα υλικά κλπ. Βλέπουμε κάτοψη των τειχών της πόλης και φωτογραφίες από τη σημερινή τους κατάσταση. Μαθαίνουμε γιατί έχτιζαν τα τείχη παλιά, γιατί πλέον δεν χτίζουμε τείχη, τι όπλα έιχαν παλιά, τι υπάρχει σήμερα κλπ.
Αφού μάθαμε τόσα πράγματα, απαντάμε στις ερωτήσεις και συνθέτουμε το πάζλ.
Στη γωνιά του οικοδομικού υλικού τα παιδιά συνεργάζονται και φτιάχνουν την παλιά πόλη της Θεσσαλονίκης με τα τείχη και τον Λευκό Πύργο.
Κατασκευή μακέτας: Τα παιδιά επιλέγουν δυο κυλινδρικά κουτιά από τα προϊόντα στο μαγαζάκι και τα τυλίγουν με άσπρο χαρτόνι. Έγιναν μετρήσεις για το μέγεθος του χαρτονιού και έκοψαν τις πολεμίστρες. Σχεδίασαν την περίμετρο των δύο βάσεων των κυλίνδρων και έκοψαν τις στέγες του κτιρίου. Με χαρτοδιπλωτική φτιάξαμε ένα οκτάγωνο (η οκταγωνικός περίβολος του Λευκού Πύργου). Ένα τετράγωνο χαρτί διπλώθηκε διαγωνίως 3 φορές ώστε να δημιουργηθούν 8 τρίγωνα. Με το χάρακα μετρήσαμε τις δύο ίσες πλευρές(ακτίνες) και κόψαμε το περίσσευμα.
Ενώσαμε όλα τα κομμάτια πάνω στη βάση.
Τα παιδιά στόλισαν τα οκτάγωνα που έφτιαξαν και τα έκαναν οκταγωνο-ανθρωπάκια.
- Δημιουργία ταξιδιωτικής γωνιάς με διάφορα βιβλία και την υδρόγειο σφαίρα
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ
- Ένα πρωινό μας ήρθε με τον ταχυδρόμο μία καρτ-ποστάλ. Ήταν από το Μάνο και τη Μίνα μπροστά από τον Παρθενώνα. Μας έγραψαν και μήνυμα από πίσω. Μας ζήτησαν να μάθουμε για τον Παρθενώνα και να δημιουργήσουν τώρα τα παιδιά ένα ηλεκτρονικό παζλ με ερωτήσεις γνώσεων. Εξηγούμε στα παιδιά ότι παλιότερα που δεν υπήρχαν τα ηλεκτρονικά μέσα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν το ταχυδρομείο. Από τις διακοπές τους έστελναν καρτ-ποστάλ συνήθως με ένα αξιοθέατο της περιοχής.
Μας ζήτησαν να κάνουν τα παιδιά ένα παζλ με ερωτήσεις γνώσεων. Για τον Παρθενώνα. Τι γνωρίζουμε για το συγκεκριμένο μνημείο; Τα παιδιά πληκτρολογούν τη λέξη κλειδί και κάνουν αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Διαβάζουμε τις πληροφορίες και από το βιβλίο για την Ακρόπολη που έχουμε στην ταξιδιωτική μας γωνιά: ποιος τον έφτιαξε, από τι υλικό ήταν φτιαγμένος, τι είδους κτίριο ήταν, μετράμε τις κολώνες κλπ. Επιλέγουμε εικόνες από τη μπάρα και παρατηρούμε το κτίριο φωτογραφημένο από διάφορες πλευρές. Επιλέγουμε βίντεο και παρακολουθούμε πως ήταν όταν πρωτοχτίστηκε εξωτερικά και εσωτερικά.
Την εξέλιξη του μνημείου μέσα στους αιώνες.
Επίσης την ώρα των αγγλικών βλέπουμε και αγγλόφωνο βίντεο, ο Birdie τους εξηγεί και τα παιδιά χρωματίζουν τον Παρθενώνα όπως ήταν αρχικά.
Τα παιδιά ανακατασκευάζουν στον υπολογιστή τον Παρθενώνα “πιάνοντας & σέρνοντας” με το ποντίκι τα κομμάτια.
(κατεβάζουμε το αρχείο word) Ανακατασκευή παρθενώνα
Κατασκευή μακέτας: Δίνουμε στα παιδιά διάφορα χαρτόκουτα, ρολά, χάρακα….. Ποιο υλικό θα χρησιμοποιούσαν για κάθε τμήμα του Παρθενώνα; Για τις κολώνες, το πάτωμα, τη στέγη;
- κολώνες: Χρησιμοποιούμε μια χάρτινη λωρίδα ως βοήθημα για να μετρήσουμε και να κόψουμε τα ρολά στη μέση. Τα παιδιά κάνουν ευθείες γραμμές πάνω σε άσπρο χαρτί και τυλίγουν τα ρολά.
- κυρίως ναός: το μικρό χαρτόκουτο βάφεται άσπρο. Μετράμε το ύψος και το κόβουμε ώστε να είναι στο ίδιο ύψος με τις κολώνες.
- Πάτωμα: κόβουμε γύρω-γύρω το μεγάλο χαρτόκουτο για να κοντύνει.
- Στέγη: ενώνουμε τα μεγάλα καπάκια της κούτας στο κέντρο για να γίνει η σκεπή και στα μικρά σημειώνουμε το τρίγωνο του αετώματος για να κοπεί το περίσσευμα.
Γίνεται η συναρμολόγηση όλων των επιμέρους κατασκευών.
- Γλυπτά: Αναζητούμε στο διαδίκτυο εικόνες από τα γλυπτά στις μετόπες και τα αετώματα, κάνουμε αποθήκευση και εκτυπώνουμε τις εικόνες. Τι επικολλούμε στον Παρθενώνα.
- Βράχος: τα παιδιά τσαλακώνουν χαρτιά και τα κολλούν γύρω από τη βάση στερεώνοντας με μανταλάκια μέχρι να στεγνώσουν.
- Μεταφορά των μαρμάρων: Θέτουμε στα παιδιά τον προβληματισμό πως οι αρχαίοι Έλληνες κατάφεραν τόσο βαριά μάρμαρα να τα μεταφέρουν από την Πεντέλη στο βράχο της Ακρόπολης. Σήμερα πως θα τα μεταφέραμε, πως θα τα σηκώναμε; Φτιάχνουν τα παιδιά με το οικοδομικό υλικό τον βράχο της Ακρόπολης και βάζουν επάνω τον Παρθενώνα. Σε άλλο σημείο της τάξης ορίζουμε το βουνό. Μπορούν οι άνθρωποι μόνο με τα χέρια τους να κουβαλήσουν τόσο βαριές πέτρες και μάλιστα να τις ανεβάσουν τόσο ψηλά; Βλέπουμε στο διαδίκτυο εικόνες και βίντεο από τις εφευρέσεις των Ελλήνων και τις μηχανές που κατασκεύασαν.
Προσομοίωση στην τάξη
Χρήση μοχλού για την ανασήκωση βαριού αντικειμένου για περασμα σκοινιών, μεταφορά και απεγκλωβισμός σκοινιών πάλι με χρήση μοχλού.
Συνεργασία για την ανασληκωση βαριού αντικειμένου με σκοινί (σαν γερανός)
- Beebot: τα παιδιά προγραμματίζουν το μελισσακι για να βρει τα γράμματα του Π-Α-Ρ-Θ-Ε-Ν-Ω-Ν-Α. Χρήση αγγλικού λεξιλογίου για τις οδηγίες.
- Αρχιτεκτονική: Ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης ήταν οι αρχιτέκτονες του Παρθενώνα. Γενικός επιστάτης του έργου ήταν ο γλύπτης Φειδίας. Τι κάνει όμως ένας αρχιτέκτονας. Ποια είναι η δουλειά του; Τι εργαλεία χρειάζεται;
Βλέπουμε βίντεο στο διαδίκτυο και εικόνες από διάφορα κτίρια σύγχρονης αρχιτεκτονικής.
Ενεργοποιούμε τη φαντασία των παιδιών και τους ζητάμε να φανταστούν ότι είναι ο Ικτίνος ή ο Καλλικράτης και ο Περικλής τους ζητάει να σχεδιάσουν τον Παρθενώνα σήμερα. Πως θα τον έφτιαχναν; Τι υλικά θα χρησιμοποιούσαν;
Αφού μάθαμε τόσα πράγματα για τον Παρθενώνα, δημιουργούμε το ηλεκτρονικό παζλ με τα παιδιά. Επιλέγουν από το pixabay δωρεάν φωτογραφία του μνημείου (εξηγούμε στα παιδιά ότι δεν παιρνουμε όποια φωτογραφία θέλουμε από το διαδίκτυο παρά μόνο αυτές που χαρίζουν οι δημιουργοί- αλλιώς είναι κλοπή) και την ανεβάζουμε στη σελίδα https://im-a-puzzle.com/ Εκεί διατυπώνουν ερωτήσεις και δίνουν απαντήσεις. Τις πληκτρολογούμε και αποθηκευουν το παζλ. Το παίζουν στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.
Με τα παιδιά στέλνουμε email στους φίλους μας -το Μάνο και τη Μίνα- με το ηλεκτρονικό παζλ που μας ζήτησαν.
ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΑΪΦΕΛ
- Οι φίλοι μας δεν αργούν να μας στείλουν νέο email από το Παρίσι αυτή τη φορά. Μας στέλνουν και μια ηλεκτρονική καρτ-ποστάλ σε video. Κάποια παιδιά αναγνωρίζουν τον πύργο του Άιφελ.
Ζητούν από τα παιδιά να διαφημίσουν τον Πύργο στην Ελλάδα. Σκεφτηκαν να κάνουν μια αφίσα ή ένα φυλλάδιο, αλλά τελικά αποφάσισαν να κάνουν ένα τηλεοπτικό σποτ με ρυθμό hip-hop.
Μέσα από το googl-earth βλέπουμε όλη τη γη και εντοπίζουμε την Ευρώπη και μετά το Παρίσι. Στην αναζήτηση γράφουμε “Πύργος Άιφελ” και ζουμάρει κατευθείαν στο μνημείο. Το παρατηρούμε σε τρισδιάστατη εικόνα.
Πρώτα βρίσκουμε πληροφορίες για τον πύργο του Άιφελ πληκτρολογώντας τη λέξη-κλειδί στη μηχανή αναζήτησης. Βλέπουμε φωτογραφίες, διαβάζουμε πληροφορίες και παρακολουθούμε βιντεο.
https://toptraveller.gr/poi/eiffel-tower-paris/
Αναρωτιόμαστε τι υλικά μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν για να φτιάξουν μια μικρογραφία του πύργου. Χρησιμοποιούμε κυρίως αλουμινόχαρτο αφού ο πύργος είναι σιδερένιος. Τυλίγουν με αλουμινόχαρτο τετράγωνα κομμάτια από καρτόκουτο για τους ορόφους, ξυλάκια από σουβλάκια για τις κολώνες και κάνουν ” μακαρόνια με αλουμινόχαρτο για τα συνδετικά σίδερα.
Γράφουμε τους στίχους για το διαφημιστικό σποτ και τα παιδιά τραγουδούν. Χρησιμοποιούμε την εφαρμογή chatterpix στο κινητό για να μπει στο video.
ΑΡΧΑΙΑ ΠΕΛΛΑ
Σκεφτόμαστε με τα παιδιά ποιο μνημείο βρίσκεται κοντά στο χωριό για να το επισκεφτούμε, να μάθουμε γι’αυτό και να βγάλουμε φωτογραφίες για να στείλουμε κι εμείς στους φίλους μας. Έτσι πραγματοποιείται επίσκεψη στην αρχαία Πέλλα το Σάββατο. Βλέπουμε τα ψηφιδωτά στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο.
Βλέπουμε video στο σχολείο πως ήταν ένα σπίτι στην αρχαία Πέλλα και μαθαίνουμε πληροφορίες.
- Ψηφιδωτά: κεντρίζουμε το ενδιαφέρον των παιδιών λέγοντας τους ότι στο σπίτι τους έχουν ένα ψηφιδωτό που το βλέπουν κάθε μέρα να αλλαζει εικόνα…τι είναι; Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ!! Με μεγενθυτικό φακό βλέπουμε τα pixels της τηλεόρασης, μικρά κουτάκια που έχουν διαφορετικά χρώματα και όλα μαζί συνθέτουν μια εικόνα. Επίσης με τον μεγενθυτικό φακό βλέπουμε και μια εκτυπωμένη σελίδα ενός περιοδικού με τις πολύχρωμες κουκίδες (ράστερ). Η τεχνική του ψηφιδωτού των αρχαίων χρόνων εξελίχτηκε και χρησιμοποιήθηκε στη νέα τεχνολογία.
Κάνουμε τα δικά μας ψηφιδωτά με πετραδάκια. Χωρίζονται σε δυάδες. Αποφασίζουν αρχικά τι θα συνθέσουν. Βάζουμε βρεγμένη άμμο σ’ένα δοχείο, τοποθετούν τα πετραδάκια, και ρίχνουμε από πάνο γύψο. Το αφήνουμε να στεγνώσει και αναποδογυρίζουμε. Καθαρίζουμε καλά την άμμο.
- Στέλνουμε email στους φίλους μας με τις φωτογραφίες από την Πέλλα, τις μικρογραφίες των μνημείων που κάναμε στην τάξη ακι το διαφημιστικό σποτ για τον πύργο του Άιφελ που μας ζήτησαν.
ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ
Οι φίλοι μας πάλι μας στέλνουν ηλεκτρονικό μήνυμα μπροστά από τη Γέφυρα του Λονδίνου. Γιατί χτίζονται οι γέφυρες; Τα παιδιά προβληματίζονται και διατυπώνουν τις απόψεις τους.
Προσπαθούμε να παίξουμε το ηλεκτρονικό παιχνίδι αλλά επειδή είναι στα αγγλικά ζητάμε τη βόηθεια της Ms Natasa για να βρούμε τις απαντήσεις.
Αναζητήσαμε πληροφορίες μέσα από τη μηχανή αναζήτησης και είδαμε φωτογραφίες, βίντεο και πήραμε πληροφορίες από ταξιδιωτικές ιστοσελίδες https://www.travelstyle.gr/tower-bridge-ksenagisi-stin-entypwsiaki-gefyra-tou-londinou/. Μέσα από το google earth είδαμε τη γέφυρα σε 3D και παρατηρήσαμε την πόλη του Λονδίνου με τον Τάμεση ποταμό.
Βλέπουμε τα μέρη της γέφυρας και κάνουμε το learning apps στα ελληνικά
Οι μηχανικοί σχεδίασαν μία γέφυρα που είναι συνδυασμός μιας κινητής γέφυρας (για να ανοίγει και να περνούν τα πλοία) και κρεμαστής ( για να είναι πιο σταθερή η στήριξή της και να μην υπάρχουν ταλαντώσεις).
Κάνουμε μία προσωμοίωση : Με ένα σκοινί-όπως τα σκοινιά της γέφυρας- δένουμε ένα παγκάκι και ανασηκώνουμετο παγκάκι. Επάνω ανεβαίνει ένα παιδί και περπατάει πάνω στη γέφυρα που συγκρατείται από το σκοινί.
Κατασκευή γέφυρας: Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες. Η κάθε ομάδα θα παίρνει μικρά, μεσαία και μεγάλα τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό και συνεργάζονται για να κάνουν η κάθε μια τη δική της γέφυρα. Στο τέλος η κάθε ομάδα παρουσιάζει στις άλλες δύο την κατασκευή της.
ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
Οι φίλοι μας συνεχίζουν το ταξίδι τους και μας στέλνουν email από την πυραμίδα του Χέοπα και το αναζητούμε στο google earth.
Βρίσκουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το πότε, πως και γιατί χτίστηκαν. Μετέφεραν τους ασβεστόλιθους με καράβια μέσα στο Νείλο και τους έσερναν πάνω σε ξύλινες πλατφόρμες πάνω στην άμμο ρίχνοντας νερό για να είναι πιο εύκολή η ολίσθηση. Χρησιμοποιούσαν σκοινιά, μοχλούς και διάφορα εργαλεία.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και η κάθε μια έφτιαξε πυραμίδες με τα τουβλάκια. Μετά όλοι μαζί έφτιαξαν μια πυραμίδα με τουβλάκια φτιαγμένα από χαρτόκουτο.
ΑΤΟΜΙΟΥΜ
Ο Μάνος και η Μίνα μας στέλνουν νέο email από το ταξίδι τους στις Βρυξέλλες. Φωτογραφίζονται μπροστά στο ΑΤΟΜΙΟΥΜ, ένα σύγχρονο κτίριο. Μας στέλνουν όμως και έναν βίντεο με την ξεναγό τους που μας δίνει πληροφορίες για το συγκεκριμένο κτίριο.
Αναζητούμε και στο google earth και τα παιδιά διατυπώνουν τους υπολογισμούς τους πόσο μακρυά είναι. Βλέπουμε βίντεο και μαθαίνουμε για το πότε χτίστηκε και τι υλικά χρειάστηκαν. Μπαίνουμε στην ιστοσελίδα του Ατόμιουμ και βρίσκουμε πληρόφορίες για το τι μπορούμε να δούμε εκεί, τις ώρες λειτουργίας, τα εισιτήρια κλπ.
Μαθαίνουμε ότι είναι από ανοξείδωτο ατσάλι για να μην σκουριάζει , αποτελείτε από 9 σφαίρες και κυλίνδρους και συνολικά έχει το σχήμα του κύβου όπως το απειροελάχιστο κομμάτι σιδήρου αν το βάλουμε στο μικροσκόπιο.
Κατασκευάζουμε το κτήριο με αλουμινόχαρτο, χαρτιά και ξυλάκια για σουβλάκια.
Με τη Ms Natasa παρακολουθήσαμε ένα βίντεο στο youtube για το towerbridge. https://www.youtube.com/watch?v=epNCNNhKsF0 Επειδή οι φίλοι ζήτησαν από τα παιδιά να κάνουν τη δική τους ξενάγηση για το αγαπημένο τους μνημείο, χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή voki για να κάνει την ξενάγηση η βασίλισσα Ελισσάβετ στη Γέφυρα του Λονδίνου. Η Ms Natasa μας βοήθησε για να κάνει τη μετάφραση στα αγγλικά.
ΚΟΛΟΣΣΑΙΟ
Οι φίλοι μας ξαναέστειλαν email από το νέο τους ταξίδι. Όμως μας βάζουν έναν γρίφο. Μας στέλνουν τη φωτογραφία αλλά δεν μας αποκαλύπτουν που είναι το μνημείο. Πρέπει τα παιδιά να γίνουν ερευνητές και να βρουν που βρίσκεται.
Αμέσως τα παιδιά αναγνωρίζουν το μνημείο από ένα βιβλίο που έχουμε στην ταξιδιωτική γωνιά για τη Ρώμη. Βρίσκουν ότι είναι στη Ρώμη αλλά που βρίσκεται η Ρώμη; Κάνουμε αναζήτηση στο google με βάση τη φωτογραφία των φίλων μας. Έτσι μας βγάζει το Κολοσσαίο στην Ιταλία.
Μαθαίνουμε πληροφορίες (wikipedia) για το Κολοσσαίο, πότε χτίστηκε, από τι υλικά είναι φτιαγμένο, πως το χρησιμοποιούσαν κλπ. Βλέπουμε εικόνες και βίντεο.
Τα παιδιά συνεργάζονται και φτιάχνουν το δικό τους Κολοσσαίο με τα μεγάλα παζλ της τάξης. Κανούν και τις μονομαχίες τους.
ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗ
Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος τοποθετούμε πάνω στην ιστοριογραμμή της τάξης τα μνημεία ανάλογα με την περίοδο που χτίστηκαν. Τα παιδιά κάνουν συγκρίσεις για το ποιο είναι νεότερο και ποιο είναι πιο παλιό.
ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ
Mε τα εργαλεία από το google earth τα απιδιά μετρούν τις απόστάσεις από το χωριό τους μέχρι στο κάθε μέρος που βρίσκεται το κάθε μνημείο. Καταγράφουν τα χιλιόμετρα, κάνουν συγκρίσεις για το ποιος αριθμός είναι μεγαλύτερος. Συγκρίνουν πρώτα τις χιλιάδες, μετά τις εκατοντάδες, μετά τις δεκάδες και τέλος τις μονάδες για να βρουν ποιος προορισμός είναι πιο μακρυά.
- Μνημεία και γεωμετρικά σχήματα
- ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟ BEEBOT
Οι φίλοι μας οι Μάνος & Μίνα μας έστειλαν με email βίντεο με αινίγματα (εφαρμογή chatterpix στο κινητό). Τα παιδιά βρίσκουν σε ποιο μνημείο αναφέρονται κάθε φορά και συνεργάζονται σε ζευγάρια για να μετακινήσουν το μελισσάκι. Ο ένας κωδικοποιεί τη διαδρομή βάζοντας τα βελάκια και ο άλλος αποκωδικοποιεί τη διαδρομή προγραμματίζοντας το ρομποτάκι.