Μικροί εξερευνητές

     ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ

     Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, το Α αναφέρεται σε όλα τα αντικείμενα συμπεριλαμβανόμενης και της τέχνης-Art, Mathematics) και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου.

Τα παιδιά θα γνωρίσουν διάφορα μνημεία της Ελλάδας και του κόσμου, θα μάθουν πότε χτίστηκαν, τα σχήματα, τα υλικά τους κλπ.

Σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση του προγράμματος έχει η διδακτική προσέγγιση, η οποία προέρχεται από τη διαδικασία έρευνας, σχεδιασμού και ελέγχου που εφαρμόζουν οι μηχανικοί για να δίνουν λύση σε πραγματικά προβλήματα και να σχεδιάζουν συστήματα, του τεχνικού σχεδιασμού  ή του «σχεδιασμού των Mηχανικών» . Μέσω αυτής οι μαθητές εργάζονται βιωματικά και εμπλέκονται στην υλοποίηση ερευνητικών σχεδίων, εργαστηρίων κατασκευής των μνημείων, παρουσιάσεων των δεδομένων της αναζήτησής τους, διάχυσης των αποτελεσμάτων της έρευνας, ανατροφοδότησης και επανασχεδιασμού, μέσα από ανακαλυπτικές και διερευνητικές διαδικασίες.

———————————————–

  • Αφόρμηση για τη έναρξη του προγράμματος απότέλεσε η ανάγνωση του βιβλίου “ο κύριος Μάνος Μόνος”.

Ο Κύριος Μάνος Μόνος

Ο κύριος Μάνος είναι προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών και έχει αφιερωθεί εντελώς στη δουλειά του. Η ζωή του ανατρέπεται όταν χάνει τα δύο πολυτιμότερα γι’ αυτόν πράγματα: τη δουλειά του και τον υπολογιστή του. Έτσι από κύριος Μάνος γίνεται σιγά σιγά κύριος Μάνος Μόνος. Συναντά όμως  την κυρία Μίνα Μόνη, μία επίσης μοναχική και μελαγχολική ψυχή. Οι δυο τους γνωρίζονται, έρχονται πιο κοντά, επικοινωνούν. Αρχικά εξερευνούν τη γειτονιά τους, μετά τη χώρα τους και τέλος αποφασίζουν να γυρίσουν όλο τον κόσμο.Μια τρυφερή ιστορία που περιγράφει τη σύγχρονη αποξένωση των ανθρώπων λόγω της εργασίας αλλά και την αγωνία τους να έρθουν πιο κοντά.

  • Ρωτάμε τα παιδιά αν έχουν ταξιδέψει σε άλλα μέρη στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Έχουν πάει ποτέ στη Θεσσαλονίκη; Σε ποια σημαντικά σημεία πήγαν; Που φωτογραφήθηκαν; Αν κάποιος επισκέπτης ερχόταν στο χωριό τους, σε ποιο μέρος θα τον συμβούλευαν να πάει για να βγει φωτογραφία; Μέσα απο το google maps επισκεπτόμαστε πρώτα το χωριό και στην βασική εικόνα εμφανίζεται η πλατεία και η εκκλησία. Μετά πάμε στη Θεσσαλονίκη και στην βασική εικόνα δείχνει τον Λευκό Πύργο. Τα παιδιά αμέσως τον αναγνωρίζουν και αφηγούνται τις οικογενειακές του βόλτες στην παραλία.

  οθόνης 76 οθόνης 77

Μετά πάμε στην Αθήνα και στην κεντρική εικόνα εμφανίζεται η ακρόπολη με τον Παρθενώνα. Επίσης αναγνωρίζουν το μνημείο καθως υπάρχει στην τάξη μας στην ιστοριογραμμή. Επιλέγουμε αξιοθέατα στο μενού του google maps και βλέπουμε και άλλα σημαντικά μνημεία. Που θα πήγαιναν αν ταξίδευαν στην Αθήνα;

οθόνης 78

Είναι παλιά ή νέα κτίρια; Αφού είναι παλιά γιατί  τα διατηρούμε και δεν τα γκρεμίζουμε; Γιατί είναι σημαντικά; Τι μαθαίνουμε από αυτά; Μαγειρική, μουσική ή ιστορία;

ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ

  • Αναρωτιόμαστε αν ο κύριος Μάνος και η κυρία Μίνα πήγαν στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Ποια μνημεία επισκέφτηκαν; Αποφασίζουμε να τους στείλουμε ένα email για να μας δείξουν ποια μέρη επισκέφτηκαν.  Επιλέγουμε την διεύθυνση email, βάζουμε τίτλο, συντάσσουμε το κείμενο, βάζουμε καρδούλες και επισυνάπτουμε και ένα gif και αποστολή.

IMG 20220503 121409οθόνης 75

Την άλλη μέρα μας έρχεται απάντηση με την φωτογραφία των φίλων μας μπροστά στο Λευκό Πύργο.

οθόνης 74

Μας έστειλαν και ένα ηλεκτρονικό παζλ που για να αποκαλυφθούν τα κομμάτια πρέπει να απαντήσουν τα παιδιά σε ερωτήσεις για τον Λευκό Πύργο.

ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ παζλ

  • Επειδή δεν γνωρίζουμε τις απαντήσεις, αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τον Λευκό Πύργο.

IMG 20220504 085435     f2b7eb90713cec1f6b3e9584963748dc

Θέτουμε ερωτήσεις: γιατί τον έχτισαν, γιατί τον έκαναν τόσο ψηλό, τι υλικά χρησιμοποίησαν, πως ανεβαίνουμε επάνω κλπ.. Βλέπουμε φωτογραφίες, βίντεο από μέσα και έξω, διαβάζουμε την ιστορία του και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Βλέπουμε την κοχλιωτή σκάλα, τις πολεμίστρες, το σχήμα  (βρίσκουμε κυλινδρικά αντικείμενα στην τάξη), τα υλικά κλπ. Βλέπουμε κάτοψη των τειχών της πόλης και φωτογραφίες από τη σημερινή τους κατάσταση. Μαθαίνουμε γιατί έχτιζαν τα τείχη παλιά, γιατί πλέον δεν χτίζουμε τείχη, τι όπλα έιχαν παλιά, τι υπάρχει σήμερα κλπ.

Αφού μάθαμε τόσα πράγματα, απαντάμε στις ερωτήσεις και συνθέτουμε  το πάζλ.

IMG 20220504 095821 IMG 20220504 101214 IMG 20220504 102009 IMG 20220504 104704 IMG 20220504 105230 IMG 20220504 093626 IMG 20220504 094448

Στη γωνιά του οικοδομικού υλικού τα παιδιά συνεργάζονται και φτιάχνουν την παλιά πόλη της Θεσσαλονίκης με τα τείχη και τον Λευκό Πύργο.

IMG 20220504 095216

Κατασκευή μακέτας: Τα παιδιά επιλέγουν δυο κυλινδρικά κουτιά από τα προϊόντα στο μαγαζάκι και τα τυλίγουν με άσπρο χαρτόνι. Έγιναν μετρήσεις για το μέγεθος του χαρτονιού και έκοψαν τις πολεμίστρες. Σχεδίασαν την περίμετρο των δύο βάσεων των κυλίνδρων και έκοψαν τις στέγες του κτιρίου. Με χαρτοδιπλωτική φτιάξαμε ένα οκτάγωνο (η οκταγωνικός περίβολος του Λευκού Πύργου). Ένα  τετράγωνο χαρτί διπλώθηκε διαγωνίως  3 φορές ώστε να δημιουργηθούν 8 τρίγωνα. Με το χάρακα μετρήσαμε τις δύο ίσες πλευρές(ακτίνες) και κόψαμε το περίσσευμα.

2  4

Ενώσαμε όλα τα κομμάτια πάνω στη βάση.

3

Τα παιδιά στόλισαν τα οκτάγωνα που έφτιαξαν και τα έκαναν οκταγωνο-ανθρωπάκια.

IMG 20220520 080558 IMG 20220520 080630

IMG 20220520 080507

  • Δημιουργία ταξιδιωτικής γωνιάς με διάφορα βιβλία και την υδρόγειο σφαίρα

IMG 20220511 080834IMG 20220510 084819

IMG 20220510 085703IMG 20220509 095735

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ

  • Ένα πρωινό μας ήρθε με τον ταχυδρόμο μία καρτ-ποστάλ. Ήταν από το Μάνο και τη Μίνα μπροστά από τον Παρθενώνα. Μας έγραψαν και μήνυμα από πίσω. Μας ζήτησαν να μάθουμε για τον Παρθενώνα και να δημιουργήσουν  τώρα τα παιδιά ένα ηλεκτρονικό παζλ με ερωτήσεις γνώσεων. Εξηγούμε στα παιδιά ότι παλιότερα που δεν υπήρχαν τα ηλεκτρονικά μέσα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν το ταχυδρομείο. Από τις διακοπές τους έστελναν καρτ-ποστάλ συνήθως με ένα αξιοθέατο της περιοχής.

1     1 1

Μας ζήτησαν να κάνουν τα παιδιά ένα παζλ με ερωτήσεις γνώσεων. Για τον Παρθενώνα. Τι γνωρίζουμε για το συγκεκριμένο μνημείο; Τα παιδιά πληκτρολογούν τη λέξη κλειδί και κάνουν αναζήτηση στο διαδίκτυο.

5

Διαβάζουμε τις πληροφορίες και από το βιβλίο για την Ακρόπολη που έχουμε στην ταξιδιωτική μας γωνιά: ποιος τον έφτιαξε, από τι υλικό ήταν φτιαγμένος, τι είδους κτίριο ήταν, μετράμε τις κολώνες κλπ. Επιλέγουμε εικόνες από τη μπάρα και παρατηρούμε το κτίριο φωτογραφημένο από διάφορες πλευρές. Επιλέγουμε βίντεο και παρακολουθούμε  πως ήταν όταν πρωτοχτίστηκε εξωτερικά και εσωτερικά.

Την εξέλιξη του μνημείου μέσα στους αιώνες.

Επίσης την ώρα των αγγλικών βλέπουμε και αγγλόφωνο βίντεο, ο Birdie τους εξηγεί και τα παιδιά χρωματίζουν τον Παρθενώνα όπως ήταν αρχικά.

IMG 20220509 112319

Τα παιδιά ανακατασκευάζουν στον υπολογιστή τον Παρθενώνα “πιάνοντας & σέρνοντας” με το ποντίκι τα κομμάτια.

IMG 20220511 082550 (κατεβάζουμε το αρχείο word)   Ανακατασκευή παρθενώνα

Κατασκευή μακέτας: Δίνουμε στα παιδιά διάφορα χαρτόκουτα,  ρολά, χάρακα….. Ποιο υλικό θα χρησιμοποιούσαν για κάθε τμήμα του Παρθενώνα; Για τις κολώνες, το πάτωμα, τη στέγη;

IMG 20220510 095245

  • κολώνες: Χρησιμοποιούμε μια χάρτινη λωρίδα ως βοήθημα για να μετρήσουμε και να κόψουμε τα ρολά στη μέση. Τα παιδιά κάνουν ευθείες γραμμές πάνω σε άσπρο χαρτί και τυλίγουν τα ρολά.

6

  • κυρίως ναός: το μικρό χαρτόκουτο βάφεται άσπρο. Μετράμε το ύψος και το κόβουμε ώστε να είναι στο ίδιο ύψος με τις κολώνες.

IMG 20220510 094322   IMG 20220510 111421    IMG 20220510 111636

  • Πάτωμα: κόβουμε γύρω-γύρω το μεγάλο χαρτόκουτο για να κοντύνει.
  • Στέγη: ενώνουμε τα μεγάλα καπάκια της κούτας στο κέντρο για να γίνει η σκεπή και στα μικρά σημειώνουμε το τρίγωνο του αετώματος για να κοπεί το περίσσευμα.

IMG 20220510 110340

Γίνεται η συναρμολόγηση όλων των επιμέρους κατασκευών.

IMG 20220510 114145 IMG 20220510 114012   IMG 20220510 114231

  • Γλυπτά: Αναζητούμε στο διαδίκτυο εικόνες από τα γλυπτά στις μετόπες και τα αετώματα, κάνουμε αποθήκευση και εκτυπώνουμε τις εικόνες. Τι επικολλούμε στον Παρθενώνα.

IMG 20220510 115659 IMG 20220510 120142 IMG 20220511 091620 IMG 20220511 092226

  • Βράχος: τα παιδιά τσαλακώνουν χαρτιά και τα κολλούν γύρω από τη βάση στερεώνοντας με μανταλάκια μέχρι να στεγνώσουν.

IMG 20220511 093121      IMG 20220511 123945

  • Μεταφορά των μαρμάρων: Θέτουμε στα παιδιά τον προβληματισμό πως οι αρχαίοι Έλληνες κατάφεραν τόσο βαριά μάρμαρα να τα μεταφέρουν από την Πεντέλη στο βράχο της Ακρόπολης. Σήμερα πως θα τα μεταφέραμε, πως θα τα σηκώναμε; Φτιάχνουν τα παιδιά με το οικοδομικό υλικό τον βράχο της Ακρόπολης και βάζουν επάνω τον Παρθενώνα. Σε άλλο σημείο της τάξης ορίζουμε το βουνό. Μπορούν οι άνθρωποι μόνο με τα χέρια τους να κουβαλήσουν τόσο βαριές πέτρες και μάλιστα να τις ανεβάσουν τόσο ψηλά; Βλέπουμε στο διαδίκτυο εικόνες και βίντεο από τις εφευρέσεις των Ελλήνων και τις μηχανές που κατασκεύασαν.

1 2 2 1 3 4 1 5α 6 1

Προσομοίωση στην τάξη

IMG 20220513 091032
Κατέβασμα από την Πεντέλη (ολίσθηση σε κατηφορικό κεκλιμένο επίπεδο)
IMG 20220513 090717
Μεταφορά μέχρι την Ακρόπολη (κύλιση σε ρόδες)
IMG 20220513 091431
Ανέβασμα στο βράχο (ολίσθηση σε ανηφορικό κεκλιμένο επίπεδο
IMG 20220513 091940
Ανυψωτικό μηχάνημα για το ανέβασμα των μαρμάρων

IMG 20220513 092654 IMG 20220513 092853IMG 20220513 092909

Χρήση μοχλού για την ανασήκωση βαριού αντικειμένου για περασμα σκοινιών, μεταφορά και απεγκλωβισμός σκοινιών πάλι με χρήση μοχλού.

IMG 20220513 114903 IMG 20220513 115007

Συνεργασία για την ανασληκωση βαριού αντικειμένου με σκοινί (σαν γερανός)

  • Beebot: τα παιδιά προγραμματίζουν το μελισσακι για να βρει τα γράμματα του Π-Α-Ρ-Θ-Ε-Ν-Ω-Ν-Α. Χρήση αγγλικού λεξιλογίου για τις οδηγίες.

IMG 20220511 114329 IMG 20220511 112008

  • Αρχιτεκτονική: Ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης ήταν οι αρχιτέκτονες του Παρθενώνα. Γενικός επιστάτης του έργου ήταν ο γλύπτης Φειδίας. Τι κάνει όμως ένας αρχιτέκτονας. Ποια είναι η δουλειά του; Τι εργαλεία χρειάζεται;

Βλέπουμε βίντεο στο διαδίκτυο και εικόνες από διάφορα κτίρια σύγχρονης αρχιτεκτονικής.

1e83b29fbcff25943d098459f7e64f70 005d64acebdf80d801d6677e11352d4c e744defa660959c6e4e9647bc5e86698 Edersee Haus auf dem Kopf 1 TSWE 585x439 edificio f image images 1 images le nouveau siege d ametis a ete dessine par francois fontes ntolhn3l16uo4yyk

Ενεργοποιούμε τη φαντασία των παιδιών και τους ζητάμε να φανταστούν ότι είναι ο Ικτίνος ή ο Καλλικράτης και ο Περικλής τους ζητάει να σχεδιάσουν τον Παρθενώνα σήμερα. Πως θα τον έφτιαχναν; Τι υλικά θα χρησιμοποιούσαν;

IMG 20220520 080746 IMG 20220520 080756 IMG 20220520 080805 IMG 20220520 080816 IMG 20220520 080825 IMG 20220520 080833 IMG 20220520 080842 IMG 20220520 080711 IMG 20220520 080719 IMG 20220520 080728 IMG 20220520 080737

Αφού μάθαμε τόσα πράγματα για τον Παρθενώνα, δημιουργούμε το ηλεκτρονικό παζλ με τα παιδιά. Επιλέγουν από το pixabay δωρεάν φωτογραφία του μνημείου (εξηγούμε στα παιδιά ότι δεν παιρνουμε όποια φωτογραφία θέλουμε από το διαδίκτυο παρά μόνο αυτές που χαρίζουν οι δημιουργοί- αλλιώς είναι κλοπή) και την ανεβάζουμε στη σελίδα https://im-a-puzzle.com/   Εκεί διατυπώνουν ερωτήσεις και δίνουν  απαντήσεις. Τις πληκτρολογούμε και αποθηκευουν το παζλ. Το παίζουν στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.

Παζλ Παρθενώνα

IMG 20220516 100151 IMG 20220516 095941

Με τα παιδιά στέλνουμε email στους φίλους μας -το Μάνο και τη Μίνα- με το ηλεκτρονικό παζλ που μας ζήτησαν.

IMG 20220516 101508    IMG 20220516 101821

ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΑΪΦΕΛ

  • Οι φίλοι μας δεν αργούν να μας στείλουν νέο email από το Παρίσι αυτή τη φορά. Μας στέλνουν και μια ηλεκτρονική καρτ-ποστάλ σε video. Κάποια παιδιά αναγνωρίζουν τον πύργο του Άιφελ.

Ζητούν από τα παιδιά να διαφημίσουν τον Πύργο στην Ελλάδα. Σκεφτηκαν να κάνουν μια αφίσα ή ένα φυλλάδιο, αλλά τελικά αποφάσισαν να κάνουν ένα τηλεοπτικό σποτ με ρυθμό hip-hop.

Μέσα από το googl-earth βλέπουμε όλη τη γη και εντοπίζουμε την Ευρώπη και μετά το Παρίσι. Στην αναζήτηση γράφουμε “Πύργος Άιφελ” και ζουμάρει κατευθείαν στο μνημείο. Το παρατηρούμε σε τρισδιάστατη εικόνα.

IMG 20220520 091818  IMG 20220520 092052

Πρώτα βρίσκουμε πληροφορίες για τον πύργο του Άιφελ πληκτρολογώντας τη λέξη-κλειδί στη μηχανή αναζήτησης. Βλέπουμε φωτογραφίες, διαβάζουμε πληροφορίες και παρακολουθούμε βιντεο.

IMG 20220520 112734

https://toptraveller.gr/poi/eiffel-tower-paris/

Αναρωτιόμαστε τι υλικά μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν για να φτιάξουν μια μικρογραφία του πύργου. Χρησιμοποιούμε κυρίως αλουμινόχαρτο αφού ο πύργος είναι σιδερένιος. Τυλίγουν με αλουμινόχαρτο τετράγωνα κομμάτια από καρτόκουτο για τους ορόφους, ξυλάκια από σουβλάκια για τις κολώνες και κάνουν ” μακαρόνια με αλουμινόχαρτο για τα συνδετικά σίδερα.

.jpg

IMG 20220523 093734 IMG 20220523 093911

Γράφουμε τους στίχους για το διαφημιστικό σποτ και τα παιδιά τραγουδούν. Χρησιμοποιούμε την εφαρμογή chatterpix στο κινητό για να μπει στο video.

ΑΡΧΑΙΑ ΠΕΛΛΑ

Σκεφτόμαστε με τα παιδιά ποιο μνημείο βρίσκεται κοντά στο χωριό για να το επισκεφτούμε, να μάθουμε γι’αυτό και να βγάλουμε φωτογραφίες για να στείλουμε κι εμείς στους φίλους μας. Έτσι πραγματοποιείται επίσκεψη στην αρχαία Πέλλα το Σάββατο. Βλέπουμε τα ψηφιδωτά στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο.

IMG 20220518 102413 IMG 20220518 113838 IMG 20220518 114444 IMG 20220518 115458IMG 20220518 115920

Βλέπουμε video στο σχολείο πως ήταν ένα σπίτι στην αρχαία Πέλλα και μαθαίνουμε πληροφορίες.

  • Ψηφιδωτά: κεντρίζουμε το ενδιαφέρον των παιδιών λέγοντας τους ότι στο σπίτι τους έχουν ένα ψηφιδωτό που το βλέπουν κάθε μέρα να αλλαζει εικόνα…τι είναι; Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ!! Με μεγενθυτικό φακό βλέπουμε τα pixels της τηλεόρασης, μικρά κουτάκια που έχουν διαφορετικά χρώματα και όλα μαζί συνθέτουν μια εικόνα. Επίσης με τον μεγενθυτικό φακό βλέπουμε και μια εκτυπωμένη σελίδα ενός περιοδικού με τις πολύχρωμες κουκίδες (ράστερ). Η τεχνική του ψηφιδωτού των αρχαίων χρόνων εξελίχτηκε και χρησιμοποιήθηκε στη νέα τεχνολογία.

IMG 20220519 090841IMG 20220519 094314

Κάνουμε τα δικά μας ψηφιδωτά με πετραδάκια. Χωρίζονται σε δυάδες. Αποφασίζουν αρχικά τι θα συνθέσουν. Βάζουμε βρεγμένη άμμο σ’ένα δοχείο, τοποθετούν τα πετραδάκια, και ρίχνουμε από πάνο γύψο. Το αφήνουμε να στεγνώσει και αναποδογυρίζουμε. Καθαρίζουμε καλά την άμμο.

IMG 20220519 102315IMG 20220519 102750IMG 20220519 112127IMG 20220519 122458 IMG 20220520 085303 IMG 20220523 131441 IMG 20220523 131602 IMG 20220523 131721 IMG 20220523 131813 IMG 20220523 131910

  • Στέλνουμε email στους φίλους μας με τις φωτογραφίες από την Πέλλα, τις μικρογραφίες των μνημείων που κάναμε στην τάξη ακι το διαφημιστικό σποτ για τον πύργο του Άιφελ που μας ζήτησαν.

IMG 20220523 103426αιφελ

ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ

Οι φίλοι μας πάλι μας στέλνουν ηλεκτρονικό μήνυμα μπροστά από τη Γέφυρα του Λονδίνου. Γιατί χτίζονται οι γέφυρες; Τα παιδιά προβληματίζονται και διατυπώνουν τις απόψεις τους.

.png

Προσπαθούμε να παίξουμε το ηλεκτρονικό παιχνίδι αλλά επειδή είναι στα αγγλικά ζητάμε τη βόηθεια της Ms Natasa για να βρούμε τις απαντήσεις.

IMG 20220523 112406

Αναζητήσαμε πληροφορίες μέσα από τη μηχανή αναζήτησης και είδαμε φωτογραφίες, βίντεο και πήραμε πληροφορίες από ταξιδιωτικές ιστοσελίδες  https://www.travelstyle.gr/tower-bridge-ksenagisi-stin-entypwsiaki-gefyra-tou-londinou/. Μέσα από το google earth είδαμε τη γέφυρα σε 3D και παρατηρήσαμε την πόλη του Λονδίνου με τον Τάμεση ποταμό.

οθόνης 84

Βλέπουμε τα μέρη της γέφυρας και κάνουμε το learning apps στα ελληνικά

Οι μηχανικοί σχεδίασαν μία γέφυρα που είναι συνδυασμός μιας  κινητής γέφυρας (για να ανοίγει και να περνούν τα πλοία) και κρεμαστής ( για να είναι πιο σταθερή η στήριξή της και να μην υπάρχουν ταλαντώσεις).

Κάνουμε μία προσωμοίωση : Με ένα σκοινί-όπως τα σκοινιά της γέφυρας- δένουμε ένα παγκάκι και ανασηκώνουμετο παγκάκι. Επάνω ανεβαίνει ένα παιδί και περπατάει πάνω στη γέφυρα που συγκρατείται από το σκοινί.

IMG 20220524 113130

Κατασκευή γέφυρας: Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες. Η κάθε ομάδα θα παίρνει μικρά, μεσαία και μεγάλα τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό και συνεργάζονται για να κάνουν η κάθε μια τη δική της γέφυρα. Στο τέλος η κάθε ομάδα παρουσιάζει στις άλλες δύο την κατασκευή της.

.jpg .jpg .jpg

ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ

οθόνης 96    οθόνης 100

Οι φίλοι μας συνεχίζουν το ταξίδι τους και μας στέλνουν email από την πυραμίδα του Χέοπα και το αναζητούμε στο google earth.

Βρίσκουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το πότε, πως και γιατί χτίστηκαν. Μετέφεραν τους ασβεστόλιθους με καράβια μέσα στο Νείλο και τους έσερναν πάνω σε  ξύλινες πλατφόρμες πάνω στην άμμο ρίχνοντας νερό για να είναι πιο εύκολή η ολίσθηση. Χρησιμοποιούσαν σκοινιά, μοχλούς και διάφορα εργαλεία.

main qimg 403e6fd789db3623817a7277252ba78a toolsPremium Vector | Ancient civilization, people and slaves building pyramids, construction of world wonder. historic event, monument by nile river. emperors floating on boats and watching. vector in flat stylePulling a colossal statue on a sledge from the stone quarries of Hatnub. From a wall painting in the tomb of Djehutiotep | Egypt museum, Pyramids, Egypt project

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και η κάθε μια έφτιαξε πυραμίδες με τα τουβλάκια. Μετά όλοι μαζί έφτιαξαν μια πυραμίδα με τουβλάκια φτιαγμένα από χαρτόκουτο.

IMG 20220527 104517 IMG 20220527 104459IMG 20220527 091547IMG 20220527 105255

ΑΤΟΜΙΟΥΜ

Ο Μάνος και η Μίνα μας στέλνουν νέο email από το ταξίδι τους στις Βρυξέλλες. Φωτογραφίζονται μπροστά στο ΑΤΟΜΙΟΥΜ, ένα σύγχρονο κτίριο. Μας στέλνουν όμως και έναν βίντεο με την ξεναγό τους που μας δίνει πληροφορίες για το συγκεκριμένο κτίριο.

οθόνης 97      οθόνης 103   οθόνης 101

Ξενάγηση στο Ατόμιουμ

Αναζητούμε και στο google earth και τα παιδιά διατυπώνουν τους υπολογισμούς τους πόσο μακρυά είναι. Βλέπουμε βίντεο και μαθαίνουμε για το πότε χτίστηκε και τι υλικά χρειάστηκαν. Μπαίνουμε στην ιστοσελίδα του Ατόμιουμ και βρίσκουμε πληρόφορίες για το τι μπορούμε να δούμε εκεί, τις ώρες λειτουργίας, τα εισιτήρια κλπ.

Μαθαίνουμε ότι είναι από ανοξείδωτο ατσάλι για να μην σκουριάζει , αποτελείτε από 9 σφαίρες και κυλίνδρους και συνολικά έχει το σχήμα του κύβου όπως το απειροελάχιστο κομμάτι σιδήρου αν το βάλουμε στο μικροσκόπιο.

Atomium Brüssel - Construction - Baustelle - P1020132 | Flickr  Mise en place du premier bipode de l'atomium en juin 1957: C'est une filiale de Fabricom, la Construction Soudée s.a… | Wereldtentoonstelling, Reizen, Geschiedenis   4.2.2 Being IronIMG 20220531 105554

Κατασκευάζουμε το κτήριο με αλουμινόχαρτο, χαρτιά και ξυλάκια για σουβλάκια.

.jpg

IMG 20220601 131129

Με τη Ms Natasa  παρακολουθήσαμε ένα βίντεο στο youtube για το towerbridge. https://www.youtube.com/watch?v=epNCNNhKsF0 Επειδή οι φίλοι ζήτησαν από τα παιδιά να κάνουν τη δική τους ξενάγηση για το αγαπημένο τους μνημείο, χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή voki για να κάνει την ξενάγηση η βασίλισσα Ελισσάβετ στη Γέφυρα του Λονδίνου. Η Ms Natasa μας βοήθησε για να κάνει τη μετάφραση στα αγγλικά.

Ξενάγηση Tower bridge (voki)

οθόνης 104 IMG 20220530 115237

ΚΟΛΟΣΣΑΙΟ

Οι φίλοι μας ξαναέστειλαν email από το νέο τους ταξίδι. Όμως μας βάζουν έναν γρίφο. Μας στέλνουν τη φωτογραφία αλλά δεν μας αποκαλύπτουν που είναι το μνημείο. Πρέπει τα παιδιά να γίνουν ερευνητές και να βρουν που βρίσκεται.

οθόνης 98 1

Αμέσως τα παιδιά αναγνωρίζουν το μνημείο από ένα βιβλίο που έχουμε στην ταξιδιωτική γωνιά για τη Ρώμη. Βρίσκουν ότι είναι στη Ρώμη αλλά που βρίσκεται η Ρώμη; Κάνουμε αναζήτηση στο google με βάση τη φωτογραφία των φίλων μας. Έτσι μας βγάζει το Κολοσσαίο στην Ιταλία.

IMG 20220602 105858   οθόνης 102

Μαθαίνουμε πληροφορίες (wikipedia) για το Κολοσσαίο, πότε χτίστηκε, από τι υλικά είναι φτιαγμένο, πως το χρησιμοποιούσαν κλπ. Βλέπουμε εικόνες και βίντεο.

Τα παιδιά συνεργάζονται και φτιάχνουν το δικό τους Κολοσσαίο με τα μεγάλα παζλ της τάξης. Κανούν και τις μονομαχίες τους.

 

IMG 20220603 101852     IMG 20220603 102216

ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗ

Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος τοποθετούμε πάνω στην ιστοριογραμμή της τάξης τα μνημεία ανάλογα με την περίοδο που χτίστηκαν. Τα παιδιά κάνουν συγκρίσεις για το ποιο είναι νεότερο και ποιο είναι πιο παλιό.

IMG 20220606 103214

ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ

Mε τα εργαλεία από το google earth τα απιδιά μετρούν τις απόστάσεις από το χωριό τους μέχρι στο κάθε μέρος που βρίσκεται το κάθε μνημείο. Καταγράφουν τα χιλιόμετρα, κάνουν συγκρίσεις για το ποιος αριθμός είναι μεγαλύτερος. Συγκρίνουν πρώτα τις χιλιάδες, μετά τις εκατοντάδες, μετά τις δεκάδες και τέλος τις μονάδες για να βρουν ποιος προορισμός είναι πιο μακρυά.

IMG 20220603 093809 οθόνης 92 οθόνης 93 οθόνης 94 οθόνης 95 οθόνης 88 οθόνης 89 οθόνης 90 οθόνης 91

IMG 20220603 094644   IMG 20220603 115349

  • Μνημεία και γεωμετρικά σχήματα

IMG 20220607 090858 στερεά 1

  • ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟ BEEBOT

Οι φίλοι μας οι Μάνος & Μίνα μας έστειλαν με email βίντεο με αινίγματα (εφαρμογή chatterpix στο κινητό). Τα παιδιά βρίσκουν σε ποιο μνημείο αναφέρονται κάθε φορά και συνεργάζονται σε ζευγάρια για να μετακινήσουν το μελισσάκι. Ο ένας  κωδικοποιεί τη διαδρομή βάζοντας τα βελάκια και ο άλλος αποκωδικοποιεί τη διαδρομή προγραμματίζοντας το ρομποτάκι.

IMG 20220608 091603 IMG 20220608 094209

ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

1