| Φθινόπωρο |
- Διακοσμούμε τα παράθυρα και το δέντρο της τάξης μας μετα χρωματιστά φύλλα που έφτιαξαν τα παιδιά.
- Δημιουργούμε τη γωνιά του Φθινοπώρου με φύλλα, κλαδί από βαμβάκι και καστανιάς, φρούτα και καρπούς. Τα παιδιά αισθάνονται με την αφή τα φρούτα , τα μυρίζουν, τα περιγράφουν….
Παίζουμε επιδαπέδιο παιχνίδι με ζάρι. Χωρίζονται σε δυο ομάδες. Παίζουν οι παίκτες εναλλάξ από την κάθε ομάδα. Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και προχωρά με το πιόνι (κώνος) της ομάδας του. Κλείνει τα μάτια και ένα παιδί από την άλλη ομάδα του δίνει στις χούφτες του ένα φρούτο. Θα καταλάβει μόνο με την αφή ή την όσφρηση ποιο είναι. Αν ναι προχωράει ένα βήμα μπροστά. Αν όχι ένα βήμα πίσω. Η ομάδα που θα φτάσει πρώτη στο τέρμα κερδίζει.
- Χωρίζουμε τα φρούτα με βάση το χρώμα και μετράμε ποια ομάδα έχει τα περισσότερα, τα λιγότερα ή ίσα φρούτα με την άλλη.
- Ζυγίζουμε τα φρούτα, τα συγκρίνουμε και τα σειροθετούμε από το βαρύ προς το έλαφρύ. Αναπαράσταση της σειράς και στο χαρτί.
Τα παιδιά βάζουν εικονικά φρούτα σε ζωγραφισμένη ζυγαριά και αφού συμβουλευτούν τον πίνακα αναφοράς, βάζουν στη σωστή θέση το ελαφρύ και το βαρύ.
- Χτυπάμε τις λέξεις των φρούτων συλλαβιστά με διάφορους τρόπους και τις περπατάμε. Πόσα βήματα έχει το κάθε φρούτο;
- Φτιάχνουμε κέικ με μήλα. Μοσχομυρίζει το σχολείο μας!!!
Φωτογραφίζουμε τη διαδικασία και στη συνέχεια τα παιδιά βάζουν σε χρονική εξέλιξη τις εικόνες σε φύλλο εργασίας και στον υπολογιστή.
- Στα εικαστικά φτιάχνουμε ένα κάδρο μα φύλλα και τα χρώματα του Φθινοπώρου. Γύρω στην κορνία τα παιδιά τυπώνουν ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο.
- Αποφασίζουμε με τα παιδιά να κάνουμε το βιβλίο του Φθινοπώρου. Αφού χρωματίσουν τις εικόνες, γράφουμε τις περιγραφές σε κάθε εικόνα και φτιάχνουν το εξώφυλλο με φυσικά υλικά της εποχής. Αποφασίζουμε όμως να το κάνουμε και ηλεκτρονικό βιβλίο. Έτσι με τα παιδιά κάνουμε αναζήτηση στο διαδίκτυο για να βρούμε φωτογραφίες και ήχους, κάνουμε download και μεταφέρουμε το αποθηκευμένο υλική στην τσέπη μας!!!! δηλ. στο φλασάκι στην τσέπη μας …ΜΑΓΙΚΟ!!! Φωτογραφίζουν τις χρωματισμένες εικόνες και ηχογραφούν τις αφηγήσεις τους για να κάνουμε το βίντεο του Φθινοπώρου.
- Φθινοπωρινή βόλτα στη γειτονιά για να παρατηρήσουμε τη φύση και να μαζέψουμε τους ¨θησαυρούς” της. Τα παιδιά αναλαμβάνουν καθήκοντα ατομικά ή σε δυάδες. Ένας καταγράφει τα φυτά, ένας τα ζώα, δύο κρατούν τη σακούλα για τα φύλλα, άλλοι για τα κλαδιά και τα πετραδάκια, άλλοι για τους καρπούς και τα λουλούδια κλπ.
Πίσω στο σχολείο ταξινομούν τα φύλλα α)σε φυλλοβόλα και αειθαλή και β)με βάση το χρώμα τους. Μετρούν τα φύλλα της κάθε ομάδας και συγκρίνουν (περισσότερα-λιγότερα).
Με φωνητική αναζήτηση στο διαδίκτυο βλέπουμε δάση με φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα και επιλέγουν τις εικόνες που προτιμούν και τις αποθηκεύουμε στον υπολογιστή.
Με την τεχνική του τυπώματος δημιουργούμε ένα φυλλοβόλο και άνα αειθαλές δάσος.
Ζωγραφίζουν σε φύλλο εργασίας τα δύο είδη δασών.
- Παίζουμε παιχνίδια με τις λέξεις και τα χαρακτηριστικά του Φθινοπώρου (τόμπολα)
- Δοκιμάζουν λωτό και φροβτίζουν τα λουλούδια της εποχής.
- Δημιουργία παιχνιδιών με τα ξερά φύλλα. Βρίσκουν τα κρυμμένα γράμματα μεσα στο δοχείο με τα φύλλα και αντιστοιχίζουν τα φύλλα διαφορετικών μεγεθών με τα περιγράμματά τους.
- Εικαστικές δημιουργίες με τη χρησιμοποίηση φύλλων.
- Ανάγνωση και δραματοποίηση του παραμυθιού “Πύρρος ο σκαντζόχοιρος”, Krings Antoon, εκδόσεις Παπαδόπουλος. Πλησιάζει ο χειμώνας και το μικρό σκαντζοχοιράκι ψάχνει μια ασφαλή φωλιά στον κήπο για να πέσει σε χειμερία νάρκη.
Ζωγραφίζουν την ιστορία.
Μαθαίνουμε το τραγούδι “Φθινόπωρο-φθινοπωράκι”.



























































