| ΠΑΣΧΑ |
- Με τα παιδιά ετοιμάσαμε εικόνες με την Ανάσταση του Κυρίου πάνω σε κορμούς δέντρων για τους συγγενείς τους.
- Σπείραμε σπόρους γκαζόν σε τσόφλια αυγών. Τα παιδιά τα φρόντισαν, τα πότισαν, τα κούρεψαν και έφταξαν φατσούλες πάνω.
Παρακολουθήσαμε τα στάδια ανάπτυξης του φυτού από το σπόρο μέχρι τον καρπό.
- Βρήκαμε πασχαλινά αινίγματα και τα ζωγράφισαν.
- Διαβάσαμε παραβολές και θαύματα του Χριστού και την Κιβωτό του Νώε.
- Παρακολουθήσαμε την ιστορία της Σταύρωσης και της Ανάστασης του Χριστού.
Βάζουμε τις εικόνες σε χρονική σειρά, τις ανακατεύουμε και τα παιδιά βρίσκουν το λάθος, ακολουθούμε τα βήματα του Χριστού προγραμματίζοντας το beebot και τέλος κάνουμε το φύλλο εργασίας.
- Σύνθετες λέξεις με τη λέξη αυγό: αυγοθήκη, αυγολέμονο, αυγόφετες, αυγουλομάτης….
Σαν παιχνίδι και αυθόρμητα αρχίσαμε να παντρεύουμε το αυγό και με άλλες λέξεις και βγάλαμε παράξενα και αστεία αποτελέσματα. Τα παιδιά ζωγράφισαν τις καινούριες λέξεις του και δημιουργήσαμε ένα βιβλιαράκι γαι τη βιβλιοθήκη μας.
- Φτάξαμε πασχαλινές καρτούλες με τυπώματα και τα καλαθάκια μας και μοιράσαμε αυγά και σοκολατάκια.
- Μαθηματικά: Παίξαμε κινητικά παιχνίδια όπως αυγοδρομίες και λαγουδάκια. Τα παιδιά συλλέγουν πόντους, τους προσθέτουν και βγαίνει η νικήτρια ομάδα.
Τα λαγουδάκια έχουν δυο στεφάνια και μετακινούνται βάζοντας εναλλάξ το ένα μπροστά τους, πηδούν μέσα και φέρνουν το πίσω ξανά μπροστά τους μέχρι να φτάσουν στα αυγά. προσπαθούν να πετύχουν το στόχο δηλ. να ρίξουν το αυγό μέσα σε ένα καλάθι. Στο τέλος όποια ομάδα συλλέεξι τα περισσότερα αυγά κερδίζει.
Κάνουμε προσθέσεις και αφαιρέσεις.
- Αποκρυπτογράφηση λέξεων και ανάγνωση. Τα παιδιά γίνονται ντεντέκτιβ και προσπαθούν να βρουν τι γράφει μέσα στα τετραγωνάκια. Βρίσκουν το κάθε γράμμα χρησιμοποιώντας τα στοιχεία που τους δίνονται δηλαδή μια εικόνα. Από τη φωνούλα που ξεκινάει γράφουμε το ανάλογο γράμμα μέσα στο τεραγωνάκι. Συνδυάζοντας όλα τα γράμματα αναγνώσκουν τη λέξη
Στη συνέχεια χωρίζονται σε 4 ομάδες (μπλε, κόκκινη, κίτρινη, πορτοκαλί). Η κάθε ομάδα κωδικοποίησης φτιάχνει στον υπολογιστή το δικό της γρίφο. Αποφασίζει την πασχαλινή λέξη που θέλει, τη γράφει μέσα στα τετραγωνάκια (τόσα όσα έχει η λέξη) και για το κάθε γράμμα βρίσκει μια άλλη λέξη που ξεκινάει με αυτή τη φωνούλα. Με φωνητική αναζήτηση βρίσκει στο ίντερνετ μια εικόνα της νέας λέξης και την αντιγράφουμε πάνω από το γράμμα.Έτσι ετοιμάζουν 4 γρίφους και ανταλάσσουν μεταξύ τους.
Στη συνέχεια τα παιδιά της κάθε ομάδας συνεργάζονται και να αποκρυπτογραφήσουν το γρίφο και ζωγραφίζουν την εικόνα της λέξες που βρήκαν. Αποφασίζουν ποιος θα γράφει, ποιος θα ζωγραφίσει…..
- Λαζαρίνες: Τα παιδιά μαθαίνουν τα τοπικά κάλαντα του Λαζάρου. Με στολισμένα με λουλουλούδια καλαθάκια πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι και οι νοικοκυρές τους δίνουν αυγά.
- Παίζουμε επιδαπέδιο πασχαλινό παιχνίδι με ζάρι. Τα στεφάνια είναι τοποθετημένα σε σχήμα αυγού. Όποια ομάδα καταφέρει πρωτη να ολοκληρώσει τον κύκλο κερδίζει. Υπάρχουν γνωστικές δοκιμασίες και ερωτήσεις για να απντήσουν τα παιδιά.











































