| ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ |
Φέρνουμε στην τάξη μας κλαδιά ανθισμένης αμυγδαλιάς. Ντυμένη νυφούλα προμηνύει την Άνοιξη και με το άρωμά της καλεί όλη τη φύση να ξυπνήσει, καλεί τα πουλιά να γυρίσουν πίσω. Με μεγενθυντικό φακό τα παιδιά παρατηρούν τα άνθη, τους στήμονες, τον ύπερο, τα πέταλα.
Αφηγούμαστε τον μύθο της Αμυγδαλιάς :
Η Φυλλίς, η όμορφη αμυγδαλιά
H Φυλλίς, μια όμορφη κοπέλα, ήταν κόρη του βασιλιά της Θράκης. Κάποτε πέρασε από τη Θράκη ο Δημοφώντας, ο γιος του Θησέα και μόλις την είδε μαγεύτηκε από την ομορφιά της και την αγάπησε. Ο βασιλιάς, με χαρά, του την έδωσε για γυναίκα. Μετά από λίγο καιρό όμως, ο Δημοφώντας νοστάλγησε την πατρίδα του, την Αθήνα και έφυγε αφού υποσχέθηκε στη Φυλλίδα να γυρίσει γρήγορα κοντά της. Η Φυλλίς που αγαπούσε πολύ τον Δημοφώντα τον περίμενε με μεγάλη αγωνία, ανεβασμένη σε μια αμυγδαλιά για να αγναντεύει το δρόμο. Ο καιρός όμως περνούσε ο Δημοφώντας δε φαινόταν και η Φυλλίς μαράζωνε από τον καημό της. Μέρα και νύχτα, νηστική και λυπημένη, έλεγε τον πόνο της στην καλή αμυγδαλιά και την πότιζε με τα δάκρυά της. Τελικά δεν άντεξε και πέθανε κάτω από το δέντρο. Η αμυγδαλιά ξεράθηκε αμέσως από τη λύπη της. Η ψυχή της Φυλλίδας πέρασε μέσα στον κορμό του δέντρου. Ήταν Γενάρης, στην καρδιά του χειμώνα, όταν ο Δημοφώντας επέστρεψε. Μόλις έμαθε για το χαμό της γυναίκας του, έτρεξε κοντά στην αμυγδαλιά, την αγκάλιασε κι έκλαψε. Το δέντρο πλημμύρισε ξαφνικά από άσπρα και ροζ λουλούδια. Ήταν η ψυχή της Φυλλίδας που χάρηκε βλέποντας τον αγαπημένο της κι έκανε το δέντρο να ανθίσει μέσα στο βαρύ χειμώνα, δείχνοντας τη μεγάλη δύναμη της αγάπης. Από τότε οι αμυγδαλιές ανθίζουν μέσα στο Γενάρη και στολίζονται στα ροζ και στα λευκά πριν ακόμα βγάλουν φύλλα.
Ζωγραφίζουν το αίνιγμα και με μπατονέτες φτιάχνουν έναν αμυγδαλεώνα ανθισμένο.

Ακούμε το κεφαλλονήτικο τραγούδι “Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά” σε ποίηση Γ.Δροσίνη Και το χορεύουν τα παιδιά σε ζευγαράκια.
| ΑΝΟΙΞΗ |
- Καλωσορίζουμε το Μάρτιο με παροιμίες και χελιδονίσματα, Τα κάλαντα του Μάρτη. Τα παιδιά φορούν μαρτάκια στο χέρι και φτιάχνουμε χελιδονάκια.
- Μμ όπως Μάρτιος. Τα παιδιά βρίσκουν λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα Μμ και τις κατηγοριοποιούμε σε ομάδες που ξεκινούν από μα ή με ή μι ή μο ή μου.
Ακολουθεί και φύλλο εργασίας.
Βρίσκουμε λέξεις που σχετίζονται με την Άνοιξη και δημιουργούμε σταυρόλεξο με κάποιες λέξεις.
- Διαβάσαμε το Μύθο της Περσεφόνης για τις εναλλαγές των εποχών και τα παιδιά ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας.
Βίντεο Η αρπαγή της Περσεφόνης
- Παιχνίδι ταύτισης και μνήμης για την Άνοιξη. 4 κατηγορίες αντικειμένων που έχουν σχέση με την άνοιξη: λουλούδια- εργαλεία κήπου-έντομα-λαχανικά/φρούτα. 4παιδιά έχουν από μία κατηγορία. Κάθε παιδί σηκώνει μια κάρτα. Αν η εικόνα ανήκει στην κατηγορία του, την τοποθετεί επάνω. Αν δεν του ανήκει, το παιδί που του ανήκει προσπαθεί να θυμάται σε ποια θέση βρίσκεται η συγκεκριμένη εικόνα ώστε να την πάρει όταν θα έρθει η σειρά του. Όποιος καταφέρει και συμπληρώσει πρώτος την καρτέλα του και με τις 6 εικόνες, τότε είναι νικητής.



















