Το ταξίδι του βαμβακιού. Αργαλειός
Φθινοπωρινή βόλτα, συλλογή φύλλων και αντιστοίχιση με τις σκιές τους.
ΧΡΩΜΑΤΑ
Χωρισμένοι σε ομάδες τα παιδιά ζωγραφίζουν μέρη του τραγουδιού και τα ενώνουν σε μία ομαδική ζωγραφιά-κολάζ
Μακεδονομάχων και 28η Οκτωβρίου
Σχήματα
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Επαναλαμβανόμενα μοτίβα με καρπούς. Τα παιδιά στρώνουν το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι
Ο Αη Βασίλης παραδίδει τα δώρα. Δημιουργία αλγόριθμου σε πραγματικό χώρο και με το beebot.
ΧΕΙΜΩΝΑΣ
ΠΗΞΗ-ΤΗΞΗ: Υποθέτουμε για το ποια υγρά θα γίνουν πάγος και ποια θα παραμείνουν υγρά και μετά το πείραμα συμπεραίνουμε.
Αγγλικά
The mitten
“Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει με μαργαριτάρι” (ατομικό)
3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ: ατομικές εικόνες με διακόσμηση από αλουμινόχαρτο και ομαδική-ψηφιδωτό
4 ΕΠΟΧΕΣ
Χωρισμός σε 4 ομάδες-4 εποχές: τρισδιάστατη κατασκευή με κολάζ υλικών.
Κωδικοποιήση-αποκωδικοποίηση λέξεων
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και επιλέγουν από μια λέξη. Την κωδικοποιούν με εικόνες και ανταλλάσσουν μεταξύ τους τους γρίφους. Θα μπορέσουν να τις διαβάσουν;
Αγγλικά: The lion and the mouse
Ανάγνωση βιβλίου και δραματοποίηση
“Χόκεϊ επί μωσαϊκού”
Τα παιδιά προσπαθούν με το μπαστούνι να πετύχουν γκολ . Ανάλογα από την τρύπα που θα περάσει ο δίσκος κερδίζουν και τους ανάλογους βαθμούς. Στο τέλος προσθέτουν τους πόντους. Το παιδί ή η ομάδα που συγκεντρώνει τους περισσότερους πόντους κερδίζει το χρυσό μετάλλιο.
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ
Παίζουμε με το καθρεφτάκι για να ανακαλύψουν τα παιδιά τη συμμετρία στα αντικείμενα. Βρίσκουν διάφορα αντικείμενα στην τάξη που είναι συμμετρικά. Βάζουμε τον άξονα συμμετρίας στα αντικείμενα. Ένα παιδί κρύβεται. Το άλλο φτιάχνει ένα σχέδιο με σχήματα από τη μια πλευρά του άξονα. Το πρώτο παιδί προσπαθεί να φτιάξει το συμμετρικό του. Επιβεβαιώνει με τον καθρέφτη και κάνει τις πιθανές διορθώσεις.
ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
Οι Αλκυονίδες μέρες έχουν πάρει την ονομασία τους από το ψαροπούλι Αλκυόνα, που κλωσά τα αυγά του εκείνες τις ημέρες. Η Αλκυόνα, σύμφωνα με την παράδοση, είναι ένα πουλί που συμβολίζει τη γαλήνη, την προστασία και παύει τη θαλασσοταραχή.
Αναζητήσαμε πληροφορίες για την αλκυόνα στο διαδίκτυο (που ζει, τι γεννάει, πως κάνει τη φωλιά της, τι τρώει). Είδαμε και video.
https://dasarxeio.com/2016/01/15/26723/
ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ
Η αμυγδαλιά είναι το πρώτο δέντρο που ανθίζει μέσα στο χειμώνα. Προαναγγέλλει την Άνοιξη. Τα παιδιά μύρισαν τα άνθη της, τα παρατήρησαν. Το κάθε άνθος είναι μια νυφούλα. Στο κέντρο βρίσκεται ο ύπερος που είναι η μαμά. Γύρω με τις κλωστίτσες του την αγκαλιάζει ο μπαμπάς. Η μέλισσα βοηθάει να πάει η γύρη πάνω στη μαμά και τότε μένει έγκυος. φουσκώνει η κοιλίτσα της γιατί μεγαλώνει το μικρό αμύγδαλο. Το νυφικό μαραίνεται και πέφτουν τα πέταλα. Το αμύγδαλο είναι μέσα στην ξύλινη κούνια του (περίβλημα). Είναι σκεπασμένο με ένα πράσινο παπλωματάκι (τσόφλι). Βλέπουμε και video για τον κύκλο ζωής της αμυγδαλιάς.
Ακούμε και χορεύουμε το τραγούδι σε δύο εναλλασσόμενα μοτίβα (ταγκό-χορεύουν σε ζευγάρια, γρήγορο-σε κύκλο)
Χορέψαμε και το παραδοσιακό τραγούδι της αμυγδαλιάς σε 3 εναλλασσόμενα μοτίβα (μουσική-σε κύκλο, κουπλέ- χεράκια στη μέση και ρυθμικό λίκνισμα, ρεφρέν- παλαμάκια)
ΑΠΟΚΡΙΑ
Στολίσαμε το δέντρο μας.
Είδαμε εικόνες και video από καρναβάλι στην Ελλάδα και στις ξένες χώρες.
Πάρτι Τσικνοπέμπτης.
Κυρίες και ιππότες με καπέλα από εφημερίδες.
Κλόουν.
Οι χαρταετοί μας ανέμισαν στην αυλή μας!!
Το τραπέζι της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας.
Αγγλικά– Ο άστατος καιρός του Μαρτίου
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον καιρό και τα ρούχα που φορούν κάθε φορά.
25η ΜΑΡΤΙΟΥ
Ομαδική ζωγραφική. Απεικόνιση του χωριού στολισμένο για την εθνική γιορτή. Αφού τα παιδιά συνεργάστηκαν γιαν βάψουν το ανοιξιάτικο τοπίο, το καθένα έφτιαξε το σπίτι του με χαρτόνια και το κόλλησε, σημαιάκια και τρισδιάστατα κουκλάκια με παραδοσιακές στολές.
Διαβάσαμε τα Ελληνάκια και τον τούρκικο ζυγό που τους οδήγησε στην επανάσταση. Παρατηρήσαμε τις στολές και τα κεντήματα, τη σταυροβελονιά και αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες παραδοσιακών κεντημέτων. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν και έφτιαξαν τα δικά τους κεντήματα.
Παιχνίδι ανασύνθεσης ονομάτων ηρώων της Επανάστασης με κεφαλαία και πεζά γράμματα.
Παραδοσιακές στολές. ένωση των κομμένων κομματιών.
Φύλλα εργασίας. πόσα τσαρούχια φοράνε οι τσολιάδες;
Αφού ετοιμάσαμε το σκηνικό μας με τους ήρωες του ’21 και το ηρώο, γράψαμε την πρόσκληση και τη στείλαμε με το χελιδονάκι……..
………και παρουσιάσαμε τη γιορτή μας!!!! Τα παιδιά είπαν ποιήματα, χόρεψαν,τραγούδησαν!!!
Στις 25 Μαρτίου έγινε η κατάθεση στεφάνων και έγινε η παρέλαση.
Ανοιξιάτικος περίπατος
Παρατηρήσαμε τα δέντρα που ανοίγουν τα φυλλαράκια τους, τα πρώτα λουλούδια στους κήπους αλλά και στο μαγαζί, τους πελαργούς, τα ζώα καιμας κέρασαν φράουλες. Γλώσσα Ελληνικά-Αγγλικά
Ζωγράφισαν roses, tulips, daisies and violets και τα κόλλησαν στο ανοιξιάτικο χωριό μας.
Το ανοιξιάτικο δεντράκι μας με τα πουλάκια.
Αριθμοί
Παιχνίδι με αριθμούς.
ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ
Ανάγνωση του μύθου του Αισώπου “Ψεύτης βοσκός” και δραματοποίηση από τα παιδιά.
ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗ
Παιχνίδι με δυο ομάδες με πρόσθεση και αφαίρεση πάνω σε αριθμογραμμή. Η κάθε ομάδα ρίχνει το ζάρι με +1, +2, +3, -1, -2 και ανεβαίνει ή κατεβαίνει τους ορόφους της πολυκατοικίας. Όποιος φτάσει πρώτος στον 50ο όροφο …κερδίζει.
Strawberry cake ή Κέικ φράουλας
Παρακολούθηση βίντεο στα αγγλικά για τα υλικά που θα χρειαστούμε για το κέικ
Τα παιδιά γράφουν τη λίστα με τα ψώνια που θα χρειαστούμε. Πάμε στο παντοπωλείο της γειτονιάς. Μοιράζονται ρόλοι. Ένας κρατάει τη λίστα, ένας τα χρήματα και ένας την τσάντα για τα ψώνια.
ΠΑΣΧΑ
Παρακολούθηση της ταινίας με τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού.
Οι κάρτες μας
Τα καλαθάκια μας
Οι ξύλινες εικόνες. Τα παιδιά βάφουν με ειδικό λούστρο-λάδι το ξύλο, βάφουν με χρυσό το φωτοστέφανο και κολλούν την εικόνα με κολλα decoupage.
Οι κοτούλες μας
over-under-in-out
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εκγύμναση των κοιλιακών μυών. Τα παιδιά σε δυο ομάδες παιζουν ανά δυάδες. Ξαπλωμένα τεντώνουν τα χέρια πάνω από το κεφάλι τους και παίρνουν τοα στεφάνι, σηκώνονται και πρέπει να το βάλουν στο μπαστούνι που είναι στα πόδια τους. Όποιος τελειώσει πρώτος παίρνει τον πόντο. Η όμαδα που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους κερδίζει. (δραστηριότητα στα αγγλικά-ελληνικά).
ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
Διαβάσαμε το βιβλίο: Ο Μικρός είναι ένα αλεπουδάκι που δεν έχει καθόλου κέφια. Φοβάται πως η μαμά του δε θα τον αγαπάει για πάντα.Σ’ αυτό το υπέροχο βιβλίο με τις τρυφερές εικόνες, παρακολουθούμε μια ευρηματική μαμά να αποδεικνύει στο παιδί της πως η αγάπη των γονιών δεν έχει όρια ό,τι κι αν γίνει.
Ετοιμάσαμε το δωράκι που θα κάνουν τα παιδιά στη μανούλα. Διακόσμησαν τις πήλινες γλάστρες, έγραψαν γλύκά μηνύματα, φύτεψαν και πότισαν τα λουλούδια και τις χάρισαν.
Παρακολουθήσαμε και βίντεο για την κατασκευή κεραμικής γλάστρας. Μιλήσαμε για τον πηλό και για την αγγειοπλαστική που ήταν πολύ διαδεδομένη από τα αρχαία χρόνια.
- Ανοιξιάτικο αδράκι με λουλούδι: Πρώτα τα παιδιά βάφουν το φόντο με βρεγμένο γκοφρέ χαρτί της αρεσκείας τους βουτηγμένο σε νερό. Μετά βάφουν το κέλυφος αυγών με νερομπογιές. Σχεδιάζουν το περίγραμμα λουλουδιών και κολλούν τα βαμμένα τσόφλια.
- Παιχνίδι με καπάκια: Τα προσπαθούν να μεταφέρουν τα καπάκια από το νερό χρησιμοποιώντας 2 γλωσσοπίεστρα (συντονισμός λεπτών κινήσεων). Κάθε φορά παιζουν 2 παίκτες από τις 2 ομάδες. Όποιος παίκτης τα μεταφέρει όλα πρώτος, παίρνει η ομάδα του 1 πόντο. Η ομάδα που μαζεύει τους περισσότερους πόντους ΚΕΡΔΙΖΕΙ!!
ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ
The Very Hungry Caterpillar: παρακολούθηση βίντεο στα αγγλικά
Βίντεο με τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας και τη μεταμόρφωσή της.
Ο κύκλος ζωής της πασχαλίτσας.
Κατασκευή πασχαλίτσας με οδηγίες στα αγγλικά και παιχνίδια στο learning apps με την πεταλούδα.
ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ
H Iστορία της Φωτοσύνθεσης(Παραμύθι-δραματοποίηση)
Mια ακόμη υπέροχη μέρα .Ο ήλιος λάμπει ψηλά στον ουρανό και ρίχνει το φως του στην αυλή του νηπιαγωγείου μας. Κάπου εκεί λοιπόν σε κάποια γωνιά, μέσα στο υγρό χώμα είχε το σπίτι του ένα φυτό. Το φυτό βλέποντας την τέλεια μέρα σκέφτηκε να την εκμεταλλευτεί. Ήταν η καλύτερη μέρα για μαγείρεμα!!!
Πρώτα έπρεπε να συγκεντρώσει τα υλικά του. Έτσι θα έφτιαχνε ένα θρεπτικό και νόστιμο φαγητό που θα το βοηθούσε να αναπτυχθεί. Πως το λένε; …..γλυκόζη.
Τεντώθηκε λοιπόν το φυτό μας, άπλωσε τα φυλλαράκια του στον ήλιο και μάζεψε όσο περισσότερο φως μπορούσε. Θα χρειαζόταν πολύ φως για να φτιάξει το φαγητό του.
Έπειτα πήρε μερικές πολύ βαθιές ανάσες. Δεν ήθελε όμως όλο τον αέρα. Α να το!!! Αυτό ζητούσε. Το διοξείδιο του άνθρακα. Μάζεψε μπόλικο από αυτό στα φυλλαράκια του.
Και τώρα το τελευταίο υλικό. Νεράκι δροσερό από το χώμα . Έψαξε με τις ρίζες του και ρούφηξε το νερό. Το έστειλε και αυτό στα φύλλα , όπου περίμεναν το φως και το διοξείδιο του άνθρακα.
Ήρθε η ώρα για το μαγείρεμα της γλυκόζης. Το φυτό ανακάτεψε το φως , το διοξείδιο του άνθρακα και το νερό . Ήταν τόσο υπέροχη η μέρα που το φαγητό δεν θα αργούσε. Σε λίγο θα είχε αρκετή τροφή για να προσθέσει ακόμη ένα φυλλαράκι στο σώμα του. Έτοιμο!!!
Αφού τελείωσε με το μαγείρεμα ήρθε η ώρα για καθάρισμα. Χρησιμοποίησε όλα τα υλικά, αλλά το οξυγόνο από το διοξείδιο του άνθρακα του ήταν περιττό. <<Θα το αφήσω στον αέρα. Θα είναι το δώρο μου για όλα τα πλάσματα αυτού του πλανήτη>> σκέφτηκε και άπλωσε πάλι τα φύλλα του αφήνοντας το οξυγόνο να αναμειχθεί με τον αέρα.
Φύλλο εργασίας “πως μαγειρεύει το φυτό”
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΛΕΠΤΗΣ ΚΑΙ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
- Ποιος τα ισορροπήσει τα ποτήρια για να φτιάξει τον πύργο; Ποιος θα βγάλει από τη θάλασσα τα περισσότερα σκουπίδια;
- Ποιος θα βγάλει τα περισσότερα πον-πον με το μανταλάκι; Μετρούν και βάζουν το πειναμένο κροκοδειλάκι να φάει τα περισσότερα (σύμβολα ισότητας- ανισότητας <=>)
- Μεταφέρουν τα 3 μπαλάκια από το έμα κουταλάκι στο άλλο χωρίς να πέσει. Ο γρηγορότερος κερδίζει. Νικητής είναι αυτός που παίρνει 5 πόντους. Ένας διαιτητηής ελέγχει και βάζει το σκορ.
- Ποιος θα στήσει πιο γρήγορα τον πύργο με τα ποτήρια χωρίς να του πέσουν;
- Ποιος θα καταφέρει να βάλει τους κρίκους;
- Ποιος θα βγάλει τα πιο πολλά μπαλάκια από το νερό με τα πόδια;
- Διαδρομή με τελικό στόχο με οδηγίες στα αγγλικά.
- Διαδρομή με εμπόδια και τελικό στόχο το στήσιμο πυραμίδας και σημάδι με μπαλάκι. Ποιος θα ρίξει τα περισσότερα ποτήρια;
Ισορροπία πάνω σε σχοινιά.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Για να γιορτάσουμε το κλείσιμο του σχολικού έτους, καλέσαμε τις οικογένειες των παιδιών για να παίξουμε παιχνίδια στην αυλή για να διασκεδάσουμε και να πούμε αντίο.