ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
- Έτος 2025-26:
1. Ευ Ζην-Ζω καλύτερα – • Ασφάλεια στο δρόμο
«Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.»
2. Φροντίζω το περιβάλλον – Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
3. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Εθελοντισμός
«Φροντίζω και Ενεργώ για το Πάρκο της γειτονιάς»
4. Δημιουργώ-Καινοτομώ – Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα
«Δημιουργία Διαφήμισης (ραδιοφωνικής, τηλεοπτικής & αφίσας)»
- Έτος 2024-25
- Ευ Ζην-Ζω καλύτερα – Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
2. Φροντίζω το περιβάλλον – Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία
“Σεισμός – και τώρα τι κάνω; “
3. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
Το παιδί σκέφτεται για το παιδί Γίνε ο εθελοντής ήρωας του Make A Wish
4. Δημιουργώ-Καινοτομώ – STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
- Έτος 2023-24
- Ευ Ζην-Ζω καλύτερα – ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
“Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”
2. Φροντίζω το περιβάλλον – Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία
3. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα”
4. Δημιουργώ-Καινοτομώ – STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
- ‘Ετος 2022-23
- Ευ Ζην-Ζω καλύτερα – ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό
2. Φροντίζω το περιβάλλον – Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
3. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
4. Δημιουργώ-Καινοτομώ – Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα
Δημιουργία Ψηφιακής Αφήγησης (Podcast, Ηχοϊστορία, Εικονογραφημένη ηχοϊστορία)
- Έτος 2021-22:
- Ευ Ζην-Ζω καλύτερα – Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
“ Δεν μαλώνω, μια αγκαλιά απλώνω ”
2. Φροντίζω το περιβάλλον – Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
“Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων ”
3. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
«Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα ςτη δημοκρατία»
3. Δημιουργώ-Καινοτομώ – STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
Η στοχοθεσία των προγραμμάτων έχει προσδιοριστεί βάσει των λεγόμενων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες της ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.
- Ζω καλύτερα – Ευ Ζην περισσότερα…….
- Φροντίζω το Περιβάλλον περισσότερα…..
- Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη περισσότερα…..
- Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία περισσότερα…..
Πιο αναλυτικά οι δεξιότητες που καλλιεργούνται μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στους τέσσερις (4) ακόλουθους Κύκλους Δεξιοτήτων:
- Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
- Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
- Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας
- Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
- Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
- Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
- Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (entrepreneurship) (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα)
- Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
- Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (media) (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)
- Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη)
- Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
- Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές)
- Ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμός
- Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
- Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση)
