Αγγλικά

Επιστολή προς τους γονείς

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Ονομάζομαι Αναστασία Χιονίδου και είμαι εκπαιδευτικός Αγγλικής Φιλολογίας. Είμαι πολύ χαρούμενη που φέτος για πρώτη φορά οι μαθητές των νηπιαγωγείων έχουν την δυνατότητα μιας πρώτης επαφής με μια ξένη γλώσσα, την Αγγλική.

Θα πρέπει να γνωρίζετε πως τα Αγγλικά δεν εντάσσονται στο νηπιαγωγείο ως ξεχωριστό αντικείμενο αλλά ενσωματώνονται στο υπάρχον πρόγραμμά του. Αυτό σημαίνει πως δυο φορές την εβδομάδα (2 διδακτικές ώρες) επισκέπτομαι την τάξη του παιδιού σας και με την βοήθεια της νηπιαγωγού αναπτύσσουμε περαιτέρω τις θεματικές που δουλεύει η τάξη (π.χ. αριθμοί, ζώα, εποχές κτλ.) με δραστηριότητες όπου ο κώδικας επικοινωνίας είναι τα Αγγλικά. Η επικοινωνία μου με τα παιδιά είναι μόνο στην Αγγλική γλώσσα και ο τρόπος που γίνομαι κατανοητή από αυτά, αν και δεν μιλούν την γλώσσα, είναι η συνεχής χρήση οπτικών ερεθισμάτων και χειρονομιών. Για παράδειγμα, όταν θέλω να πάρουν το ψαλίδι για να κάνουμε κάποια κατασκευή, το λέω προφορικά στα Αγγλικά και παράλληλα τους δείχνω ένα ψαλίδι και τους κάνω νόημα να πάνε στο μέρος όπου έχουν τα ψαλίδια τους. Σε περίπτωση που θέλω να κάνω κάποια πιο σύνθετη ερώτηση με βοηθάει η νηπιαγωγός μεταφράζοντας στα Ελληνικά. Τα παιδιά μου μιλάνε στα Ελληνικά ή στα Αγγλικά.

Είναι πολύ σημαντικό επίσης να γνωρίζετε πως δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι γλωσσικοί στόχοι. Τα αγγλικά δε διδάσκονται. Οι μαθητές μπορεί να μάθουν μέσα από τα παιχνίδια/δραστηριότητες κάποιες Αγγλικές λέξεις και φράσεις αλλά δεν είναι αυτός ο στόχος των δραστηριοτήτων. Επίσης, δεν περιμένουμε από αυτά να γράψουν στα Αγγλικά καθώς δεν διδάσκεται καθόλου η γραφή. Τα Αγγλικά παρουσιάζονται μόνο προφορικά μέσα από την συζήτηση με εμένα, τα βίντεο και τη μουσική. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη ύλη η οποία πρέπει να καλυφθεί ή να αφομοιωθεί.

Κάποιοι μικροί μας μαθητές όμως ήδη έχουν αρχίσει να παράγουν λέξεις ή φράσεις στα Αγγλικά. Στο μάθημα τους ενθαρρύνουμε αλλά δεν απαιτούμε να μας μιλήσουν στα Αγγλικά αν δεν το επιθυμούν ή δεν είναι έτοιμα καθώς σεβόμαστε τον ατομικό ρυθμό του κάθε παιδιού.

Το οπτικοακουστικό υλικό (τραγούδια, εικόνες, video, βιβλία) που χρησιμοποιούμε στα Αγγλικά είναι κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών του νηπιαγωγείου. Στο site έχουμε ανεβάσει πολλά από τα βίντεο και τα τραγούδια που έχουμε δουλέψει στα μαθήματά μας για να σας ενημερώσουμε για το υλικό που χρησιμοποιούμε αλλά και για να είναι διαθέσιμα στους μαθητές. Σας προτρέπω να ανοίξετε την σελίδα μαζί με τα παιδιά σας και να τους ρωτήσετε τι κάνουν μαζί μου στα Αγγλικά για να τους δώσετε την δυνατότητα να μοιραστούν μαζί σας την εμπειρία τους με την ξένη γλώσσα. Δείξτε ενθουσιασμό για αυτά που σας λένε και ενθαρρύνετέ τους να σας μιλάνε για τις δραστηριότητες που κάνουν στα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο. Για παράδειγμα, δείξτε τους ένα βίντεο και ρωτήστε τους τι δείχνει αυτό το βίντεο; Είναι ωραίο; Να το ακούσουμε μαζί; Αν τα παιδιά δεν τραγουδάνε καθόλου στα Αγγλικά μην τους πιέσετε να παράγουν λόγο. Επίσης αν τραγουδάνε αλλά κάνουν λάθη μη τα διορθώνετε. Στόχος μας σε αυτή την φάση είναι να έχουν μια θετική σχέση με την γλώσσα. Θα ήθελα να τονίσω ότι δεν δίνουμε εργασίες για το σπίτι. Τα βίντεο είναι διαθέσιμα στο site για να τα ακούσουν όποτε και αν το επιθυμούν. Παρακαλώ μην υποχρεώσετε τα παιδιά να ακούσουν τα video αν δε το επιθυμούν.

Για όποια απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο email n_xionidou@hotmail.com.

Με εκτίμηση,

Αναστασία Χιονίδου

IMG 20220609 114829

h