ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Ανακυκλώνω και το μέλλον διορθώνω
Α. ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ
Η ανακύκλωση και η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της σημασίας της μείωσης των σκουπιδιών, της σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων αλλά και της επαναχρησιμοποίησης τους με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής μας.
Τι είναι η Ανακύκλωση– Διαδρομή
Ανακυκλώσιμα υλικά– προϊόντα
Ανακύκλωση και οικονομία
Ανακύκλωση και Περιβάλλον
Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
1.Να γνωρίσουν τι σημαίνει ανακύκλωση και πως γίνεται.
2.Να συνειδητοποιήσουν τα θετικά της αποτελέσματα.
3.Να μάθουν τι δεν πρέπει να ρίχνουμε στους κάδους.
4.Να αναγνωρίζουν το σήμα της ανακύκλωσης.
5Να αντιληφθούν τη διαφορά ανάμεσα στα σκουπίδια της φύσης και αυτά του ανθρώπου( η φύση διαχειρίζεται τα σκουπίδια της π.χ τα φύλλα).
6.Να καταλάβουν την άρρηκτη σχέση ανθρώπου-περιβάλλοντος και ότι τα σκουπίδια είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
- Να δουλέψουν σε ομάδες και να εκτιμήσουν την αξία της συλλογικής προσπάθειας.
- Να εξοικειωθούν με στρατηγικές μείωσης και επαναχρησιμοποίησης.
9.Να διακρίνουν τα ανακυκλώσιμα από τα μη.
- Να βρίσκουν και να προτείνουν υλικά που θα τους βοηθήσουν στις κατασκευές τους.
ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Γλώσσα: να μάθουν τις σχετικές με το θέμα έννοιες και το αντίστοιχο λεξιλόγιο, να ακούν και να κατανοούν κείμενα, να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο .
Μαθηματικά: να κάνουν Μετρήσεις, υποθέσεις, ταξινομήσεις, συγκρίσεις, ομαδοποιήσεις, να μάθουν αριθμούς να εξοικειωθούν με τις έννοιες του χρόνου και του χώρου.
Φυσικές επιστήμες: Ο κύκλος της φύσης, ο κύκλος της ζωής, οι καιρικές συνθήκες, η αλληλεπίδραση, χρόνος αποσύνθεσης διαφόρων σκουπιδιών και πειραματισμοί, οργανικά και ανόργανα απορρίμματα, εξαγωγή συμπερασμάτων. Κομποστοποίηση, δημιουργία χαρτιού.
Δημιουργία και Έκφραση: Μουσική: να μάθουν σχετικά τραγούδια Στα Εικαστικά, Να έρθει σε επαφή με έργα Τέχνης ανακαλύπτοντας διάφορες μορφές έκφρασης της καλλιτεχνικής δημιουργίας
Να εκφράσει τις ιδέες του με διαφορετικά μέσα και τρόπους
Να αναπτύξει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του
Δραματοποιήσεις, Υπόδυση ρόλων, θεατρικά παιχνίδια
ΤΠΕ: Να μάθουν να χρησιμοποιούν τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή ως εργαλείο ανακάλυψης, δημιουργίας και έκφρασης αλλά και ως νοητικό εργαλείο ανάπτυξης της σκέψης
Να δημιουργούν μικρές έρευνες
Να προγραμματίζουν και να χειρίζονται το bee bot
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
Μάθαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά, παίξαμε παιχνίδι και τα ξεχωρίσαμε
ΓΛΩΣΣΑ
Ακούσαμε παραμύθια σχετικά με την ανακύκλωση
Αφού μάθαμε ποια αντικείμενα ανακυκλώνουμε
Αντιστοιχήσαμε σε πίνακα αναφοράς τις λέξεις χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο
Μάθαμε το Α το γράμμα που αρχίζει η λέξη Ανακύκλωση
Βρήκαμε κι άλλες λέξεις που αρχίζουν από Α και ταΐσαμε τον αρκούδο που μαζεύει λέξεις
Γράψαμε τη λέξη και την ανασυνθέσαμε
Γράψαμε παραμύθι για την Ανακύκλωση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ομαδοποίηση – Ταξινόμηση
Μοτίβο
Σειροθέτηση από το ψηλότερο στο κοντύτερο
Λαβύρινθοι
Μετρήσαμε καπάκια
Ρίξαμε το ζάρι και βάλαμε τόσα ανακυκλώσιμα όσα δείχνει ο αριθμός
Αντιστοίχιση καρτών
Παίξαμε παιχνίδι τύπου επιτραπέζιο όπου 2 παιδιά ρίχνουν το ζάρι και προχωρούν, όταν πέφτουν σε ανακυκλώσιμα πάνε 1 τετράγωνο μπροστά , όταν πέφτουν σε μη ανακυκλώσιμα ξεκινούν από την αρχή και νικάει όποιος φτάσει πρώτος στον μπλε κάδο
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο
Δημιουργήσαμε το δικό μας χαρτί
κόψαμε χρησιμοποιημένα χαρτιά
τα βρέξαμε, τα ζυμώσαμε
και κάναμε πιτάκια που αφήσαμε να στεγνώσουν
και με το χαρτί αυτό κάναμε βραβεία ανακύκλωσης
Μάθαμε για την κομποστοποίηση και την κάναμε πράξη
πήγαμε στους κάδους ανακύκλωσης του χωριού
και στο δημοτικό για ανακύκλωση μπαταριών
ΜΟΥΣΙΚΗ
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τραγούδια για την Ανακύκλωση
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Κάναμε πολλές κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά
Τα Χριστούγεννα ξεκινώντας να στολίσουμε το δέντρο μας δεν βρίσκαμε τα στολίδια αλλά μια κούτα με ανακυκλώσιμα τα οποία τα παιδιά σκέφτηκαν να μετατρέψουν σε στολίδια
Την 25η Μαρτίου κάναμε τσολιαδάκια
Μιλήσαμε για την αμυγδαλιά και κατασκευάσαμε πάλι με ανακυκλώσιμα τα δικά μας δεντράκια
Όταν μιλήσαμε για τους πλανήτες κάναμε πυραυλάκια από πλαστικά μπουκαλάκια
Το Πάσχα κάναμε καλαθάκια από χάρτινες αυγοθήκες
Κάναμε τον επιτάφιο από ρολά κουζίνας
Κάναμε καλαθάκια για να παίξουμε το κυνήγι των κρυμμένων αυγών
Την Άνοιξη μιλήσαμε για τα λουλούδια και κάναμε αφίσα με καπάκια
Μιλήσαμε για τα έντομα και κάναμε μελισσούλες από ρολά
Κάναμε αφίσα με τα μηνύματα μας για την Ανακύκλωση
Βάψαμε γυάλινα μπουκάλια για αναμνηστικά
Ετοιμάσαμε τα σκηνικά για το θεατρικό μας στο τέλος της χρονιάς
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Παίξαμε παιχνίδια στόχου (ρίξε τη μπάλα στο κουτί που δείχνει η κάρτα)
Πετώ τη μπάλα με στόχο να ρίξω τα ρολά
Κυλώ τη μπάλα με στόχο να ρίξω τα μπουκάλια (μπόουλινγκ)
Παιχνίδι σε ομάδες
Ποια ομάδα θα γεμίσει πρώτη το κουτί με ανακυκλώσιμα
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αφού κατασκευάσαμε κουκλάκια από τενεκεδάκια παίξαμε κουκλοθέατρο
Δραματοποιήσαμε τα παραμύθια που διαβάσαμε για την ανακύκλωση
Τέλος κάναμε γιορτή για την ανακύκλωση
Η/Υ
Κάναμε αναζήτηση για την ανακύκλωση στον η/υ
παίξαμε σχετικά παιχνίδια
Μάθαμε να προγραμματίζουμε
και να οδηγούμε το ρομποτάκι μας στο σημείο που μας ζητείται (πχ να πάει στην εικόνα που δείχνει το πλαστικό).
Και τέλος η διαδραστική αφίσα μας με τις φωνούλες των παιδιών
να φωνάζουν το σύνθημα μας :
ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΔΙΟΡΘΩΝΩ!


































































































