Ανοίξαμε τις πόρτες μας!

Ανοίξαμε τις πόρτες μας σε γονείς και κηδεμόνες για να τους ξεναγήσουμε στις πρώτες μας εκθέσεις και τις πρώτες γωνιές της τάξης μας! Ζωγραφική όπως ο Πόλοκ και ζωγραφική με βόλους -συντονίζουμε την κίνησή μας και συνεργαζόμαστε!-.Ζωγραφική με ρόδες αυτοκινήτων. Ζωγραφίζω με ταμπουρίνο το αγαπημένο μου τραγούδι 10000013111000001320χτυπώντας τον ρυθμό.1000001319

ΦΥΤΕΨΑΜΕ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΠΑΡΤΕΡΙ ΜΑΣ!

 

Ρωτήσαμε και μάθαμε ότι είναι η κατάλληλη εποχή για να φυτέψουμε μαρούλια , άνιθο  , μαιντανό ,κρεμμυδάκια και βέβαια φρέσκια ρίγανη και δυόσμο που θα μας χρειαστούν στα ερ1000001235γαστήρια μαγειρικής που ξεκινάμε σύντομα!

Τύμπανα και χρώματα

Μια βόλτα στην αυλή μας ήταν αρκετή για να μαζέψουμε ήχους μέσα στο σακουλάκι μας…

Ακούσαμε γαβγίσματα σκύλου, αυτοκίνητα και μηχανάκια που περνούσαν στον δρόμο, ακούσαμε τον αέρα , το θρόισμα των φύλλων, τα βήματά μας, την κούνια μας, το αεροπλάνο και κάπου από μακριά ακούσαμε λιοντάρια και λύκους…

Μπαίνοντας στην τάξη μας από τη βόλτα στην αυλή, παρατηρήσαμε τους ήχους μέσα σε αυτή. Ακούσαμε το κουδούνισμα του τηλεφώνου, τις φωνές των συμμαθητών μας και από μακριά ακούστηκαν τα κακαρίσματα μιας κότας…

Ώσπου ήρθε η στιγμή που ανακαλύψαμε μέσα σε ένα συρτάρι του γραφείου, ήχους από μουσικά όργανα. Ακούσαμε και παίξαμε μουσική με τις μαράκες, τα ξυλάκια, το ξυλόφωνο, τα κουδουνάκια, τη φλογέρα, τη ξύστρα και χτυπήσαμε ρυθμούς και τραγουδήσαμε και στο τέλος..

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας τραγούδι με τυμπανάκια και ντέφια!

Φθινοπωρινά δεντράκια

Τα κλαδιά από τους ξερούς θάμνους έξω από την αυλή μας γίνονται δεντράκια !Τρυπάμε με τον διακορευτή, κόβουμε με το ψαλίδι, περνάμε χάντρες ,στερεώνουμε με πλαστελίνη, τυλίγουμε με νήματα .Πολλή κι ωραία δουλειά για τα μικρά μας χέρια.

 

δεντρα2δεντρα1

Ζωγραφική με μπίλιες

Σήμερα η Φ. έφερε μαζί της στο Νηπιαγωγείο ένα “τρελομπαλάκι”. Μας εξήγησε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να παίξουμε μαζί του  και αποτέλεσε το ερέθισμα για να ζωγραφίσουμε με άλλες μπίλιες και μπαλάκια που είχαμε στο Νηπιαγωγείο. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά και τα έργα των παιδιών αναρτήθηκαν και διακόσμησαν την τάξη μας.

 

381279292 672139218196066 170752569606044935 n 1
Ζωγραφική με μπίλιες και μπαλάκια

381309298 228955576494492 7932178051621488117 n 382441692 3544172412460894 7549782905125826847 n

Φιλοφρονήσεις

 

Κατά τη διάρκεια της ώρας του Προγράμματος «Βήματα για τη ζωή», μάθαμε τι είναι ΦΙΛΟΦΡΟΝΗΣΗ, αλλά και το πώς να κάνουμε φιλοφρονήσεις στους άλλους. Μιλήσαμε για τους διάφορους τύπους φιλοφρονήσεων που κάνουν οι άνθρωποι:

  • Πώς είναι η εμφάνιση των ανθρώπων (π.χ. ωραίο το χρώμα των μαλλιών σου).
  • Πράγματα που έχουν οι άνθρωποι (π.χ. Ωραίο το αυτοκινητάκι σου).
  • Πράγματα που κάνουν οι άνθρωποι (π.χ. τραγουδάς πολύ ωραία).
  • Πώς είναι οι άνθρωποι (π.χ. είσαι καλός φίλος)
  • Πώς φέρονται οι άνθρωποι (π.χ. είσαι πολύ καλός που μου έδωσες το παιχνίδι σου).

Συζητήσαμε ακόμη, γι’ αυτά που μπορούν να λένε οι άνθρωποι και, επομένως, και τα παιδιά, όταν κάποιος τους κάνει μια φιλοφρόνηση (π.χ. ευχαριστώ, ευχαριστώ που με πρόσεξες, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, κ.τ.λ.).

Στο τέλος της εβδομάδας , το τιμώμενο πρόσωπο,που αναφέραμε στο προηγούμενο άρθρο,  θα παίρνει πίσω στο σπίτι του τα αγαπημένα του αντικείμενα και η τσάντα θα δίνεται στον νέο Βοηθό που θα κληρωθεί!

Επίσης, θα φέρνει στο σπίτι μια Λίστα με Φιλοφρονήσεις. Κάθε παιδί θα λέει την σκέψη του για τα θετικά στοιχεία και τις ικανότητες του Βοηθού και όλες αυτές οι ιδέες θα καταγράφονται όπως ακριβώς λέγονται σε μία Λίστα. Αυτή η Λίστα μπορεί να γίνει αφορμή για συζήτηση, μαζί με τους γονείς, στο σπίτι.

ΦΙΛΟΦΡΟΝΗΣΕΙΣ
Η αφίσα με τις φιλοφρονήσεις των παιδιών για το τιμώμενο πρόσωπο της εβδομάδας

384267020 662298912582308 4496325395409397609 n 381430409 1420881095310892 5890094411000963712 n

Βήματα για τη ζωή

Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, θα ενταχθεί στη διδασκαλία μας με πρωτοβουλία των Νηπιαγωγών, πρόγραμμα, που ονομάζεται «Βήματα για τη ζωή». Το πρόγραμμα αυτό δημιουργήθηκε με την υποστήριξη του παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και  έχει ως κύριους στόχους:

  • Να ενδυναμώσει τα παιδιά, ώστε να χρησιμοποιούν τη σκέψη τους, για να ενεργούν υπεύθυνα και ώριμα.
  • Να ενισχύσει τα αισθήματά τους για τον εαυτό τους βελτιώνοντας την αυτοεκτίμησή τους.
  • Να τα μάθει να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τα δικά τους αλλά και των άλλων.
  • Να τα διδάξει τρόπους να διαχειρίζονται τα έντονα συναισθήματα τους.
  • Να αυξήσει την ικανότητά τους, για να σκέφτονται και να λύνουν μόνα τους προβλήματα.

Μετά από  κάποια μαθήματα οι γονείς θα λαμβάνουν επιστολές με πληροφορίες σχετικά με τις κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες που μαθαίνουν τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο, καθώς και με ιδέες που μπορούν οι ίδιοι να εφαρμόζουν και  από την πλευρά τους στο σπίτι.

Κάθε Τρίτη, ημέρα υλοποίησης του προγράμματος «Βήματα για τη ζωή», θα ορίζεται με κλήρωση από τα ίδια τα παιδιά, ένας Βοηθός που θα ονομάζεται «Τιμώμενο πρόσωπο».  Ο Βοηθός θα βοηθάει σε ό,τι χρειάζεται κατά τη διδασκαλία και θα κάθεται δίπλα στις Νηπιαγωγούς για να ξεχωρίζει ο ρόλος του από τα υπόλοιπα παιδιά.

Την ημέρα αυτή ο Βοηθός θα παίρνει μαζί του μία τσάντα για να τη γεμίσει με σημαντικά για εκείνον αντικείμενα που θα βρει στο σπίτι του, όπως:

  • Φωτογραφίες του ( ατομικές, οικογενειακές, φίλων κ.α.).
  • Αγαπημένες του ζωγραφιές
  • Κάποιο αγαπημένο του παιχνίδι, τραγούδι, παραμύθι.
  • Πληροφορίες ή κομμένες εικόνες από περιοδικά, ίντερνετ σε σχέση με τα χόμπυ του, τα ενδιαφέροντά του.

Στην τάξη θα έχουμε αναρτημένο έναν πίνακα, τον «Πίνακα του βοηθού». Εκεί θα παρουσιάζονται όλα τα προσωπικά αντικείμενα του Βοηθού.

Στο τέλος της εβδομάδας ο Βοηθός θα παίρνει πίσω στο σπίτι τα αγαπημένα του αντικείμενα και η τσάντα θα δίνεται στον νέο Βοηθό που θα κληρωθεί!

 

Τα παιχνίδια και οι φωτογραφίες του τιμώμεμου προσώπου
Η θέση του τιμώμενου προσώπου και η γωνιά με τα παιχνίδια και τις φωτογραφίες του.
384146639 1005776927368116 1690214969437287307 n
Tα αγαπημένα παιχνίδια που έφερε από το σπίτι του το Τιμώμενο Πρόσωπο

Η τελεία

Το παραμύθι, ” Η τελεία” του Reynolds  H. Peter, ήταν η αφορμή για να γνωρίσουμε τον κύκλο, να τον εντοπίσουμε και τον  αναγνωρίσουμε σε αντικείμενα της τάξης μας.

“Έλα, φτιάξε κάτι! Μια γραμμή, έστω μια τελεία… κι ό,τι βγει…» Η Λία λέει πως δεν μπορεί να ζωγραφίσει. Η δασκάλα της όμως έχει άλλη γνώμη… Μια πρωτότυπη ιστορία για το ταλέντο και τις ικανότητες που κρύβει ο καθένας μας.

Μετά την αφήγηση του παραμυθιού από τις Νηπιαγωγούς τα παιδιά αναγνώρισαν την τελεία στο ρολόι της τάξης, στα μάτια μιας κούκλας, στα παπούτσια, στα κουμπιά μας, στις τσάντες, στα γυαλιά μας κ.α.

Στη συνέχεια, πήραν πλαστικά ποτήρια, μολυβοθήκες με στρογγυλή βάση, κεσεδάκια γιαουρτιού και σχεδίασαν το περίγραμμα του κύκλου σε χαρτόνια. Τα έκοψαν και τα κόλλησαν σε χαρτόνι. Τέλος έκαναν τυπώματα με φελλούς , καπάκια και ρολλά υγείας για να διακοσμήσουν την κατασκευή τους.

Οι κύκλοι των παιδιών μεταμορφώθηκαν σε χωράφια με χώματα, σε πάρκο, σε πλανήτες, σε ήλιους και λουλούδια…

 

 

ΒΙΒΛΙΟ ΚΥΚΛΟΙ ΤΕΛΕΙΑ

Καλή σχολική χρονιά…

 

Σου χαρίζω ένα κοχύλι για να ακούς

τη μουσική της θάλασσας.

Μία κλωστή για να  στολίζεις ό,τι αγαπάς.

Ένα κουταλάκι για να μαγειρεύεις νόστιμες στιγμές.

Και έναν μαρκαδόρο για να ζωγραφίζεις

τα όνειρά σου.

Καλή σχολική χρονιά!

379317376 1241549476561434 6773612151983243389 n 2

Τα δέντρα παίζουνε μαζί μου και τα κυνηγώ

Στο  πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Σχολικού Προγράμματος,  με τίτλο «Ο άνθρωπος που έδινε»,  το οποίο  υλοποιείται τη φετινή σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο Μάννα Σύρου,  μαθητές/τριες  και Νηπιαγωγοί,  μέσω της βιωματικής, ομαδοσυνεργατικής και διαθεματικής μάθησης  στοχεύουν στην αναγνώριση αξιών και εννοιών, ώστε να αναπτυχθούν δεξιότητες και στάσεις αναγκαίες για την κατανόηση της αλληλοσυσχέτισης ανθρώπου, πολιτισμού και βιοφυσικού περιβάλλοντος και τη διαμόρφωση συμπεριφορών για τον σεβασμό, την προστασία, την έρευνα, τη λήψη αποφάσεων, και την επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Η υπέροχη καταπράσινη αυλή του Νηπιαγωγείου Μάννα με τα κυπαρίσσια,  τις δάφνες και τα ελαιόδεντρα ήταν η αφορμή που έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να συγκεντρώσουν υλικό και πληροφορίες για το φυσικό περιβάλλον, να παρατηρήσουν χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους, να πειραματιστούν, να κάνουν υποθέσεις, να πάρουν αποφάσεις και να καταλήξουν σε συμπεράσματα.

Μερικά από τα περιβαλλοντικά θέματα  που προσεγγίστηκαν ήταν  τα εξής:

«Θησαυροί» της φύσης στην αυλή  του Νηπιαγωγείου, πετρώματα, φυτά – βότανα της Σύρου, ζώα –έντομα βλαβερά και ωφέλιμα, δεντροφύτευση, δημιουργία λαχανόκηπου, περιποίηση και φροντίδα της αυλή μας, από τον σπόρο στο φυτό, ανακύκλωση, ρύπανση και περιβάλλον, προστασία περιβάλλοντος, εθελοντισμός και περιβάλλον.

 

Παιδιά και Νηπιαγωγοί δημιούργησαν μια περιβαλλοντική ταινία με τίτλο «Τα δέντρα τρέχουν μαζί μου και τα κυνηγώ», στην οποία ακούγονται οι φωνές τους…

«Όταν κάνω κούνια, πετάω σαν πουλί»

«Καθαρίζω τα χαλασμένα φύλλα»

«Μου αρέσει να ποτίζω»

«Η ελιά μου χαϊδεύει τα μαλλιά»

«Βρίσκω σκουπίδια και τα μαζεύω»

«Τα δέντρα με κρύβουν, όταν παίζω κρυφτό»

 

Οι Νηπιαγωγοί: Άννα Φέρμελη, Σοφία Σκουργιά

Βίντεο: ΚΕ.Π.Ε.Α Σύρου