ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ!

Έρχονται βιβλία σε ρόδες στο Νηπιαγωγείο μας!Με αυτοκίνητο ή με ποδήλατο;Με φορτηγό ή με γουρούνα;Κι αν δεν βρουν το Νηπιαγωγείο μας;Φτιάξαμε μια μεγάλη αφίσα ζωγραφίζοντας πώς φανταζόμαστε οτι θα έρθουν και γράψαμε με μεγάλα γράμματα -τι άλλο;-ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ ΕΔΩ .Κι όταν μετά από ώρα βγήκαμε έξω βρήκαμε μια βαλίτσα με ρόδες που μέσα είχε βιβλία. Την ανοίξαμε και εκτός από βιβλία είχε και μια ζωγραφιά από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Μεθώνης που είχαν δανειστεί τα βιβλία πριν από εμάς. Ψάξαμε στον χάρτη πού είναι η Μεθώνη κι αναζητήσαμε πιθανές διαδρομές από στεριά και θάλασσα που μπορεί να ταξίδεψε η βαλίτσα αλλά και πιθανά μέσα μεταφοράς .Ζωγραφίσαμε τις ωραίες πάνινες τσάντες μας για να βάζουμε τα βιβλία που δανειζόμαστε, συζητήσαμε τρόπους επιλογής βιβλίων -είχαμε άλλωστε και την εμπειρία από την επίσκεψή μας στην Δημοτική βιβλιοθήκη -και δανειστήκαμε τα πρώτα μας βιβλία .Όμως περίμενε και τους γονείς μια έκπληξη!Βιβλία σε ρόδες και για τους γονείς σε μια κόκκινη βαλίτσα για θέματα που απασχολούν εκείνους και η δανειστική βιβλιοθήκη γονέων άνοιξε κι αυτή!1000001930 1000001932 1000001922 1000001924

 

Σκιές και γράμματα!

Νέες γωνίτσες στο Νηπιαγωγείο μας! Αφού κάναμε μετά την γιορτή του Πολυτεχνείου γωνιά σκιάς με τον μπερντε και φέραμε φιγούρες Καραγκιόζη ,αλλά φτιάχνουμε και φιγούρες δικές μας από παλιές ακτινογραφίες μας επισκέφτηκε η Φαφουτίνα. Η Φαφουτίνα η νυχτερίδα που ως νυκτόβια αγαπάει το σκοτάδι .Ψάξαμε σκιές μέσα στην τάξη για να νιώσει άνετα και μια σκιά που της άρεσε ήταν κάτω από ένα βιβλίο .Έτσι φτιάξαμε μια σπηλιά στην γωνιά της βιβλιοθήκης για να διαβάζουμε μαζί της. Εκεινη με τα ματάκια της που βλέπουν στο σκοτάδι κι εμείς με φακούς!100000190010000019151000001899

Ένα από τα βιβλία που διάβασε κάποιος μαθητής του θύμισε τον τρόπο εικονογράφησης της Ίριδας Σαμαρτζή που μας είχε εμπνεύσει με τους καλούς και τους κακούς της πειρατές να φτιάξουμε την δεύτερη σελίδα από το ημερολόγιο μαγειρικής μας .Και πράγματι ήταν δική της η εικονογράφηση !Διαβάσαμε τον Ραφτάκο των λέξεων και να η δική του γωνιά !Γράφουμε λέξεις που τις βρίσκουμε σε βιβλία και τις κολλάμε πάνω σε ρούχα .Τι λέξη θα ταίριαζε σε ένα χρωματιστό καπέλο ;Παπαγάλος! Σε ένα φόρεμα;;Άραγε θα έρθει κάποιος να αγοράσει ρούχα γεμάτα λέξεις από τον ραφτάκο; 1000001912100000191310000019111000001914

Πώς φροντίζουμε τα δόντια μας;

Σήμερα ήρθε στο σχολείο μας η επισκέπτρια υγείας κυρία Ρενάτα και μας έμαθε τόσα πολλά για την φροντίδα των δοντιών μας .Λύσαμε γρίφους για την υγεία των δοντιών μας που μας οδήγησαν στο κουτί του θησαυρού για τα δόντια που είχε -τι άλλο;-οδοντόβουρτσες και οδοντόκρεμες! Δεν είχε στοματικο διάλυμα γιατί αυτό δεν είναι θησαυρός για τα δόντια μας, ούτε ζαχαρωτά ,ούτε χυμουδάκι !Μας έδειξε το σωστό τρόπο να πλένουμε τα χέρια πριν πλύνουμε τα δόντια μας, τον κατάλληλο τρόπο να πλένουμε τα δόντια μας και τις τροφές που τα προστατεύουν .Κι αύριο Παρασκευή μια και βρήκαμε πολύ ζάχαρη στο δεκατιανό μας θα προσπαθήσουμε να ειναι μια μέρα Χου-Ζου !Χωρίς ζωγραφική;;Oχι!Χωρίς ζαβολιές; 1000001905 1000001909 1000001910Όχι Χωρίς ζάχαρη;Nαι!

Για να δούμε …θα μπορέσουμε;

17 Νοέμβρη 2023-η γιορτή μας

Και με μια διαδρομή που αναζητήσαμε τι μας ενώνει και τι μας χωρίζει όταν μπαίνει ανάμεσά μας φτάσαμε στην σημερινή μέρα. Με αφορμή το βιβλίο Στο Δάσος της Σοφίας Ζαραμπούκα περπατήσαμε πρώτα στο δάσος με μια παραλλαγή του παιχνιδιού Ψάχνω ψάχνω το λιοντάρι και έπειτα αναρωτηθήκαμε πώς έγινε αρχηγός η κουκουβάγια στο δάσος. Είχαμε πρόσφατες και τις Δημοτικές εκλογές και ήταν εύκολο .Κάναμε κι εμείς εκλογές στο δάσος .Οι υποψήφιοι παρουσίασαν το πρόγραμμά τους. Άλλοι υποσχέθηκαν να προσέχουν τα μωρά ζωάκια, άλλοι να φροντίσουν για την καθαριότητα στο δάσος και άλλοι οτι με την δύναμή τους θα διώξουν όποιον κακό έρθει στο δάσος.

Στη συνέχεια παίξαμε στον μεγάλο μας μπερντε με το σώμα μας και άχρηστα υλικά τις σκιές που τρόμαζαν τα ζώα. Κάποια υλικά βγάζουν και τρομαχτικούς ήχους όπως τα μαλακά πλαστικά και τα χαρτόνια όταν τα σκίζεις. Έπειτα με lego φανταστήκαμε πώς έφτιαχναν γέφυρες οι κυνηγοί για να περάσουν απέναντι(κάποιοι πέρασαν με βάρκες ,άλλοι με jet ski).Παίξαμε καθιστό ποδόσφαιρο όπως οι ελέφαντες που αδιαφόρησαν για το δάσος και στο τέλος, όταν αποκαταστάθηκε η δημοκρατία στο δάσος ,ανοίξαμε για τους γονείς την πόρτα για να γιορτάσουν μαζί μας.

Παίξαμε μία από τις καλημέρες μας που ταίριαζε στην σημερινή μέρα .Μια καλημέρα είναι αυτή πες τη κι ας πέσει χάμω…ένας ένας την δίνει στην χούφτα ενός φίλου του κι ο τελευταίος την αφήνει όπου θέλει(στην κουζίνα, στην μπροστινή αυλή ,σε μια γωνιά ή πάνω στην τσουλήθρα) για να την βρει κάποιος όταν θα παίζει. Τραγουδήσαμε  Γιατί είμαστε οικογένεια.  Τραγουδήσαμε τον αστείο κατασκηνωτικό αρχηγό για τους αρχηγούς που δεν έχουν τα προσόντα αλλά θέλουν πολύ αυτή τη θέση !Και βέβαια στο πλαίσιο του Προγράμματος μας Μαγειρική (και) Τέχνη κεράσαμε και φάγαμε τα Χρωμομυρωδάτα τυρομπισκότα μας!1000001832 1000001824 1 1000001840 IMG edc3f51bd323e28be0e9b57ff7feb294 V IMG 20231120 091851

Ο δικός μας δρόμος για το Πολυτεχνείο

Αρχές Νοέμβρη μπήκε ανάμεσα σε δυο φίλους μια κλοτσιά. Τι άλλο μπαίνει ανάμεσά μας και μας χωρίζει; Πώς ξανασυναντιόμαστε; Τι μπαίνει ανάμεσά μας και μας ενώνει; Ακούσαμε το πανέμορφο Γιατί είμαστε οικογένεια του Αντώνη Παπαθεοδούλου και του Φοίβου Δελληβοριά .Το τραγουδήσαμε .Γίναμε ζευγάρια και περπατήσαμε ανάμεσα σε τραπέζια ,στρώματα ,καρέκλες και μετά προσπαθήσαμε να ξαναβρεθούμε περιγράφοντας πώς περάσαμε τα εμπόδια. Κάθε ζευγάρι στο τέλος διάλεγε τι θα ήθελε να έχει ανάμεσά του .Αλλοι διάλεξαν μια μπάλα να παίξουν, άλλοι ένα παγωτό να φάνε κι ένα φορτηγάκι να πάνε βόλτα κι άλλοι ένα σκύλο για χάδια και παιχνίδι.


1000001796Μιλήσαμε 
για τις οικογένειές μας αλλά και τις οικογένειες ζώων(όπως οι γλαυκίδες) ,φυτών(όπως τα κακτοειδή),αλλά και λέξεων .Παρατηρήσαμε γιατί ανήκουν στην ίδια οικογένεια .Τι τους ενώνει και τι τους χωρίζει .Κόψαμε μαρούλια ,κρεμμυδάκια και άνιθο από το παρτέρι μας και φτιάξαμε σπίτι μας σαλάτες .Στείλαμε φωτογραφίες και σχόλια στο σχολείο .Πόσες διαφορετικές σαλάτες από κάθε οικογένεια και πόσες διαφορετικές προτιμήσεις στη γεύση μας! Ρωτήσαμε και την Χαρά την μαγείρισσα που μας νοστιμίζει φέτος τη χρονιά αν ξέρει καμιά συνταγή που ό,τι φτιάξουμε να ανήκει στην ίδια οικογένεια αλλά να έχει και διαφορές. Και να τα ….τα χρωμομυρωδάτα τυρομπισκότα !Ίδια στη βάση τους αλλά χρωματισμένα με κουρκουμά, παντζάρι και άλλα αρωματισμένα με μυρωδάτα βότανα! Και  να  και  οι   καλοί   και  οι  κακοί  πειρατές !Κι  αυτούς  άλλα   τους   ενώνουν  κι  άλλα   τους  χωρίζουν  και  μας έδωσαν  έμπνευση  για  την  δεύτερη  σελίδα  του  ημερολόγιου  μαγειρικής  που  ετοιμάζουμε!μπισκοτακια

1000001777 1


1000001683

Ο ποιητής Νίκος Γκάτσος στην γιορτή μας για την 28η Οκτωβρίου

Τον τελευταίο καιρό ο κύριος Νίκος ο ποιητής μας αφήνει κάθε πρωί τα στιχάκια του στο ημερολόγιο της τάξης .Εμείς γινόμαστε ποιητές και ακολουθώντας την γραφή του φανταζόμαστε τις δικές μας λέξεις. Πρώτη ήρθε η Μυρτιά του. Την τραγουδήσαμε αφού ακούσαμε την υπέροχη εκτέλεση από το Μουσικό εργαστήρι Γιαννιτσών .

 

Αναρωτηθήκαμε γιατί χάλασε η φωλιά των πουλιών. Ακούστηκαν πολλές ιδέες όπως κεραυνοί ,δυνατοί άνεμοι ,βροχές κλαδιά που έσπασαν. Πώς να ένιωσαν τα πουλιά χωρίς φωλιά;  Παίξαμε φωλίτσες και πουλάκια και συζητήσαμε τι είναι για εμάς φωλιά. Πού νιώθουμε ασφαλείς και ζεστοί όπως τα πουλάκια στις φωλιές τους. Άλλος νιώθει φωλιά  την αγκαλιά του μπαμπά και της μαμάς, άλλος το δωμάτιο του ,άλλος τα σκεπάσματά του ,άλλος τα παιχνίδια του κι άλλος την αγκαλιά της δασκάλας και το σχολείο. Ήρθαν στο Νηπιαγωγείο και γονείς που παίζουν μουσική και την τραγουδήσαμε μαζί τους με τρομπέτα και κιθάρα.

Μετά ο κύριος Νίκος μας άφησε το χάρτινό του φεγγαράκι .Αν με πίστευες λιγάκι θα ΄ταν όλα….αγκαλιά; πιο σημαντικά; μαλακά; πιο χαρούμενα; πιο πολλά; τέλεια; χαρούμενα;(δικές μας ιδέες).. .αληθινά!(Έτσι το σκέφτηκε ο κύριος Νίκος).Ταυτόχρονα βρήκαμε φωτογραφίες του στο διαδίκτυο γιατί αναρωτηθήκαμε πώς έμοιαζε αφού δεν ζει πια και παρατηρώντας τον του ζωγραφίσαμε το πορτρέτο. Αγοράσαμε και μια μυρτιά από το φυτώριο αφού του αρέσει τόσο.1000001594 1

Η κυρία Χαρά η μαγείρισσα μας είπε οτι ξέρει και γλυκά φεγγαράκια κι έτσι φτιάξαμε για να φάμε και να τα προσφέρουμε στην γιορτή μας.1000001551

Την ημέρα της γιορτής μας παίξαμε την ιστορία της Μυρτιάς όπως την φανταστήκαμε .Γίναμε γονείς πουλιά και μαθάμε τα μικρά μας να πετάνε. Πόσοι διαφορετικοί τρόποι να πετάς!

1000001554 1   

Παίξαμε πουλιά και φωλιές. Παίξαμε το λυπημένο πουλάκι που κάνει κάθε φορά αγκαλιά σε όποιον αγαπά .Ρωτήσαμε την Μυρτιά πού θα βρω χώμα και νερό να ξαναχτίσω μια φωλιά για της αγάπης τα πουλιά κι εκείνη σαν κυνήγι θησαυρού μας έστειλε σε διάφορες φωλιές του σχολείου μας. Στο σπιτάκι της αυλής, στην φωλίτσα που είναι φυτεμένη η ελιά μας και σε άλλες με τελευταία την αγαπημένη μας φωλιά την παρεούλα που εκεί βρήκαμε το βασικό συστατικό που χρησιμοποίησε  ο κύριος Νίκος για να ξαναχτίσει την φωλιά. Ένα σεντούκι γεμάτο καρδιές!

Έπειτα υποδεχτήκαμε τους γονείς τους τραγουδήσαμε την Μυρτιά, είδαν την έκθεση για τον κύριο Νίκο ,μοιραστήκαμε μαζί τους τι είναι φωλιά για τον καθένα μας και τραγουδώντας χάρτινο το φεγγαράκι κεράσαμε και φάγαμε -τι άλλο ;-φεγγαρομπισκότα!

Επίσκεψη στην Δημοτική Βιβλιοθήκη

Επισκεφτήκαμε την Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου μας. Ανοίξαμε καρτέλα για το σχολείο μας και δανειστήκαμε τα πρώτα μας βιβλία! Διαλέξαμε βιβλία που διαβάσαμε εκεί ,φτιάξαμε σελιδοδείχτες που τους κρύψαμε μέσα σε βιβλία για να τους βρουν οι μελλοντικοί τους αναγνώστες, μάθαμε για τον συριανό Μάνο Ελευθερίου που χάρισε τα βιβλία του στην βιβλιοθήκη(άρα εκτός από το να πάρουμε μπορούμε και να δώσουμε βιβλία!)και μετά κάναμε πικ νικ κάτω από τα δέντρα της πλατείας και βέβαια φροντίσαμε να φάνε και τα περιστέρια. Τώρα μένει να πάμε με τους γονείς μας να ανοίξουμε και δικές μας καρτέλες δανεισμού 1000001468!Σίγουρα όμως κάθε φορά που θα ψάχνουμε βιβ1000001475λία για κάποιο θέμα στο σχολείο ξέρουμε πού να ψάξουμε!

Κοίτα κοίτα στη μεγάλη χύτρα!

Πρωί πρωί μια χύτρα βρέθηκε στον πάγκο που ακουμπάμε τα παγούρια μας! Ο μαγικός μας πίνακας έγγραφε ΚΟΙΤΑ ΚΟΙΤΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΧΥΤΡΑ! Την παρατηρήσαμε, την σηκώσαμε, την ανοίξαμε και…ήταν άδεια. Ευτυχώς λίγο αργότερα ήρθε στο σχολείο μας η κυρία Χαρά που αγαπάει πολύ να μαγειρεύει. Της είπαμε ότι είναι άδεια η χύτρα κι ας μας λέει ο πίνακας να δούμε μέσα…Μας ρώτησε τι θα θέλαμε να βρούμε μέσα κι όλοι ζητήσαμε ένα αγαπημένο φαγητό αλλά και κάτι που μας δίνει χαρά. Ζητήσαμε αγκαλιές, φιλιά ,τραγούδια ,λούνα παρκ και θάλασσες…Μετά από πολλά μαγικά ξόρκια την ανοίξαμε και δεν είχε μέσα όσα ζητήσαμε αλλά βρήκαμε μια ποδιά κι ένα σκούφο .Τι τα χρειάζονται οι μάγειρες αυτά άραγε….Την ποδιά να μην λερώνονται. Τον σκούφο; Μα έχετε παραγγείλει ποτέ γεμιστά ή κοτόπουλο  με τρίχες;(μας ρώτησε η κυρία Χαρά!)Όχι βέβαια, αλλά θέλουμε κι άλλους σκούφους κι άλλα καπέλα για να μαγειρέψουμε όλοι. Κλείσαμε πάλι στην χύτρα την ποδιά και το σκούφο και περιμένουμε μήπως με το μαγείρεμα γίνουν τόσα1000001444 όσοι είμαστε για να αρχίσουμε τα μαγειρέματα!10000014461000001445

Βήματα για τη ζωή -Αγνοώ τους περισπασμούς

 Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ επικεντρωθήκαμε στο πώς αγνοούμε τους περισπασμούς!

Μάθαμε πώς να αφιερώνουμε την προσοχή μας και ταυτόχρονα να αγνοούμε τους περισπασμούς, οτιδήποτε μας αποσπά την προσοχή. Τι είναι ο περισπασμός Σωτήρη…ρωτήσαμε τον φίλο μας το κοράκι και τελικά  το βρήκαμε μόνοι μας! Αυτό που μας σπάει την προσοχή!  Είναι σημαντικό για τα παιδιά να μάθουν να ακούν και να απαντούν σε αυτό που λέει κάποιος, να προσπαθούν να διατηρούν την προσοχή τους και να συνεχίζουν μια δραστηριότητα, ακόμη και αν υπάρχουν περισπασμοί.

Στο νηπιαγωγείο κάναμε παιχνίδια ρόλων, στα οποία κάθε παιδί προσπαθούσε να κρατήσει συγκεντρωμένη την προσοχή του στη συζήτηση την ώρα που κάποιο άλλο προσπαθούσε να του την αποσπάσει. Τέτοιου είδους παιχνίδια μπορούν να προσφέρουν ευχαρίστηση ακόμη και στο σπίτι μαζί σας.

Κάθε φορά που η προσοχή του παιδιού σας αποσπάται αλλά προσπαθεί να τη διατηρήσει, μπορείτε να το ενισχύσετε λεκτικά, αναφέροντας το περιστατικό:

π.χ. «Μπράβο σου που προσπαθείς να διατηρήσεις την προσοχή σου την ώρα που ζωγραφίζεις»

Είναι σημαντικό να αφιερώνετε την προσοχή σας στο παιδί σας, κάθε φορά που τη χρειάζεται. Εάν τη στιγμή που την επιζητά είστε απασχολημένοι, μπορείτε να του πείτε:

«Επειδή αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σε ακούσω με προσοχή, γιατί κάνω…, θέλεις να το συζητήσουμε σε 10 λεπτά;» Τηρούμε το λόγο μας, προκειμένου να ακολουθήσει και να μιμηθεί τη στάση μας.

Ακούμε προσεχτικά το παιδί όταν μας μιλάει, χωρίς να διακόπτουμε ή να διορθώνουμε τυχόν γραμματικά ή συντακτικά του λάθη, κοιτώντας το στα μάτια. Αποφεύγουμε να έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο αλλού ή να είμαστε απομακρυσμένοι από εκείνο την ώρα που μας μιλάει.

Εκφράζουμε με λόγια το συναίσθημα που βλέπουμε να έχει και δείχνουμε ότι το κατανοούμε.

Π.χ. «Βλέπω ότι αισθάνεσαι κάπως λυπημένος αυτή τη στιγμή. Μου αρέσει πολύ που μου είπες το πρόβλημα που σε απασχολεί».

Αποφεύγουμε να δίνουμε εμείς λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το παιδί δίνοντας του την ευκαιρία να εκφράσει τη δική του γνώμη. 

Και βέβαια συνεχίζουμε με τις φιλοφρονήσεις μας στο  τιμώμενο πρόσωπο της βδομάδας!1000001352 1000001354 1000001353

Στη γωνιά με τα σχήματα!

Τα σχήματα είναι ένας τρόπος να κατανοούμε και να παρατηρούμε τον κόσμο γύρω μας. Κρύβονται παντού! Και να τι φτιάχνουμε με αυτά! Κότες, γατούλες, τον εαυτό μας, την γιαγιά αλλά και παράξενα πλάσματα!1000001198 3 1000001188 1 1000001315 3 1000001338 3     1000001342   1000001341