«Η Άνοιξη Ανθίζει στην Τάξη μας»

Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης, γνωρίσαμε τον Μύθο της Αμυγδαλιάς και φτιάξαμε το δικό μας δέντρο αμυγδαλιάς στην τάξη. Μιλήσαμε για τον ερχομό των αποδημητικών πουλιών και κατασκευάσαμε χελιδόνια αλλά και τον ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά πελαργό του σχολείου μας, με μπαλάκια από γκοφρέ χαρτί, εξασκώντας παράλληλα τη λεπτή κινητικότητα. Φυσικά και δε θα μπορούσαμε να μη δημιουργήσουμε πεταλούδες και πασχαλίτσες, καθώς είναι από τα πιο όμορφα έντομα που εμφανίζονται κατά την διάρκεια των ανοιξιάτικων μηνών και ζωντανεύουν τη φύση γύρω μας! Η φύση ξυπνά και μαζί της ξυπνάει η χαρά και η δημιουργία στην τάξη μας!

(“Β΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία” και “Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” από το νέο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου)

IMG 21500IMG 2160 0IMG 2167 IMG 22140IMG 2790IMG 3371 0IMG 3801 IMG 3676 IMG 3784 IMG 3822 IMG 3912 IMG 4256IMG 3936IMG 4258IMG 2231

“Μαθαίνουμε τους Αριθμούς Έκτακτης Ανάγκης”

Μετά την άσκηση σεισμού και τη γνωριμία μας με τους βασικούς κανόνες προστασίας, προχωρήσαμε στη γνωριμία με τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης. Συζητήσαμε με τα παιδιά για το πότε και γιατί καλούμε το 100 (Αστυνομία), το 166 (ΕΚΑΒ) και το 199 (Πυροσβεστική). Μέσα από παιχνίδια ρόλων και βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με την έννοια της βοήθειας και της ασφάλειας. Οι μικροί μας μαθητές δημιούργησαν το δικό τους «κινητό τηλέφωνο», ζωγραφίζοντας επάνω του τους αριθμούς αυτούς. Μέσω της συγκεκριμένης δραστηριότητας, εμπέδωσαν με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο τη σημασία τους και πλέον γνωρίζουν πως η γνώση και χρήση αυτών των αριθμών μπορεί να σώσει  ζωές!

(“Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία” και “Δ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” από το νέο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου).

IMG 1371 0IMG 1374 0IMG 1372 0IMG 1378 0IMG 1390 IMG 1379 IMG 1381

“Άσκηση Σεισμού: Μαθαίνουμε Πώς να Μένουμε Ασφαλείς”

Η προγραμματισμένη άσκηση σεισμού στο νηπιαγωγείο ήταν μια ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική εμπειρία για όλους μας. Μάθαμε τους βασικούς κανόνες σωστής συμπεριφοράς σε περίπτωση σεισμού, όπως το πώς να προστατευτούμε και πού να καταφύγουμε. Αυτή η άσκηση μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα τη διαδικασία και να νιώθουμε πιο έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο. Επιπλέον, προετοιμάσαμε την “τσάντα του σεισμού” με όλα τα απαραίτητα αντικείμενα που πρέπει να περιέχει. Τέλος, δημιουργήσαμε το δικό μας σεισμογράφο και μάθαμε πώς μετριούνται οι σεισμοί με την κλίμακα Ρίχτερ, η οποία δείχνει πόσο μεγάλος ή μικρός είναι κάθε σεισμός. (“Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία” και “Δ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” από το νέο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου).

1 1 2 9 108851414IMG 1423IMG 1424 77 121217 16161515

«Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο… Παρέα με τον Σίφη!»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο (11 Φεβρουαρίου) και την ενημερωτική ημερίδα που διοργάνωσε η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας για γονείς και εκπαιδευτικούς, προσεγγίσαμε στην τάξη με τους μικρούς μας μαθητές το σημαντικό θέμα της ασφαλούς και υπεύθυνης χρήσης του διαδικτύου. Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Σίφης ο Ποντικός και το Διαδίκτυο» της Κάρμεν Ρουγγέρη και συζητήσαμε βασικούς κανόνες για την προστασία μας στον ψηφιακό κόσμο. Παίξαμε διαδραστικές online δραστηριότητες στον υπολογιστή της τάξης, δοκιμάζοντας τις γνώσεις μας μέσα από το παιχνίδι. Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν τον δικό τους υπολογιστή, και στην οθόνη του αποτύπωσαν ό,τι τα ενέπνευσε από όσα έμαθαν: εικόνες ασφάλειας, φανταστικούς χαρακτήρες ή στιγμιότυπα από τη διαδικτυακή μας περιήγηση. Μια βιωματική εμπειρία που μάς έφερε σε επαφή με την τεχνολογία, τη δημιουργία και τη γνώση με τρόπο απλό, κατανοητό και ασφαλή.

(“Γ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες – Παιδί και Τεχνολογία” και “Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία” από το νέο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου)

Online puzzle: https://saferinternet4kids.gr/yliko/puzzle-mama-paidi/

Online multiple choice: https://wordwall.net/el/resource/10195036/%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF

0IMG 5136 0IMG 5119 IMG 5200 IMG 3202 0IMG 5197 0IMG 5139

«Ταξιδεύοντας στον Κόσμο των Πόλων»

Εξερευνήσαμε τον παγωμένο κόσμο των πόλων, γνωρίζοντας ζώα όπως οι πιγκουίνοι, η αρκτική αλεπού αλλά και ανθρώπους που ονομάζονται… Εσκιμώοι! Με τη βοήθεια εκπαιδευτικού βίντεο μάθαμε για τις συνήθειες και τις προσαρμογές τους στο κρύο περιβάλλον. Ένα στοιχείο που έκανε μεγάλη εντύπωση στα παιδιά ήταν το λευκό χρώμα των ζώων των πάγων. Μάθαμε πώς αυτό τα βοηθά να μένουν ζεστά και να κρύβονται στο παγωμένο τοπίο, κεντρίζοντας την περιέργεια και το ενδιαφέρον τους. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια ενός μπαλονιού μιμηθήκαμε τον τρόπο που περπατούν οι πιγκουίνοι, φτιάξαμε ιγκλού και ζωάκια των πάγων με πλαστελίνη και χαρτόνια, ενώ συζητήσαμε για την κουλτούρα των Εσκιμώων, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και το σεβασμό στη διαφορετικότητα.

(“Β΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία, Γ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες” και “Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” από το νέο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου)

0IMG 0924 0IMG 0929 1 0IMG 0933 0IMG 0936IMG 0930 1 0IMG 1015 0IMG 1162 IMG 10180IMG 1033 IMG 11890IMG 1195

“Εξερευνώντας τον Χειμώνα”

Ο χειμώνας έχει έρθει και μαζί του έφερε χιονοπτώσεις και μπόλικο κρύο!

Στην τάξη μας, μάθαμε τα φωνήεντα με ένα διασκεδαστικό τρόπο, τραγουδώντας το “Ααα αρχίζει η παγωνιά”.  Μέσα από την εκμάθηση του τραγουδιού, προάγεται η φωνολογική επίγνωση των παιδιών, τα οποία μαθαίνουν να ακούν, να αναγνωρίζουν και να τα αναπαράγουν σωστά, γεγονός που αποτελεί θεμέλιο για την κατανόηση της γραφής και της ανάγνωσης (“Α’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία” και “Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” από το νέο πρόγραμμα σπουδών νηπιαγωγείου) .

Τα παιδιά συνεργάστηκαν για να ζωγραφίσουν τη “Χιονισμένη Μάνταινα” και το “Δέντρο του Χειμώνα”. Φτιάξαμε επίσης χιονονιφάδες, καθώς και σκούφους με γάντια για να προστατευτούμε από το κρύο (“Α’ Θεματικό Πέδίο: Παιδί και Επικοινωνία” και “Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” από το νέο πρόγραμμα σπουδών νηπιαγωγείου)

IMG 9574IMG 9551IMG 0533IMG 0534 IMG 9830IMG 0535 IMG 0537

Με την τεχνική pixel art, κάθε παιδί δημιούργησε τον δικό του χιονάνθρωπο (“Γ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες” από το νέο πρόγραμμα σπουδών νηπιαγωγείου).

IMG 0525

 

“Μαθαίνουμε να Φροντίζουμε τα Δοντάκια μας!”

Μια πολύ ξεχωριστή επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας από επαγγελματίες υγείας του Κέντρου Υγείας Εχίνου, οι οποίοι ήρθαν στην τάξη μας παρέα με τον αγαπημένο δεινόσαυρο Μαξ, για να μας δείξουν πώς να φροντίζουμε σωστά τα δοντάκια μας! Με τη βοήθεια του Οδοντοφύλακα Μαξ και της μεγάλης οδοντοστοιχίας του, μάθαμε βήμα-βήμα τη σωστή τεχνική βουρτσίσματος και τη σημασία της καθημερινής στοματικής υγιεινής. Διαβάσαμε επίσης τα παραμύθια «Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» και «Οι Σωματοφύλακες των Δοντιών», που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα τη φροντίδα των δοντιών μέσα από όμορφες ιστορίες.Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε οδοντοστοιχίες με φασόλια και πλαστελίνη, κατασκευάσαμε δοντάκια, και ταξινομήσαμε τροφές ανάλογα με το αν κάνουν καλό ή κακό στα δόντια μας. Τέλος, πραγματοποιήθηκε προληπτικός οδοντιατρικός έλεγχος για όλα τα παιδιά, κατόπιν έγγραφης συγκατάθεσης των γονέων. (“Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία” και Δ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” του νέου προγράμματος σπουδών του Νηπιαγωγείου).

0IMG 0616 0IMG 0625 0IMG 0633 0IMG 0637 IMG 0617 IMG 0630 IMG 0632 IMG 0647 IMG 0651 IMG 0666 IMG 0669 IMG 0675

“Αρκούδα, Σκαντζόχοιρος και Φίδι σε…Ύπνο!”

Μαζί με τον παγερό χειμώνα, καλωσορίσαμε και τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη! Μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά ανακάλυψαν πώς ζώα όπως η αρκούδα, ο σκαντζόχοιρος, το φίδι και ο σκίουρος περνούν τον χειμώνα σε κατάσταση ηρεμίας για να προστατευτούν από το κρύο και να εξοικονομήσουν ενέργεια. Μέσα από παραμύθια, χειροτεχνίες, παιχνίδια ρόλων και online δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν να διακρίνουν ποια είναι αυτά τα ζωάκια και ποιες είναι οι ανάγκες και τα κύρια χαρακτηριστικά τους, δημιουργώντας έτσι μια όμορφη σύνδεση με τη φύση και το περιβάλλον γύρω τους. (“Α’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία”, “Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία” και Δ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” του νέου προγράμματος σπουδών του Νηπιαγωγείου).

7002 13IMG 1421998

“Δημιουργική Τέχνη και Ζαχαροπλαστική για Μικρούς Μαθητές”

Αποχαιρετώντας το 2024, το νηπιαγωγείο μας οργάνωσε με μεγάλη χαρά ένα μοναδικό καλλιτεχνικό εργαστήρι και εργαστήρι ζαχαροπλαστικής, στο οποίο συμμετείχαν οι γονείς των παιδιών. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους ημερολόγια και κάρτες για το 2025, βάζοντας ο καθένας την προσωπική του πινελιά με τη χρήση διάφορων υλικών, όπως κορδέλες, χρώματα και μικρά διακοσμητικά. Παράλληλα, οι μικροί μας ζαχαροπλάστες έφτιαξαν “χιονισμένα” τρουφάκια σοκολάτας, προσθέτοντας λίγη γλυκιά μαγεία στην ημέρα! Η εκδήλωση αυτή, έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά, ενώ οι γονείς, ως ενεργοί συμμετέχοντες, ενίσχυσαν το αίσθημα της κοινότητας και της συνεργασίας. Οι μικροί καλλιτέχνες και οι γονείς τους απόλαυσαν μια αξέχαστη εμπειρία γεμάτη χρώματα, γλυκές δημιουργίες και χαρά! (“Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία” και “Δ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” από το νέο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου).

IMG 9898IMG 9900IMG 9901IMG 99274e7769b0 7b98 4cc2 8c5a a3f15ae482f6IMG 9914 IMG 9918 IMG 9940180f8a05 cf66 4604 96f7 4f056d18ad46IMG 0017IMG 0018

 

“Μαθαίνουμε για τα Μέσα Θέρμανσης”

Τα κύρια μέσα θέρμανσης είναι το τζάκι, οι σόμπες, τα καλοριφέρ, οι ηλεκτρικές συσκευές όπως το αερόθερμο και τα κλιματιστικά. Αυτά τα μέσα λειτουργούν μετατρέποντας διάφορες πηγές ενέργειας, όπως το ξύλο, το πετρέλαιο, το αέριο ή τον ηλεκτρισμό, σε θερμότητα για να ζεστάνουν τον χώρο. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατασκευάσουν τζάκι από διάφορα χαρτόνια και να αλληλεπιδράσουν με τέμπερες στα χρώματα της φωτιάς (πορτοκαλί, κόκκινο, κίτρινο, μπλε). Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά όχι μόνο ανακάλυψαν πώς λειτουργούν τα μέσα θέρμανσης, αλλά ενίσχυσαν συγχρόνως τη δημιουργικότητα και την ικανότητά τους να εκφράζουν τις ιδέες τους με καλλιτεχνικό τρόπο (“Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία” και “Δ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση” από το νέο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου).

IMG 9075IMG 9053 IMG 9056 IMG 9066 IMG 9083 IMG 9085 IMG 9088 IMG 9284IMG 0536