ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ψηφιακές Δεξιότητες
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»
Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» τα παιδιά θα γνωρίσουν τους πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα. Βασικός στόχος μας είναι μέσω της διερευνητικής μάθησης και τις αρχές του εποικοδομητισμού να βρουν απαντήσεις για το διάστημα.
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις.
Στο πρώτο εργαστήριο ανακαλύπτουμε το Ηλιακό μας σύστημα. Μαθαίνουμε ότι αποτελείται από οχτώ πλανήτες ( Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας) όπου όλοι περιστρέφονται σε αρμονική τροχιά γύρω από τον Ήλιο. Επίσης, μάθαμε ότι ο ήλιος δεν είναι πλανήτης, αλλά το λαμπερό αστέρι του Ηλιακού μας συστήματος, όπου με την σειρά του περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία.
Μάθαμε πολλές πληροφορίες παρακολουθώντας το παρακάτω εκπαιδευτικό βίντεο.
Αναπαραστήσαμε με αυτοσχεδιασμό και βιωματικό τρόπο το Ηλιακό μας σύστημα και την τροχιά των πλανητών γύρω από τον Ήλιο.
Κάναμε κατασκευή το Ηλιακό σύστημα!
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;
Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους ότι είχαν σε σχέση με το διάστημα προκειμένου να τα παρουσιάσουν στην τάξη.
Θυμηθήκαμε τι έχουμε μάθει με το παρακάτω βίντεο.
Κάναμε αναζήτηση πληροφοριών για τους πλανήτες μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή και μάθαμε πως γράφετε η λέξη “Πλανήτες”
Εν συνεχεία παρατηρήσαμε μέσω της ψηφιακής εφαρμογής της NASA (Artificial Inteligence) παρατηρήσαμε ακόμα καλύτερα τους πλανήτες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και πόσο απέχουν από τον Ήλιο.
Για δείτε πως είναι η Γη μας από το διάστημα.
Στα παιδιά κινήθηκε πολύ το ενδιαφέρον για τους πλανήτες και θέλησαν να μάθουν περισσότερα για αυτούς. Αποφάσισαν μεταξύ τους και με δημοκρατικό τρόπο πως κάθε παιδί μαζί με τους γονείς του θα βρει για ένα συγκεκριμένο πλανήτη περισσότερες πληροφορίες και την επόμενη μέρα θα τις φέρει στο σχολείο να τις παρουσιάσουμε στην τάξη.
Κάναμε κατασκευή καπέλο τον αγαπημένο μας πλανήτη.
Έπειτα φτιάξαμε διαστημόπλοια με τα ονόματα μας!!
Εκτοξευτήκαμε ως πύραυλοι και μέσα στην τάξη!
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας.
Παρακολουθήσαμε στο παρακάτω βίντεο τον μύθο του Φαέθοντα.
Έπειτα, είδαμε μια ιστορία για τον Ήλιο, όπου μας παρουσιάζει τα οφέλη και τις συνέπειές του.
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ήλιος, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα;
Αρχικά, παρατηρήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο, όπου μας μιλάει για την μέρα και την νύχτα.
Έγινε αναπαράσταση του φαινομένου της εναλλαγής μέρα – νύχτας με τη βοήθεια μιας υδρόγειου σφαίρας και με φακό
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τι κάνουμε την μέρα και τι την νύχτα.
Έπειτα, ξεκίνησε το παιχνίδι με τις σκιές, όπου με την βοήθεια του φακού παρατηρήσαμε και φωτογραφίσαμε σκιές.
Επίσης, βγήκαμε στην αυλή και ψάχναμε να βρούμε σκιές.
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Οι όμορφες κόρες του Χρόνου.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο, όπου παρουσιάζει τις τέσσερις εποχές του χρόνου ( Φθινόπωρο, Χειμώνας, Άνοιξη, Καλοκαίρι) και στη συνέχεια μιλήσαμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής.
Τα παιδιά αφού έλυσαν τα αινίγματα με τις εποχές, έπειτα ζωγράφισαν τις εποχές.
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ταξίδι στη Σελήνη
Αρχικά, είδαμε σε φωτογραφίες τις διάφορες μορφές που παίρνει η Σελήνη στον ουρανό.
Οι διάφορες μορφές της Σελήνης, όταν την βλέπουμε από την Γη, ανάλογα τη θέση τους ‘Ηλιου, της Γης και της Σελήνης.
Στη συνέχεια για να ακτανοήσουμε ακόμα καλύτερα το φαινόμενο είδαμε το παρακάτω βίντεο.
Ζωγραφίσαμε τις φάσεις της Σελήνης
Στη συνέχεια κάναμε κατασκευή που παρουσιάζει το Ήλιο να βρίσκεται στο κέντρο του διαστήματος, τη Γη να κάνει κύκλο γύρω από τον Ήλιο και η Σελήνη που κάνει κύκλο από την Γη.
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Τι γνωρίζαμε; Τι μάθαμε;
Το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων ήταν αφιερωμένο στην κατασκευή μακέτας με τους πλανήτες χρησιμοποιώντας υλικά της τάξης μας και πολύ φαντασία.