“Παιχνίδια με το ζάρι”
Παιχνίδι με το ζάρι και καρτέλες με τις πλευρές του ζαριού.
Μαθαίνουμε τον αριθμό 6.
Τον αναγνωρίζουμε ανάμεσα σε άλλους αριθμούς, παίζουμε, μετράμε, τον σχηματίζουμε με αριθμούς από το 1 έως το 5.
Προσθέτουμε – αφαιρούμε αριθούς για να σχηματίσουμε το 6.
Στο παιχνίδι έχουμε στόχο να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες καρτέλες.
Οπότε ρίχνουμε με τη σειρά το ζάρι, μετράμε βούλες και παίρνουμε την αντίστοιχη καρτέλα……
“25η Μαρτίου”
Ομαδική εργασία.
Η Ελληνική Σημαία “ψηφιδωτό” με ψηφίδες από χαρτί γλασέ .
Παίξαμε με τους αριθμούς του 1821, τους κόψαμε ,τους ανακατέψαμε και τους βάλαμε στη σωστή σειρά. Τέλος φτιάξαμε όμορφες γιρλάντες!!
Μεγάλο ενδιαφέρον έδειξαν τα παιδιά για το “Κρυφό Σχολειό”. Για το λόγο αυτό έγινε το θέμα της γιορτής μας κατά την ημέρα εορτασμού της επετείου του 1821.
Η φωνούλα Ε της Ελευθερίας και της ελλάδας.
Διπλή γιορτή η 25η Μαρτίου.
“Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου”
Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα Ελληνάκια”.
Το συζητήσαμε και τα παιδιά ζωγράφισαν εικόνες του βιβλίου.
“Η Κυρά Σαρακοστή”
Την Κυρά – Σαρακοστή
που είναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι της σταυρό
και το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.
Και μετρούσανε τις μέρες
με τα πόδια της τα επτά
κόβαν ένα τη βδομάδα
μέχρι να ΄ρθει η Πασχαλιά.
Φτιάχνουμε λοιπόν τη δική μας Κυρά – Σαρακοστή για να μετράμε όλοι μαζί στην τάξη μας τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα.
Έτοιμη η Κυρά – Σαρακοστή μας!!!!
Περίσσεψε ζυμαράκι και όποιος θέλει κάνει τη δική του Σαρακοστή!!!
“Αποκριάτικα παιχνίδια – Χαρταετός”
“Κλόουν”
Κάθε παιδί αναλαμβάνει το ρόλο του κλόουν και με συνοδεία μουσικής προσπαθεί να διασκεδάσει την παρέα. Κινήσεις, γκριμάτσες…… αυτοσχεδιασμός!!!! Όλοι οι υπόλοιποι προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε τον “κλόουν” με παλαμάκια στο ρυθμό της μουσικής!!!!
“Το καπέλο του κλόουν”……. παιχνίδι ετοιμότητας, ταχύτητας.
Μιλήσαμε για τα έθιμα της Καθαρής Δευτέρας και αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν το πέταγμα του χαρταετού!!!
Πήραμε λοιπόν χρωματιστά χαρτιά και κορδέλες και ο καθένας στόλισε το δικό του χαρταετό!!!!
Όταν όλοι οι χαρταετοί ήταν έτοιμοι βγήκαμε στην αυλή να τους πετάξουμε…. η χαρά ήταν απερίγραπτη!!!!
“Ο Αρλεκίνος”
“Τσικνοπέμπτη – Κλόουν”
“Το Κ του κλόουν”
“Μια βόλτα στην Ακρόπολη”
Τι είναι η Ακρόπολη; Πού βρίσκεται; Γιατί είναι τόσο σημαντική;
Αρχίσαμε με το μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα.
Οι δύο θεοί σύμφωνα με τη μυθολογία διεκδικούσαν την ίδια πόλη. Ανέβηκαν λοιπόν στο βράχο της Ακρόπολης και αποφάσισαν ότι θα την αποκτούσε ο θεός που θα προσέφερε το πολυτιμότερο δώρο. Ο Ποσειδώνας χτύπησε με την τρίαινά του το βράχο και αμέσως ανάβλυσε μια πηγή με νερό. Όλοι τον θαύμασαν αλλά το νερό ήταν αλμυρό, σαν το νερό της θάλασσας. Κι έτσι δεν ήταν πολύ χρήσιμο.
Το δώρο της Αθηνάς ήταν ένα δέντρο ελιάς, κάτι που ήταν καλύτερο γιατί θα έδινε στην πόλη τροφή και λάδι. Έτσι, κέρδισε τη μονομαχία η Αθηνά και ονόμασε την πόλη της Αθήνα.
Στο χάρτη της Ελλάδας εντοπίσαμε την Αθήνα. Είδαμε εικόνες, βίντεο για τους δύο θεούς καθώς και για το μύθο.
Οι ζωγραφιές μας….
Παρθενώνας!!! ο ναός που κατασκευάστηκε προς τιμήν της θεάς Αθηνάς και το χρυσελεφάντινο άγαλμα.
Το Ερέχθειο με τις Καρυάτιδες στη θέση των κιόνων που στηρίζουν με το κεφάλι τους την οροφή.
“Παρουσίαση Βιβλίων”
Τη Δευτέρα, σύμφωνα με τους κανόνες της Δανειστικής Βιβλιοθήκης, τα παιδιά επιστρέφουν τα βιβλία στο Νηπιαγωγείο.
Η πρώτη μας δραστηριότητα είναι η παρουσίαση των βιβλίων στην ομάδα. Κάθε παιδί διηγείται με το δικό του τρόπο την ιστορία του βιβλίου που δανείστηκε και παρουσιάζει την εργασία-ζωγραφιά του.
Αμέσως μετά το ξεχρεώνει από τον πίνακα δανεισμού.





































































