Μια όμορφη χρονιά έφτασε στο τέλος της! Μια χρονιά γεμάτη χαμόγελα, αγκαλιές, τραγούδια, παρέες και μάθηση μέσα από παιχνίδια!
Για να κλείσουμε αυτή την όμορφη χρονιά, ζωντανέψαμε τον μύθο του Αισώπου “Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας” , τραγουδήσαμε, είπαμε ποιήματα και φυσικά κερδίσαμε τις εντυπώσεις και δυνατά χειροκροτήματα!
Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στους μικρούς μαθητές και ένα ΜΕΓΑΛΟ ευχαριστώ στους γονείς για τη συνεργασία!
Ασχοληθήκαμε με το 40 εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά”! Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν
θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή!
Ξεκινήσαμε λέγοντας τι σκεφτόμαστε ακούγοντας τη λέξη “Θάλασσα”! Έπειτα, είδαμε βίντεο και βιβλία σχετικά με τη θαλάσσια ζωή και ζωγραφίσαμε τον βυθό όπως τον φανταζόμασταν!
Πόσο όμορφος ο βυθός ! Όμως , μας ήρθε ένα e mail! Ήταν ο Πήτερ, ο επιστήμονας των θαλασσών που μας έστελνε ένα σημαντικό μήνυμα! Μας έστειλε εικόνες που έδειχναν σκουπίδια στη θάλασσα και όλους τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ψαράκια ! Εικόνες που μας προβλημάτισαν και που μας έκαναν να αναλάβουμε δράση! Ζωγραφίσαμε τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν και έπειτα τα ψαράκια μίλησαν κ έστελναν το δικό τους μήνυμα!
Έπρεπε κάτι να σκεφτούμε! Οι ιδέες πολλές ! Αρχικά , καθαρίσαμε τη θάλασσα από τις πετρελαιοκηλίδες και τη παραλία από τα σκουπίδια! Το ίδιο μήνυμα προωθεί και η HELMEPA, ένας οργανισμός σχετικός με την προστασία των ακτών και των θαλασσών!
Έπειτα είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με τα πλαστικά και τα σκουπίδια που επιβαρύνουν το περιβάλλον και τις επιπτώσεις που έχουν στη ζωή μας! Η πιο δραστική λύση ήταν η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ! Μάθαμε τι είναι η ανακύκλωση , ποια προϊόντα ανακυκλώνονται, ποια τα οφέλη κ.α! Παίξαμε σχετικά παιχνίδια και…
Ο Μάιος μας έφτασε !Ο μήνας των λουλουδιών! Εμείς για να τον υποδεχτούμε αρχίσαμε να μιλάμε για τα λουλούδια ( ποια τα μέρη του λουλουδιού, τι χρειάζονται για να αναπτυχθούν κ.α)
Παίξαμε πολλά παιχνίδια με πρωταγωνιστές τα πολύχρωμα λουλούδια!
Πλησιάζει η Μ. Εβδομάδα και το Πάσχα και εμείς έπρεπε να προετοιμαστούμε κατάλληλα! Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας μέσα από βιβλία και εκπαιδευτικά βίντεο για τα θαύματα του Χριστού αλλά και όλα όσα συνέβησαν μέχρι την Σταύρωση και την Ανάσταση!
Ακόμη, αναφερθήκαμε σε κάποια έθιμα του Πάσχα όπως το βάψιμο των αυγών και τα Λαζαράκια!
Και σαν παιδιά , δε χάσαμε την ευκαιρία για παιχνίδια μνήμης, μαθηματικών, αντιστοίχισης κ.α
Στο τέλος, πήραμε τα καλαθάκια μας και τις πασχαλινές μας κατασκευές!
Ο Απρίλης μας ήρθε και μας έφερε αμέσως μια σημαντική παγκόσμια ημέρα !Την παγκόσμια ημέρα παιδιού βιβλίου !
Ποιο είναι το αγαπημένο μας παραμύθι;Γιατί μας αρέσουν ;
Αφού ξεκινήσαμε με αυτή τη συζήτηση, έπειτα αναφέραμε έννοιες όπως : εξώφυλλο , συγγραφέας, εικονογράφος κ.α
Ακολούθησαν δραστηριότητες αντίστοιχης, παζλ κ.α με πρωταγωνιστές τα παραμύθια!
Την επόμενη μέρα,βρήκαμε ένα γράμμα: τα παραμύθια μας έγραφαν για τα παράπονα που έχουν απ’ τα παιδιά!Τα συζητήσαμε και αποφασίσαμε εμείς να τα προσέχουμε και να μην έχουν παράπονα απ’ εμάς!
Ακόμη,ζωγραφισαμε το εξώφυλλο από το αγαπημένο μας παραμύθι και φτιάξαμε την” ΠΑΡΑΜΥΘΟΥ”!
Η άνοιξη έφτασε! Η φύση ανθίζει και γεμίζει με χρώματα και αρώματα! Επίσης, άρχισαν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους οι πεταλούδες και εμείς αποφασίσαμε να τις γνωρίσουμε καλύτερα και να μάθουμε για τον κύκλο ζωής τους. Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του παραμυθιού “”Μια πεινασμένη κάμπια”.
Μπορείτε να το δείτε παρακάτω:
‘Έπειτα, βάλαμε τις εικόνες στη σωστή χρονολογική σειρά για να δούμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας!
΄Με αφορμή το παραμύθι κάναμε όμως και άλλες δραστηριότητες όπως αντιστοίχισή , καταμέτρηση κ.α
Ακόμη, μιλήσαμε για την έννοια της Συμμετρίας! Είδαμε ένα σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο και κάναμε τις δικές μας συμμετρικές πεταλούδες!
Στο τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι με χρώματα στολίζοντας τα φτερά της πεταλούδας με τα χρώματα που μας έδειχνε η εκάστοτε κάρτα και φυσικά πήραμε στο σπίτι πολύχρωμες πεταλούδες φτιαγμένες από τα χεράκια μας!
Ο χειμώνας τελείωσε και ήρθε η πολύχρωμη άνοιξη! Έτσι , ξεκινήσαμε να στολίζουμε τη τάξη μας με λουλούδια , πασχαλίτσες και πεταλούδες!
Το πρώτο παιδάκι της άνοιξης , ο πρώτος μήνας δηλαδή είναι ο Μάρτης!
Αρχικά, είδαμε το “Ένα γράμμα μια ιστορία” με το Μ, το αρχικό δηλαδή του Μάρτη!
Έπειτα φτιάξαμε την ακροστιχίδα του Μάρτη!
Στο τέλος , προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε τον ασταθή καιρό που έχουμε τον Μάρτη μέσα από μία αστεία ιστορία: Ο Μάρτης είχε δύο γυναίκες, μια άσχημη και μία όμορφη! Όταν βλέπει λοιπόν την άσχημη γυναίκα, θυμώνει, κλαίει και ο καιρός είναι βροχερός! Όταν όμως βλέπει την όμορφη, χαμογελάει και βγάζει ήλιο!
Οι Αποκριές ήρθαν !!Κ εμείς στολίσαμε κατάλληλα την τάξη μας για να μπούμε σε αυτό το πολύχρωμο και χαρούμενο κλίμα !
Έπειτα, διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου με την αυτοσχέδια στολή που του έφτιαξε η μαμά του !
Και επειδή ως παιδί μαθαίνω καλύτερα μέσα από παιχνίδι, εμείς με κλόουν , μάσκες και σερπαντίνες παίξαμε παιχνίδια μαθηματικών αλλά και γλώσσας!
Πριν φύγουμε για το τριήμερο της Καθαρά Δευτέρας , συζητήσαμε για το που πρέπει να πετάξουμε χαρταετό αλλά και τι θα περιλαμβάνει το σαρακοστιανό τραπέζι! Έπειτα, παίξαμε παιχνίδι μαθηματικών με πρωταγωνιστή τον χαρταετό και στο τέλος ο καθένας έκανε τον δικό του ξεχωριστό χαρταετό!
Για να μετράμε τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα, φτιάξαμε και τη κυρά- Σαρακοστή με αλεύρι! Ένα έθιμο παλιό! Κάθε Σάββατο από τη εβδομάδα της Καθαρά Δευτέρας κόβουμε ένα ποδαράκι μέχρι να έρθει το Πάσχα!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή