Happy Halloween!!!
Αποκριάτικο ξεφάντωμα!!!
Η παρέα μας μεγάλωσε με την προσθήκη δυο νέων φίλων που μας συντρόφευαν όλη τη διάρκεια της Αποκριάς και κάθε φορά μας φύλαγαν μια μικρή αποστολή- έκπληξη. Ο Αρλεκίνος μας έμαθε την ιστορία του και μέσα από αυτήν αναζητήσαμε πληροφορίες για τη Βενετία και το βενετσιάνικο καρναβάλι. Ακόμη, επεξεργαστήκαμε πίνακες του διάσημου ζωγράφου Picasso εμπνευσμένους από το βενετσιάνικο καρναβάλι και διασκεδάσαμε χορεύοντας ταραντέλα.
Ο φίλος μας ο Τίτο, ο κλόουν που έχασε τη μύτη του, ζητούσε τη βοήθειά μας για να τη βρει, εμπλέκοντας τα παιδιά σε παιχνίδια αντιστοίχισης σχημάτων (υλικό: Bigiagiakids). Φυσικά δεν έλειψαν οι κατασκευές, τα παιχνίδια και τα δωράκια με θέμα τον αγαπημένο μας κλόουν.
Τα αποκριάτικα πάρτι που διοργανώσαμε τα περιείχαν όλα: μασκαρέματα, χορό, τσίκνισμα, κεράσματα και φυσικά το παραδοσιακό μας γαϊτανάκι.
Κοπή βασιλόπιτας 2023
Εεε χειμώνα παγερέ…
Ήρθε ο χειμώνας και μας έφερε τα κρύα του. Γι’ αυτό κι εμείς οργανώσαμε την ντουλάπα με τα χειμωνιάτικα ρούχα μας, απλώσαμε μπουγάδα με αυτά και ντυθήκαμε ζεστά σαν κρεμμύδια.
Με τη χρήση ζαριού σχεδιάσαμε βήμα- βήμα τους χιονάνθρωπούς μας και διακοσμήσαμε την τάξη μας με χειμωνιάτικες κατασκευές.
Επειδή αγαπάμε πολύ τα ζώα και νοιαζόμαστε γι’ αυτά, τους φτιάξαμε ένα ζεστό γάντι για να προστατεύονται από το κρύο. Πηγή έμπνευσης ήταν το ουκρανικό παραμύθι “Το μαγικό γάντι”.
Ακολούθησαν διάφορες δραστηριότητες εξάσκησης μνήμης, αρίθμησης, αντιστοίχισης και ανάγνωσης για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, βασισμένες στο παραμύθι “Ξενοδοχείο η Χειμερία Νάρκη”. (με παιδαγωγικό υλικό της συναδέρφου Μαρίνας Ζαχαρία)
Τέλος, κατασκευάσαμε μια ομαδική εργασία με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, επεξεργαστήκαμε τον κύκλο ζωής της αρκούδας ανά εποχή και μεταμφιεστήκαμε κι εμείς σε καφέ αρκουδάκια.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Θεματικός Κύκλος “Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία” – «Τα παιχνίδια του καιρού»
1ο εργαστήριο: Αρχικά συζητήσαμε στην ολομέλεια για τα καιρικά φαινόμενα που γνωρίζουν τα παιδιά, πώς συνδέονται με τις δραστηριότητες των ανθρώπων στην καθημερινή τους ζωή και τι ρούχα φοράμε σε κάθε περίπτωση. Καταλήξαμε ότι για να μπορούμε να σημειώνουμε κάπου τον καιρό της ημέρας, χρειάζεται να φτιάξουμε έναν πίνακα καιρού με καρτέλες καιρικών συμβόλων και των αντίστοιχων ονομασιών τους. Πριν τοποθετήσουμε τον πίνακα καιρού στην ολομέλεια, παίξαμε αντιστοιχίζοντας τις εικόνες με τις λέξεις κάθε καιρικού φαινομένου. Ακόμη, δόθηκε στα παιδιά ένα εβδομαδιαίο φύλλο παρατήρησης και καταγραφής, όπου καλούνταν να σχεδιάσουν το σύμβολο του καιρού για κάθε μέρα και από κάτω τι φοράμε.
2ο εργαστήριο: Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ένα πείραμα κατασκευής χιονοθύελλας σε βάζο και κατέγραψαν σε χαρτί τα βήματα του πειράματος και τα υλικά που απαιτούνταν. Ακόμη, παρασκεύασαν το δικό τους τεχνητό χιόνι με μαγειρική σόδα και κρέμα μαλλιών και έφτιαξαν με αυτό χιονάνθρωπους και χιονόμπαλες.
3ο εργαστήριο: Αρχικά, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με οδηγίες κατασκευής απλών μετεωρολογικών οργάνων (ανεμούριο, ανεμόμετρο, βροχόμετρο) και αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τον τρόπο λειτουργίας τους και τη χρησιμότητά τους. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να κατασκευάσουμε κι εμείς τα δικά μας μετεωρολογικά όργανα και με αυτά να συγκεντρώνουμε καθημερινά στο σχολείο μας πληροφορίες για τον άνεμο και τη βροχή.
Ακόμη, κατασκευάσαμε τα δικά μας θερμόμετρα, όπου ανεβοκατεβάζοντας τον υδράργυρο σημειώναμε τη θερμοκρασία της ημέρας. Τα παιδιά για μια εβδομάδα κατέγραφαν σε σχετικό φύλλο παρατήρησης τη θερμοκρασία του εξωτερικού χώρου.
4ο εργαστήριο: Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα μετεωρολογικό δελτίο γνωστού μετεωρολόγου και με βάση αυτό έπρεπε να φτιάξουν και να παρουσιάσουν το δικό τους μετεωρολογικό δελτίο στην ολομέλεια κολλώντας στον χάρτη της Ελλάδας πλαστικοποιημένα σύμβολα καιρού σε όποιες περιοχές είχαν επιλέξει. Επίσης, κατασκεύασαν τη δική τους τηλεόραση με δελτίο καιρού. Τέλος, κατασκεύασαν το βιβλιαράκι του μετεωρολόγου, όπου κρατούσαν σημειώσεις για τον καιρό του μήνα.
5ο εργαστήριο: Τα παιδιά συνεργάστηκαν για να κατασκευάσουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ρομποτικής για το bee bot με θέμα τα καιρικά φαινόμενα. Ρίχνοντας το ζάρι οδηγούσαν το πιόνι- bee bot στα τετραγωνάκια και σε όποιο σταματούσε εκτελούσαν την αντίστοιχη εντολή.
6ο εργαστήριο: Στο τέλος του μήνα τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις καταγραφές καιρού που είχαν στο ημερολόγιο του Ιανουαρίου, παρουσίασαν στην ολομέλεια τα στατιστικά στοιχεία (πόσες μέρες του μήνα είχε ήλιο, πόσες συννεφιά, κ.ο.κ) και τα αποτύπωσαν ως ραβδόγραμμα σε σχετικό φύλλο εργασίας.
Η μαγεία των Χριστουγέννων
Οι μέρες που κύλησαν προσμένοντας τα Χριστούγεννα ήταν γεμάτες παιδικές δημιουργίες, παιχνίδι, γκλίτερ και χρυσόσκονη. Ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης έκρυβε αποστολές για κάθε μέρα και το όνομα του παιδιού που θα κέρδιζε δωράκι.
Οι αποστολές ήταν: αφήγηση της ιστορίας της Γέννησης του Ιησού και κατασκευή φάτνης, ευχετήριες κάρτες, γράμμα στον Άγιο Βασίλη, κατασκευή γουριού- ρόδι, bingo με έλατα κ.α.
Οι χριστουγεννιάτικες δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με τη διοργάνωση της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας με θέμα “Πρωτοχρονιάτικα μπερδέματα” με καλεσμένους τους γονείς.
Σαν στο σπίτι μας!!!
Εδώ Πολυτεχνείο!!!
Μέσα από φωτογραφίες, βίντεο και ηχητικά ντοκουμέντα οι μαθητές/τριες αναβίωσαν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και φώναξαν με θάρρος το σύνθημα ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Το υπέροχο παραμύθι “Η Σοφή Ελιά” που αναφέρεται στη δημοκρατία, μας έδωσε την ιδέα να πραγματοποιήσουμε στην τάξη μας εκλογές με στόχο την ανάδειξη αρχηγού στο περιβόλι. Έτσι, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με όλη την εκλογική διαδικασία, ενεργώντας ως πολίτες μιας δημοκρατικής κοινωνίας.
Η δανειστική μας βιβλιοθήκη!
Τον Νοέμβριο εγκαινιάστηκε στο σχολείο μας η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης με ποικιλία παιδικών λογοτεχνικών βιβλίων. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τη διαδικασία και τους κανόνες δανεισμού, φιλοτέχνησαν την τσάντα όπου θα μεταφέρονται τα βιβλία τους και κατασκεύασαν τον δικό τους σελιδοδείκτη.