Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Θεματικός Κύκλος “Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία” – «Τα παιχνίδια του καιρού»

1ο εργαστήριο: Αρχικά συζητήσαμε στην ολομέλεια για τα καιρικά φαινόμενα που γνωρίζουν τα παιδιά, πώς συνδέονται με τις δραστηριότητες των ανθρώπων στην καθημερινή τους ζωή και τι ρούχα φοράμε σε κάθε περίπτωση. Καταλήξαμε ότι για να μπορούμε να σημειώνουμε κάπου τον καιρό της ημέρας, χρειάζεται να φτιάξουμε έναν πίνακα καιρού με καρτέλες καιρικών συμβόλων και των αντίστοιχων ονομασιών τους. Πριν τοποθετήσουμε τον πίνακα καιρού στην ολομέλεια, παίξαμε αντιστοιχίζοντας τις εικόνες με τις λέξεις κάθε καιρικού φαινομένου. Ακόμη, δόθηκε στα παιδιά ένα εβδομαδιαίο φύλλο παρατήρησης και καταγραφής, όπου καλούνταν να σχεδιάσουν το σύμβολο του καιρού για κάθε μέρα και από κάτω τι φοράμε.

20230124 153549                                                        20230124 15364920230127 1640382ο εργαστήριο: Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ένα πείραμα κατασκευής χιονοθύελλας σε βάζο και κατέγραψαν σε χαρτί τα βήματα του πειράματος και τα υλικά που απαιτούνταν. Ακόμη, παρασκεύασαν το δικό τους τεχνητό χιόνι με μαγειρική σόδα και κρέμα μαλλιών και έφτιαξαν με αυτό χιονάνθρωπους και χιονόμπαλες.Collage 2023 02 09 15 11 02Collage 2023 02 09 15 10 00

3ο εργαστήριο: Αρχικά, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με οδηγίες κατασκευής απλών μετεωρολογικών οργάνων (ανεμούριο, ανεμόμετρο, βροχόμετρο) και αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τον τρόπο λειτουργίας τους και τη χρησιμότητά τους. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να κατασκευάσουμε κι εμείς τα δικά μας μετεωρολογικά όργανα και με αυτά  να συγκεντρώνουμε καθημερινά στο σχολείο μας πληροφορίες για τον άνεμο και τη βροχή. 

20230130 171737       20230130 171749       20230131 154117                 20230201 131515 1Ακόμη, κατασκευάσαμε τα δικά μας θερμόμετρα, όπου ανεβοκατεβάζοντας τον υδράργυρο σημειώναμε τη θερμοκρασία της ημέρας. Τα παιδιά για μια εβδομάδα κατέγραφαν σε σχετικό φύλλο παρατήρησης τη θερμοκρασία του εξωτερικού χώρου.

20230124 153452       20230124 153406         20230124 153349

20230127 164001

4ο εργαστήριο: Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα μετεωρολογικό δελτίο γνωστού μετεωρολόγου και με βάση   αυτό  έπρεπε να φτιάξουν και να παρουσιάσουν το δικό τους μετεωρολογικό δελτίο στην ολομέλεια κολλώντας στον χάρτη της Ελλάδας πλαστικοποιημένα σύμβολα καιρού σε όποιες περιοχές είχαν επιλέξει. Επίσης, κατασκεύασαν  τη δική τους τηλεόραση με  δελτίο καιρού. Τέλος, κατασκεύασαν το βιβλιαράκι του μετεωρολόγου, όπου κρατούσαν σημειώσεις για τον καιρό του μήνα.20230125 21090220230209 153319

5ο εργαστήριο: Τα παιδιά  συνεργάστηκαν για να κατασκευάσουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ρομποτικής για το bee bot με θέμα τα καιρικά φαινόμενα. Ρίχνοντας το ζάρι οδηγούσαν το πιόνι- bee bot στα τετραγωνάκια και σε όποιο σταματούσε εκτελούσαν την αντίστοιχη εντολή.

20230202 133808 20230202 133849 20230203 223206

20230203 223053

6ο εργαστήριο: Στο τέλος του μήνα τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις καταγραφές καιρού που είχαν στο ημερολόγιο του Ιανουαρίου, παρουσίασαν στην ολομέλεια τα στατιστικά στοιχεία (πόσες μέρες του μήνα είχε ήλιο, πόσες συννεφιά, κ.ο.κ) και τα αποτύπωσαν ως ραβδόγραμμα σε σχετικό φύλλο εργασίας.

20230131 163404     20230201 135426