Τα παιδιά είδαν πλούσιο εποπτικό υλικό για τα ιστορικά γεγονότα της εποχής εκείνης και συζήτησαν για το νόημα της εθνικής επετείου. Απήγγειλαν ποίηματα και τον Εθνικό ύμνο, ενεπλάκησαν σε συζήτηση για τη γιορτή της ελληνικής σημαίας και έμαθαν να την αναγνωρίζουν και να την ιχνογραφούν. Κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη των ηρώων και συμμετείχαν στην παρέλαση. Τα δεινά του πολέμου εκείνου προκάλεσαν απορίες στα παιδιά που οι νηπιαγωγοί επέλαξαν να επεξεργαστούν μέσα από το διάσημο έργο τέχνης του Πικάσο “Γκερνίκα”, που θεωρείται ως το πιο δυνατό έργο ζωγραφικής με αντιπολεμικό μήνυμα στην ιστορία. Τα νήπια επιχείρησαν να απομονώσουν και να περιγράψουν τα στοιχεία που απεικονίζει ο πίνακας και εξέφρασαν τα συναισθήματα που τους προκαλεί. Το φωτογραφικό υλικό που εκτίθεται παρακάτω αποτυπώνει μερικές από τις τις δραστηριότητές τους.