ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Ο φίλος μας το δάσος

Το δάσος είναι ένας υπέροχος φίλος που μας δίνει καθαρό αέρα και όμορφα δέντρα.
Μέσα του ζουν ζωάκια και φυτά που χρειάζονται τη φροντίδα μας.
Ας μάθουμε μαζί πώς να το αγαπάμε και να το προστατεύουμε! 🌳🐿️

Ο Καζαντζάκης έγραφε…”Μπορεί να φωνάζουν, να μας φωνάζουν κι εμείς να μην ακούμε!” Τα δάση δεν είναι ακατοίκητα αλλά ασφυκτικά γεμάτα! Εξάλλου αυτά προηγούνται της ύπαρξής μας!

DASOS    

Αποφασίσαμε να δώσουμε φωνή στο δάσος να μας πει την ιστορία του, ή μάλλον τις ιστορίες του

Διαβάσαμε το παραμύθι : Μια φορά κι έναν καιρό …..  ήταν ένα δάσος μαγικό

paramythi dasos magiko_low

Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες και σε συνεργασία με τους γονείς έφεραν πληροφορίες για το δάσος και τις συζητήσαμε στην ολομέλεια.

Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στον Βοτανικό κήπο της Αρχαίας Ολυμπίας και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες δράσης με διαφορετικά καθήκοντα πχ. Συλλέκτες, φωτογράφοι, παρατηρητές, προστάτες-καθαριστές δάσους, κοκ. Η κάθε ομάδα ορίζει τον «αρχηγό» αυτόν που θα παρουσιάσει αργότερα στην τάξη το αποτέλεσμα της έρευνας τους στο δάσος. Πριν την επίσκεψη συζητάμε για το τι θα χρειαστούμε εκεί και πως θα συμπεριφερθούμε. Στη συνέχεια δημιουργούμε έναν κώδικα συμπεριφοράς στο δάσος. ΄Εγινε ομαδική εργασία σε χαρτόνι “Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ”

DSC030244444 1

 

13331111222

 

Κάναμε πικ-νικ στο δάσος.

22222 1

Κατασκευή φυτολογίου από τα παιδιά του νηπιαγωγείου με συλλογή φύλλων και λουλουδιών από τη φύση.
Ταξινόμηση, επικόλληση και ζωγραφική σε χαρτί, με στόχο την επαφή με το φυσικό περιβάλλον.

888DSC03076

Παίξαμε το παιχνίδι: ” περπατώ περπατώ εις το δάσος όταν ο λύκος δεν είναι εδώ”

PINAKES ANAFORAS TI MAS PROSFEREI TO DASOS Selida 433333322

Η εκπαιδευτικός προβάλλει ένα βίντεο για να παρακολουθήσουν οι μαθητές/τριες τα οφέλη του δάσους αλλά και για τους κινδύνους καταστροφής του.

https://video.link/w/drOyc

Μετά την παρακολούθηση του βίντεο τίθενται ερωτήσεις από την εκπαιδευτικό.
– Ποιά νομίζετε ότι είναι τα οφέλη του δάσους;
– Πού οφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος; Εκτός από τις ανθρώπινες δραστηριότητες που αλλού οφείλονται;
– Τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά;
– Η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του δάσους αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου;
– Με ποιούς τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε;
Τα παιδιά ενθαρρύνονται να διατυπώσουν τις απόψεις τους και να τις αιτιολογήσουν. Μέσα από τη διατύπωση διαφορετικών απόψεων και τις γνωστικές συγκρούσεις που θα προκύψουν, επιδιώκεται η γνωστική ανάπτυξη των μαθητών. Αφού συζητήσουμε για τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος, η εκπαιδευτικός παρουσιάζει σε κάθε ομάδα καρτέλες και ζητά να τις ταξινομήσουν σε τρείς κατηγορίες:  Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος, επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε.  Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση.

Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός ζητά από κάθε παιδί να ζωγραφίσει τρόπους προστασίας των δασών από την πυρκαγιά.

55555

Τα παιδιά ανά δύο στον Υπολογιστή παίζουν ένα παιχνίδι στο Φωτόδενδρο: Ταίριαξε τις ψηφίδες για να κάνεις το οικοσύστημα του δάσους

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-11018

Στο τέλος του εργαστηρίου έγινε αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά. απαντώντας σε ερωτήσεις της εκπαιδευτικού, όπως: Ποια σημεία σας άρεσαν στο συγκεκριμένο εργαστήριο και γιατί; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε και τι κάνατε γι’ αυτό; Θέλετε να μας πείτε πώς συνεργαστήκατε; Τι ήταν αυτό που κάνατε όλοι και βοήθησε να ολοκληρώσετε το έργο σας; Τι σας εμπόδισε; Τι έμαθα, τι θα θυμάμαι από αυτό το εργαστήριο;