ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
- Υποθεματική: STEAM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Εισάγεται το θέμα διερεύνησης των μνημείων της Ευρώπης με αφορμή ένα γράμμα που φέρνει η εκπαιδευτικός στην τάξη και προσκαλεί τους μαθητές να συμμετέχουν σ΄ένα παιχνίδι ανακάλυψης και εξερεύνησης των μνημείων της Ευρώπης. Ανιχνεύονται οι προϋπάρχουσες
γνώσεις των μαθητών για τα μνημεία. Αξιοποιείται η ιδεοθύελλα και οι ερωτοαποκρίσεις καταγράφονται σε εννοιολογικό χάρτη.
Η εκπαιδευτικός επιδιώκει την περαιτέρω δραστηριοποίηση των μαθητών και την ενεργή εμπλοκή τους στην έρευνα για τα μνημεία μέσω της πρόσβασή τους στον υπολογιστή.
Ταξινόμηση του υλικού με βάση τη χώρα στην οποία βρίσκεται το μνημείο και τη χρονική περίοδο κατασκευής του.
Οι μαθητές αποτυπώνουν εικαστικά αναπαραστάσεις των μνημείων.
Οι μαθητές συνθέτουν πάζλ σε διαδικτυακή εφαρμογή για να βρούνε τα μνημεία του Παρθενώνα, του Πύργου του Άιφελ και του Κολοσσιαίου
ΠΑΖΛ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2cfcc13875f9
ΠΑΖΛ ΠΥΡΓΟΣ ΑΙΦΕΛ
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3b63cbd0e6c2
ΠΑΖΛ ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΥ
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2e3c6b612641
Oι μαθητές εντοπίζουν στο χάρτη ή στο google map τις χώρες στις οποίες βρίσκονται τα μνημεία.
Το Bee-Bot ταξιδεύει. Οι μαθητές συμμετέχουν σ¨ ένα παιχνίδι προγραμματισμού του Bee-Bot. Σ ένα mat για μετακίνηση του προγραμματιζόμενου ρομπότ υπάρχουν οι εικόνες των μνημείων σε διαφορετικά σημεία.
Αναγνώριση γεωμετρικών σχημάτων. Οι μαθητές αναγνωρίζουν βασικά γεωμετρικά σχήματα στα δομικά στοιχεία των μνημείων, προσπαθώντας να τα αποκωδικοποιήσουν μορφολογικά.( με ποιο σχήμα μοιάζει, από ποια σχήματα αποτελείται κ.ά.
Οι μαθητές μαζί με τον εκπαιδευτικό προβληματίζονται για την κατασκευή των αρχαίων μνημείων <<ταξιδιωτική γωνιά>> στην τάξη μας.
Οι μαθητές γίνονται μικροί αρχαιολόγοι και κάνουν ανασκαφές.
Τότε νόμιζα- Τώρα ξέρω: οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος.