ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΕΟΔΥ ΓΙΑ ΤΟΝ COVID-19

Αγαπητοί γονείς,σας παραθέτουμε ενημερωτικό υλικό του ΕΟΔΥ σχετικά με την αντιμετώπιση του covid-19, στα πλαίσια της επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ!!!

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ : 2651056070

email ΣΧΟΛΕΙΟΥ: mail@nipkoutsel.ioa.sch.gr

Παρακαλούμε τηλεφωνήστε για πληροφορίες ή κλείστε ραντεβού για την επίσκεψή σας στη σχολική μονάδα λόγω κορονοϊου

Εισέρχεστε απαραιτήτως με μάσκα.

Ώρες εγγραφών 09:00-11:30 καθημερινά

Περίοδος εγγραφών : 15-30 Μαΐου 2020

Για το σχολικό έτος 2020-21 οι ηλεκτρονικές εγγραφές στα Νηπιαγωγεία θα πραγματοποιηθούν από 15 έως 30 Μαΐου 2020. Αιτήσεις μετά από αυτήν την ημερομηνία θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται έγκριση από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Φέτος θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν γεννηθεί το 2015 και το 2016.

Η αίτηση από φέτος γίνεται από τον ίδιο το γονέα ηλεκτρονικά

Ενημερωθείτε για τα βήματα που θα ακολουθήσετε από τη σχετική εγκύκλιο, σελίδα 4 : Αίτηση γονέα/κηδεμόνα:

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ – ΟΔΗΓΙΕΣ: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%9A2%CE%A446%CE%9C%CE%A4%CE%9B%CE%97-%CE%A9%CE%917?inline=true

Αναλυτικές οδηγίες για την βήμα-βήμα εγγραφή μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

ΟΔΗΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ: http://dipe.ioa.sch.gr/images/anakoinosies_arhikis/2020-05-14_parents-guide.pdf

Αφού ακολουθήσετε την παραπάνω διαδικασία, στη συνέχεια θα προσκομίσετε στο Νηπιαγωγείο τα εξής παραστατικά:

1. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ)

2. Βιβλιάριο Εμβολίων του μαθητή

3. Βεβαίωση από ΚΕΣΥ εφόσον απαιτείται

4. Αίτηση παρακολούθησης του Ολοήμερου Προγράμματος.

Για εγγραφή στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι απαραίτητο να προσκομίσετε και για τους δύο γονείς :

1. Βεβαίωση Εργασίας από το φορέα εργασίας σας ή κάρτα ανεργίας σε ισχύ ή πρόσφατη

2. Βεβαίωση του ασφαλιστικού σας φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.

Η εγγραφή προνηπίου στο 2ο έτος του Νηπιαγωγείου, γίνεται αυτεπάγγελτα. Θα χρειαστεί εκ νέου αίτηση και τα σχετικά δικαιολογητικά (Βεβαίωση εργασίας ή κάρτα ανεργίας) μόνο εάν ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα του Ολοημέρου.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η αποδοχή της αίτησης από το Νηπιαγωγείο δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020 θα αναρτηθούν στην είσοδο του σχολείου οι πίνακες με τους μαθητές που εγγράφονται για παρακολούθηση, με τους μαθητές που θα παρακολουθήσουν το ολοήμερο πρόγραμμα και με τους μαθητές που πιθανόν θα αποχωρήσουν σε άλλα σχολεία.

«Γεια σου, με λένε Κορώνα!»

Σας συνιστούμε ένα επίκαιρο βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή το οποίο έχει μεταφράσει στα ελληνικά ο Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων – ΣΕΨ με τίτλο «Γεια σου, με λένε Κορώνα!». Το βιβλίο έχει γραφτεί από την Βελγίδα ψυχολόγο κα Lies Scaut.

 



Λήψη αρχείου

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ!!!

Αγαπητοί γονείς,

σε συνέχεια της επικοινωνίας μας, έχουμε να σας προτείνουμε επιπλέον τα εξής:

-Στο Πλαστελίνη | Εκπαίδευση και Δημοτικό Σχολείο (έχει υλικό και για το νηπιαγωγείο) και συγκεκριμένα στο

plastelini.xyz μπορείτε να βρείτε ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ κατασκευές, παιχνίδια (π.χ. Παιχνίδια παρατηρητικότητας και αυτογνωσίας), παραμύθια, ΙΔΕΕΣ για Εκπαιδευτικά άρθρα.

-Επίσης θα μπορούσατε να παίξετε παιχνίδια παντομίμας, παραδοσιακά παιχνίδια όπως η κολοκυθιά, πετάει πετάει, να προτείνετε λαχνίσματα κ.λ.

-Σας επισυνάπτουμε διάφορα link για τη Μουσειακή Εκπαίδευση:

Α) Μουσείο Ακρόπολης – Εκπαιδευτικό Υλικό – Κεντρική Σελίδα

https://www.theacropolismuseum.gr/el/content/ekpaideftiko-yliko

Επιλεγμένα στοιχεία από την κεντρική σελίδα

Διαδραστικά Παιχνίδια

https://www.theacropolismuseum.gr/peploforos/

ww.acropolis-athena.gr/

http://www.parthenonfrieze.gr/#/home

http://acropolisvirtualtour.gr/theglafkaproject/#/el/home

Εκπαιδευτικό Αποθετήριο

http://repository.acropolis-education.gr/acr_edu/?locale=el

Β) Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

http://repository-mca.ekt.gr/mca/

Γ) Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου

https://www.nationalgallery.gr/el/ekpaideusi/paihnidia.html

Δ) Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

http://www.nhmuseum.gr/el/ekpaideysi/psifiaka-paihnidia/

Ε) Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία

https://athenscitymuseum.gr/

ΣΤ) Φιλαναγνωσία

https://ereading.nlg.gr/el/?server=1

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο, μπορείτε να παίξετε ένα διαδραστικό παιχνίδι για το πάσχα και ταυτόχρονα να εξασκηθείτε στους αριθμούς.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ 1

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ!!!

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ

Αγαπητοί γονείς, μπορείτε να ενημερώνεστε για την εξέλιξη της πανδημίας από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Τα μικρά παιδιά δε χρειάζεται να παρακολουθούν από την τηλεόραση τις εξελίξεις αναφορικά με τον covid-19, διότι οι πληροφορίες αυτές μπορεί να τους προκαλέσουν συναισθήματα φόβου, αγωνίας και ανασφάλειας .Όταν τα παιδιά σας ρωτήσουν για το ζήτημα αυτό, εξηγείστε τι συμβαίνει και δώστε σαφείς πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο μείωσης του κινδύνου μόλυνσης. Μιλήστε στα παιδιά με τρόπο απλό και κατανοητό χρησιμοποιώντας λεξιλόγιο ανάλογα με την ηλικία τους. Τους μιλάτε με ήρεμη και σταθερή φωνή. Ακούστε τα παιδιά με προσοχή και κατανόηση για ό,τι τα απασχολεί. Δείχνετε με διάφορους τρόπους τη συμπαράσταση και τη διαθεσιμότητά σας. Επιδιώκετε να τους δημιουργήσετε ένα αίσθημα ασφάλειας.

Οι νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί παρέχουν περισσότερο χρόνο για την ανάπτυξη της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας. Οι γονείς έχουν την «ευκαιρία να ακούσουν τα παιδιά», να συζητήσουν μαζί τους για τα παιχνίδια, για τις εμπειρίες τους. Να ακούσουν τα συναισθήματά τους, αυτά που τα απασχολούν. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να νιώσουν ασφάλεια. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας μιμούνται όσα βλέπουν γύρω τους και πολύ περισσότερο τους σημαντικούς ενήλικες, όπως είναι οι γονείς. Η συμπεριφορά των γονιών αποτελεί όχι μόνο παράδειγμα, αλλά και πρότυπο για το παιδί. Το πρότυπο που βιώνει κάθε παιδί μέσα στην οικογένεια αποτελεί το ισχυρότερο μάθημα ζωής!!!

Οι γονείς είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι τα παιδιά χρειάζεται να ακολουθούν ένα σταθερό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει τις καθημερινές ρουτίνες (αναφορικά με τις ώρες του ύπνου, τις ώρες του φαγητού), παιχνίδι και δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης.

Δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα στο σπίτι είναι:

η ανάγνωση βιβλίων, οι εικαστικές δημιουργίες (ζωγραφική, πλαστελίνη, κολάζ, κατασκευές με άχρηστα υλικά κ.ά.), τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα παζλ, η ακρόαση μουσικής, τα εκπαιδευτικά βίντεο, η μαγειρική, η περιποίηση των φυτών κ.λπ.

Εναλλακτικά, τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικά κατάλληλα για την ηλικία τους για συγκεκριμένο χρόνο (30΄περίπου ημερησίως) και με μέτρο, πάντα με την καθοδήγηση και την εποπτεία των γονιών.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ

Α.ΑΝΟΙΧΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Στην Ανοιχτή βιβλιοθήκη(https://www.openbook.gr/ θα βρείτε εφτά (7) παιδικά παραμύθια που γράφτηκαν για τον κορωνοϊό.

(Μπορείτε να επιλέξετε κάποιο από τα παρακάτω)

1.ΈΝΑΣ ΙΟΣ ΜΕ ΚΟΡΩΝΑ

Παραμύθι της Χαράς Πάτρα

https://online.fliphtml5.com/ksfx/tcou/?fbclid=IwAR2hkn_stHtnHa2HyLZpkRb3mq7Bb5MCcMzQE9sDR2Up9Dz7KVDENsiC34Y#p=1

2.COVIBOOK: ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ»

Συγγραφέας: Manuale Molina

Μετάφραση: Χαρά Σφέτσα

 

https://www.openbook.gr/covibook/

3. Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΑ

Παραμύθι της Δέσποινας Χριστοφορίδου

https://www.openbook.gr/i-agnosti-kyra/

4. Ο ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

Παραμύθι της Χριστίνας Δαμιανού Μπόγλου

https://www.openbook.gr/o-koronoios-ena-alithino-paramythi/

5.ΙΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΟΡΩΝΑ

Παραμύθι της Γεωργίας Καλύβα

https://www.openbook.gr/ios-choris-korona/

6. ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΙΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ

Παραμύθι της Βασιλικής Χουρσίδου

https://www.openbook.gr/eimai-enas-ios-poy-to-onoma-moy-einai-koronoios/

7.ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Θεατρικό έργο για τον κορωνοϊό της Αναστασίας Ξηρομερίτου

https://www.openbook.gr/to-thayma-ton-paidion/

Επίσης στην Ανοιχτή βιβλιοθήκη(https://www.openbook.gr/ στη θεματική ενότητα «Άκουσε ένα βιβλίο» θα βρείτε στο: 7 Μύθοι – Αίσωπος ή

Στο σύνδεσμο: https://www.akousenabiblio.com/a7-mythoi-toy-aisopoy/  

Στην αφήγηση ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Μουταφτσής.  

1. Δυο κόκορες και αετός

2. Λιοντάρι και δυο ταύροι

3. Ο γάϊδαρος και ο τζίτζικας

4. Ο φτωχός και ο θάνατος

5. Ποταμοί και θάλασσα

6. Το κοράκι μιμείται τον αετό

7. Το χελιδόνι και ο κόρακας

Παραμύθια – Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Στο σύνδεσμο

https://www.akousenabiblio.com/paramythia-chans-kristian-antersen/

Αφήγηση : Μαρία Ιωάννου

1. Η μικρή Γοργόνα

2. Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι

3. Ο Μαγικός αναπτήρας

4. Ο Μολυβένιος Στρατιώτης

5. Οι Αγριόκυκνοι

6. Τα καινούργια ρούχα του Αυτοκράτορα

7. Το ασχημόπαπο

8. Το έλατο

9. Το κοριτσάκι με τα σπίρτα

10. Το Σπαρματσέτο

Β.Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΜΑΓΙΣΣΑΣ ΣΟΥΜΟΥΤΟΥ ΜΕ 23 ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΔΥΝΑΤΑ.

http://www2.patakis.gr/25istories?fbclid=IwAR0itF73A1_gfNt5w4VF59y5ixXTr_pufHXLivY_Ejb1C1twRVkd0K-0DHw

Γ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ

1.ΤΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ

Το λογισμικό “Το Παράξενο Ταξίδι του Φουντούλη” έχει ως στόχο τη γλωσσική καλλιέργεια των μαθητών του νηπιαγωγείου, καθώς και της Α΄και Β΄Δημοτικού και την εξοικείωσή τους με ευρύτερα θέματα που αφορούν τον κόσμο που τα περιβάλλει.http://emathima.gr/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BE%CE%B5%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%B4%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%86%CE%BF%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7/

2.ΜΟΥΣΙΚΗ

Το μουσικό χωριό

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mousiki-a-st/d16-web/#

3.ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ

Διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη ψυχαγωγίας και μάθησης για μικρά παιδιά.

http://www.mikrapaidia.gr/ccsintro/

Δ.ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ

1.ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

Το Φωτόδεντρο είναι ο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στην θεματική περιοχή για την Προσχολική Εκπαίδευση θα βρείτε χρήσιμο υλικό.

2. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

http://www.edutv.gr/

Αναζητείστε υλικό στην κατηγορία ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ.

3. ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

http://www.mikrosanagnostis.gr/

Στη θεματική ενότητα: ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ, αναζητήστε:

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ: Τα παιδιά μπορούν να ακούσουν παραμύθια διαβασμένα από ταλαντούχους ηθοποιούς.

4.ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ «ΑΙΣΩΠΟΣ»

http://aesop.iep.edu.gr/

Μπορείτε να αξιοποιήσετε τα ψηφιακά διδακτικά σενάρια που αναφέρονται στην Προσχολική Εκπαίδευση και να κάνετε δραστηριότητες με τα παιδιά, όπως για παράδειγμα να δημιουργήσουν έναν πίνακα του καιρού και να καταγράφουν τον καιρό κ.λπ.

5. KIDMEDIA– Εκπαιδευτικό λογισμικό

Στον σύνδεσμο: http://www.kidmedia.gr/free υπάρχουν δωρεάν εκπαιδευτικά εργαλεία-εφαρμογές για την εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς να έχετε κάνει εγγραφή

Στον σύνδεσμο: http://www.kidmedia.gr/taxakis θα βρείτε εκπαιδευτικό λογισμικό με παιχνίδια κυκλοφοριακής αγωγής για παιδιά προσχολικής και ειδικής αγωγής και των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Πρέπει να κατεβάσουν τον ταξάκι: Όνομα αρχείου Install_kikloforo.exe :Download.

6. ΠΑΖΛ

Στην ιστοσελίδα https://www.jigsawplanet.com/ μπορούν τα παιδιά να παίξουν με διάφορα παζλ που ήδη υπάρχουν. Επίσης μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους πάζλ πατώντας στην επιλογή «δημιουργώ».

Ε. ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΗΓΗΘΕΙΤΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ. Τα παιδιά με την υποστήριξη ενήλικα μπορούν να κάνουν εικονικές περιηγήσεις σε μουσεία όπως (ενδεικτικά):

Τα παρακάτω μουσεία διαθέτουν διαδικτυακές εφαρμογές περιήγησης στις συλλογές αλλά και στους χώρους των εκθέσεών τους.

  1. Μουσείο Ακρόπολης https://www.theacropolismuseum.gr/

  2. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο https://www.namuseum.gr/

  3. Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο http://www.nummus.gr/

  4. Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων http://www.amio.gr/

  5. Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας http://www.igoumenitsamuseum.gr/

(μπορούν να περιηγηθούν σε πολλά μουσεία, για ευνόητους λόγους δεν δίνονται περισσότερα)

Μπορούν να ασχοληθούν με κατασκευές. Ενδεικτικά, ιδέες για κατασκευές στο: https://gr.pinterest.com/ioannastrz/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B5%CF%83-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%B1/

Υπενθύμιση: Χρειάζεται προσοχή όσον αφορά το υλικό και το χρόνο ενασχόλησης των παιδιών με τα τεχνολογικά μέσα: πραγματοποιείται με την εποπτεία των γονιών και σε συγκεκριμένο χρόνο.

Βέβαια το σημαντικότερο είναι η συζήτηση και η επικοινωνία με τα παιδιά!!! Τα μικρά παιδιά χρειάζονται ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!!

ΣΥΝΘΗΜΑ ΜΑΣ: Μένουμε σπίτι και περνάμε δημιουργικά το χρόνο μας με τα παιδιά!