Τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων (πορτοκάλια) με το πίνελο της ζωγράφου Χάρις Τσεκούρα

Σε συνέχεια της θεματικής μας για το πορτοκάλι, τα παιδιά γνώρισαν τα έργα μιας σπουδαίας ζωγράφου που ζει στην περιοχή της Αργολίδας, της κυρίας Χάρις Τσεκούρα. Η Χάρις Τσεκούρα έχει δημιουργήσει μια συλλογή από πίνακες ζωγραφικής αντλώντας έμπνευση τόσο από το Μύθο για τα Χρυσά Μήλα των Εσπερίδων (πορτοκάλια), αλλά και από το ίδιο το πορτοκάλι, τους χυμούς και τα αρώματά του. Τα παιδιά άκουσαν τον μύθο και είδαν από κοντά έναν από τους πίνακές της καθώς και κάποιους που παρουσιάστηκαν στην έκθεση ζωγραφικής EXPO Πελοποννησος 16-20 Νοεμβρίου 2022, μέσα από σχετικό έντυπο.Έπειτα εμπνευόμενοι από τα έργα της ζωγράφου, ζωγράφισαν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφικής, τις δικές τους προσωποποιημένες μορφές της Πορτοκαλιάς.
Τέλος, είδαμε σε βίντεο το μύθο, ακούσαμε το τραγούδι του και το χορέψαμε γύρω από τον πίνακα, που ήταν λες και μας έπαιζε η μορφή εκείνη μουσική!

Περισσότερες πληροφορίες για τη ζωγράφο μπορείτε να βρείτε στη σελίδα της.

 

Η πορτοκαλιά μας και ο χυμός της!

Φρούτο του χειμώνα
ζουμερό πολύ
χρυσαφένιο τόπι
πάνω σε κλαδί!

Ο Χειμώνας έχει μπει για τα καλά και η πορτοκαλία μας ήταν γεμάτη με τα ολόγλυκα φρούτα της!
19 με 23 Ιανουρίου ασχοληθήκαμε τη Πορτοκάλι, που υπάρχει άφθονο στα γύρω χωράφια στο Κουτσοπόδι.
Μιλήσαμε για το πορτοκάλι, μέλος της οικογένειας των εσπεριδοειδών. Τον κύκλο ζωής του από τν σπόρο στον καρπό, τον τρόπο συγκομιδής του και προώθησής του αλλά και τα παράγωγα που γίνονται από αυτό. Βασικό παράγωγο, ήδη γνωστο και αγαπητο στα παιδιά: ο χυμός! Βγήκαμε λοιπόν και εμείς να μαζέψουμε τα φρούτα από την Πορτοκαλιά του σχολείου μας. Τα μετρήσαμε, στίψαμε τον χυμό, τον μοιράσαμε σε ποτήρια και ήπιαμε παίρνοντας μια καλή δόση βιταμίνης C. Ο χυμός των πορτοκαλιών γλυκύτατος και τα παιδιά τον καταευχαρηστήθηκαν.

 

 

 

 

Εργαστήρι Δεξιοτήτων Δεκέμβριος-Ιανουάριος 2022-2023

Θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. ΥΓΕΙΑ: Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας

τίτλος: Είμαι Εγώ! Είμαι Μοναδικός!

Ξεκινήσαμε τη συγκεκριμένη θεματική με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – ΑΜΕΑ, 3 Δεκεμβρίου. Μέσα από καλά οργανωμένες βιωματικές δραστηριότητες προσεγγίσαμε το θέμα της αναπηρίας στους ανθρώπους αλλά και στα ζώα. Γνωρίσαμε αναπηρίες όπως είναι η τυφλότητα, η κώφωση, τα κινητικά και νοητικά προβλήματα, καθώς και τους διάφορους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι έχουν εφεύρει για να επιβιώσουν, να είναι λειτουργικοί, κοινωνικοί και ευτυχισμένοι παρά τη δυσκολία της αναπηρίας. Οι ιστορίες και τα διαφορετικά παραδείγματα μάς έκαναν να αναλογιστούμε ότι ο καθένας από εμάς παρότι μπορεί να είναι διαφορετικός, έχει ίδιες ανάγκες και δικαιώματα, γεγονός που μας κάνει ίσους και συνάμα μοναδικούς. Μιλήσαμε για τις έννοιες της αποδοχής της διαφορετικότητας πρώτα στον εαυτό μας και έπειτα στους άλλους. Συζητήσαμε για τη σημασία των αισθήσεων και τη δυσκολία που μπορεί να προκαλέσει η απώλεια κάποιας εκ των αισθήσεων στην κίνηση ή την αντίληψη κάποιου σήματος, δοκιμάζοντας για παράδειγμα να περπατήσουμε ή να μυρίσουμε κλείνοντας τα μάτια μας (όραση). Τέλος γνωρίζαμε δυο βασικά συστήματα επικοινωνίας όπως είναι τη Νοηματική Γλώσσα και το σύστημα γραφής Braille.

 

 

Εργαστήρι Δεξιοτήτων Οκτώβρης-Νοέμβρης 2022

Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ  – κοινωνική συναίσθηση & ευθύνη
1. Συμπερίληψη και αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

τίτλος: Αλληλοσεβασμος και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Μέσα από 7 εργαστήρια προσεγγίσαμε με τα παιδιά την έννοια της διαφορετικότητας. Δημιουργήσαμε το δέντρο της ομάδας  και το δίχτυ της φιλίας με τις παλάμες μας. Παίξαμε παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας και γράψαμε τους κανόνες της ομάδας. Σημειώσαμε τις αρχικές μας ιδέες για τη διαφορετικότητα. Παρατηρήσαμε τη διαφορετικότητα στη φύση, στα ζώα και στην τέχνη (Πικάσο και Κιν) εστιάζοντας στα διαφορετικά συναισθήματα των ανθρώπων. Διαβάσαμε παραμύθια όπως το Λιβάδι με τις παπαρούνες, Το κάτι άλλο, Ο μαύρος Κότσιφας και ο άσπρος Γλάρος και ο Έλμερ ακι το ουράνιο τόξο. Τέλος φανταστήκαμε τι θα συνέβαινε αν σε έναν κόσμο ήταν όλοι ίδιοι.
Σημειώσαμε τις τελικές μας ιδέες για τη διαφορετικότητα και συγκρίναμε την αλλαγή της κριτικής σκέψης πριν και μετά το εργαστήρι.

Λιομάζωμα στο Νηπιαγωγείο

Αφότου μιλήσαμε με τα παιδιά τις προηγούμενες μέρες για την Ελιά, τη διαδικασία της συγκομιδής αλλά και της παραγωγής του λαδιού, τα παράγωγα της και τους μύθους γύρω από αυτή… έφτασε η ώρα του Λιομαζώματος, που περιμέναμε όλοι με χαρά!

Την Πέμπτη, 24/11/2022, στρώσαμε το λιόπανο γύρω από τη μια και μοναδική, μα φουντωτή και πολύ καρπερή ελιά μας φέτος, πήραμε τα χτένια και τους κουβάδες και πιάσαμε δουλειά! Μαζέψαμε πάνω από μια μεγάλη κλούβα ελιές σε 1 ώρα!

Τώρα μένει να τις πάμε στο Λιοτρίβη για να πάρουμε το λάδι μας!

Και του χρόνου!

Εκδρομή στο Φουγάρο και στο Θερμοκήπειο Παπανδριανός

Την Τρίτη, 22/11/2022, διοργανώσαμε μια εκδρομή στο Φουγάρο όπου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Σαν ντομάτα..” το οποίο διαπραγματευόταν τη μοναδικότητα  μέσα από τη μυρωδιά, την τέχνη της Μπριγκίτε Χόφχερ, το παραμύθι “Κόκκινος σαν ντομάτα” (συναίσθημα) και τα εικαστικά (ζωγραφικό αποτύπωμα σε χαρτί – ομαδική εργασία).

Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στο Θερμοκήπειο Παπανδριανός, όπου μας ξενάγησε ο Μανώλης, στις εγκαταστάσεις του θερμοκηπείου. Μάθαμε τι είναι το θερμοκήπειο (ένα χώρος για να αναπτυχθούν τα φυτά με σταθερή θερμοκρασία), είδαμε πραγματικές ντομάτες και φανταστήκαμε τα στάδια ανάπτυξης της ντομάτας. Τέλος είδαμε το συσκευαστήριο της ντομάτας και φύγαμε ευτυχισμένοι με μια ντομάτα στο χέρι (με αυτοκόλλητο παρακαλώ!)

Η ομάδα Celesta στο Νηπιαγωγείο μας

Τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022, καλέσαμε στο χώρο του σχολείου μας την ομάδα κουκλοθεάτρου Celesta Puppet Theatre, η οποία μας παρουσίασε μια διαδρατική παράσταση θεάτρου αντικειμένων με τίτλο ” Ένα Πιρούνι στην Κουταλοχώρα“. Η παράσταση μιλούσε για τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του καθενός, στοιχείο που τον κάνει σημαντικό και άξιο να ανήκει σε μια ομάδα, να έχει φίλους και να τον/την αγαπούν. Με ιδιαίτερα διαδραστικό και παιγνιώδη τρόπο, η Σταυριανή και η Μάρα, μας μετέφεραν στην Κουταλοχώρα όπου μεταμορφωθήκαμε και εμείς σε κουταλάκια της Κουταλοδασκάλας και ακούσαμε την ιστορία του πιρουνιού.

Ευχαριστούμε πολύ!

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023

για τον φάκελο των ΕΔ

Νηπιαγωγείο Κουτσοποδίου 2022-2023

Τίτλος: «Αγαπώ γύρω μου κάθε τι μοναδικό και μαθαίνω από αυτό»

 

3

  1. Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

 

1

  1. Είμαι εγώ είμαι μοναδικός

Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

4

3. STEAM και ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την υδροδυναμική

Φεβρουάριος – Μάρτιος

 

 

2

 

4. Με τα ζώα έτσι και αλλιώς

Απρίλιος – Μάιος

Αστροναύτης θα γενώ στον γαλαξία να βρεθώ!!!

1654696629541

Πλησιάζοντας το καλοκαίρι και αφού στην προηγούμενη θεματική,ασχοληθήκαμε με την προστασία του πλανήτη μας,είπαμε να παμε μια βόλτα στο διάστημα να δοκιμάσουμε και κει τις δυνατότητές μας,να το γνωρίσουμε,να το εξερευνήσουμε ,να το κάνουμε κατά κάποιο τρόπο δικό μας.Έτσι ξεκινήσαμε:

Εργαστήριο 1ο:Ο Ήλιος

¨Ολοι σας με αγαπάτε,μα στα μάτια δεν με κοιτάτε!

Τι είμαι;

Μ’ενα ταψάκι βούτυρο όλο τον κόσμο αλείβω!

Τι είναι;.jpg2

όπου επεξεργαστήκαμε το μύθο του Φαέθοντα,όσον αφορά τη ζέστη ,τον καύσωνα,τη σκιά και τη δροσιά, το Ηη του ήλιου κ.λ.π.

εργαστήριο 2ο:Το φεγγάρι

Σαν κοιμάσαι εγώ ξυπνάω-και στον ουρανό γυρνάω.

σαν ξυπνάς όμως εσύ-μοναχό μου νάνι-νάνι εγώ κάνω.

 

Τι είμαι;


1654696629494
16546966295271654696629505

.jpg

όπου ασχοληθήκαμε με τη θέση του φεγγαριού  και τις  φάσεις του ,διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε τον φεγγαροσκεπαστή,πήραμε τις πρώτες γνώσεις για το φαινόμενο της έκλειψης.

Εργαστήριο 3ο:Ημέρα και η Νύχτα

Με αφορμή το παραμύθι της Μέρας και της Νύχτας που βρήκαμε στο διαδίκτυο, ασχοληθήκαμε με την ανατολή και τη δύση του ήλιου:

Κοιτάζω την ανατολή -πίσω μου είναι η δύση ,

Στ’αριστερό μου χέρι ο βοριάς -και στο δεξί μου ο νοτιάς!

Τη διαδοχή της ημέρας:πρωί-μεσημέρι- απόγευμα -βράδυ ή νύχτα:

Αγαλμάτακια ακούνητα-αμίλητα αγέλαστα μέρα ή νύχτα;

Περιστροφή γης φεγγαριού,γύρω από τον ήλιο(steam)1νυχτα.jpg     εργαστήριο 4ο:το ηλιακό μας σύστημα

Του ήλιου η γειτονιά πλανήτες έχει εννιά….

hliakoπου μας ενεπνευσε το σκηνικό μαςskhniko         εργαστήριο 5ο:Γαλαξίας- πούλια-μικρή άρκτος -βόρειο σέλας.jpgεργαστήριο 6ο  :Αστροναύτης-πύραυλος1654696629516

ο πύραυλος που πετάει (stem),όταν φυσάς  το καλαμάκι και   εκτοξεύεται….jpgpyraylowεργαστήριο  7ο:αξιολογηση του προγράμματος

Αυτοαξιολόγηση μαθητή1654696629470Η ταυτότητα του αστροναυτη


1654696629482                                                                              ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!

ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΙΝΩΤΑΥΡΟΣ ΜΟΥΓΚΡΙΖΕΙ

Aγγλικα

Ένας μεγάλος θεματικός κύκλος έφτασε στο τέλος του.Πραγματικά το πλήθος των πληροφοριών αν και είναι απαραίτητες  για την επιβίωσή μας μας κούρασε λιγάκι.Ήταν όμως πολύ ενδιαφέρον για τα παιδιάπου μας εξέπληξαν με τη συμμετοχή τους.

εργαστήριο 1

γνωριμία με τον Μινώταυρο και και τον Πλανήτη μας1646307415221

1646133624712

1646055746221

εργαστήριο 2

Σεισμός-ασκήσεις ετοιμότητας-πλημμύρες -ανεμοστρόβιλοι1646057168012

1646058304796

1646055780011

εργαστήριο 3

Πυρκαγιές-δάσος16491536081531649762545550

.jpg

πυρασφάλεια στα αγγλικά1232

 

βραβείο συμμετοχής.jpg

εργαστήριο 4

ενα ξεχωριστό εργαστήριο αφιερώσαμε στην επίσκεψή μας στην πυροσβεστική υπηρεσία του τόπου μας

pyr6

pr2pyro

pyr2

pr3

εργαστήριο5

Φροντίζουμε το περιβάλλον μας και ομορφαίνουμε την αυλή του σχολείου μας:

IMG 20220513 112649 resized 20220513 022756001

IMG 20220513 114633 resized 20220513 022820716InkedIMG 20220513 114713 resized 20220513 123630374 LI

και αφού φυτέψαμε και ποτίσαμε,καμαρώσαμε τ’ αποτελέσματα:1652695085505

1652695032829

εργαστήριο 6

Ανακύκλωση, μια επιπλέον φροντίδα για το περιβάλλονAν1

1

2

εργαστήριο7

Τέλος ασχοληθήκαμε με ‘οσα μαθαμε για την ζωήμας και αυτοαξιολογηθήκαμε10001

10002

.jpg

συγρόνως:τραγουδήσαμε τραγουδια για τη γη και το περιβαλλον για την ανακύκλωση απο το youtube,είδαμε βίντεο,οπως :ο Πέρι το περιβάλλον κ.λ.π,διαβάσαμε παραμύθια όπως:

1.όταν ο σεισμούλης συνάντησε την πασχαλίτσα τηςΜ.Σαββαϊδου

2.μεγαλώνει μεγαλώνει το φυτό,εκδ.Πατακης

3.το πρασινο εργοστάσιο,της Στ.Βλαχοπούλου εκδ.Κέδρος

4.πως ταξίδεψαν οι τρεις φλόγες.

 

Ήρθε πάλι η Πασχαλιά…

Μετά από 2 χρόνια καραντίνα ήρθε πάλι η πασχαλιά με τα σχολεία ανοιχτά,και χαμόγελα γλυκά.στα προσωπάκια τα παιδικά!Έτδιακοσμήσαμε την τάξη μαςσι φέτος το ευχαριστηθήκαμε ,με παιχνιδια κατασκευές ,τραγούδια παραμύθια και άλλα πολλά.

Διακοσμήσαμε την τάξη μας

1649762019147

Μάθαμε για τα θαύματα και τα πάθη του χριστού

1650015445645

έχω ένα βαρελάκι που έχει δυο λογών κρασάκι !

τι είναι;

Μαφυσικά και το βρήκατε είναι το αυγό.Και μεις είπαμε όλα όσα ξέραμε για αυτό.Πληροφορίες,διατροφική αξία, έθιμα,παραδόσεις:

IMG 20220412 101340

IMG 20220412 112124

Collage 20220413 1205261649764203492

φτιάξαμε το βιβλιο του Πασχα στα Αγγλικά

1649925983335

φτιάξαμε τα λαζαρακια μας και τα λαγουδάκια μας

1649925791089  1650015729734

τραγουδήσαμε τα καλαντα του Λαζάρου στους φίλους μας:

Εις την πόλη Βηθανία κλαίνε η Μαρθα και η Μαρία

Λάζαρο τον αδελφό τους,φίλο και αγαπητό τους….

Πες μας Λάζαρε τι είδες εις τον άδη που επήγες

Ειδα πόνους , είδα φόβους

είδα βάσανα και τρόμους.

Δώστε μου λίγο νεράκι να ξεπλύνω το φαρμάκι

της καρδιάς και των χειλέων και μη με ρωτάτε πλέον!

 

φτιαξαμε τις λαμπάδες μας ,τα πουγκάκια μας τα καλαθάκια μας.

165001576176616500155331211650021294073

Στείλαμε τις ευχές μας:ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ   ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

16499260543161650015791298IMG 20220414 115645 edit 959182971981239

φτιάξαμε και στεφανάκια με αυγά για τοκαλό!

IMG 20220411 112713 edit 865656502663739

Εκπαιδευτικοί και μαθητές του νηπιαγωγείου μας ευχόμαστε σε όλους :

Να περάσουν ένα χαρούμενο Πάσχα γεματο υγεία και αγάπη!

1650017427879

Θα τα πούμε πάλι στις 3ς Μάη.

                                                             1649762323263                                                                                

Η κυρά Σαρακοστή

Ήρθε πάλι …

η κυρά Σαρακοστή , που είναι έθυμο παλιό κι οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν με αλεύρι και νερό……

Εμείς τη φτίαξαμε με χρώματα και και χαρτί, και δεν κόβουμε τα ποδαράκια της ,γιατι ένα από τα ζουζουνάκια μας μας ρώτησε:”πως θα περπατήσει για να φύγει άμα της κόψουμε τα ποδαράκια της;”

Έτσι λοιπόν και μει τα ζωγραφίζουμε ένα-ένα με το χρώμα που αντιστοιχεί στην καθε μέρα ,από το ημερολόγιο του σχολείου  μας.jpg

 

ΚΑΛΗ   ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ   ΣΕ  ΟΛΟΥΣ

Απόκριες ήρθαν πάλι…..

Ήρθε παιδιά το Καρναβάλι

16460491057941646049178275

Οι μασκες μας

164629523738316463107949681646055689136received 464216205187367

οι ζωγραφιές μας16460492162381646055566652IMG 20220301 075752 edit 1138277047561724IMG 20220301 075820 edit 1138309439777344IMG 20220301 075807 edit 11382896509289091646294831880IMG 20220301 075825 edit 11383229966304671646310973621

τα συναισθήματά μας1646294771619

τσικνοπέμπτη:τηρήσαμε το έθιμο αφού πήραμε όλΑτα προβλεπόμενα μέτρα για την ασφάλεια  των μαθητών μας.1646047871316

και ευχαριστούμε πολύ το σύλλογο γονέων του σχολείου μας για την προσφορά του και τη βοήθειά του.1646047871329received 959793281408114

Τα παιχνίδια μας1646307291591

Τα καμεροσουβλάκια των κλόουν μας.Στο παιχνίδι αυτό τα παιδιά καλούνται ανά 2 να γεμίσουν το σουβλάκι, ή ανά ομάδες όποια ομάδα φτιάξει πρώτη το σουβλάκι της.16463932395151646393321421

παιχνίδι 2ο

Ο γλετζές,από την κυκλαδίτικη παράδοση:Άντε στην υγειά μας, όπου τα παιδιά καλούνται με κλειστά μάτια να δώσουν την κούπα στον γλεντζέ μας.164629578278216463932046141646393283125

Τα μπαλόνια του κλόουν1646294992597

όπου τα νηπιάκια μας ταυτοποιούν σχήματα και χρώματα.

οι χαρταετοί μας1646295304233received 418898966700427

Και τέλος το Γαϊτανάκι μας και το ξεφάντωμά μας!1646393111562

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ  ΚΑΙ  ΚΑΛΗ  ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΕ  ΟΛΟΥΣ

ΔΕ ΜΑΛΩΝΩ ΔΕ ΜΑΛΩΝΩ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΛΩΝΩ

εξωφυλλο

ΣΤΟΧΟΙ:- Απόκτηση δεξιοτήτων: κριτική σκεψη,Δημιουργηκότητα,,συνεργασία και αλληλοβοήθεια,επικοινωνιία και αναγνώριση του άλλου.

-καλλιέργεια πλάγιας σκέψης,,δεξιότητες του νου

-δεξιότητες ζωής και προσαρμογής στην καθαθημερινότητα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1ο

Γνωριμία με τον Πρωτέα

.jpg

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο

Με αφορμή την παρακατω εικόνα και μεσα από τη ρουτίνα :Βλέπω-σκέφτομαι- αναρωτιέμαι,και με τη βοήθεια των έξι καπελων του de bono θεσαμε τους προβληματισμούς μας προσπαθησαμε να εκφράσουμε τα συναισθήματάμας,πειραματιστήκαμε,διαβάσαμε το παραμύθι τωνj.Willis&T.Ross :H Αργυρώ Γελάει.Sεικόναμε το στομα

καπελα του ντε μπονοΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3ο

Δείξαμε μέσω youtube το βιβλίο Έλεν Κελερ,Ταξίδι στο φως.και με τη βοήθεια των γνωστών μας πλέον καπέλων του de bono,συζητήσαμε τα πιθανά προβλήματα που προκύπτουν,όταν δεν βλέπουμε,,μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας,προτείναμε λύσεις παίξαμε παιχνίδια με τη μάσκα που δε βλέπει,ψιλαφίσαμε το πρωτο γράμμα του ονόματός μας σαν σε σύστημα μπράιγ.

που δε βλεπει.jpgΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ4ο

Είδαμε το βίντεο το παιδικο τραγούδι στη νοηματική το ελεφαντακι εδώ:https://www.youtube.com/watch?v=cin8tpednxc,διαπιστώσαμε την ανάγκη χρήσης κινήσεων για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε,πειραματιστήκαμε με την Ελληνική νοηματική και προσπαθήσαμε να γραψουμε τ΄όνομά μας και να περιγράψουμε μια λεξη με νοήματα.

το ονομα μας στη νοηματική

ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ50

Ο Πρωτέας μας παρουσίασε διάφορα αθλήματα παραολυμπιακών αγώνων όπως το “μποτσια”που προσπαθήσαμε και μεις να παίξουμε,αλλά δημιουργήσαμε και τα δικά μας αθλήματα(μεταφορα μπάλας χωρίς χέρια,κλπ,).

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το “Φτερωτό βαγονάκι της Μαρίας Μηνιάδου,και Δώσαμε εμφαση στις αξίες της φιλιας της αγάπης ,της συνεργασίας.

φτιάξαμε τα μεταγιόν της φιλιας και τραγουδήσαμε το “όπου υπαρχει αγάπη ” με τη χορωδία του Σ.Λάμπρου

οπου υπαρχει αγαπη

εργαστήριο5οφιλιαςΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ60

διαβάσαμε το παραμύθι:Όλοι για έναν και ένας για όλους ,της Weninrer Brigitte,και παρατηρήσαμε ,ότι με την αγάπη την κατανόηση και τον αλληλοσεβασμό ,πολλά μπορούμε να πετύχουμε.

αναγνωρισαμε τα συμβολα αναπηρίας

εξετάσαμε το σχολείο μας απόλες τις πλευρές και είδαμε πως δεν είναι υποστηρικτικό στα ατομα με αναπηρία.

σήματασκαλιαΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ7ο

Σ αυτό το εργαστήριο συναντήθηκαν οι ομάδες των δύο τμημάτων του σχολείου μας και:

-αντάλλαξαν τις ιδέες τους

-συζήτησαν για τα συναισθήματα που ένιωσαν

-αποφασισαν να γραψουν γράμμα στο δήμαρχο της πόλης μας για να κάνει προσβάσιμο το νηπιαγωγείο μας σε άτομα με προβλήματα

-αξιολόγησαν με το δικό τους τρόπο τα όσα τους έμαθε ο Πρωτέας

gramma,

αξιολογηση εργαστηρίων

Πιστεύουμε ότι ήταν ,ένα αρκετά δύσκολο θέμα,ως προς την προσέγγισή του απο τους μαθητές μας,αφού χρειάζονται πολλές δεξιότητες ενσυναίσθησης για να μπούμε στη θέση  των ατομων με αναπηρία και να κατανοήσουμε τις ανάγκες τους,αλλα θεωρούμε πως ο σπόρος της ενσυναίσθησης μπήκε στην ψυχή των μαθητών μας,και καλώς εχόντων των πραγμάτων στο μέλλον θα καρποφορήσει!γιατί όπως λέει και το τραγούδι

“…όπου υπάρχει ΑΓΑΠΗ…”

ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ

https://blogs.sch.gr/nipkoutsa/files/2021/11/oloi-Isoi-oloi-diaforetikoi.pd

Υποενότητα:Συμπερίληψη:Αλληλοσεβασμός , Διαφορετικότητα

Γενικοί Στόχοι:-Κριτική σκεψη,Επικοινωνία ,Συνεργασία

-Δεξιότητες κοινωνικής ζωής(ενσυναίσθηση και ευαισθησία)

-Δεξιότητες διαμεσολάβησης και επίλυση συγκρούσεων.

Στο πλαίσιο αυτής της Θεματικής,προσπαθήσαμε να επιτύχουμε τους στόχους  μας μέσα από παιχνίδια,δράσεις εξερεύνησης,παιχνίδια ρόλων, έκφρασης και δημιουργίας κλπ.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Σ’αυτό το σημείο θα έπρεπε να επισυνάψουμε το 7ο εργαστήριο το οποίο λόγω καιρικών συνθηκών δεν το υλοποιήσαμε. Στη θέση του ,πραγματοποιήθηκε συζήτηση αναστοχασμού και αξιολόγησης όπου τα παιδιά μας ανέφεραν και ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από τις παραπάνω δραστηριότητες.Οι ζωγραφιές και τα λεγόμενά τους ,μας χαροποίησαν ,αποκαλύπτοντάς μας ότι είχαν  κατανοήσει αρκετά πράγματα από αυτά που περιμέναμε να κατακτήσουν.

 

2021 μια χρονιά κάπως διαφορετική….

Ο πρώτος μήνας της νέας σχολικής χρονιάς πέρασε ήδη και κοντεύει να τελειώσει και ο δεύτρος με τις γιορτές και τις αξίες του τις βροχές και τα πρώτα κρύα του.

οκτώβρη και δεν έσπειρες οκτώ σακιά δε γέμισες!

Αη-Δημητράκη μου ,μικρο καλοκαιράκι μου ! Λεγανε οι παλαιοί μασήμερα κάπως έχουν αλλαξει οι καιροί.

ΚΑΛΗ  ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ λοιπον να έχουμε,και ας ρίξουμε μια ματιά σε ότι εγινε την περασμένη τη χρονιά



Λήψη αρχείου