Αφορμή και ιδέες από πίνακες ζωγραφικής, παραμύθια και τραγούδια για τα χρώματα από του YouTube
Ξεκινώντας με τα χρώματα του φθινοπώρου, τα οποία παρατηρούμε γύρω μας στη φύση, παίζουμε κινητικό παιχνίδι. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες χρωμάτων ανακαλύπτουν αντικείμενα του ίδιου χρώματος στην τάξη
Καταγράφουμε τον αριθμό αντικειμένων της κάθε ομάδας. Νικητές είναι όλοι φυσικά!
Ακολούθησαν εργασίες με μίξη χρωμάτων
και “πρόσθεση” χρωμάτων
χρήση κηρομπογιάς για τα φθινοπωρινά χρώματα
και κλείσιμο με ένα πολύ γλυκό παραμύθι
Λόγω της Παγκόσμιας Ημέρας των ζώων διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι
Ο πρώτος μήνας της νέας σχολικής χρονιάς έκλεισε την Παρασκευή! 17 μαθητές στο νηπιαγωγείο μας φέτος, οι 12 καινούριοι! Μια μεγάλη περίοδος προσαρμογής έκλεισε, για τους περισσότερους τουλάχιστον. Στόχος μας τις πρώτες αυτές μέρες, η γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους, με τις κυρίες τους αλλά και η εξοικείωση με τον χώρο της τάξης και κέντρα ενδιαφέροντος (τις γωνιές με τα παιχνίδια).
Πολύ παιχνίδι, τραγούδια, χορός και γυμναστική ήταν στην καθημερινότητά μας. Μαζί, φυσικά, ήρθαν σιγά σιγά και οι κανόνες της τάξης μας.
Μια γεύση από το ελεύθερο παιχνίδι μας
Μέσα στην τάξη
Στην αυλή
Οργανωμένα παιχνίδια γνωριμίας
Παίρνουμε μια κλωστή, ο καθένας που φτάνει στα χέρια του μας λέει το όνομά του και το αγαπημένο του παιχνίδι. Στη συνέχεια την δίνει σε όποιον θέλει χωρίς να αφήσει όμως την άκρη της. Έτσι “μπλεκόμαστε” όλοι στην ίδια ομάδα.
Ακολούθησαν παιχνίδια γνωριμίας με ερωτήσεις. Για παράδειγμα ” Πες μου το αγαπημένο σου φαγητό” ή/και με τη χρήση αντίστοιχου ζαριού.
Γνωριμία με το όνομά μας. Στην τάξη υπάρχουν καρτέλες με τα ονόματα και φωτογραφίες των παιδιών σε σημεία που για τα ίδια έχουν νόημα, όπως στα συρτάρια τους. Σκοπός να αρχίσουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους.
Επιπλέον ενασχόληση με το αρχικό του ονόματός μας
Διαβάζουμε βιβλία για να εμπλουτίσουμε τη βιβλιοθήκη μας. Ακολουθούν “εργασίες” ώστε οι νηπιαγωγοί να ανιχνεύσουν το επίπεδο των κατεκτημένων δεξιοτήτων των νηπίων. επιπλέον χρήση μεγάλης καρτέλας για πρώτη επαφή με τη γραφή του ονόματος.
Το καλοκαίρι τελείωσε. Παρατηρούμε τις αλλαγές: καιρός, δραστηριότητες που δεν μπορούμε να κάνουμε πια, διαφορετικά φρούτα. Παρακολούθηση βίντεο
Παρατηρούμε στο ταμπλό της τάξης τη συνέχεια των εποχών και ψηφίζουμε την αγαπημένη μας
Δευτέρα 30 Ιανουαρίου και γιορτάζουμε! Μετά τον εκκλησιασμό επιστροφή στο σχολείο για μάθημα! Και για τι άλλο θα μιλούσαμε; 3 Ιεράρχες, η ζωή, το έργο τους, η προσφορά τους.
και ολοήμερο
Ολοκλήρωση του εργαστηρίου για τον κύκλο του νερού. Τελευταία δραστηριότητα ένα πείραμα ακόμα. Ποια αντικείμενα θα βυθιστούν στο νερό; Καταγραφή υλικών από τα παιδιά, διατύπωση προβλέψεων και πειραματισμός
Οι απόψεις μας
Επιπλέω σημαίνει είμαι πάνω στο νερό, βυθίζομαι σημαίνει πέφτω μέσα στο νερό.
Μερικά θα επιπλέουν, μερικά θα βυθιστούν.
Ο φελλός δε θα βυθιστεί γιατί δεν έχει τρύπες.
Το τουβλάκι δε θα βυθιστεί επειδή είναι στρογγυλό και γυρνάει πάνω στην επιφάνεια.
Τα βαριά θα βυθιστούν.
Τα καράβια γιατί δεν βυθίζονται; Ο Τιτανικός βυθίστηκε επειδή χτύπησε στο παγόβουνο.
Παρατήρηση: το άδειο πλαστικό ποτήρι επιπλέει, αν το γεμίζω βουλιάζει επειδή γίνεται βαρύ.
1η Φεβρουαρίου, καλό μήνα!
Ακούμε το παρακάτω πολύ όμορφο τραγούδι, από τον Παντελή Θαλασσινό
Αναλύουμε του στίχους του και ανακαλύπτουμε τις γιορτές του μήνα που είναι πολλές!
Αγίου Τρύφωνα σήμερα, προστάτης των γεωργών κι εμείς φυτεύουμε φακές! Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν ένα κουπάκι να σπείρουν και να φροντίζουν.
Ο αριθμός “3”, ξεκινάμε με το γνωστό και πολύ αγαπητό παραμύθι “Η χρυσομαλλόυσα και οι τρεις αρκούδες ”
Χρησιμοποιούμε τους παρακάτω πίνακες αναφοράς από την σελίδα της Τάνιας Μάνεση
ακούμε και την ιστορία του 3
και μαθαίνουμε να το γράφουμε
εργασία νηπίων
εργασία προνηπίων
Ακρόαση τραγουδιού
Συζητώντας για την πρώτη εικόνα του βίντεο αναφερόμαστε στα συναισθήματα.. Τι είναι το συναίσθημα; “Αυτό που νιώθω” δόθηκε σαν απάντηση.
Μελετάμε το παρακάτω μουσικό κομμάτι και διαβάζουμε την ιστορία που αναγράφεται στο βίντεο.
κλείνουμε τα μάτια και ακούγοντας τη μουσική προσπαθούμε να φανταστούμε τους χαρακτήρες.
Ακούμε και το αγγλικό
Ολοκλήρωση του προγράμματος ΧΟΠΑ ήρωες.
Ενασχόληση με τις αισθήσεις.. Οργανώθηκαν πολλά βιωματικά παιχνίδια ώστε τα παιδιά να νιώσουν όλα αυτά για τα οποία ακούνε. Και ακολούθησαν οι εργασίες ώστε να μπορέσουν να αποτυπώσουν στο χαρτί τις νέες τους γνώσεις και να εξασκήσουν τις δεξιότητές τους.
Αγγλικά, ακούμε την ιστορία του “frogy the frog”.
Κι ετοιμάζουμε την εργασία όπου θα ντύσουμε τον “frogy” με τα χειμωνιάτικα ρούχα του.. Ολοκλήρωση την επόμενη εβδομάδα!
Την εβδομάδα που πέρασε ασχοληθήκαμε με προφορική επικοινωνία, με γράμματα και αριθμούς.
Το γράμμα Κ από τον κύκλο του νερού. Παρακολουθούμε βίντεο στο youtube
Λέξεις από Κ
και ιστορία των παιδιών με αυτές τις λέξεις, πατήστε εδώ για να τη διαβάσετε!
και μετά από τόσες αναφορές στον κάβουρα ακούσαμε και δύο σχετικά τραγούδια
Γράφουμε το γράμμα Κ και το μεταμορφώνουμε σε ανθρωπάκι
Γράφουμε το Κ
Βάζουμε τις εικόνες στη σωστή σειρά και προσπαθούμε να αφηγηθούμε την ιστορία
Οι προτάσεις που δημιουργήσαμε
Η σταγόνα πέφτει από το σύννεφο όταν βρέχει.
Η σταγόνα πέφτει στο ποτάμι.
Η σταγόνα ξαπλώνει στο νερό και ταξιδεύει προς τη θάλασσα.
Ενώ η σταγόνα ξαπλώνει στη θάλασσα, βγαίνει ο ήλιος και τη ζεσταίνει.
Η σταγόνα που ζεστάθηκε εξατμίζεται, ανεβαίνει στο σύννεφο.
Οι σταγόνες ανεβαίνουν στο σύννεφο κι εκεί συναντούν κι άλλες σταγόνες.
Πειράματα με το νερό: διαλυτότητα
Έχουμε τέσσερα υλικά, τα παιδιά καταγράφουν τα υλικά, κάνουν υποθέσεις για το αποτέλεσμα του πειράματος, κάνουμε το πείραμα προσπαθώντας να διαλύσουμε τα υλικά στο νερό και τα παιδιά σημειώνουν το αποτέλεσμα
Ο κύκλος του νερού και μαθηματικά
Έχουμε σακουλάκια με αριθμούς επάνω, κάθε παιδί παίρνει τυχαία ένα σακουλάκι και βάζει μέσα τόσα καπάκια μαρκαδόρων όσα λέει ο αριθμός. Όλοι μαζί κάνουμε την επαλήθευση
Φύλλο εργασίας: ζωγραφίζουμε τόσες σταγόνες όσες λέει το συννεφάκι και αντίστροφα γράφουμε τον σωστό αριθμό αφού μετρήσουμε τις σταγόνες που αντιστοιχούν στο κάθε σύννεφο
Εκπαιδευτική ρομποτική με το μελισσάκι μας, οδηγήστε το μελισσάκι στις εικόνες του κύκλου του νερού με τη σωστή σειρά
Πρώτα στο χαρτί και μετά στον υπολογιστή. Αντιστοιχίστε την εικόνα με τη σωστή λέξη:
Ομαδική κατασκευή μακέτας για τον κύκλο του νερού
Ο αριθμός 2 με τη βοήθεια της μέλισσας, να κατευθύνεται το μελισσάκι στα κουτάκια που γράφουν “2” ή αυτά που έχουν δύο αντικείμενα
Στη συνέχεια μαθαίνουμε να γράφουμε τον αριθμό
Διαβάζουμε το παραμύθι “Πινεζοβροχη” του Ευγένιου Τριβιζά και παίζουμε μπαλονομαχίες
Διαβάζουμε και το κλασσικό ” Ο Τζακ κι η φασολιά” και αναπαριστούμε με κινητικό παιχνίδι (δυστυχώς χωρίς φωτό αφού και οι κυρίες γυμνάστηκαν για τα καλά!!!!)
Αγγλικά με τα χειμωνιάτικα ρούχα, τραγούδι, εικόνες, και ζωγραφική.
Έφτασε και το πρώτο πακέτο με τα παιχνίδια που αγοράσαμε με τα λεφτά από τα κάλαντα! Η χαρά δεν περιγράφεται!
Ο καινούριος χρόνος μπήκε δυναμικά! Με διάθεση για δημιουργία και νέες γνώσεις.
Το γράμμα Χ. Αναγνωρίζουμε τις λέξεις που ξεκινούν από Χ, με τη βοήθεια της πένας που μιλάει!
Βρίσκουμε δικές μας λέξεις από Χ και στη συνέχεια γράφουμε
Ξεκίνησε το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα ” Ο κύκλος του νερού, STEM”
Με αφορμή μια βροχερή μέρα καταγράφουμε ότι ξέρουμε για την βροχή
Για να εμπλέξουμε και τη χρήση του Η/Υ στη διαδικασία, μαθαίνουμε την φωνητική αναζήτηση στην Google και βρίσκουμε τα παρακάτω βιντεάκια
και το ποίημα “Από που είσαι ποταμάκι;”
Κάνουμε δραματοποίηση του ποιήματος και συνεχίζουμε με παιχνίδι στον υπολογιστή. Τα παιδιά πρέπει να τοποθετήσουν τις εικόνες της διαδικασίας στη σωστή σειρά. Δουλεύουν σε ζευγάρια υπό την επίβλεψη της νηπιαγωγού
Χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες στο πρωινό και ολοήμερο τμήμα:
Διαβάζουμε το βιβλίο για τη Γέννηση του Χριστού
Ακούμε τα κάλαντα των Χριστουγέννων, Καλήν Εσπέραν Άρχοντες, και το τραγούδι “Άγια Νύχτα”, και συζητάμε για όσα γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα και το Δωδεκαήμερο.
Στο ολοήμερο τα παιδιά κατασκευάζουν φάτνη και κάρτα με τους Τρεις Μάγους
Διαβάζουμε το παραμύθι πάνω στο οποίο βασίζεται η γιορτή μας
και οι πρόβες ξεκινούν!
Στο πρωινό τμήμα φτιάχνουμε κατασκευές για τη διακόσμηση της τάξης με θέμα χριστουγεννιάτικο ή χειμωνιάτικο
Ρούντολφ, το περίγραμμα της πατούσας για το πρόσωπο του Ρούντολφ και των χεριών για τα κερατάκια!
Σπιτάκια χιονισμένα
Στο ολοήμερο συνεχίζουν με χιονονιφάδες, χριστουγεννιάτικη διακόσμηση των ονομάτων και πατροπαράδοτο ελληνικό καραβάκι!
Και φυσικά η εκδρομή που όλοι περιμέναμε! Επίσκεψη στο θέατρο για παρακολούθηση χριστουγεννιάτικης παράστασης
φωτογραφία με τον Άγιο Βασίλη
και βόλτα στην στολισμένη πλατεία Αριστοτέλους
Όπως κάθε χρόνο υιοθετήσαμε και φέτος την ευχή ενός παιδιού από το πρόγραμμα “Το Αστέρι της Ευχής” και λάβαμε τα αστεράκια μας και το πιστοποιητικό της υιοθεσίας
Ετοιμάζουμε την πρόσκλησή για την γιορτή μας
Χριστουγεννιάτικα γλυκά
Μελομακάρονα και κουραμπιέδες, τι άλλο!!!!
Το ολοήμερο βγήκε για τα ψώνια
Αξεσουάρ για τη γιορτή
Στολίδια στην αυλή
Τελευταία μέρα σχολείο και δεν μπορούσαμε να κλείσουμε χωρίς κάλαντα!
Ευχαριστούμε τον πρόεδρο κ. Ατλάση Άγγελο, του τα ψάλλαμε!!!
Κι επειδή βγάλαμε τα δικά μας λεφτά πρωινό στο χωριό!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια