ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο Κ.Ε.ΠΕ.Α. Βελβεντού και συμμετείχε στο πρόγραμμα Σπόροι και καρποί. Με τον Σιταράκη στου μύλου το δρομάκι. Έγινε παρουσίαση του μύθου της θεάς Δήμητρας και της Περσεφόνης στους μαθητές/τριες, γνώρισαν τα δημητριακά και επισκεφτήκαμε στη συνέχεια τον νερόμυλο. Στον νερόμυλο μας περίμενε ο μυλωνάς…., μας παρουσίασε και μας εξήγησε πώς λειτουργεί ο μύλος, φτιάξαμε αλεύρι από σιτάρι, καλαμπόκι και κριθάρι, ζυμώσαμε και κάναμε ψωμί το οποίο το φουρνίσαμε σε παραδοσιακό φούρνο και το γευτήκαμε με τυρί και ελιές που μας πρόσφεραν από το Κ.Ε.ΠΕ.Α.

20251022 11443020251022 10085020251022 11205520251022 11252520251022 11303520251022 11390820251022 12024120251022 12043220251022 12164920251022 12201320251022 12242420251022 12391220251022 12403820251022 12404420251022 12423720251022 12213520251022 123056

 

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Είμαι ένας βάτραχος μικρούλης, ο Εμμανουήλ Α Μπακακούλης”. Δόθηκε η αφορμή να γνωρίσουμε το πρώτο γράμμα του ονόματός μας. Το αναγνωρίσαμε ανάμεσα σε άλλα. Το ” ψαρέψαμε”. Βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από αυτό και φτιάξαμε τον παρακάτω πίνακα

IMG 20250929 123116

Το ζωγραφίσαμε με νερομπογιές και φτιάξαμε την παρακάτω κατασκευή

IMG 20250929 101129IMG 20250929 101137IMG 20250929 123110

Μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει το όνομα μας. Ποιος έχει τα πιο πολλά; Φτιάξαμε την κάμπια των ονομάτων μας

IMG 20250930 104350IMG 20250930 104358IMG 20250930 104404

Παίξαμε ένα παιχνίδι με στεφάνια, μετρώντας πόσες συλλαβές έχει το όνομα μου.

IMG 20250930 113508IMG 20250930 111858IMG 20250930 111849IMG 20251021 214311IMG 20251021 214338IMG 20250930 113503

EU Code week

Στο πλαίσιο του ΕU code week οι μαθητές του νηπιαγωγείου συμμετείχαν στη Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού, χρησιμοποιώντας τη μελισσουλα – ρομπότ beebot ,με τις δραστηριότητες ” Με ποιο μεταφορικό μέσο πηγαίνω στο νηπιαγωγείο” και ” Μαθαίνω τους κανόνες της τάξης”.Με μεγάλη χαρά παρέλαβαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής τους   IMG 20251017 124906

Χρόνια πολλά παππού και γιαγιά!!!

1η Οκτωβρίου – Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας και τα παιδιά ζωγράφισαν τα πορτρέτα του παππού και της γιαγιάς για να τα προσφέρουν με πολύ αγάπη στους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες.        IMG 20251001 121948 1IMG 20251001 121934

ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ

05f30de694ccedd9b9d0b4ebf8be731d28974b49

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Βαν Γκογκ ” Το βάζο με τα ηλιοτρόπια”. Παρατηρήσαμε τα χρώματα του πίνακα. Μετρήσαμε πόσα ηλιοτρόπια είναι στο βάζο, πόσα είναι ” ζωντανά” και πόσα είναι μαραμένα. Τι συνέβη και μαράθηκαν; Από πού πήραν το όνομά τους; Αν τα ηλιοτρόπια μιλούσαν μεταξύ τους τι θα λέγανε άραγε; Τι μπορεί να σκέφτονται και να νοσταλγούν;

Τα ηλιοτρόπια ή ηλίανθοι αγαπάνε πολύ  και ακολουθούν τον Ήλιο. κι αυτός όμως τα προσέχει, τα ζεσταίνει, τα φωτίζει και τους  δίνει ζωή. Προτρέψαμε τα παιδιά να σκεφτούν ποιος είναι ο δικός τους ¨΄ΗΛΙΟΣ” στη ζωή τους και γιατί. Το ζωγραφίσανε.

1748355474396 1748355474409 1748355474416 1748355474423

Αποτυπώσαμε ομαδικά με τον δικό μας τρόπο τον πίνακα δίνοντας τον τίτλο ” ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ”.

1748355485522

Τα παιδιά σκέφτηκαν να γράψουν τον τίτλο με τα τουβλάκια

.17483554597771748355459770

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Η αφορμή δόθηκε όταν κάποια παιδιά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τους έξω στην αυλή έκοβαν τα κλαδιά, τα φύλλα και τον φλοιό των δέντρων. Έτσι την επόμενη μέρα , μια εικόνα ενός λυπημένου δέντρου περίμενε στη γωνιά της παρεούλας. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις σχετικά με το τι του είχε συμβεί. Το δέντρο μας είπε την ιστορία του και τι συμβαίνει στο σπίτι του, στο δάσος.

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ποιος άλλος μένει εδώ” από το ΚΠΕ Καστοριάς. Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή, παρατηρήσαμε τα δέντρα, τα μετρήσαμε και με τον μεγεθυντικό φακό ψάξαμε ποιοι άλλοι κατοικούν πάνω ή γύρω από αυτά. Κάθε παιδί επέλεξε να ζωγραφίσει ένα δέντρο και ότι άλλο παρατήρησε πάνω σε αυτό.

 

174758296773617475829677521747582967743

παρακολουθήσαμε βίντεο, εικόνες από το διαδίκτυο και διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με την προστασία των δασών, την προσφορά και τα οφέλη τους και από τι και ποιον κινδυνεύουν.

Παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής ” Φοβισμένα ζώα” του  G. W. Backhouse και χρησιμοποιήσαμε τις ρουτίνες σκέψης ” Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι” και την “Αρχή – Μέση – Τέλος”. Τα παιδιά αρχικά ατομικά ζωγράφισαν τι μπορεί να συνέβη πριν και τι μετά και έφτιαξαν τις δικές τους ιστορίες.

1747583363363 1747583363370 17475833633761747583363355

 

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε με βάση τον πίνακα μια ιστορία όλοι μαζί. Τα παιδιά την εικονογράφησαν και την μετατρέψαμε σε ψηφιακό βιβλίο με την εφαρμογή book creator.

https://read.bookcreator.com/DwmIliDknBQfmN4oe47s6KhMoRH2/oVVGQvM_SCS3g65wDLRaig

 

Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και ζωγραφίσαμε πώς είναι το δάσος πριν την πυρκαγιά και πώς μετά. Τις ζωγραφιές μας τις μετατρέψαμε σε παζλ  με την εφαρμογή jigsaw puzzle

17475830693181747583069311

Τα παζλ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=30e6fc2e892f

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=20787a72f72a

Ζωγραφίσαμε πώς προκαλείται μια πυρκαγιά.

174758551697117475855169781747585516986

Σκεφτήκαμε με ποιον τρόπο θα μάθουν και οι υπόλοιποι για τα δάση, την προσφορά τους και πώς μπορούμε να να τα προστατεύσουμε. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε αφίσες, ομαδικά και ατομικά.

1747583003635 1 1747583003643 1

Φτιάξαμε ένα έντυπο ενημέρωσης για την προστασία των δασών και το μοιράσαμε στη γειτονιά του σχολείου , σε περαστικούς, οδηγούς, στους μαθητές και εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου και σε καταστήματα της γειτονιάς.



Λήψη αρχείου

 

 

1747583029493174758302948617475830294771747583029502

Φορέσαμε τα γάντια μας, μαζέψαμε τα σκουπίδια από την αυλή του σχολείου, από την γειτονιά , το κοντινό πάρκο και την παιδική χαρά του χωριού.

17475833406801747583340689174758334070117475833407091747583340719

και απολαύσαμε το παιχνίδι μας στην καθαρή πλέον παιδική χαρά.

1747583340670