Με το πέρας της φετινής σχολικής χρονιάς , ολοκληρώνουμε και το έργο eTwinning στο οποίο συμμετείχαμε, για το έτος 2024-2025. Ο τίτλος του έργου ήταν “Πόλη και χωριό…ας βρούμε τι έχουμε κοινό!”. Για το έργο αυτό συνεργαστήκαμε με άλλα τέσσερα Νηπιαγωγεία απ΄όλη την Ελλάδα. Αυτά ήταν το 22ο, το 32ο Νηπιαγωγείο Πατρών, το Νηπιαγωγείο Σκουρβούλων Ηρακλείου Κρήτης, και το Νηπιαγωγείο Γούμερου Ηλείας.

Το έργο «Πόλη και Χωριό… Ας βρούμε τι έχουμε κοινό!» υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης eTwinning, με τη συμμετοχή παιδιών νηπιαγωγείου από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Στόχος ήταν η συγκριτική διερεύνηση των χαρακτηριστικών του αστικού και αγροτικού περιβάλλοντος, μέσω βιωματικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων, η ενίσχυση της γνώσης, η κοινωνική αλληλεπίδραση και η δημιουργική έκφραση των παιδιών.
Σκοπός του έργου ήταν οι μαθητές/τριες να:
- Εξοικειωθούν με την έννοια της διαφορετικότητας και των κοινών στοιχείων στην πόλη και το χωριό.
- Αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, σύγκρισης και ταξινόμησης.
- Καλλιεργήσουν τη συνεργασία και την επικοινωνία μεταξύ τους.
- Έρθουν σε επαφή με τις βασικές λειτουργίες των ΤΠΕ.
- Ενισχύσουν την πολιτισμική ταυτότητα και την ενσυναίσθηση.
Κατά την υλοποίηση του έργου πραγματοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, οι εξής δραστηριότητες:
- Παρουσιάσεις των περιοχών καταγωγής των μαθητών, μέσω φωτογραφιών, ζωγραφιών και χρήσης του google maps για να εντοπίσουν τις περιοχές των σχολείων στον χάρτη.
- Συγκριτική διερεύνηση θεματικών όπως: κτήρια, επαγγέλματα, φυσικό περιβάλλον, μέσα μεταφοράς και καθημερινή ζωή.
- Δημιουργία ψηφιακών αφισών. Εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων (π.χ. Twinspace, pollforall, google docs) για την ενίσχυση της διαδραστικότητας και της συμμετοχής της.
Αποτελέσματα και οφέλη
Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ενεργή και ενθουσιώδης, με σημαντικά μαθησιακά και κοινωνικά οφέλη:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, επικοινωνίας και ενεργού συμμετοχής.
- Ενίσχυση της παρατηρητικότητας, της συγκριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας.
- Καλλιέργεια της αποδοχής και του σεβασμού της διαφορετικότητας.
- Απόκτηση βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων με ασφαλή και προσαρμοσμένο τρόπο στην ηλικία.
- Δημιουργία καινοτομίας θετικού κλίματος και συμμετοχικής μάθησης.
Αξιολόγηση του έργου
Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε μέσω:
- Συστηματικής παιδαγωγικής παρατήρησης.
- Συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με τις εμπειρίες τους.
- Ανατροφοδότησης από τους γονείς και τους συνεργάτες εκπαιδευτικούς.
- Ανάλυσης της συμμετοχής σε δράσεις ψηφιακής και δια ζώσης.
Τα αποτελέσματα έδειξαν υψηλό επίπεδο αποδοχής και αποτελεσματικότητας, επιβεβαιώνοντας την παιδαγωγική αξία του έργου. Το έργο αποτέλεσε ουσιαστική ευκαιρία για τη διαθεματική και βιωματική προσέγγιση της γνώσης, ενισχύοντας την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων ζωής, τη διαπολιτισμική συνείδηση και την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ. Η συνεργασία με σχολεία από διαφορετικά περιβάλλοντα προσέδωσε ιδιαίτερη δυναμική στο έργο και δημιούργησε γέφυρες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης. Η επιτυχής ολοκλήρωση του έργου αποτελεί εφαλτήριο για μελλοντικές καινοτόμες δράσεις στο πλαίσιο του eTwinning.