Καλοκαιρινή γιορτή

Τη Τετάρτη 11 Ιουνίου πραγματοποιήσαμε την τελική μας γιορτή από κοινού με το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Μαζαρακίου. Η γιορτή μας ήταν αφιερωμένη στα 100 χρόνια από την γέννηση του μεγάλου μουσικού μας Μίκη Θεοδωράκη. Ακούστηκαν ποιήματα και τραγούδια του μεγάλου καλλιτέχνη. Ακολούθησαν παιχνίδια και χορευτική παράσταση από τα παιδιά του σχολείου μας.   Η βραδιά έκλεισε με κεράσματα από τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Την Παρασκευή 13 Ιουνίου , τα παιδιά παρέλαβαν τους φακέλους με τις εργασίες τους, και τα αναμνηστικά τους και ευχηθήκαμε όλοι  Καλό Καλοκαίρι!!!!!!!

giorth giorth1 choreytika

Ομαλή μετάβαση

Στα πλαίσια των τελικών  δράσεών μας για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο επισκεφθήκαμε τη Δευτέρα τάξη για να παρακολουθήσουμε από κοινού εκπαιδευτική ταινία. Ακολούθησε συζήτηση, και στο τέλος κοινά παιχνίδια στο προαύλιο του σχολείου.

metabash metabash1

Ολοκλήρωση έργου eTwinning

Με το πέρας της φετινής σχολικής χρονιάς , ολοκληρώνουμε  και το έργο eTwinning στο οποίο συμμετείχαμε, για το έτος 2024-2025. Ο τίτλος του έργου ήταν “Πόλη και χωριό…ας βρούμε τι έχουμε κοινό!”. Για το έργο αυτό συνεργαστήκαμε με άλλα τέσσερα Νηπιαγωγεία  απ΄όλη την Ελλάδα. Αυτά ήταν το 22ο, το 32ο Νηπιαγωγείο Πατρών, το Νηπιαγωγείο Σκουρβούλων Ηρακλείου Κρήτης, και το Νηπιαγωγείο Γούμερου Ηλείας.

eTwinning

 

 

Το έργο «Πόλη και Χωριό… Ας βρούμε τι έχουμε κοινό!» υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης eTwinning, με τη συμμετοχή παιδιών νηπιαγωγείου από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Στόχος ήταν η συγκριτική διερεύνηση των χαρακτηριστικών του αστικού και αγροτικού περιβάλλοντος, μέσω βιωματικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων, η ενίσχυση της γνώσης, η κοινωνική αλληλεπίδραση και η δημιουργική έκφραση των παιδιών.

Σκοπός του έργου ήταν οι μαθητές/τριες να:

  •  Εξοικειωθούν με την έννοια της διαφορετικότητας και των κοινών στοιχείων στην πόλη και το χωριό.
  • Αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, σύγκρισης και ταξινόμησης.
  •  Καλλιεργήσουν τη συνεργασία και την επικοινωνία μεταξύ τους.
  • Έρθουν σε επαφή με τις βασικές λειτουργίες των ΤΠΕ.
  •  Ενισχύσουν την πολιτισμική ταυτότητα και την ενσυναίσθηση.

Κατά την υλοποίηση του έργου πραγματοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, οι εξής δραστηριότητες:

  •  Παρουσιάσεις των περιοχών καταγωγής των μαθητών, μέσω φωτογραφιών, ζωγραφιών και χρήσης του google maps για να εντοπίσουν τις περιοχές των σχολείων στον χάρτη.
  • Συγκριτική διερεύνηση θεματικών όπως: κτήρια, επαγγέλματα, φυσικό περιβάλλον, μέσα μεταφοράς και καθημερινή ζωή.
  •  Δημιουργία ψηφιακών αφισών. Εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων (π.χ. Twinspace, pollforall, google docs) για την ενίσχυση της διαδραστικότητας και της συμμετοχής της.

 

 Αποτελέσματα και οφέλη 

Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ενεργή και ενθουσιώδης, με σημαντικά μαθησιακά και κοινωνικά οφέλη:

  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, επικοινωνίας και ενεργού συμμετοχής.
  • Ενίσχυση της παρατηρητικότητας, της συγκριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας.
  • Καλλιέργεια της αποδοχής και του σεβασμού της διαφορετικότητας.
  •  Απόκτηση βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων με ασφαλή και προσαρμοσμένο τρόπο στην ηλικία.
  • Δημιουργία καινοτομίας θετικού κλίματος και συμμετοχικής μάθησης.

 

Αξιολόγηση του έργου

Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε μέσω:

  • Συστηματικής παιδαγωγικής παρατήρησης.
  • Συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με τις εμπειρίες τους.
  •  Ανατροφοδότησης από τους γονείς και τους συνεργάτες εκπαιδευτικούς.
  •  Ανάλυσης της συμμετοχής σε δράσεις ψηφιακής και δια ζώσης.

 

Τα αποτελέσματα έδειξαν υψηλό επίπεδο αποδοχής και αποτελεσματικότητας, επιβεβαιώνοντας την παιδαγωγική αξία του έργου. Το έργο αποτέλεσε ουσιαστική ευκαιρία για τη διαθεματική και βιωματική προσέγγιση της γνώσης, ενισχύοντας την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων ζωής, τη διαπολιτισμική συνείδηση και την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ. Η συνεργασία με σχολεία από διαφορετικά περιβάλλοντα προσέδωσε ιδιαίτερη δυναμική στο έργο και δημιούργησε γέφυρες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης. Η επιτυχής ολοκλήρωση του έργου αποτελεί εφαλτήριο για μελλοντικές καινοτόμες δράσεις στο πλαίσιο του eTwinning.

 

Ημέρα διατροφής

Στα πλαίσια των δράσεων του ενεργού πολίτη που εκπονεί το γειτονικό μας Δημοτικό σχολείο Κάτω Μαζαρακίου και των δικών μας δράσεων για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, συμμετείχαμε στην ημέρα διατροφής που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Δημοτικού. Φρούτα, λαχανικά, σαλάτες ήταν οι πρωταγωνιστές στο μενού μας.  Ο κ. Γιώργος , ο Διευθυντής, μίλησε για την αξία της υγιεινής διατροφής και όλοι μαζί δοκιμάσαμε  τα υγιεινά εδέσματα.

diatrofh diatofh1 diatrofh3 diatrofh4

 

Δράσεις ενεργού πολίτη – Ανακύκλωση-διαδρομή για καθαρό περιβάλλον – Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος

Στις 5 Ιουνίου γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος. Έτσι και εμείς επισκεφθήκαμε το γειτονικό μας Δημοτικό σχολείο, προκειμένου να μαζέψουμε διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά από τις τάξεις του, και να ενημερώσουμε τα μεγαλύτερα παιδιά σε σχέση με τις δράσεις μας για την ανακύκλωση. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Νάνσυ και την κ. Βάσια για τη πολύτιμη βοήθειά τους.

dhmotiko1 dhmotiko2 dhmotiko3  dhmotiko4

Δράσεις ενεργού πολίτη – Ανακύκλωση-διαδρομή για καθαρό περιβάλλον

Τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες τεχνολογίας, ασχολούνται με τη ρομποτική,  χρησιμοποιώντας τα beebot , συζητούν και πειραματίζονται με κεντρικό θέμα την ανακύκλωση.

bee bot

Δράσεις ενεργού πολίτη – Ανακύκλωση-διαδρομή για καθαρό περιβάλλον

Την Πέμπτη 29 Μαΐου αφού πήραμε μέρος σε εκκλησιασμό   λόγω της εορτής της Αναλήψεως,  επισκεφθήκαμε το γειτονικό παρκάκι, όπου προχωρήσαμε σε δράσεις καθαριότητας και συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών. Κατανοήσαμε ότι είναι απαραίτητο να μαζεύουμε τα σκουπίδια μας και να τα ξεχωρίζουμε, ώστε τα ανακυκλώσιμα υλικά  (χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, γυαλί) να τοποθετούνται στους ειδικούς κάδους για  να συλλέγονται από τα ειδικά οχήματα. Με ιδιαίτερη προσοχή, μάλιστα, μαζέψαμε και μεταφέραμε γυάλινα αντικείμενα στο ειδικό κάδο.

parkaki 2 anakyklosh gyalina

 

 

Δράσεις ενεργού πολίτη – Ανακύκλωση-διαδρομή για καθαρό περιβάλλον

Στη συνέχεια της προσπάθειάς μας , στις δράσεις ενεργού πολίτη με θέμα την ανακύκλωση παρουσιάζουμε στα παιδιά ανακυκλώσιμα υλικά, μαθαίνουμε τις ιδιότητές τους, και προχωρούμε στην ταξινόμησή τους. Τα παιδιά γίνονται “ανακυκλωτές”, ώστε να κατανοήσουν τη διαδικασία και τη χρησιμότητα της ανακύκλωσης.

anakyklosh taxinomhsh anakyklosh taxinomhsh 1anakyklosh taxinomhsh2

Δράσεις ενεργού πολίτη- Ανακύκλωση-διαδρομή για καθαρό περιβάλλον

Τη φετινή χρονιά εφαρμόζουμε τις “Δράσεις ενεργού πολίτη” στο νηπιαγωγείο.  Η θεματική που επιλέξαμε είναι αυτή της ανακύκλωσης, η οποία ταιριάζει και με τον τέταρτο κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων που έχουμε επιλέξει με τίτλο:”Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης”.

Η πρώτη μας δράση λοιπόν αφορά στην εισαγωγή στην έννοια της ανακύκλωσης μέσα από συζητήσεις, προβολές εικόνων, ανάγνωσης σχετικών βιβλίων.

biblia anakyklosh