Μια φορά κι έναν καιρό..μ ‘ένα βιβλίο που αγαπώ!
Το φετινό σχέδιο δράσης που αποφάσισαν σε συνεργασία τα δύο νηπιαγωγεία Κιβερίου και Αχλαδόκαμπου είχε θέμα την φιλαναγνωσία. Ο κεντρικός στόχος του σχεδίου αφορά την αναβάθμιση της λειτουργίας και τον εκσυγχρονισμό της δανειστικής βιβλιοθήκης. Η προσπάθεια επικεντρώθηκε αφενός στην προμήθεια νέων βιβλίων κι αφετέρου στη μεγαλύτερη σύνδεση της διαδικασίας δανεισμού βιβλίων με την εκπαιδευτική ενέργεια. Στόχευσε ακόμα στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και στην ενίσχυσή της, στην αρχειοθέτηση, ταξινόμηση, κατηγοριοποίηση και την εβδομαδιαία χρήση της δανειστικής βιβλιοθήκης από τους μαθητές μας για τη δημιουργία μελλοντικών αναγνωστών.
Οι σχετικές μας δράσεις ακολουθούν ως εξής.
Οι βιβλιοθήκες των σχολείων εμπλουτίστηκαν με νέα βιβλία από δωρεές γονέων , συλλόγων , σχολική επιτροπή. Με το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ έφτασαν στο νηπιαγωγείο Κιβερίου μια βαλίτσα με βιβλία με θέμα την οικογένεια.
Τα παιδιά κάθε εβδομάδα δανείζονταν ένα βιβλίο και με τη συνεργασία των γονέων το διάβαζαν στο σπίτι και αποτύπωναν σε σχετικό φύλλο εργασίας αυτό που τα εντυπωσίασε.
Φτιάξαν το δικό τους παραμύθι με τη φαντασία τους.
Μιλήσαμε για τη χρήση των σελιδοδεικτών και κατασκευάσαμε τους δικούς μας.
Διαβάσαμε πολλά παραμύθια μέσα στην τάξη και τα ζωγραφίσαμε , τα δραματοποιήσαμε και μάλιστα ένα εκ των οποίων “Ο τζίτζηκας κι ο μέρμηγκας” θα αποτελεί και το καλοκαιρινό μας θεατρικό που θα παρουσιάσουμε στη λήξη της σχολικής χρονιάς
Φτιάξαμε τα δέντρα της φιλαναγνωσίας. Κάθε βδομάδα κολλούσαμε ένα φυλλαράκι με τον τίτλο του βιβλίου που δανειστήκαμε και διαβάσαμε και το κολλούσαμε στο δεντράκι μας μέχρι να γεμίσει.
Επισκεφτήκαμε τη βιβλιοθήκη του Κιβερίου, όπου διαβάσαμε παραμύθι και φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή.
Τα παιδιά παρουσίασαν δικά τους βιβλία στους συμμαθητές τους.
Τέλος, υλοποιήθηκε δράση σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Ερμιονίδας , όπου διαμορφώθηκε ένα δίκτυο κι έτσι τα παιδιά ήρθαν και σε επαφή με ψηφιακούς τρόπους ανάγνωσης, όπου φαίνονταν ψηφιακά οι ζωγρφιές των παιδιών και ηχογραφήσεις των ιδίων να αφηγούνται παραμύθι.