Όλα ξεκίνησαν, όταν η μητέρα μιας μαθήτριάς μας μας χάρισε ένα διαστημόπλοιο που έφτιαξε με χαρτόκουτα και φελιζόλ. Μετά από έντονο προβληματισμό και συζήτηση στην “παρεούλα” μας σχετικά με το τι να το κάνουμε, καταλήξαμε τελικά στο συμπέρασμα ότι το διαστημόπλοιο είναι ένα όχημα, που μπορεί κανείς να ταξιδέψει έξω από τη Γη μας, στο διάστημα. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε με αυτό διαστημικά ταξίδια, με σκοπό να εξερευνήσουμε το διάστημα και να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτό! Πριν όμως εκτοξευτούμε, το βάψαμε και το διακοσμήσαμε με αστέρια, γιατί μας φάνηκε κάπως άχαρο με τα χαρτόκουτα και τα φελιζόλ. Του κολλήσαμε μάλιστα και την ελληνική σημαία, μιας και η χώρα μας, η Ελλάδα συμμετέχει πλέον επίσημα κι αυτή μαζί με άλλες τριάντα πέντε χώρες από όλη την υφήλιο στο νέο διαστημικό πρόγραμμα ARTEMIS της NASA.
Αν θέλετε να γνωρίσετε περισσότερα για το διαστημικό πρόγραμμα ARTEMIS μπορείτε να πάρετε μια ιδέα στο παρακάτω βίντεο.
Όταν όλα ήταν έτοιμα, ο καθένας μας με τη σειρά μπήκε στο σκάφος και η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε!
10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 ΕΚΤΟΞΕΥΣΗΗΗΗΗΗ ! ! !
Όταν “προσγειωθήκαμε” και πάλι στην τάξη μας, είπε ο καθένας μας τι είδε στο διαστημικό του ταξίδι. Μάλιστα ζωγραφίσαμε κιόλας όσα είδαμε με τα μάτια μας!
Όπως βλέπετε κι εσείς τα μικρά μας νηπιάκια γνώριζαν ήδη πολλά για το διάστημα, αποφασίσαμε όμως να συνεχίσουμε τις διαστημικές μας εξερευνήσεις και με άλλες αποστολές, αφού πολλά ήταν και όσα δε γνώριζαν.
Μόλις βγήκαμε από την ατμόσφαιρα της Γης και την αντικρίσαμε “στο πιάτο μας”, μαγευτήκαμε από την εικόνα της τόσο, που είπαμε να την αποτυπώσουμε. Δείτε πόσο εντυπωσιακό είναι το διαστημόπλοιο Γη, καθώς ταξιδεύει στο διάστημα!
Και μένοντας για την ώρα κοντά στη Γη διαβάσαμε τα βιβλία “Γυρίζει, γυρίζει η Γη” και “Δε φοβάμαι το σκοτάδι”, με τα οποία μάθαμε ότι η Γη μας γυρίζει γύρω από τον ήλιο και γύρω από τον εαυτό της, σαν μια μπαλαρίνα που χορεύει και σαν το γνωστό μύλο “γύρω, γύρω όλοι” της παιδικής χαράς! Φυσικά μάθαμε και γιατί έχουμε μέρα και νύχτα και φως και σκοτάδι!
Ζωγραφίσαμε τι κάνουμε, όταν είμαστε στην πλευρά της Γης που έχει μέρα και τι κάνουμε αντίστοιχα, όταν είμαστε από τη σκοτεινή πλευρά της γης που έχει νύχτα…
Φτιάξαμε και το επαναλαμβανόμενο μοτίβο της μέρας και της νύχτας!
Και επιπλέον κατασκευάσαμε και τρισδιάστατο μοντέλο που αναπαριστά το φυσικό φαινόμενο της μέρας και της νύχτας.
Οι αστροεπιστήμονες της απέναντι τάξης το αποτύπωσαν διαφορετικά, αλλά εξίσου εντυπωσιακά ! ! !
Φυσικά παρακολουθήσαμε και σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο στον Η/Υ της τάξης μας!
Το επόμενο διαστημικό ταξίδι μας ήταν η αποστολή στο πιο κοντινό μας ουράνιο σώμα, τη Σελήνη, το δορυφόρο της Γης. Διαβάσαμε τα βιβλία “Ο φεγγαροσκεπαστής” και το “παρακαλώ μπαμπά, φέρε μου το Φεγγάρι” και μάθαμε για τις φάσεις της Σελήνης και για την αξία της φιλίας, της συνεργασίας και της πατρικής αγάπης και αφοσίωσης.
Έπειτα ζωγραφίσαμε κάποιες σκηνές τους.
Δείτε πρώτα τι ζωγραφίσαμε εμπνευσμένοι από τον φεγγαροσκεπαστή…
Δείτε και τι ζωγραφίσαμε από την ιστορία “παρακαλώ μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι” και μέχρι που θα έφτανε η δική μας αγάπη για το δικό μας μπαμπά…
Αποτυπώσαμε εικαστικά και τις φάσεις της Σελήνης, τόσο σε ατομικά φύλλα εργασίας, όσο και σε ομαδική εργασία που κατασκευάσαμε με χάρτινα πιάτα!
Τελικά έφτασε και η στιγμή που θα τολμούσαμε να ταξιδέψουμε και πιο πέρα, σε άλλους πλανήτες μέχρι το μακρινό Πλούτωνα θα φτάναμε, στα όρια του ηλιακού μας συστήματος! Διαβάσαμε λοιπόν το βιβλίο “Μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου” και γνωρίσαμε όλους τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος!
Φυσικά ζωγραφίσαμε εμπνευσμένοι και από την υπέροχη ιστορία του Φώτη με τους εξωγήινους φίλους του!
Εννοείται πως είδαμε και πολλά εκπαιδευτικά βίντεο, με τα οποία ταξιδέψαμε στο ηλιακό μας σύστημα.
Λύσαμε και δύσκολα αινίγματα και βρήκαμε για ποια ουράνια σώματα του ηλιακού μας συστήματος μιλούν
Και αφού τους μάθαμε όλους τους πλανήτες τέλεια, τους φτιάξαμε κιόλας τέλεια σε ένα τρισδιάστατο μοντέλο του ηλιακού μας συστήματος με μπάλες από φελιζόλ.
Τέλος σκεφτόμενοι και λειτουργώντας πάντα αειφόρα και οικολογικά για την πλανήτης μας, που συνειδητοποιήσαμε πόσο μοναδικός, πολύτιμος και εύθραυστος είναι, κατασκευάσαμε τα δικά μας ατομικά πυραυλάκια, από άχρηστα υλικά, όπως ρολά από χαρτί κουζίνας και πλαστικά καπάκια μπουκαλιών.
Α! Ξεχάσαμε να σας πούμε ότι ακόμη και οι απόκριες για μας προσεγγίστηκαν διαστημικά! Μεταμφιεστήκαμε λοιπόν σε εξωγήινους πράσινους με κεραίες στο κεφάλι!
Πάντως δεν σας είπαμε το σημαντικότερο απ’ όλα. Όλα αυτά δεν τα κάναμε μόνοι μας. Είχαμε και μακρινούς συνεργάτες! Τα παιδιά του 3ου Νηπιαγωγείου Νέας Μάκρης της Ανατολικής Αττικής, αφού συμμετείχαμε, όπως και αυτοί, στο Διεθνές Δίκτυο Σχολείων “Από τη Μυθολογία στο Διάστημα – Myth2Space”. Κάναμε προσπάθειες να επικοινωνήσουμε με τηλεδιασκέψεις, που όμως δυστυχώς, δεν είχαν και πολύ επιτυχία, λόγω κακής σύνδεσης στο διαδίκτυο. Τελικά ένας ψηφιακός τόιχος padlet μας βοήθησε να κρατήσουμε επαφή και να ενημερώνουμε ο ένας τον άλλον για όσα κάναμε και μαθαίναμε. Μπορείτε να δείτε κι εσείς στον παρακάτω σύνδεσμο.
Και μη νομίζετε ότι οι διαστημικές μας εξερευνήσεις σταμάτησαν εδώ. Το διάστημα εξάλλου είναι απέραντο και τεράστιο, οπότε έχουμε πάρα πολλές ακόμη διαστημικές αποστολές να οργανώσουμε και να εκτελέσουμε…
«Το σύμπαν είναι σαν ένα τεράστιο ταχυδακτυλουργικό κόλπο και οι επιστήμονες προσπαθούν να καταλάβουν πώς το κάνει αυτό που κάνει.»
(Αλβέρτος Αϊνστάιν , Γερμανοεβραίος φυσικός (1879-1955)
«Όλα στο σύμπαν έχουν έναν ρυθμό, όλα χορεύουν.»
(Maya Angelou, Αφροαμερικανίδα ποιήτρια (1928-2014)
«Ο στόχος μου είναι απλός: Είναι η πλήρης κατανόηση του σύμπαντος. Γιατί είναι έτσι όπως είναι και γιατί υπάρχει τελικά.»
(Stephen Hawking, Βρετανός φυσικός (1942-2018)
































































