1ος Θεματικός Κύκλος: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”
Υποθεματική: “Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα”
Τίτλος: “Όλοι Μαζί Είμαστε μια Ομάδα Δυνατή“
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.
1ο εργαστήριο: “Ας γνωριστούμε παίζοντας”
Στόχος του εργαστηρίου: Οι μαθητές/τριες να προετοιμαστούν κινητικά. Να επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία.
2ο εργαστήριο: “Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας”
Στόχος είναι η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιότητες που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον.
3ο εργαστήριο: “Τι είναι Συνεργασία;”
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και καταγραφή αυτών από τη νηπιαγωγό ατομικά.
4ο εργαστήριο: “Ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας”
Στόχος του εργαστηρίου είναι οι μαθητές/τριες να επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με κινήσεις, ήχους, γλώσσα του σώματος, ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς χωρίς οπτική επαφή.
5ο εργαστήριο: “Ας συνεργαστούμε παίζοντας”
Στόχος είναι να αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες συνεργασίας σε μεγάλες ή μικρότερες ομάδες. Επιπλέον, να είναι σε θέση να αξιολογούν τους τρόπους με τους οποίους συνεργάστηκαν ή όχι, εντοπίζοντας σημεία που διευκόλυναν ή δυσκόλεψαν τη συνεργασίας τους.
6ο εργαστήριο: “Υπάρχει και άλλος τρόπος;”
Στόχος του εργαστηρίου είναι να εμπλακούν τα παιδιά σε δραστηριότητες υποθετικών πραγματικών καταστάσεων που περιέχουν προβλήματα διαφωνιών ή Συγκρούσεων να προσπαθήσουν να καταλάβουν τους να κατανοήσουν τους άλλους και να συνεργαστούν ώστε να βρουν τρόπους να επιλύσουν τις συγκρούσεις.
7ο εργαστήριο: “Τι ξέραμε, τι μάθαμε”
Στόχος του εργαστηρίου είναι η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και αντιπαραβολή των αρχικών και τελικών ιδεών των παιδιών.