Ο χειμώνας στο νηπιαγωγείο 4ο μέρος

Μαθαίνοντας τους αριθμούς με δημιουργικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο

Στο πλαίσιο της θεματικής μας για τον χειμώνα, σχεδιάσαμε δύο διασκεδαστικές και δημιουργικές δραστηριότητες που συνδύασαν τη φαντασία με τη μάθηση. Στόχος μας ήταν να ενισχύσουμε τις προμαθηματικές δεξιότητες των νηπίων, σύμφωνα με τις αρχές του νέου Αναλυτικού Προγράμματος για το νηπιαγωγείο, το οποίο δίνει έμφαση στη βιωματική μάθηση και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.

Δραστηριότητα 1: Οι χιονάνθρωποι και τα σκουφάκια τους

Στο πρώτο φύλλο εργασίας, τα παιδιά βρέθηκαν μπροστά σε μία χαρούμενη χιονισμένη εικόνα. Στη μία στήλη υπήρχαν χιονάνθρωποι με διαφορετικούς αριθμούς, ενώ στη δεύτερη στήλη υπήρχαν σκουφάκια με χιονονιφάδες. Τα νήπια κλήθηκαν να αντιστοιχίσουν τον αριθμό κάθε χιονάνθρωπου με το σκουφάκι που είχε τον αντίστοιχο αριθμό χιονονιφάδων.

Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τα παιδιά να εξασκήσουν την οπτική τους παρατήρηση, να συνδέσουν την έννοια του αριθμού με την ποσότητα και να δουλέψουν τη λογική τους σκέψη μέσα από το παιχνίδι.

IMG 5679 IMG 5680 IMG 5683 IMG 5681 IMG 5682 IMG 5685

Δραστηριότητα 2: Χιονόμπαλες και αριθμοί

Στο δεύτερο φύλλο εργασίας, οι χιονάνθρωποι είχαν πάνω τους διάσπαρτες χιονόμπαλες. Τα νήπια έπρεπε να μετρήσουν προσεκτικά τις χιονόμπαλες και να γράψουν τον σωστό αριθμό δίπλα στον κάθε χιονάνθρωπο.

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα ενίσχυσε τη δεξιότητα της απαρίθμησης, τη μαθηματική ακρίβεια και τη γραφοκινητική ικανότητα των παιδιών, καθώς κλήθηκαν να γράψουν τον αριθμό με το χέρι.

IMG 5692 IMG 5691 IMG 5690 IMG 5689 IMG 5688 IMG 5687 IMG 5686

Η σημασία των προμαθηματικών δραστηριοτήτων

Οι δραστηριότητες αυτές, πέρα από τη χειμωνιάτικη διασκέδαση που προσέφεραν στα παιδιά, είχαν έναν βαθύτερο εκπαιδευτικό σκοπό: την ενίσχυση των προμαθηματικών δεξιοτήτων. Σύμφωνα με το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα για το νηπιαγωγείο, δίνεται έμφαση στη σύνδεση της μάθησης με πραγματικές και βιωματικές καταστάσεις. Οι προμαθηματικές δραστηριότητες, όπως η αναγνώριση αριθμών, η αντιστοίχιση, η μέτρηση και η γραφή, αποτελούν θεμέλιο λίθο για την ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Μέσα από δραστηριότητες σαν κι αυτές, τα παιδιά:

•Κατανοούν τη σχέση αριθμού-ποσότητας.

•Εξασκούν τις λεπτές κινητικές τους δεξιότητες.

•Αναπτύσσουν τη λογική τους σκέψη και τη συγκέντρωσή τους.

•Ενθαρρύνονται να συνεργαστούν, να πειραματιστούν και να εμπιστευτούν τις δεξιότητές τους.

Δραστηριότητα 3: Εικαστικές δημιουργίες 

IMG 5750 IMG 5749 IMG 5748

IMG 5746 IMG 5747

Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα

Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου υπογραμμίζει τη σημασία της ολιστικής και διαθεματικής προσέγγισης στη μάθηση. Η ενσωμάτωση των μαθηματικών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, όπως αυτές που βασίζονται σε καθημερινά θέματα (στην περίπτωσή μας, ο χειμώνας), βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για τη μετέπειτα εκπαιδευτική τους πορεία, ενώ παράλληλα διασκεδάζουν και ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους.

Στο νηπιαγωγείο, η μάθηση δεν περιορίζεται στους αριθμούς και στις λέξεις, αλλά γίνεται μια εμπειρία γεμάτη δημιουργικότητα, φαντασία και χαρά. Μέσα από τέτοιες δραστηριότητες, τα παιδιά κατανοούν πως οι αριθμοί δεν είναι απλώς σύμβολα, αλλά ένα εργαλείο που τα βοηθά να περιγράψουν και να κατανοήσουν τον κόσμο τους.

Με κεντρικό άξονα το παιδί και τις ανάγκες του, συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε δραστηριότητες που εμπνέουν, μαθαίνουν και δημιουργούν τις βάσεις για την αγάπη για τη μάθηση.

 

Ο χειμώνας στο νηπιαγωγείο 3ο μέρος

Ο Μύθος της Περσεφόνης: Μαθαίνοντας για τις Εποχές μέσα από τη Μυθολογία

Στην τάξη μας, αυτή την εβδομάδα, ταξιδέψαμε στον μαγικό κόσμο της ελληνικής μυθολογίας! Μέσα από τον μύθο της Περσεφόνης, ανακαλύψαμε την ιστορία πίσω από την αλλαγή των εποχών και συνδυάσαμε τη γνώση με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία.

Μαθαίνοντας τον Μύθο

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας τον μύθο της Περσεφόνης, της κόρης της θεάς Δήμητρας, που την πήρε μαζί του ο Πλούτωνας στον Άδη. Η επιστροφή της Περσεφόνης στη γη, έστω και για λίγους μήνες κάθε χρόνο, σηματοδοτεί την άνοιξη και το καλοκαίρι, όταν όλα ανθίζουν ξανά. Αντίθετα, όταν κατεβαίνει στον Άδη, η Δήμητρα θρηνεί, και η γη παγώνει, δίνοντάς μας τον χειμώνα.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιστορία! Συζητήσαμε για τους 12 θεούς του Ολύμπου, τις σχέσεις τους και τη δύναμη που είχαν πάνω στη φύση. Είδαν πώς οι αρχαίοι Έλληνες εξηγούσαν τα φυσικά φαινόμενα μέσα από μύθους και πώς η μυθολογία εξακολουθεί να εμπνέει ακόμη και σήμερα.

Ζωγραφίζοντας τις Εποχές

Αφού μάθαμε την ιστορία, εκφράσαμε όσα νιώσαμε μέσα από τη ζωγραφική. Τα παιδιά δημιούργησαν υπέροχες εικόνες, αποτυπώνοντας την αλλαγή των εποχών:

•Την Άνοιξη, με τα ανθισμένα λουλούδια και τα λαμπερά χρώματα, τότε που η Περσεφόνη επιστρέφει στη μητέρα της και η φύση ξαναγεννιέται.

•Τον Χειμώνα, με τα γκρίζα χρώματα και την παγωνιά, όταν η Περσεφόνη κατεβαίνει στον Άδη και η Δήμητρα βυθίζεται στη θλίψη.

Η φαντασία των παιδιών αποτυπώθηκε μοναδικά σε κάθε έργο, γεμίζοντας την τάξη μας με χρώματα και συναισθήματα!

Οφέλη και Στόχοι

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα:

•Τα παιδιά γνώρισαν έναν μύθο της αρχαίας Ελλάδας, συνδέοντας τη μυθολογία με την καθημερινότητά τους.

•Κατανόησαν την έννοια της εναλλαγής των εποχών και τη σημασία της φύσης στη ζωή μας.

•Εξάσκησαν τη δημιουργικότητά τους, εκφράζοντας συναισθήματα και σκέψεις μέσα από τη ζωγραφική.

IMG 5739 IMG 5738 IMG 5737 IMG 5736 IMG 5735 IMG 5734 IMG 5731 IMG 5730 IMG 5729 IMG 5726 IMG 5722 IMG 5721

 

 

 

Ο χειμώνας στο νηπιαγωγείο 2ο μέρος

Πώς φτιάχνεται ο πάγος; Ένα βιωματικό πείραμα με τα νήπια

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας για τον χειμώνα, πραγματοποιήσαμε με τα νήπια μια συναρπαστική δραστηριότητα που συνδύασε την επιστήμη, την τέχνη και τη βιωματική μάθηση. Σκοπός μας ήταν να εξερευνήσουμε μαζί την έννοια του πάγου, πώς δημιουργείται και πώς αλλάζει όταν εκτίθεται σε διαφορετικές συνθήκες.

Η συζήτηση: Πώς φτιάχνεται ο πάγος;

Ξεκινήσαμε με μια συζήτηση γύρω από το πώς σχηματίζεται ο πάγος. Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι ο πάγος δημιουργείται όταν το νερό ψύχεται και η θερμοκρασία του πέσει κάτω από 0 βαθμούς Κελσίου. Μέσα από ερωτήσεις, τα παιδιά μοιράστηκαν τις δικές τους εμπειρίες:

•Έχουν δει πάγο στη φύση, όπως το χειμώνα ή σε φωτογραφίες από τους βόρειους πόλους.

•Αναγνώρισαν ότι ο πάγος μπορεί να φτιαχτεί τεχνητά στην κατάψυξη του ψυγείου μας.

Η συζήτηση μας οδήγησε να κατανοήσουμε καλύτερα τη μετάβαση του νερού από υγρή σε στερεή μορφή, αλλά και το αντίστροφο, όταν ο πάγος λιώνει.

Το πείραμα: Παρατηρώντας τον πάγο να λιώνει

Κάθε παιδί πήρε ένα παγάκι για να το παρατηρήσει από κοντά. Στην αρχή, τα νήπια περιέγραψαν την υφή και την αίσθηση του πάγου: “Είναι κρύος”, “Γλιστράει” ή “Είναι διάφανος!”. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε τη διαδικασία του λιωσίματος. Καθώς τα παγάκια βρίσκονταν έξω από την κατάψυξη, άρχισαν να λιώνουν σιγά-σιγά, μετατρέποντας το στερεό σε υγρό.

Παιχνίδι με τα χρώματα: Ζωγραφίζοντας τον πάγο

Δώσαμε στα παιδιά πινέλα και ακρυλικά χρώματα για να ζωγραφίσουν πάνω στα παγάκια τους. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι:

•Τα χρώματα άλλαζαν όσο ο πάγος έλιωνε.

•Όταν άγγιζαν τον πάγο με τα χέρια τους, αυτός έλιωνε πιο γρήγορα, κάτι που συνδέθηκε με τη θερμότητα του σώματος τους.

Η ζωγραφική έδωσε μια καλλιτεχνική διάσταση στη δραστηριότητα, ενώ παράλληλα τα νήπια συνέχιζαν να παρατηρούν τις αλλαγές στον πάγο.

IMG 5693 IMG 5694 IMG 5695 IMG 5696 IMG 5697 IMG 5700 IMG 5703 IMG 5707 IMG 5710 IMG 5711 IMG 5713 IMG 5714

Τι μάθαμε από αυτή τη δραστηριότητα

Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, τα παιδιά έμαθαν:

1.Φυσικές επιστήμες: Κατανόησαν πώς σχηματίζεται και λιώνει ο πάγος και πώς οι αλλαγές στη θερμοκρασία επηρεάζουν την κατάσταση του νερού.

2.Παρατήρηση και σκέψη: Έμαθαν να παρατηρούν τις αλλαγές στο περιβάλλον τους και να περιγράφουν αυτό που βλέπουν.

3.Συνεργασία και δημιουργικότητα: Μέσα από τη ζωγραφική και τη συζήτηση, ανέπτυξαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, ενώ συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους.

Εμπλουτίζοντας τη δραστηριότητα

Για να εμβαθύνουμε τη μάθηση, σχεδιάζουμε να πραγματοποιήσουμε επιπλέον πειράματα, όπως:

•Να συγκρίνουμε πόσο γρήγορα λιώνουν παγάκια σε διαφορετικές θερμοκρασίες ή περιβάλλοντα.

•Να φτιάξουμε “χρωματιστό πάγο” με νερό και χρώματα ζαχαροπλαστικής.

•Να δημιουργήσουμε ιστορίες για ζώα που ζουν σε παγωμένες περιοχές και να συνδέσουμε τη γνώση με το φυσικό περιβάλλον.

Η δραστηριότητα αυτή ενθουσίασε τα παιδιά και τα έκανε να ανακαλύψουν τη μαγεία της επιστήμης μέσα από απλά καθημερινά υλικά. Η παρατήρηση του πάγου, η ζωγραφική και οι ερωτήσεις τους έδειξαν πόσο πολύπλευρη μπορεί να είναι η μάθηση όταν συνδυάζεται με τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες δημιουργικές δραστηριότητες από την τάξη μας!

Το νηπιαγωγείο μας συνεχίζει να μαθαίνει… παίζοντας!

Ο «χειμώνας» στο νηπιαγωγείο

Θεματική Ενότητα: “Χειμώνας” στο Νηπιαγωγείο μας

IMG 5652

Στο πλαίσιο του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για το νηπιαγωγείο, που προωθεί τη βιωματική και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, ξεκινήσαμε με τα παιδιά μια συναρπαστική θεματική ενότητα αφιερωμένη στον Χειμώνα. Η θεματική μας συνδυάζει τη φαντασία, την κίνηση, τη γλώσσα, τα μαθηματικά και την τέχνη, προσφέροντας στα παιδιά μια ολοκληρωμένη εμπειρία μάθησης που βασίζεται στα ενδιαφέροντά τους και συνδέεται με την καθημερινή τους ζωή.

Οι Δραστηριότητές μας

1.Παρουσίαση και Εισαγωγή στον Χειμώνα

Ξεκινήσαμε με μια παρουσίαση που εξηγεί τι είναι ο χειμώνας, τις αλλαγές που φέρνει στη φύση, τα ρούχα που φοράμε, τα φρούτα της εποχής, καθώς και τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Τα παιδιά έμαθαν για τα αθλήματα του χειμώνα και διασκέδασαν με την έννοια του “τρελού χορού” των χιονονιφάδων.

IMG 5551 IMG 5661
IMG 5664
IMG 5665

2.Μουσικοκινητικό Παιχνίδι – “Η Χιονονιφάδα”

Μέσα από τη μουσική και την κίνηση, τα παιδιά μιμήθηκαν τη χιονονιφάδα που πέφτει απαλά στο έδαφος. Με αυτόν τον τρόπο, καλλιεργήσαμε τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη σωματική έκφραση, σύμφωνα με τις αρχές της κινητικής αγωγής.

IMG 5554 1

3.Γλωσσική Εξερεύνηση

•Τα παιδιά έγραψαν τη λέξη “χειμώνας” και γνώρισαν το πρώτο της γράμμα, το “Χ”. Μαζί, ανακαλύψαμε άλλες λέξεις που ξεκινούν με αυτό το γράμμα.

•Δημιουργήσαμε έναν πίνακα αναφοράς, όπου καταγράψαμε όλα όσα μάθαμε από την παρουσίαση, ενισχύοντας τη μνήμη και την οργανωτική σκέψη.

IMG 5565IMG 5569IMG 5570IMG 5613

4.Χιονισμένα Μαθηματικά

Σε ατομικά φύλλα εργασίας, τα παιδιά κλήθηκαν να κολλήσουν χιονονιφάδες σε αριθμούς που είχαν τη μορφή άβακα, ενισχύοντας την κατανόηση των αριθμών και της αντιστοίχισης.

IMG 5576IMG 5580IMG 5582IMG 5584IMG 5585

5.Εικονολέξα και Σύνθετες Λέξεις

•Χρησιμοποιώντας εικονολέξα με τη λέξη “χειμώνας”, εμπλουτίσαμε τον πίνακα αναφοράς με νέες πληροφορίες.

•Δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το “χιόνι” (π.χ. χιονάνθρωπος, χιονοθύελλα), αναπτύσσοντας τον γλωσσικό και λεκτικό πλούτο.

IMG 5652

 

6.Προσωπικές Εμπειρίες

Συζητήσαμε για τις εμπειρίες μας από το χιόνι, αναπτύσσοντας την κοινωνική διάσταση της θεματικής και ενισχύοντας την ομαδική συνεργασία και την επικοινωνία.

7.Φύλλα Εργασίας και Αντιστοιχίσεις

•Τα παιδιά ζωγράφισαν χιονονιφάδες που περιείχαν γράμματα της λέξης “χειμώνας”.

•Αντιστοιχίσαμε εκτυπωμένα ρούχα του χειμώνα (π.χ. κασκόλ, γάντια) με τις σωστές λέξεις, ενισχύοντας τη σύνδεση εικόνας-λέξης.

IMG 5647 IMG 5648
IMG 5637IMG 5622IMG 5641

8.Λογοτεχνική Εμπειρία – “Στέλλα, η Βασίλισσα του Χιονιού”

Διαβάσαμε το παραμύθι και μιλήσαμε για τις περιπέτειες των ηρώων. Μέσα από το διάλογο και τις ερωτήσεις, τα παιδιά ανέπτυξαν τη φαντασία και την κατανόηση του περιεχομένου.

IMG 5586

9.Χαλάρωση και Δημιουργική Κίνηση

Με τη συνοδεία χαλαρωτικής μουσικής, τα παιδιά μιμήθηκαν πώς έφτιαχναν “αγγελάκια στο χιόνι”. Αυτή η δραστηριότητα τα βοήθησε να χαλαρώσουν, να εκφραστούν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν τη σωματική τους συνείδηση.

IMG 5597

 

Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών

Οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε εντάσσονται στις εξής μαθησιακές περιοχές του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για το νηπιαγωγείο:

•Γλώσσα και Γραφή: Εξοικείωση με τη γραφή, αναγνώριση γραμμάτων, ανάπτυξη λεξιλογίου και καλλιέργεια του προφορικού λόγου.

•Μαθηματικά: Αναγνώριση αριθμών, αντιστοίχιση ποσοτήτων και βασικές έννοιες αρίθμησης.

•Τέχνες: Εικαστική έκφραση, μουσικοκινητικά παιχνίδια και θεατρικός αυτοσχεδιασμός.

•Περιβάλλον και Φύση: Παρατηρήσεις για τις αλλαγές στη φύση τον χειμώνα, γνωριμία με τα ζώα σε χειμερία νάρκη και την εποχική τροφή.

•Σώμα και Κίνηση: Καλλιέργεια της σωματικής έκφρασης μέσω της μίμησης και της μουσικοκινητικής.

•Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη: Συζήτηση για τις εμπειρίες μας και συνεργασία στις ομαδικές δραστηριότητες.

Αυτό ήταν το πρώτο μέρος των δραστηριοτήτων μας για το χειμώνα. Αναμένουμε με ανυπομονησία τις επόμενες δραστηριότητες, όπου τα παιδιά θα συνεχίσουν να εξερευνούν τη μαγεία του χειμώνα μέσα από νέες βιωματικές εμπειρίες!

Με εκτίμηση,

Η ομάδα του Νηπιαγωγείου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-2025

«Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»

δεξιότητες

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Η Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο” είναι μέρος της θεματικής με τίτλο:  «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη». Κύριος στόχος του είναι η προώθηση της συνεργασίας μέσα από δραστηριότητες που καλλιεργούν δεξιότητες ζωής, όπως η ενσυναίσθηση, η υπευθυνότητα, η προσαρμοστικότητα, και η πρωτοβουλία. Παράλληλα, οι δράσεις επικεντρώνονται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης (επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία) και δεξιοτήτων του νου (στρατηγική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα). Οι δραστηριότητες σχεδιάζονται με ευελιξία, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της ομάδας, διασφαλίζοντας έτσι τη συμμετοχή και το βιωματικό χαρακτήρα της μάθησης. Στόχος είναι τα παιδιά να συνεργάζονται αποτελεσματικά, είτε σε ζευγάρια είτε σε μικρές και μεγαλύτερες ομάδες, αποκτώντας τα θεμέλια για μια κοινωνική και υπεύθυνη στάση ζωής.

Τίτλοι Εργαστηρίων

1. Γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον: Ένα ταξίδι στην επικοινωνία

2. Η δύναμη της ομάδας: Θέτουμε τους κανόνες μας

3. Το παζλ της φιλίας: Μαθαίνουμε να είμαστε φίλοι

4. Φίλοι για θαύματα: Η συνεργασία στη λογοτεχνία (Μέρος Α’)

5. Φίλοι για θαύματα: Δραματοποίηση και δημιουργία (Μέρος Β’)

6. Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε: Αποστολές σε ζευγάρια

7. Δημιουργούμε μαζί – Ελεύθερη ζωγραφιά σε ζευγάρια

 

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Μαθαίνουμε τη Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής, πραγματοποιήσαμε με τους μικρούς μας μαθητές μια σειρά από επτά εργαστήρια με κεντρικό θέμα τη συνεργασία. Στόχος μας ήταν να ενισχύσουμε την ομαδικότητα, τη φιλία και τη σημασία της συνεργασίας μέσα από βιωματικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες. Όλες οι δραστηριότητες  που υλοποιήθηκαν, σχεδιάστηκαν ή αντλήθηκαν από το υπάρχον πρόγραμμα του Ι.Ε.Π., από τις νηπιαγωγούς του τμήματος, βασισμένες στα ενδιαφέροντα των παιδιών, με κύριο μέλημα την καλλιέργεια της συνεργασίας, της τόσο σημαντικής ήπιας δεξιότητας.  Τα εργαστήρια υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των μηνών Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2024.

1ο Εργαστήριο: Γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον

Ξεκινήσαμε με ένα παιχνίδι γνωριμίας, όπου τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους και μίλησαν για αγαπημένες τους δραστηριότητες. Στη συνέχεια, παίξαμε κινητικά παιχνίδια με μπάλα, καλλιεργώντας την επικοινωνία και το θετικό κλίμα ανάμεσα στα μέλη της ομάδας.

2ο Εργαστήριο: Η δύναμη της ομάδας

Συζητήσαμε για την έννοια της ομάδας και τη σημασία της συνεργασίας. Μαζί θεσπίσαμε τους κανόνες της τάξης, με κάθε παιδί να προτείνει έναν κανόνα που θεωρεί σημαντικό. Τα παιδιά υπέγραψαν το «συμβόλαιο της τάξης», αναλαμβάνοντας την ευθύνη για την τήρηση των κανόνων.

3ο Εργαστήριο: Το παζλ της φιλίας

Μιλήσαμε για τη σημασία της φιλίας και τα παιδιά μοιράστηκαν τις ιδέες τους μέσα από καταιγισμό ιδεών. Δημιουργήσαμε όλοι μαζί το «Παζλ της Φιλίας», όπου κάθε παιδί έβαψε την παλάμη του με τέμπερα και άφησε το αποτύπωμά της σε ένα κομμάτι παζλ. Το έργο μας τοποθετήθηκε στην τάξη για να μας θυμίζει καθημερινά τη δύναμη της φιλίας.

IMG 4238 IMG 4219 IMG 4220 IMG 4221

4ο & 5ο Εργαστήριο: Φίλοι για θαύματα

Διαβάσαμε το βιβλίο «Φίλοι για θαύματα» από τη συγγραφέα Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη με διαδραστική αφήγηση, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά στη συνέχεια της ιστορίας. Μέσα από την ιστορία, συνειδητοποιήσαμε ότι η συνεργασία είναι το κλειδί για την επίλυση προβλημάτων. Στο τέλος, τα παιδιά δραματοποίησαν τις αγαπημένες τους σκηνές και ζωγράφισαν τον «Φάρο της Φιλίας», ένα σύμβολο της ομαδικότητας.

IMG 4422 IMG 4423 IMG 4425 IMG 4426 IMG 4427 IMG 4431 IMG 4432 IMG 4433 IMG 4434 IMG 4435 IMG 4436 IMG 4437 IMG 4438 IMG 4439

6ο Εργαστήριο: Αποστολές σε ζευγάρια

Σε αυτό το εργαστήριο, τα παιδιά δούλεψαν σε ζευγάρια, αναλαμβάνοντας αποστολές που απαιτούσαν συνεργασία. Μέσα από την κατανομή ρόλων, κάθε παιδί αξιοποίησε τις δυνάμεις του, μαθαίνοντας τη σημασία της εμπιστοσύνης και της υποστήριξης του συνεργάτη του.

IMG 4755 IMG 4758 IMG 4752

7ο Εργαστήριο: Δημιουργούμε μαζί – Ελεύθερη ζωγραφιά σε ζευγάρια

Στο τελευταίο εργαστήριο, τα παιδιά συνεργάστηκαν ανά δύο για να δημιουργήσουν μια κοινή ζωγραφιά. Το θέμα ήταν ελεύθερο και κάθε ζευγάρι αποφάσιζε τι θα ζωγραφίσει μέσα από διάλογο. Στη συνέχεια, χρησιμοποίησαν έναν μοναδικό τρόπο: κρατούσαν τον μαρκαδόρο ή την ξυλομπογιά και οι δύο μαζί, καθοδηγώντας τα χέρια τους ταυτόχρονα. Ο ένας έδινε προφορικές οδηγίες, ενώ ο άλλος συνεργαζόταν για να αποτυπώσει την κοινή ιδέα τους στο χαρτί. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά έμαθαν να συντονίζονται, να επικοινωνούν και να σέβονται τις ιδέες του συνεργάτη τους.

IMG 4770 IMG 4771 IMG 4775 IMG 4777 IMG 4778 IMG 4779 IMG 4781 IMG 4783 IMG 4785 IMG 4791 IMG 4799

Μέσα από αυτά τα εργαστήρια, οι μικροί μας μαθητές όχι μόνο κατανόησαν τη σημασία της συνεργασίας, αλλά και την εφάρμοσαν στην πράξη. Με κεντρικό άξονα τη φιλία, την επικοινωνία και την ομαδικότητα, χτίσαμε ένα θετικό κλίμα στην τάξη μας που θα συνεχίσει να μας εμπνέει καθημερινά.

Σύνδεση με τους Παιδαγωγικούς Στόχους και τα Μαθησιακά Αποτελέσματα του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος για το Νηπιαγωγείο

Το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα «Η συνεργασία στο νηπιαγωγείο» συνδέεται άμεσα με τους παιδαγωγικούς στόχους και τα μαθησιακά αποτελέσματα του νέου αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου, όπως αυτά καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας.

Παιδαγωγικοί Στόχοι:

1.Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων:

Οι δραστηριότητες ενισχύουν την ικανότητα των παιδιών να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να κατανοούν και να σέβονται τις ανάγκες και τις απόψεις των άλλων. Μέσα από τη θεσμοθέτηση κανόνων, τις ζευγαρωτές ζωγραφιές και τις ομαδικές δραστηριότητες, καλλιεργείται η ενσυναίσθηση, η υπευθυνότητα, και η προσαρμοστικότητα.

2.Καλλιέργεια Συναισθηματικής Νοημοσύνης:

Το πρόγραμμα βοηθά τα παιδιά να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν, και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους μέσα από το παιχνίδι, τη δημιουργία, και τις βιωματικές δραστηριότητες. Η κατασκευή του «Παζλ της Φιλίας» είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα δραστηριότητας που προωθεί τη φιλία και τη θετική διάθεση στην ομάδα.

3.Ενίσχυση Δεξιοτήτων Επίλυσης Προβλημάτων:

Με δραστηριότητες που περιλαμβάνουν τη συζήτηση, τη λήψη αποφάσεων και τη συνεργατική δράση, τα παιδιά αναπτύσσουν στρατηγική σκέψη, ικανότητες επίλυσης προβλημάτων και πρωτοβουλία.

4.Προώθηση Ομαδοσυνεργατικής Μάθησης:

Οι δραστηριότητες ενθαρρύνουν τα παιδιά να εργαστούν σε ζευγάρια ή ομάδες, αναπτύσσοντας την ικανότητα να μοιράζονται, να συνεργάζονται και να συνεισφέρουν στην κοινή προσπάθεια.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

1.Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη:

•Κατανόηση της σημασίας της συνεργασίας και της ομαδικότητας.

•Ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της αίσθησης του «ανήκειν» σε μια ομάδα.

•Ανάπτυξη της ικανότητας τήρησης κοινών κανόνων και αποδοχής της διαφορετικότητας.

2.Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Επικοινωνίας:

•Εξάσκηση της λεκτικής επικοινωνίας (π.χ., οδηγίες κατά τη ζευγαρωτή ζωγραφική).

•Ενίσχυση της ικανότητας ακρόασης και διαπραγμάτευσης.

3.Κριτική και Δημιουργική Σκέψη:

•Καλλιέργεια της ικανότητας λήψης αποφάσεων μέσα από τη συνεργασία.

•Ανάπτυξη δημιουργικότητας μέσα από ελεύθερες δραστηριότητες, όπως η ζωγραφική ή οι κατασκευές.

4.Δεξιότητες Αυτονομίας και Υπευθυνότητας:

•Ανάπτυξη της πρωτοβουλίας για τη λήψη ρόλων και την ανάληψη ευθυνών.

•Κατανόηση της σημασίας της συμβολής κάθε ατόμου στη συλλογική επιτυχία.

Το συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων ενσωματώνει τους βασικούς παιδαγωγικούς στόχους του αναλυτικού προγράμματος για το νηπιαγωγείο, ενώ παράλληλα εμπνέεται από τις σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές που βασίζονται στη βιωματική και συνεργατική μάθηση. Μέσα από ποικίλες δράσεις, οι μαθητές αναπτύσσουν σημαντικές δεξιότητες που θα τους συνοδεύουν τόσο στη σχολική όσο και στη μετέπειτα ζωή τους.

Ευχαριστούμε τους μικρούς μας συνεργάτες για τη συμμετοχή τους!

Χριστουγεννιάτικο Εργαστήρι

Χριστουγεννιάτικο Εργαστήρι στο Νηπιαγωγείο μας: Μια Γιορτή Δημιουργίας και Συνεργασίας

Την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024 και λίγο πριν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, το νηπιαγωγείο μας πλημμύρισε από γιορτινή ατμόσφαιρα, χαμόγελα και δημιουργία, με τη διοργάνωση ενός χριστουγεννιάτικου εργαστηρίου που αγκάλιασαν θερμά οι μαμάδες και τα παιδιά της τάξης μας. Ο στόχος μας ήταν να ενισχύσουμε τη σχέση σχολείου-οικογένειας και να δημιουργήσουμε αξέχαστες αναμνήσεις μέσα από δραστηριότητες που συνδύαζαν χαρά, δημιουργικότητα και χριστουγεννιάτικη μαγεία.

Οι Δραστηριότητες του Εργαστηρίου

Το εργαστήρι περιλάμβανε τέσσερις δημιουργικές δραστηριότητες, σχεδιασμένες για να φέρουν πιο κοντά τις μαμάδες με τα παιδιά τους:

1.Κατασκευή Χριστουγεννιάτικου Στολιδιού:

Κάθε μαμά μαζί με το παιδί της έφτιαξε ένα μοναδικό στολίδι, χρησιμοποιώντας υλικά που τους παρείχαμε, όπως μαρκαδόρους, ψαλίδια, στολίδια και κορδέλες. Κάθε δημιουργία ήταν ξεχωριστή, γεμάτη αγάπη και φαντασία, και όλα τα στολίδια διακόσμησαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας.

2.Γράμμα στον Άη Βασίλη:

Τα παιδιά έγραψαν τα γράμματά τους στον αγαπημένο Άγιο, χρησιμοποιώντας ειδικά εκτυπωμένα έντυπα με χριστουγεννιάτικα σχέδια. Οι φάκελοι που διακοσμήθηκαν με χριστουγεννιάτικες σφραγίδες πρόσθεσαν έναν ακόμη γιορτινό τόνο, και όλα τα γράμματα τοποθετήθηκαν σε ένα γραμματοκιβώτιο-δημιουργία της τάξης μας.

3.Face Painting:

Αναλαμβάνοντας τον ρόλο της ζωγράφου, ζωγράφισα στα προσωπάκια των παιδιών γιορτινά σχέδια, όπως ελαφάκια. Η χαρά και ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν έκδηλα!

4.Photo Booth:

Το κουκλοθέατρο της τάξης μας μετατράπηκε σε ένα εντυπωσιακό χριστουγεννιάτικο Photo Booth, διακοσμημένο με μεγάλα ζαχαρωτά και στολίδια. Οι μαμάδες και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να φωτογραφηθούν μαζί, δημιουργώντας πολύτιμες αναμνήσεις.

Πριν ξεκινήσουν οι δραστηριότητες, τα παιδιά έψαλλαν τα κάλαντα, τα οποία είχαν προετοιμάσει με ιδιαίτερη φροντίδα τον προηγούμενο μήνα. Η αίθουσα ήταν διακοσμημένη με χριστουγεννιάτικες κατασκευές που είχαν δημιουργήσει τα παιδιά μας το τελευταίο διάστημα, ενώ οι μαμάδες έφεραν γλυκά και αλμυρά κεράσματα, συμβάλλοντας στη γιορτινή ατμόσφαιρα.

Με το τέλος του εργαστηρίου, κάθε παιδί παρέλαβε τις προσωπικές του χριστουγεννιάτικες κατασκευές, ένα ξεχωριστό δώρο από τις νηπιαγωγούς και σοκολάτες, καθώς και ένα δώρο από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Ευχαριστίες

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τις μαμάδες που συμμετείχαν με τόσο ενθουσιασμό και μετέφεραν στο σχολείο μας τη θαλπωρή του σπιτιού. Χωρίς την παρουσία τους τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο μιας και τα παιδιά περιμέναν με μεγάλη ανυπομονησία να παρουσιάσουν στις μαμάδες τους την τάξη μας, την διακόσμηση μας και να τις κάνουν έστω για λίγο να δουν μέσα από τα μάτια τους, πως περνάνε τα ίδια τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την προσφορά των αναμνηστικών δώρων.

Το χριστουγεννιάτικο εργαστήρι μας αποτέλεσε ένα παράδειγμα συνεργασίας, δημιουργικότητας και χαράς, αξίες σημαντικές και αδιαπραγμάτευτες για το νηπιαγωγείο μας.

Ευχόμαστε Ευτυχισμένο το Νέο Έτος!

Με αγάπη,

Η ομάδα του Νηπιαγωγείου μας

IMG 5341 IMG 5338 IMG 5334 IMG 5332 IMG 5331 IMG 5329 IMG 5327 IMG 5325 IMG 5324 IMG 5323 IMG 5321 IMG 5318 IMG 5251 IMG 5223 IMG 5187 IMG 5189 IMG 5191 IMG 5158 IMG 5157 IMG 5153 IMG 5151 IMG 5152 IMG 5149 IMG 5150 IMG 5148 IMG 5146 IMG 5143 IMG 5139 IMG 5141 IMG 5137 IMG 5138

AR Επαυξημένη Πραγματικότητα στο νηπιαγωγείο μας!

Η Μαγεία της Επαυξημένης Πραγματικότητας στο Νηπιαγωγείο μας

Στο νηπιαγωγείο μας, στόχος μας είναι να δημιουργούμε εμπειρίες που ενθουσιάζουν τα παιδιά και τα βοηθούν να εξερευνήσουν τον κόσμο μέσα από δημιουργικές και καινοτόμες δραστηριότητες. Μια από αυτές ήταν η γνωριμία με την επαυξημένη πραγματικότητα (AR), η οποία κατάφερε να συνδυάσει τη φαντασία, την τεχνολογία και τη χαρά της δημιουργίας!

Η Δραστηριότητά μας

Με τη βοήθεια της εφαρμογής Quiver, τα παιδιά έκαναν τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο της επαυξημένης πραγματικότητας. Αρχικά, εκτυπώσαμε ένα ειδικό φύλλο εργασίας από την εφαρμογή, το οποίο τα παιδιά ζωγράφισαν με τα χρώματα της επιλογής τους. Έπειτα, χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή για να “ζωντανέψουμε” τη ζωγραφιά τους μέσα από την οθόνη του τάμπλετ ή του κινητού.

Τα παιδιά είδαν με ενθουσιασμό τις ζωγραφιές τους να παίρνουν μορφή και να κινούνται τρισδιάστατα! Για παράδειγμα, ένα πολύχρωμο αεροπλάνο που σχεδίασαν μετατράπηκε σε ένα διαδραστικό αντικείμενο που πετούσε στην οθόνη. Αυτή η διαδικασία τους εντυπωσίασε, καθώς ένιωσαν ότι συμμετείχαν στη δημιουργία κάτι μοναδικού.

Η Παιδαγωγική Αξία της Επαυξημένης Πραγματικότητας

Η δραστηριότητα αυτή δεν ήταν μόνο διασκεδαστική, αλλά και πολύ ωφέλιμη για τη μάθηση και την ανάπτυξη των παιδιών. Ακολουθούν τα σημαντικότερα οφέλη:

1.Δημιουργικότητα και Αισθητική Ανάπτυξη

Μέσα από τη ζωγραφική, τα παιδιά πειραματίστηκαν με χρώματα, σχήματα και σχέδια, εκφράζοντας τη φαντασία τους. Το γεγονός ότι μπορούσαν να δουν τη ζωγραφιά τους “ζωντανή” ενίσχυσε ακόμα περισσότερο τη δημιουργικότητά τους.

2.Εξοικείωση με την Τεχνολογία

Η χρήση της τεχνολογίας AR εισάγει τα παιδιά στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο με τρόπο ασφαλή και διασκεδαστικό. Έτσι, ενισχύεται η τεχνολογική τους παιδεία, μια δεξιότητα που θα τους είναι πολύτιμη στο μέλλον.

3.Πολυαισθητηριακή Μάθηση

Η δραστηριότητα αυτή αξιοποιεί πολλές αισθήσεις: όραση, αφή, ακοή και φαντασία. Αυτού του είδους η μάθηση βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν και να θυμούνται καλύτερα τις εμπειρίες τους.

4.Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων

Τα παιδιά συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν ιδέες και μοιράστηκαν τον ενθουσιασμό τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία καλλιεργήθηκαν οι κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες.

5.Αίσθηση Επίτευξης και Αυτοπεποίθηση

Βλέποντας τη ζωγραφιά τους να μετατρέπεται σε κάτι “μαγικό”, τα παιδιά ένιωσαν περήφανα για τη δημιουργία τους. Αυτό ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή τους και τα κίνησε να προσπαθήσουν ακόμα περισσότερο.

Δείτε τη Δουλειά των Παιδιών!

  1. Quiver 638699488024621720 Quiver 638699488493983580Quiver 638699487040174120Quiver 638699487177530710Quiver 638699487489580590Quiver 638699486875466710Quiver 638699486224775130Quiver 638699485217856140Quiver 638699484786649270Quiver 638699484575718180Quiver 638699484367580850

 

Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τέτοιες δραστηριότητες ενισχύουν το ενδιαφέρον των παιδιών για τη μάθηση, προσφέροντάς τους μοναδικές εμπειρίες. Στο νηπιαγωγείο μας, προσπαθούμε συνεχώς να συνδυάζουμε την παράδοση (ζωγραφική, χειροτεχνία) με τη σύγχρονη τεχνολογία, δημιουργώντας έναν χώρο όπου η μάθηση γίνεται ένα συναρπαστικό ταξίδι.

Ευχαριστούμε που μας εμπιστεύεστε και που μας δίνετε την ευκαιρία να βοηθήσουμε τα παιδιά να εξελιχθούν και να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους με χαρά και φαντασία!

Συνεχίζουμε να μαθαίνουμε και να δημιουργούμε μαζί!

3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα για τα άτομα με αναπηρία

 

Θέμα: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – Μια Ξεχωριστή Δραστηριότητα στο Νηπιαγωγείο μας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία είναι μια ευκαιρία για τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της αποδοχής της διαφορετικότητας και της ισότητας. Στο νηπιαγωγείο μας αφιερώσαμε μια μέρα για να ευαισθητοποιήσουμε τους μικρούς μας μαθητές μέσα από συζήτηση, βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργικό παιχνίδι.

Περιγραφή δραστηριοτήτων 

1. Συζήτηση: Τι είναι η αναπηρία;

Ξεκινήσαμε με ανοικτές ερωτήσεις, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να μοιραστούν τις ιδέες και τις σκέψεις τους:

•«Τι πιστεύετε ότι σημαίνει η λέξη αναπηρία;»

•«Ξέρετε κάποιον που μπορεί να δυσκολεύεται να κάνει κάτι από αυτά που κάνουμε εμείς καθημερινά;»

Οι απαντήσεις τους καταγράφηκαν στον πίνακα και αποτέλεσαν τη βάση για μια συζήτηση γύρω από τις πέντε αισθήσεις. Τους εξηγήσαμε πώς η απώλεια μιας αίσθησης, όπως η όραση ή η ακοή, μπορεί να επηρεάσει την καθημερινότητα ενός ανθρώπου.

2. Ψηφιακή Ιστορία για τη Διαφορετικότητα

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε μια ψηφιακή ιστορία με θέμα τη διαφορετικότητα. Η ιστορία παρουσίαζε πώς ένα παιδί με αναπηρία ξεπερνά τις δυσκολίες του με τη βοήθεια των φίλων του και πώς όλοι μαζί αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα.

Μετά την προβολή, συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει ένα άτομο με αναπηρία, όπως θλίψη, φόβο ή μοναξιά. Ρωτήσαμε τα παιδιά:

•«Πώς θα νιώθατε εσείς αν ήσασταν στη θέση του;»

•«Τι μπορούμε να κάνουμε για να κάνουμε αυτά τα άτομα να νιώσουν καλύτερα;»

3. Βιωματική Δραστηριότητα: Μπαίνουμε στη Θέση του Άλλου

Για να κατανοήσουν καλύτερα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, χωρίσαμε τα παιδιά σε ζευγάρια και παίξαμε ένα βιωματικό παιχνίδι. Το ένα παιδί είχε δεμένα τα μάτια και το άλλο το καθοδηγούσε, βοηθώντας το να κινηθεί στον χώρο με ασφάλεια. Στη συνέχεια, αντάλλαξαν ρόλους.

Όταν τελείωσε η δραστηριότητα, μιλήσαμε για τα συναισθήματά τους. Τα παιδιά ανέφεραν ότι όταν είχαν δεμένα τα μάτια ένιωσαν φόβο, ανασφάλεια και αβεβαιότητα. Όμως, με τη βοήθεια του «οδηγού» τους, ένιωσαν ανακούφιση, σιγουριά και εμπιστοσύνη. Αυτή η δραστηριότητα τους βοήθησε να καταλάβουν τη σημασία της υποστήριξης και της συνεργασίας.

4. Συμπέρασμα: Ένας Κόσμος για Όλους

Στο τέλος της ημέρας, καταλήξαμε σε ένα σημαντικό συμπέρασμα:

Τα άτομα με αναπηρία χρειάζονται ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα. Δεν έχουν ανάγκη τη λύπη μας, αλλά τη βοήθειά μας και τη στήριξή μας για να ξεπεράσουν τις καθημερινές τους προκλήσεις.

Με αυτή τη δραστηριότητα, οι μικροί μας μαθητές έμαθαν ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά και ίσοι. Καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία και τη συνειδητοποίηση ότι με λίγη βοήθεια μπορούμε να κάνουμε τη ζωή των άλλων καλύτερη.

Γιατί είναι Σημαντικές Αυτές οι Δραστηριότητες;

Η προσέγγιση θεμάτων όπως η αναπηρία από μικρή ηλικία βοηθά τα παιδιά να χτίσουν αξίες όπως η αποδοχή, η κατανόηση και η αλληλεγγύη. Μέσα από το παιχνίδι και τη βιωματική μάθηση, καταφέρνουν να δουν τον κόσμο με περισσότερη ευαισθησία και αγάπη.IMG 4919 IMG 4920 IMG 4935 IMG 4934 IMG 4928IMG 4933IMG 4926IMG 4932

Ας συνεχίσουμε να δημιουργούμε ευκαιρίες για να μεγαλώνουμε παιδιά με ενσυναίσθηση και σεβασμό στη διαφορετικότητα!

Ας ξεκινήσει η Μαγεία….

IMG 4840 IMG 4839

Ξεκινήσαμε την εορταστική μας περίοδο στο νηπιαγωγείο!

Η μαγεία των Χριστουγέννων έφτασε στην τάξη μας, και τα πρώτα μας δημιουργήματα είναι γεγονός! Στολίσαμε την πόρτα της τάξης με χαρούμενα σχέδια και χρώματα, φτιάχνοντας ένα εντυπωσιακό χριστουγεννιάτικο δέντρο από λωρίδες χαρτιού, στολισμένο με τις μοναδικές χειροποίητες δημιουργίες των παιδιών και φωτάκια που χαρίζουν λάμψη στη φαντασία τους.

Περιμετρικά του πίνακα τοποθετήσαμε λαμπερά φωτάκια και γιορτινά μπαλόνια, ενώ τα παιδιά έδωσαν πνοή στη φαντασία τους, δημιουργώντας τη δική τους χιονόμπαλα με ένα ξύλινο χριστουγεννιάτικο δεντράκι, γκλίτερ και ψεύτικο χιόνι.

IMG 4835 IMG 4838 IMG 4837 IMG 4836 IMG 4833 IMG 4821 IMG 4820 IMG 4811 IMG 4809 IMG 4795

Αυτές είναι μόνο οι πρώτες μας δημιουργίες! Η εορταστική μας περίοδος μόλις ξεκίνησε και μας περιμένουν πολλές ακόμη κατασκευές, γέλια και στιγμές χαράς.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα!