Ο Καραγκιόζης στο σχολείο μας!

Μια αξέχαστη εμπειρία με τον Καραγκιόζη – Το μεγάλο φαγοπότι στην εξοχή!

Την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία είχαν σήμερα τα νήπια του σχολείου μας, μαζί με τους μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού, παρακολουθώντας μια διαδραστική παράσταση θεάτρου σκιών με πρωταγωνιστή τον αγαπημένο Καραγκιόζη. Η παράσταση με τίτλο «Το μεγάλο φαγοπότι στην εξοχή» φιλοξενήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο του χωριού μας, χάρη στην επίσκεψη ενός κινητού θεάτρου σκιών που μας μετέφερε σε έναν κόσμο γεμάτο χιούμορ, φαντασία και παράδοση.

Τα παιδιά παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον τις περιπέτειες του Καραγκιόζη και των γνωστών μας ηρώων – του Νιόνιου, του Μπαρμπαγιώργου και φυσικά των τριών παιδιών του Καραγκιόζη – σε ένα ξεκαρδιστικό γλέντι στην εξοχή. Το πιο ξεχωριστό όμως στοιχείο της παράστασης ήταν η διαδραστικότητά της: οι ήρωες δεν μιλούσαν μόνο μεταξύ τους, αλλά συνομιλούσαν με τους μικρούς θεατές, ζητούσαν τη βοήθειά τους, τους έκαναν ερωτήσεις και τους προσκαλούσαν να συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη της ιστορίας.

Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν έκδηλος! Γέλια, φωνές, χειροκροτήματα και αυθόρμητες απαντήσεις πλημμύρισαν την αίθουσα, αποδεικνύοντας πόσο δυνατή είναι η σύνδεση των παιδιών με το λαϊκό αυτό θέατρο. Για πολλά από τα νήπια, ήταν η πρώτη τους επαφή με τον Καραγκιόζη – και σίγουρα όχι η τελευταία!

Το θέατρο σκιών αποτελεί έναν ζωντανό φορέα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Μέσα από τη σάτιρα, το χιούμορ και τα ζωντανά μηνύματα, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την παράδοση, τις αξίες, αλλά και τον αυθεντικό ελληνικό λόγο. Επιπλέον, τέτοιες παραστάσεις καλλιεργούν τη φαντασία, ενισχύουν τη συμμετοχή και τη συνεργασία, και προσφέρουν ποιοτική ψυχαγωγία.

IMG 7967 IMG 7966 IMG 7960 IMG 7959 IMG 7958 IMG 7954 IMG 7963

Ευχαριστούμε θερμά το θίασο για την εξαιρετική παράσταση και ευχόμαστε να έχουμε σύντομα ξανά την ευκαιρία να φιλοξενήσουμε παρόμοια θεάματα. Οι μικροί μας μαθητές έφυγαν γεμάτοι εικόνες, γέλια και ενθουσιασμό – και αυτό είναι το μεγαλύτερο δώρο!

Χρόνια πολλά Μαμά….

🌷 Για εσένα, Μαμά… 💖

Η σημερινή μέρα είναι αφιερωμένη σε εσένα…
Τη μαμά που είναι πάντα εκεί.
Με ένα χάδι, ένα βλέμμα, μια αγκαλιά που χωράει όλο τον κόσμο.

Την περασμένη εβδομάδα, στο νηπιαγωγείο μας, γεμίσαμε τις μέρες μας με κουβέντες για την πιο γλυκιά λέξη: μαμά.
Μιλήσαμε για τα μικρά και μεγάλα πράγματα που κάνει καθημερινά – αυτά που ίσως φαίνονται απλά, αλλά κρύβουν τόση αγάπη, φροντίδα και δύναμη.

Και φυσικά… δημιουργήσαμε!
Με χρώματα, χαρτιά, κόλλες, μα πάνω απ’ όλα με καρδιά, τα παιδιά έφτιαξαν δωράκια-έκπληξη για τις μανούλες τους. Κατασκευές γεμάτες αγάπη, αυθορμητισμό και συναίσθημα.
Μικρές πράξεις μεγάλης αγάπης.

Καθώς τα μικρά χεράκια ζωγράφιζαν, κολλούσαν και διακοσμούσαν, τα ματάκια τους έλαμπαν. «Αυτό είναι για τη μαμά μου», είπαν περήφανα — και εκείνη τη στιγμή, όλος ο κόσμος χωρούσε σε ένα χαμόγελο.

📸 Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικές από τις κατασκευές μας. Είναι όλες μοναδικές, όπως και κάθε μαμά.

IMG 7928 IMG 7926 IMG 7925 IMG 7924 IMG 7923 IMG 7920 IMG 7918 IMG 7919 IMG 7917 IMG 7916 IMG 7915 IMG 7912 IMG 7913 IMG 7914 IMG 7910 IMG 7911 IMG 7909 IMG 7908 IMG 7905 IMG 7904 IMG 7903 IMG 7927

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες.
Σας ευχαριστούμε που υπάρχετε… 💐

Η Μαγεία της Αφήγησης στο Νηπιαγωγείο: «Μια Κάμπια που Πεινούσε Πολύ»

Στο νηπιαγωγείο μας, η αφήγηση δεν είναι απλώς μια ευχάριστη δραστηριότητα· είναι ένα ισχυρό παιδαγωγικό εργαλείο που εμπνέει, εκπαιδεύει και κινητοποιεί τα παιδιά να ανακαλύψουν τον κόσμο με τα μάτια της φαντασίας και της γνώσης. Αυτή την εβδομάδα, ταξιδέψαμε μαζί με τα παιδιά μέσα από τις σελίδες του γνωστού παραμυθιού «Μια κάμπια που πεινούσε πολύ» του Eric Carle και ζήσαμε μια μοναδική εμπειρία μάθησης.

Η αφήγηση του παραμυθιού έγινε σε μικρά κομμάτια, με παύσεις για ερωτήσεις και συζήτηση. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, εξέφρασαν απορίες, μοιράστηκαν εμπειρίες και διατύπωσαν σκέψεις: Τι είναι η κάμπια; Πού ζει; Τι τρώει; Πώς είναι το σώμα της; Έχει σπίτι; Έχει δει κάποιος μία από κοντά;

Μέσα από αυτή τη διαδραστική προσέγγιση, τα νήπια ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες της βιολογίας και της φυσικής εξέλιξης, ενώ ταυτόχρονα καλλιέργησαν τον προφορικό λόγο, τη φαντασία και την ενσυναίσθηση. Η κορύφωση του παραμυθιού – όταν η μικρή κάμπια, αφού έφαγε πολύ, έφτιαξε το κουκούλι της και μεταμορφώθηκε σε πανέμορφη πεταλούδα – γέμισε τα παιδιά με θαυμασμό και ενθουσιασμό.

Στη συνέχεια, αποτυπώσαμε τη γνώση μας δημιουργικά: τα παιδιά ζωγράφισαν το κάθε στάδιο του κύκλου ζωής της πεταλούδας σε ένα φύλλο εργασίας, το οποίο συμπλήρωσαν με το όνομά τους και τον τίτλο του βιβλίου. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, συνδέσαμε τη γλώσσα, τη ζωγραφική, τη γραφή και τη φυσική επιστήμη σε μία ενιαία εμπειρία μάθησης.

Τι αποκόμισαν τα νήπια;

  • Κατανόηση βασικών εννοιών για τη φύση και τα στάδια ανάπτυξης των εντόμων.
  • Εξάσκηση στην έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων.
  • Ανάπτυξη λεξιλογίου μέσα από αυθεντικό λόγο και ερωτήσεις.
  • Καλλιέργεια φαντασίας και δημιουργικότητας.
  • Απόλαυση της διαδικασίας μάθησης μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία.

Η αφήγηση παραμυθιών συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς και αγαπητούς τρόπους για να μεταδίδουμε γνώσεις, αξίες και εμπειρίες στα μικρά παιδιά. Για εμάς στο νηπιαγωγείο, κάθε ιστορία είναι μια ευκαιρία να καλλιεργήσουμε μυαλά και καρδιές.

image
image 2 IMG 7893 1 IMG 7892 1 IMG 7891 1 IMG 7889 1 IMG 7890 1 IMG 7887 1 IMG 7886 1
IMG 7893

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “STEM και η γη γυρίζει..”

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

“STEM και η γη γυρίζει..”

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

“STEM και η γη γυρίζει..”

δεξιότητες

ΜΕΡΟΣ 2:

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “STEM και η γη γυρίζει..”

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

“STEM και η γη γυρίζει..”

δεξιότητες

ΜΕΡΟΣ 1:

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της θεματικής ενότητας «STEM – Και η Γη γυρίζει», τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε μια σειρά από καινοτόμες, βιωματικές και διαθεματικές δραστηριότητες που είχαν στόχο να γνωρίσουν το ηλιακό μας σύστημα, την κίνηση της Γης, την έννοια της μέρας και της νύχτας, αλλά και τη σημασία της προστασίας από τον ήλιο. Μέσα από το παιχνίδι, την τεχνολογία, την τέχνη, την κίνηση και την εξερεύνηση, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές επιστημονικές έννοιες με τρόπο βιωματικό και ελκυστικό. Το ενδιαφέρον τους ήταν αμείωτο και αποτέλεσε τον κινητήριο μοχλό για τη συνεχή εμπλουτισμό του προγράμματος.

Εργαστήριο 3: Ανάγνωση και Σύνθεση Ονομάτων Πλανητών – Παιχνίδι Kahoot
Εκτενής περιγραφή δραστηριοτήτων: Σε αυτό το εργαστήριο, επικεντρωθήκαμε στην εξοικείωση των παιδιών με τα ονόματα των πλανητών τόσο οπτικά όσο και φωνολογικά. Δημιούργησαμε πλαστικοποιημένα γράμματα για κάθε πλανήτη και πλαστικοποιημένες καρτέλες με τα πλήρη ονόματα των πλανητών ως μοντέλα αναφοράς. Τα παιδιά, σε μικρές ομάδες, επέλεγαν έναν πλανήτη, εντόπιζαν την καρτέλα με το όνομά του και προσπαθούσαν να το συνθέσουν με τα μεμονωμένα γράμματα. Στην πορεία αναπτύχθηκαν φυσικά και άλλες δεξιότητες: οπτική διάκριση, προσανατολισμός στον χώρο, συνεργασία, και σύνδεση φωνήματος–γράμματος. Καθώς τοποθετούσαν τα γράμματα στη σωστή σειρά, αναγνώριζαν με περηφάνια τα ονόματα που είχαμε ήδη συναντήσει στα βίντεο, τις κάρτες και τις προφορικές αφηγήσεις. Η όλη διαδικασία είχε χαρακτήρα παιχνιδιού, ενίσχυσης της αυτονομίας και χαράς για τη γραφή. Η κορύφωση του εργαστηρίου ήταν ένα παιχνίδι Kahoot, το οποίο είχα σχεδιάσει ειδικά για το τμήμα μας, βασισμένο στα χαρακτηριστικά των πλανητών. Χρησιμοποίησα έξυπνα, πολύχρωμα γραφικά και παιγνιώδεις ερωτήσεις. Τα παιδιά απαντούσαν ομαδικά, ενθουσιάστηκαν με τους πόντους και τη διαδραστικότητα της πλατφόρμας, ενώ διασκέδασαν ιδιαίτερα βλέποντας τα ονόματά τους στην κατάταξη!
Μαθησιακοί στόχοι:
• Να αναγνωρίζουν τα ονόματα των πλανητών από καρτέλες.
• Να συνθέτουν τα ονόματα με μεμονωμένα γράμματα (οπτική–φωνολογική αντιστοίχιση).
• Να ενισχύσουν τη φωνολογική επίγνωση και τις πρώτες αναγνωστικές δεξιότητες.
• Να συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.
• Να εφαρμόζουν γνώσεις μέσα από διαδραστικό ψηφιακό παιχνίδι.
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
• Τα παιδιά αναγνώρισαν και συνέθεσαν σωστά τα περισσότερα ονόματα των πλανητών.
• Άρχισαν να συσχετίζουν οπτικά τις λέξεις με τα ουράνια σώματα.
• Απέκτησαν εξοικείωση με την έννοια της αλληλουχίας γραμμάτων και της σωστής διάταξης.
• Ανέπτυξαν θετική στάση απέναντι στη γραφή και την ανάγνωση.
• Ένιωσαν επιτυχία και ενθουσιασμό μέσα από την αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Παιδαγωγική αξία:Η δραστηριότητα είχε σαφή διαθεματική διάσταση (Γλώσσα–STEM–ΤΠΕ). Η χρήση προσωπικά φτιαγμένου υλικού και το ψηφιακό παιχνίδι συνέβαλαν στην ενεργό συμμετοχή και στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας. Η εμπλοκή των παιδιών στο παιχνίδι Kahoot δείχνει πώς ακόμα και στην προσχολική ηλικία μπορεί να αξιοποιηθεί η τεχνολογία με παιδαγωγικό και ασφαλή τρόπο.
Αποτίμηση δραστηριοτήτων:Η εμπειρία ήταν καθηλωτική. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την αναγνώριση των λέξεων και τη συναρμολόγηση των γραμμάτων, ενώ το Kahoot τους ενθάρρυνε να “δοκιμάσουν” όσα είχαν μάθει. Έδειξαν μεγάλη προσήλωση και ενθουσιασμό, και έμαθαν μέσα από το παιχνίδι, τον πειραματισμό και την ανατροφοδότηση. Ήταν ένα εργαστήριο υψηλής ενεργοποίησης.
IMG 6999 IMG 7001 IMG 7002
IMG 7003 IMG 7011
IMG 7019 IMG 7012 IMG 7021 IMG 7020

Μια διαδρομή στην Άνοιξη και στο Πάσχα μέσα από τα μάτια των παιδιών «Όταν ανθίζουν τα λουλούδια, ανθίζουν και οι καρδιές»

Μια διαδρομή στην Άνοιξη και στο Πάσχα μέσα από τα μάτια των παιδιών

«Όταν ανθίζουν τα λουλούδια, ανθίζουν και οι καρδιές»

att.HO0dOkIof66RmKZkZ3VoSq hzQ bAdll3VYsz3EsZhE 1

Καλωσορίζοντας την Άνοιξη και το Πάσχα στο νηπιαγωγείο μας

Το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτο χρώματα, δημιουργία, μάθηση και βαθύτερη κατανόηση της εποχής και των εθίμων του τόπου μας. Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης και τον μήνα Απρίλιο, ασχοληθήκαμε με ποικίλες δραστηριότητες που συνδύασαν τη γλώσσα, τη θρησκευτική παράδοση και τη δημιουργική έκφραση.

Μάθαμε το αρχικό γράμμα του μήνα Απριλίου, εξασκηθήκαμε σε γλωσσικές ασκήσεις, εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας και κάναμε συζητήσεις που ενίσχυσαν την προφορική μας έκφραση. Μέσα από ιστορίες, τραγούδια και συζητήσεις, τα παιδιά κατανόησαν καλύτερα τη σημασία της Άνοιξης ως εποχή ανανέωσης και αναγέννησης της φύσης.

Ξεχωριστή θέση στις δραστηριότητές μας είχε η περίοδος του Πάσχα. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη θρησκευτική διάσταση της γιορτής, μαθαίνοντας με απλό και κατανοητό τρόπο για τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού, που αποτελούν τον πυρήνα της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης. Συζητήσαμε για το νόημα της θυσίας, της αγάπης και της ελπίδας, αλλά και για τα ήθη και τα έθιμα που συνοδεύουν τη μεγάλη αυτή γιορτή στην Ελλάδα, όπως το βάψιμο των αυγών, το ψήσιμο του τσουρεκιού, το σπάσιμο του αυγού και το αναστάσιμο φως.

Μέσα από όλα αυτά, ενισχύθηκε όχι μόνο η γνωστική ανάπτυξη, αλλά και η πολιτισμική ταυτότητα των παιδιών, καθώς ήρθαν σε επαφή με την παράδοση και την πνευματική κληρονομιά του τόπου μας.

Παράλληλα, δημιουργήσαμε πολλές χειροτεχνίες και κατασκευές: πασχαλινά καλαθάκια, ζωγραφιές με πινέλο, κοτούλες, λαγουδάκια και καρτούλες με ευχές. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά βελτίωσαν τη λεπτή κινητικότητα, εξασκώντας δεξιότητες όπως το κόψιμο, το κόλλημα, η ζωγραφική με πινέλο και η χρήση διαφόρων υλικών. Η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους ήταν εντυπωσιακή και συνέβαλε στην ανάπτυξη της κοινωνικότητάς τους.

Οι φωτογραφίες και οι δημιουργίες τους κοσμούν την τάξη μας, αλλά και το blog μας, ώστε να μπορούν οι γονείς να θαυμάσουν τη δουλειά και την πρόοδό τους.

Η εμπειρία αυτών των ημερών ήταν πολύτιμη και γεμάτη από ουσιαστικά παιδαγωγικά οφέλη. Η Άνοιξη και το Πάσχα έγιναν αφορμή για να ανθίσουν όχι μόνο τα λουλούδια, αλλά και οι καρδιές και τα μυαλά των παιδιών μας!

Παρακάτω ακολουθεί φωτογραφικό υλικό:

IMG 7069 IMG 7072 IMG 7082

IMG 7075 IMG 7076 IMG 7077

IMG 7074 IMG 7087 IMG 7084

IMG 7085 IMG 7086 IMG 7083

IMG 7080 IMG 7088 IMG 7105

IMG 7104 IMG 7100 IMG 7099

IMG 7092 IMG 7094 IMG 7093

IMG 7097 IMG 7096 IMG 7218

IMG 7221 IMG 7222 IMG 7217

IMG 7216 IMG 7219 IMG 7220

IMG 7259 IMG 7256 IMG 7257

IMG 7251 IMG 7253 IMG 7252

IMG 7260 IMG 7261 IMG 7265

IMG 7266 IMG 7268 IMG 7267 IMG 7279

IMG 7282 IMG 7281 IMG 7280 IMG 7284 IMG 7283 IMG 7305 IMG 7304 IMG 7302 IMG 7303 IMG 7286 IMG 7287 IMG 7309 IMG 7308 IMG 7307 IMG 7312 IMG 7314 IMG 7313 IMG 7310 IMG 7311 IMG 7324 IMG 7327 IMG 7330 IMG 7329 IMG 7331 IMG 7276 IMG 7278 IMG 7277 IMG 7274 IMG 7275 IMG 7273 att.HO0dOkIof66RmKZkZ3VoSq hzQ bAdll3VYsz3EsZhE att.g THnK8Ul2ZclHDFxFYAw0xNqffFc5oxev7Vc I0h1g att.HO0dOkIof66RmKZkZ3VoSq hzQ bAdll3VYsz3EsZhE 1 att.LzIG1ARWvPfU0eQ67BKwvyM w34 j1bEC6rheTqq4ek att.A0GwC hNddIFAT sXL VrCQa26FYH5zJ ca4b1PrS0

25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 2025

Οι τελευταίες 15 μέρες του Μαρτίου: Μια γιορτή μνήμης, μάθησης και υπερηφάνειας

Οι τελευταίες δεκαπέντε μέρες του Μαρτίου ήταν για το νηπιαγωγείο μας μια ξεχωριστή περίοδος δημιουργίας, ιστορικής ανακάλυψης και βαθιάς συναισθηματικής σύνδεσης με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Με αφορμή τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου –την Εθνική Επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου– ξεκινήσαμε ένα όμορφο ταξίδι γνώσης και έκφρασης που κορυφώθηκε στη σχολική μας γιορτή στις 24 Μαρτίου.

Μάθηση μέσα από το παιχνίδι και την τέχνη

Η προετοιμασία ξεκίνησε με την επαφή των παιδιών με την ιστορία του 1821. Μέσα από παιδαγωγικά προσεγγισμένες αφηγήσεις, παραμύθια, εικόνες, εκπαιδευτικά βίντεο και διαδραστικές δραστηριότητες, τα νήπια γνώρισαν σημαντικά γεγονότα της Επανάστασης αλλά και εξέχουσες μορφές όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, η Μαντώ Μαυρογένους και ο Αθανάσιος Διάκος.

Ιδιαίτερα ενθουσιώδης ήταν η στιγμή που, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, «δώσαμε φωνή» στους ήρωες μέσα από τα πορτρέτα τους, επιτρέποντάς τους να «μιλήσουν» στα παιδιά για τον αγώνα τους και τα ιδανικά που υπερασπίστηκαν. Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα νήπια όχι μόνο έμαθαν ιστορία, αλλά ένιωσαν ένα είδος προσωπικής σύνδεσης με τους ήρωες του παρελθόντος.

Δημιουργικότητα και κατασκευές με συμβολικό νόημα

Το δημιουργικό μας εργαστήρι λειτούργησε με αστείρευτη φαντασία και ενθουσιασμό! Τα παιδιά φιλοτέχνησαν ελληνικά σημαιάκια, ζωγράφισαν προσωπογραφίες των ηρώων, έπλασαν με τα χεράκια τους στεφάνια από δάφνη, ενώ έφτιαξαν και τις δικές τους μακέτες της ελληνικής σημαίας με διαφορετικά υλικά. Μαζί δημιουργήσαμε και αφίσες με το μήνυμα της ελευθερίας και της αγάπης για την πατρίδα, ενώ μάθαμε να ξεχωρίζουμε και να αναγνωρίζουμε τις ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Οι κατασκευές αυτές δεν ήταν απλώς διακοσμητικές – αποτελούσαν φορείς νοήματος. Τα παιδιά, μέσα από την πράξη, κατανόησαν την έννοια των συμβόλων, των χρωμάτων και της παράδοσης, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες λεπτής κινητικότητας, αισθητικής αντίληψης και ομαδικότητας.

IMG 6800 IMG 6799 IMG 6798 IMG 6797 IMG 6794 IMG 6795 IMG 6789 IMG 6788 IMG 6791 IMG 6792 IMG 6793 IMG 6796 IMG 6790 IMG 6787 IMG 6786 IMG 6783 Papyrus History A4 Workbook Cover Brown Illustrative IMG 6778 IMG 6804IMG 6803IMG 6811IMG 6812IMG 6813IMG 6822IMG 6821IMG 6820IMG 6819IMG 6817IMG 6814IMG 6823

Η γιορτή: Μια σκηνή γεμάτη καρδιές

Η κορύφωση όλων αυτών των προσπαθειών ήταν η γιορτή μας, που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 24 Μαρτίου στο Πνευματικό Κέντρο του χωριού. Τα παιδιά, φορώντας με καμάρι τις παραδοσιακές τους στολές, ανέβηκαν στη σκηνή με θάρρος και χαμόγελο. Απήγγειλαν τα ποιήματα και τραγούδησαν με όλη τους την ψυχή, ενώ ο παραδοσιακός χορός που είχαν ετοιμάσει απέσπασε το πιο θερμό χειροκρότημα από το κοινό.

Το βλέμμα των νηπίων έλαμπε από χαρά και περηφάνια, καθώς ένιωσαν τη δύναμη της συμμετοχής, της έκθεσης και της αναγνώρισης. Ήταν μια στιγμή που οι μικροί μας πρωταγωνιστές δεν θα ξεχάσουν εύκολα.

att.14eVZwAOoMjaoHOuxav2EQpiK37quOvRwk8Qvxk8Tks att.XfwYy9o6qOUWPEkCnDbq0v54ZGygolJM2nNqID5 nvM IMG 6848 IMG 6851

Συμμετοχή, στήριξη και ευγνωμοσύνη

Ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε στους γονείς που παραβρέθηκαν στη γιορτή και αγκάλιασαν με θέρμη την προσπάθεια των παιδιών. Η παρουσία και το χειροκρότημά τους αποτέλεσαν την καλύτερη επιβράβευση για τα νήπια και την πιο ουσιαστική ένδειξη στήριξης στο εκπαιδευτικό μας έργο.

Η σημασία τέτοιων δράσεων

Δράσεις όπως αυτή, που συνδυάζουν ιστορία, τέχνη, έκφραση, πολιτισμό και συναισθηματική καλλιέργεια, συμβάλλουν ουσιαστικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Τα νήπια μαθαίνουν να εκφράζονται, να συνεργάζονται, να σέβονται την παράδοση, να αποκτούν αυτοπεποίθηση και να νιώθουν κομμάτι μιας ευρύτερης κοινότητας με ιστορική συνέχεια.

Η γιορτή μας δεν ήταν μόνο ένα καλλιτεχνικό γεγονός – ήταν ένα βαθιά παιδαγωγικό βίωμα, γεμάτο συναισθήματα, γνώση και περηφάνια. Κρατάμε τις στιγμές αυτές στην καρδιά μας και συνεχίζουμε με την ίδια αγάπη και αφοσίωση να καλλιεργούμε τις ψυχές και τα μυαλά των παιδιών μας.

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

IMG 6363 IMG 6364 IMG 6365 IMG 6362 IMG 6361 IMG 6360
IMG 6378 IMG 6377 IMG 6374 IMG 6369 IMG 6367
4ο Εργαστήριο: «Είμαι διαφορετικός, είμαι ξεχωριστός»
Το τέταρτο εργαστήριο είχε ως βασικό στόχο να ενισχύσει την αποδοχή της διαφορετικότητας και να καλλιεργήσει στάσεις σεβασμού και κατανόησης απέναντι στους άλλους. Τα παιδιά έμαθαν ότι ο καθένας είναι μοναδικός και πολύτιμος, ότι οι διαφορές μας είναι αυτές που μας κάνουν ξεχωριστούς και ότι η ευγένεια και η αποδοχή δημιουργούν ένα σχολικό περιβάλλον γεμάτο ασφάλεια, αγάπη και συνεργασία.
Στόχοι του εργαστηρίου
✔ Να αναπτύξουν στάσεις αποδοχής και σεβασμού προς τη διαφορετικότητα.
✔ Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση τόσο για το θύμα όσο και για τον θύτη.
✔ Να κατανοήσουν την επιρροή των παρατηρητών στον σχολικό εκφοβισμό.
✔ Να αναγνωρίσουν τις αρνητικές συνέπειες της βίας και των αποκλεισμών.
✔ Να μάθουν πώς οι ευγενικές λέξεις και η θετική επικοινωνία βοηθούν στην πρόληψη αρνητικών συμπεριφορών.
Δραστηριότητες του εργαστηρίου
1η Δραστηριότητα: Ανάγνωση του βιβλίου «Εγώ είμαι εγώ και μου αρέσει» Ξεκινήσαμε το εργαστήριο διαβάζοντας το υπέροχο βιβλίο «Εγώ είμαι εγώ και μου αρέσει» του Τοντ Παρ.
✔ Το βιβλίο, μέσα από χιουμοριστικές και τρυφερές ιστορίες, μιλά για τη φιλία, τη συνεργασία, τα συναισθήματα και την αποδοχή.
✔ Τα παιδιά παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον, ταυτίστηκαν με τους χαρακτήρες και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους.
2η Δραστηριότητα: Συζήτηση για τη διαφορετικότητα
Μετά την αφήγηση, συζητήσαμε:
✔ Τι σημαίνει να είσαι διαφορετικός;
 Πώς νιώθουμε όταν κάποιος μας αποδέχεται γι’ αυτό που είμαστε;
✔ Πώς νιώθουμε όταν κάποιος μας κρίνει ή μας βάζει στο περιθώριο;
✔ Πώς μπορούμε να κάνουμε το σχολείο μας έναν χώρο αποδοχής και σεβασμού; Μέσα από τις απαντήσεις των παιδιών, αναδείχθηκε η σημασία του να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον και να εκτιμούμε τα μοναδικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου.
3η Δραστηριότητα: Οι ευγενικές λέξεις και τα κοπλιμέντα
✔ Αναφέραμε λέξεις και φράσεις που προάγουν τη θετική επικοινωνία.
✔ Τα παιδιά μπαίνουν σε ζευγάρια και κάνουν κοπλιμέντα ο ένας στον άλλον, εστιάζοντας στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου (π.χ. «Μου αρέσει που είσαι πάντα χαμογελαστός», «Είσαι πολύ καλός φίλος»). Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά αντιλήφθηκαν πως τα καλά λόγια έχουν δύναμη και μπορούν να αλλάξουν τη διάθεση κάποιου και να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα στην τάξη.
Συμπεράσματα και επόμενα βήματα
Το τέταρτο εργαστήριο μας έδειξε πως το να είμαστε διαφορετικοί είναι κάτι όμορφο και φυσικό. Τα παιδιά έμαθαν πως όλοι αξίζουν αγάπη, σεβασμό και αποδοχή και ότι το σχολείο μπορεί να είναι ένας χώρος όπου όλοι νιώθουν ασφάλεια και χαρά.
IMG 4316
IMG 4315
IMG 4317

5ο Εργαστήριο: «Τα δικά μας μηνύματα»

Στο πέμπτο εργαστήριο του προγράμματός μας, τα παιδιά δόθηκαν η ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από τις διάφορες μορφές τέχνης, μετατρέποντας τις προσωπικές τους εμπειρίες για το φαινόμενο της βίας σε δημιουργικές εκφράσεις.

Το εργαστήριο με τίτλο «Τα δικά μας μηνύματα» είχε ως κύριο στόχο να αναδείξει την αξία του προφορικού και γραπτού λόγου, της οπτικής επικοινωνίας και της συλλογικής δημιουργίας, μέσα από τραγούδια, αφίσες και εικαστικές δραστηριότητες.

Στόχοι του Εργαστηρίου

• Έκφραση μέσω τέχνης: Να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά διαφορετικές μορφές τέχνης για να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους σχετικά με την βία.

• Δημιουργία τραγουδιού: Να γράψουν και να ζωγραφίσουν το δικό τους τραγούδι, μετατρέποντας την προσωπική τους εμπειρία σε μουσική και ποίηση.

• Καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων: Να αναπτύξουν τις δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, την ανάλυση, τη σύνθεση, την οργάνωση και την τεκμηρίωση πληροφοριών.

• Επικοινωνία οπτικής ταυτότητας: Να αξιοποιήσουν κατάλληλα μέσα για να επικοινωνήσουν την οπτική τους για το φαινόμενο της βίας.

• Μετασχηματισμός εμπειριών: Να μετατρέψουν τις προσωπικές τους εμπειρίες σε αφίσες, βιβλία και τραγούδια που να αντιπροσωπεύουν την εναντίωσή τους στην βία.

Δραστηριότητες και Διαδικασία

Ανασκόπηση Προηγούμενων Συζητήσεων.

Πριν ξεκινήσουμε τις δημιουργικές δραστηριότητες, συγκεντρωθήκαμε σε μια ολομέλεια όπου καταγράφηκαν οι βασικές έννοιες και τα συμπεράσματα που είχαν αναδειχθεί στα προηγούμενα εργαστήρια. Αυτή η ανασκόπηση βοήθησε τα παιδιά να φρεσκάρουν τις ιδέες τους και να δημιουργήσουν ένα κοινό υπόβαθρο για τις επόμενες δημιουργικές ενέργειες.

Ομαδική Διάσπαση σε Τρεις Ομάδες

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, καθεμία με διαφορετική δημιουργική προσέγγιση για την έκφραση του μηνύματός τους κατά της βίας:

Ομάδα 1: Δημιουργία Τραγουδιού κατά της Βίας

• Δημιουργική Συνεργασία: Με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τα παιδιά έγραψαν τους στίχους που εξέφραζαν την εναντίωσή τους στα περαστικά φαινόμενα βίας.

• Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης: Ενσωματώνοντας εφαρμογές όπως το ChatGPT και το SunoAI, έδωσαν φωνή, ρυθμό και μουσική στους στίχους, δημιουργώντας έτσι ένα μοναδικό τραγούδι.

• Σύνθημα Τάξης: Το παραγόμενο τραγούδι μεταμορφώθηκε σε σύνθημα της τάξης, το οποίο συνοδεύει καθημερινά την ατμόσφαιρα του σχολείου μας και λειτουργεί ως υπενθύμιση της εναντίωσης στη βία.

Ομάδα 2: Δημιουργία Αφίσας με Αποτύπωμα Παλάμης

• Συλλογική Δημιουργία: Τα παιδιά ζήτησαν από τη νηπιαγωγό να γράψει το κεντρικό σύνθημα σε μια αφίσα.

• Χρήση Ακρυλικών: Με την εφαρμογή ακρυλικών χρωμάτων, κάθε παιδί άφησε το αποτύπωμα της παλάμης του, συμβολίζοντας την υπογραφή του στο κοινό μήνυμα κατά της βίας.

• Προσωπική Έκφραση: Επιπλέον, τα παιδιά πρόσθεσαν τα ονόματά τους με το δικό τους μοναδικό τρόπο, επιβεβαιώνοντας την προσωπική τους δέσμευση απέναντι στην πρόληψη της βίας.

Ομάδα 3: Δημιουργία Αφίσας με Χρωματιστές Παλάμες σε Μεγάλη Καρδιά

• Εικαστική Προσέγγιση: Κάθε παιδί χώρισε το περίγραμμα της παλάμης του από διαφορετικό χαρτόνι και, με αυτά τα πολύχρωμα κομμάτια, σχεδίασε μια μεγάλη καρδιά.

• Συμβολισμός Διαφορετικότητας: Η καρδιά, στο κέντρο της οποίας γράφτηκε το κεντρικό σύνθημα από τη νηπιαγωγό, τονίζει τη σημασία της διαφορετικότητας και του σωστού τρόπου χρήσης των “χεριών” μας – τι πρέπει να κάνουμε και τι όχι.

Συμπεράσματα και Επίδραση

Το εργαστήριο «Τα δικά μας μηνύματα» απέδειξε τη δύναμη της δημιουργικής έκφρασης στην αντιμετώπιση του φαινομένου της βίας.

Μέσα από το τραγούδι, τις αφίσες και τις συλλογικές δραστηριότητες, τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες επικοινωνίας, οργάνωσης και συνθετικής σκέψης, ενώ ταυτόχρονα καλλιέργησαν μια βαθύτερη ενσυναίσθηση και αίσθηση κοινότητας.

Με την ένταξη της τεχνητής νοημοσύνης στις δημιουργικές διαδικασίες, οι μικροί μας δημιουργοί απέδειξαν πως η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να ενισχύσει την έκφραση και να φέρει καινοτόμα αποτελέσματα, κάνοντας το μήνυμα της εναντίωσης στη βία πιο δυναμικό και προσιτό σε όλους. Η εκπαιδευτική μας ομάδα συνεχίζει να εργάζεται με πάθος για τη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος όπου η διαφορετικότητα, ο σεβασμός και η συνεργασία αποτελούν τα θεμέλια μιας ασφαλούς και εναρμονισμένης κοινότητας.

IMG 6589
IMG 6586

image

 

6ο Εργαστήριο: «Δημιουργικές λύσεις»

Σε αυτό το εργαστήριο, τα παιδιά εστίασαν στην ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων και στρατηγικών διαχείρισης περιστατικών εκφοβισμού και βίας στο σχολείο. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, ενθαρρύνθηκαν να δώσουν εξηγήσεις για τις ενέργειές τους και να παράγουν αποτελεσματικές λύσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας.

Στόχοι του Εργαστηρίου

• Ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων: Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να διαχειρίζονται τα περιστατικά βίας μέσω στρατηγικών που ενισχύουν τη συλλογική τους αντίληψη και ευαισθητοποίηση.

• Επεξήγηση ενεργειών: Ενθαρρύνονται να εξηγούν τις ενέργειές τους και να κατανοούν τις συνέπειες κάθε συμπεριφοράς.

• Παραγωγή λύσεων: Εργάζονται συλλογικά για την παραγωγή αποτελεσματικών λύσεων που αποσκοπούν στην πρόληψη περιστατικών εκφοβισμού και βίας.

Δραστηριότητες του Εργαστηρίου

1η Δραστηριότητα: Ψηφιακό παραμύθι «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε»

• Ανάγνωση και συζήτηση: Διαβάσαμε μαζί με τα παιδιά το ψηφιακό παραμύθι που χωρίστηκε σε σκηνές. Μετά από κάθε σκηνή, διεξήχθη συζήτηση για το περιεχόμενο και τα μηνύματα του παραμυθιού.

• Προκαλούμενες ερωτήσεις: Μόλις εμφανίστηκε ο τίτλος του παραμυθιού, πριν ξεκινήσει η αφήγηση, η νηπιαγωγός ρώτησε: «Τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας;». Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφηκαν, εντοπίζοντας τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις τους για τη χρήση των χεριών και τις θετικές ενέργειες που μπορούν να πραγματοποιήσουν.

2η Δραστηριότητα: Έμφαση στις θετικές συμπεριφορές

• Ανάδειξη θετικών ενεργειών: Κάθε παιδί, σηκώνοντας το χέρι του, τόνισε μια θετική συμπεριφορά που πραγματοποιεί με τα χέρια του. Αυτή η δραστηριότητα ενίσχυσε την ιδέα ότι οι κινήσεις μας μπορούν να συμβάλλουν σε ένα ασφαλές και θετικό σχολικό περιβάλλον.

• Συλλογική ανταλλαγή ιδεών: Μέσα από τη συζήτηση, τα παιδιά απέκτησαν ιδέες από τους συμμαθητές τους για το πώς μπορούν να χρησιμοποιούν τα χέρια τους με δημιουργικό και ωφέλιμο τρόπο.

3η Δραστηριότητα: Δημιουργία θετικού κλίματος στην ολομέλεια

• Εκφράζοντας την εκτίμηση: Στην ολομέλεια, τα παιδιά επέλεξαν έναν φίλο τους και άρχισαν να μιλάνε με όμορφα λόγια για αυτόν, δημιουργώντας έτσι μια ατμόσφαιρα θετικότητας και ενότητας.

• Ανακεφαλαίωση: Τέλος, ανακεφαλαιώσαμε όλα τα βήματα και τις στρατηγικές αντιμετώπισης της βίας, συνοψίζοντας τα συμπεράσματα που είχαμε συλλέξει από όλα τα προηγούμενα εργαστήρια.

Συμπεράσματα και Επίδραση

Το εργαστήριο «Δημιουργικές λύσεις» απέδειξε πως η δημιουργική προσέγγιση βοηθά τα παιδιά να αντιλαμβάνονται πως οι ενέργειές τους έχουν δύναμη. Μέσα από το ψηφιακό παραμύθι και τις συζητήσεις, τα παιδιά ανακάλυψαν ότι τα χέρια τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσφέρουν, να στηρίξουν και να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον με θετικές συμπεριφορές.

Η ανταλλαγή ιδεών και η συλλογική ανακεφαλαίωση βοήθησαν στην εδραίωση στρατηγικών αντιμετώπισης της βίας, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού κλίματος.

Με τη συνεχή αυτή προσπάθεια, τα παιδιά αναπτύσσουν όχι μόνο τις γλωσσικές και δημιουργικές τους δεξιότητες, αλλά και μια βαθύτερη κατανόηση του πώς οι θετικές επιλογές μπορούν να κάνουν το σχολείο μας έναν καλύτερο χώρο για όλους.

IMG 6603 1 IMG 6602 1 IMG 6601 1 IMG 6590 IMG 6594 1 IMG 6595 1 IMG 6596 1 IMG 6593 1 IMG 6592 1 IMG 6591 1

7ο Εργαστήριο: «Οι δικές μας φωνές»

 

Στο πλαίσιο του προγράμματός μας για την πρόληψη της σχολικής βίας, διοργανώσαμε το έβδομο εργαστήριο με τίτλο «Οι δικές μας φωνές».

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά έλαβαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις ιδέες τους και να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην υπεράσπιση των δημοκρατικών αξιών και των δικαιωμάτων τους, ενώ ταυτόχρονα ευαισθητοποίησαν και τους γονείς τους για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.

Στόχοι του Εργαστηρίου

• Γνώση και ενημέρωση: Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν το εγγύηση ανθρωπογενές περιβάλλον, αναδεικνύοντας τη σημασία ενός ασφαλούς και υγιούς σχολικού περιβάλλοντος.

• Ευαισθητοποίηση της κοινότητας: Να ευαισθητοποιήσουν τους γονείς, τα παιδιά του δημοτικού σχολείου και την ευρύτερη κοινότητα για το φαινόμενο της σχολικής βίας.

• Προώθηση ιδεών: Να προωθήσουν τις ιδέες τους στην ευρύτερη κοινωνία και να υπερασπιστούν τις δημοκρατικές αξίες.

• Ενεργός πολίτης: Να αναλάβουν ρόλο ενεργού πολίτη και να καταστούν ικανά να υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους.

• Ενημέρωση μέσω του σχολείου: Να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν οι γονείς μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου για τα ζητήματα της σχολικής βίας.

Δραστηριότητες του Εργαστηρίου

1. Παρουσίαση δράσεων στην ολομέλεια

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης στην ολομέλεια, τα παιδιά παρουσίασαν τις δράσεις και τις δημιουργικές ιδέες τους για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Αυτή η διαδικασία έδωσε την ευκαιρία στους μικρούς μας πολίτες να μοιραστούν τις απόψεις τους και να αναδείξουν τη σημασία της συλλογικής δράσης.

2. Ανάρτηση αφισών στον προαύλιο χώρο

Οι αφίσες που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο των προηγούμενων εργαστηρίων τοποθετήθηκαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Με αυτόν τον τρόπο, το μήνυμα της ειρήνης και της αποδοχής έγινε ορατό και προσβάσιμο στην ευρύτερη κοινότητα, ενισχύοντας την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση.

3. Δημιουργία «Μπαλονιών Μηνυμάτων»

Την ημέρα ολοκλήρωσης του εργαστηρίου, διοργανώσαμε μια ιδιαίτερη δραστηριότητα με μπαλόνια:

• Κάθε παιδί επέλεξε το δικό του χρώμα μπαλονιού και πάνω του απεικονίστηκε το προσωπικό του συμβόλαιο κατά της βίας, μαζί με μια ευγενική λεξούλα.

• Τα μπαλόνια αυτά αποτέλεσαν το σύμβολο της δέσμευσης κάθε παιδιού να αντιμετωπίζει τον σχολικό εκφοβισμό.

• Κάθε παιδί ανέλαβε να πάρει το μπαλόνι του στο σπίτι του και να μιλήσει στους γονείς του για το φαινόμενο του εκφοβισμού, προωθώντας την ενημέρωση και τη συζήτηση στο οικογενειακό περιβάλλον.

4. Ομαδική φωτογράφιση και τραγούδι κατά της βίας

Για να κλείσουμε το εργαστήριο με θετική ενέργεια, φωτογραφήθηκαμε όλοι μαζί, ενώ τραγουδούσαμε το κοινό μας τραγούδι κατά της βίας. Αυτή η στιγμή σύμβολισε την ενότητα της τάξης και την κοινή μας δέσμευση για ένα ασφαλές και δίκαιο σχολικό περιβάλλον.

IMG 6631 IMG 6630 IMG 6629 IMG 6628 IMG 6627 IMG 6626 IMG 6624 IMG 6625 IMG 6616 1 IMG 6613 1 IMG 6611 1 IMG 6606 1 IMG 6604 1

Συμπεράσματα

Το εργαστήριο «Οι δικές μας φωνές» αποτέλεσε μια δυναμική πλατφόρμα έκφρασης και δράσης, όπου τα παιδιά όχι μόνο έμαθαν για τη σημασία της αποδοχής και της πρόληψης της βίας, αλλά και ανέλαβαν ενεργό ρόλο στην ευαισθητοποίηση της κοινότητας. Μέσα από τις δημιουργικές δραστηριότητες και τη συλλογική τους προσπάθεια, οι μικροί μας πολίτες απέδειξαν ότι οι φωνές τους έχουν δύναμη να αλλάξουν το περιβάλλον γύρω τους και να προωθήσουν ένα καλύτερο, πιο δίκαιο μέλλον.

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων που υλοποιήθηκαν αποτέλεσαν μια ολοκληρωμένη και πολυδιάστατη προσέγγιση για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, εστιάζοντας στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, δημιουργικές εκφράσεις και συλλογικές δράσεις, τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες κατανόησης των συναισθημάτων τους και των άλλων, αναγνώρισης της βίας και διαχείρισής της με θετικούς τρόπους.

Η χρήση τεχνών, ψηφιακών εργαλείων και θεατροπαιδαγωγικών μεθόδων ενίσχυσε τη μαθησιακή εμπειρία, καθιστώντας τα παιδιά ενεργά μέλη μιας σχολικής κοινότητας που προάγει τη συνεργασία και την ασφάλεια.

Συνολικά, το πρόγραμμα όχι μόνο πέτυχε τους στόχους του, αλλά και διαμόρφωσε ένα σχολικό περιβάλλον όπου η αποδοχή, η αλληλοϋποστήριξη και η ειρηνική επίλυση συγκρούσεων γίνονται αναπόσπαστα στοιχεία της καθημερινότητας.

Επιτέλους Άνοιξη!!!

Η Άνοιξη στην τάξη μας! 

Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, καλωσορίσαμε την άνοιξη με ενθουσιασμό στην τάξη μας! Μαζί με τα παιδιά, συζητήσαμε για την αλλαγή της εποχής, παρατηρώντας πώς η φύση γύρω μας μεταμορφώνεται. Τα δέντρα γεμίζουν φύλλα, τα λουλούδια ανθίζουν και ο αέρας γεμίζει αρώματα και χρώματα.

Μιλήσαμε για τους τρεις μήνες της άνοιξης – τον Μάρτιο, τον Απρίλιο και τον Μάιο – δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον πρώτο μήνα της εποχής. Μέσα από παροιμίες, καταλάβαμε πως ο Μάρτιος είναι απρόβλεπτος: άλλοτε θυμίζει καλοκαίρι με τη ζέστη του και άλλοτε μας ξαναγυρνάει στον χειμώνα με το κρύο του.

Ένα από τα έθιμα που γνωρίσαμε ήταν το “Μαρτάκι”! Τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους βραχιόλι από κόκκινη και άσπρη κλωστή, το οποίο φορούν στον καρπό τους για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μαρτίου. Όταν τελειώσει ο μήνας, θα το κρεμάσουμε σε ένα δέντρο, ώστε να το πάρουν τα χελιδόνια για τις φωλιές τους.

Μιλώντας για τα χελιδόνια, γνωρίσαμε τα αποδημητικά πουλιά και τη συνήθειά τους να επιστρέφουν την άνοιξη. Στις επόμενες εβδομάδες, θα μάθουμε περισσότερα γι’ αυτά και το ταξίδι τους.

Ένα ακόμη όμορφο έθιμο που γνωρίσαμε ήταν η Κυρά Σαρακοστή. Τα παιδιά έμαθαν πως πρόκειται για ένα παλιό ημερολόγιο με επτά ποδαράκια, που βοηθούσε να μετρήσουν τις εβδομάδες από τις Απόκριες έως το Πάσχα. Με μεγάλη χαρά, κατασκευάσαμε τη δική μας μεγάλη Κυρά Σαρακοστή, η οποία στολίζει τώρα την τάξη μας. Κάθε Δευτέρα, θα κόβουμε ένα ποδαράκι μέχρι να φτάσουμε στο Πάσχα!

Επιπλέον, κάθε παιδί ζωγράφισε τη δική του Κυρά Σαρακοστή, την οποία κρεμάσαμε στην τάξη, ενώ έφτιαξαν και μια μικρή από χαρτόνι για να διακοσμήσουν την πόρτα του δωματίου τους.

Δείτε εδώ φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

ΗIMG 6544 IMG 6546 IMG 6547 IMG 6545 IMG 6548 IMG 6551 IMG 6550 IMG 6549 IMG 6552 IMG 6553 IMG 6554 IMG 6555 IMG 6556 IMG 6557 IMG 6540 IMG 6542 IMG 6539 IMG 6538 IMG 6537 IMG 6534 IMG 6535 IMG 6536 IMG 6533 IMG 6532 IMG 6531 IMG 6530 IMG 6529 IMG 6525

 

 

Ήταν μια υπέροχη εβδομάδα γεμάτη δημιουργία, παράδοση και μάθηση! Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τα ανοιξιάτικα μας ταξίδια στις επόμενες εβδομάδες!

6 ΜΑΡΤΙΟΥ Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Πανελλήνια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού και της Σχολικής Βίας στο Νηπιαγωγείο μας

Στο νηπιαγωγείο μας, αφιερώσαμε τη σημερινή ημέρα στην κατανόηση, την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού μέσα από βιωματικές και διαδραστικές δραστηριότητες. Στόχος μας ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά να καταλάβουν τι σημαίνει εκφοβισμός, πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να αποτρέψουμε τέτοια φαινόμενα, αλλά και πώς να αντιδράσουν αν βρεθούν αντιμέτωπα με μια δύσκολη κατάσταση. Η σημασία αυτής της ημέρας είναι τεράστια, ακόμη και σε τόσο μικρές ηλικίες.

Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο κοινωνικό περιβάλλον όπου τα παιδιά μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν με συνομηλίκους τους. Είναι απαραίτητο από νωρίς να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την ευγένεια, ώστε να δημιουργηθεί μια κουλτούρα αλληλεγγύης και αποδοχής. Μέσα από τις δραστηριότητές μας, τα παιδιά όχι μόνο έμαθαν να αναγνωρίζουν τις μη αποδεκτές συμπεριφορές αλλά και να καλλιεργούν θετικές στάσεις απέναντι στους φίλους τους.

Ας δούμε αναλυτικά τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε σήμερα: ⸻

1. Έναρξη της ημέρας – Σύνδεση με τις γνώσεις μας Αφού ολοκληρώσαμε τη δραστηριότητα του ημερολογίου, ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας για τον σχολικό εκφοβισμό. Συνδέσαμε την ημέρα με τις γνώσεις που είχαμε αποκτήσει στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και θυμηθήκαμε βασικές έννοιες. Στη συνέχεια, μέσα από μια παρουσίαση στον υπολογιστή, αναλύσαμε: • Τα είδη του σχολικού εκφοβισμού (λεκτικός, σωματικός, κοινωνικός). • Τα συναισθήματα που νιώθει ένα παιδί όταν είναι θύμα εκφοβισμού. • Τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τέτοιες συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον. Η παρουσίαση βοήθησε τα παιδιά να ξαναθυμηθούν όλα όσα έχουμε συζητήσει στο παρελθόν και να ενισχύσουν τις γνώσεις τους. ⸻

2. Λέξεις που ενώνουν – Η σημασία των ευγενικών κουβέντων Μετά την παρουσίαση, μιλήσαμε για τη δύναμη του λόγου και πώς οι λέξεις μας μπορούν να επηρεάσουν τους άλλους. Θυμηθήκαμε και καταγράψαμε «ευγενικά λογάκια», δηλαδή όμορφες φράσεις που μπορούμε να λέμε στους φίλους μας για να νιώθουν αποδεκτοί και χαρούμενοι. Τα παιδιά μοιράστηκαν φράσεις όπως: • «Θέλεις να παίξουμε μαζί;» • «Σε ευχαριστώ!» • «Χαίρομαι που είσαι φίλος μου!» • «Μπορώ να σε βοηθήσω;» Αυτή η δραστηριότητα τα βοήθησε να καταλάβουν ότι οι ευγενικές κουβέντες μπορούν να δυναμώσουν τις φιλίες και να αποτρέψουν τυχόν εντάσεις. ⸻

3. Διαδραστικό παραμύθι – Η δύναμη των επιλογών μας Η επόμενη δραστηριότητα ήταν ένα διαδραστικό παραμύθι, γραμμένο ειδικά για τη σημερινή ημέρα. Το παραμύθι σταματούσε σε κρίσιμα σημεία και τα παιδιά καλούνταν να επιλέξουν την κατάλληλη αντίδραση για να συνεχίσει η ιστορία. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με διλήμματα όπως: • «Τι πρέπει να κάνουμε αν δούμε έναν φίλο μας να στεναχωριέται;» • «Πώς μπορούμε να αντιδράσουμε αν κάποιος μας φέρεται άσχημα;» • «Τι μπορούμε να πούμε σε κάποιον που νιώθει μόνος;» Αυτή η βιωματική προσέγγιση τους έδωσε την ευκαιρία να σκεφτούν και να εφαρμόσουν όσα έμαθαν με έναν τρόπο που τα ενθουσίασε. ⸻

4. Δραματοποίηση – Ζωντανεύουμε το μήνυμα του παραμυθιού Αφού ολοκληρώθηκε η αφήγηση, ζητήσαμε από τα παιδιά να δραματοποιήσουν κάποιες σκηνές του παραμυθιού. Μέσα από τη θεατρική αναπαράσταση, τα παιδιά μπήκαν στη θέση τόσο του θύματος όσο και του υποστηρικτή, κατανοώντας καλύτερα τα συναισθήματα που γεννούν τέτοιες καταστάσεις. Στο τέλος της δραματοποίησης, ζήτησα από κάθε παιδί να πει μια γλυκιά κουβέντα στον διπλανό του, ενισχύοντας έτσι το μήνυμα της φιλίας και του σεβασμού. ⸻

5. Δημιουργία αφίσας – Εικόνες που μιλούν Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα δημιούργησε τη δική της αφίσα με θέμα την καταπολέμηση της σχολικής βίας. Τα παιδιά ζωγράφισαν εικόνες που αντιπροσωπεύουν τη φιλία, τη συνεργασία και τη συμπεριληπτικότητα, μεταφέροντας με τον δικό τους τρόπο το μήνυμα της ημέρας. Οι αφίσες μας τοποθετήθηκαν στην τάξη ως υπενθύμιση ότι όλοι μπορούμε να συμβάλουμε σε ένα ασφαλές και φιλικό σχολικό περιβάλλον. ⸻

6. Το τραγούδι μας – Ένα σύνθημα κατά της βίας Μια έκπληξη περίμενε τα παιδιά στο τέλος της ημέρας: ένα τραγούδι που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ειδικά για τη σημερινή ημέρα! Τα παιδιά το άκουσαν με ενθουσιασμό και γρήγορα το τραγούδησαν όλα μαζί. Το τραγούδι έγινε το σύνθημά μας, μια μελωδία που μας θυμίζει καθημερινά τη σημασία της καλοσύνης και της αλληλεγγύης. ⸻

7. Ανάγνωση παραμυθιού – Τα χέρια μας είναι για αγάπη! Ολοκληρώσαμε τη μέρα μας διαβάζοντας διαδικτυακά το παραμύθι «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», μέσα από το οποίο συζητήσαμε πόσο όμορφα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας: • Να αγκαλιάζουμε • Να χαιρετάμε • Να βοηθάμε • Να δημιουργούμε Τα παιδιά μοιράστηκαν τις δικές τους ιδέες, κατανοώντας ακόμα περισσότερο τη σημασία της θετικής συμπεριφοράς. ⸻

Η σημασία αυτής της ημέρας

Η προσχολική ηλικία είναι η κατάλληλη στιγμή για να καλλιεργήσουμε τις αξίες της αποδοχής, της ευγένειας και της ενσυναίσθησης. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι είναι σημαντικό να στηρίζουν τους φίλους τους και να μιλούν όταν βλέπουν αδικίες. Το νηπιαγωγείο μας θα συνεχίσει να καλλιεργεί αυτές τις αξίες, γιατί ένα σχολείο χωρίς βία είναι ένα σχολείο γεμάτο χαμόγελα!

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ:

IMG 6616 IMG 6613 IMG 6611 IMG 6606 IMG 6604 IMG 6607 IMG 6603 IMG 6602 IMG 6601 IMG 6600 IMG 6599 IMG 6598 IMG 6597 IMG 6596 IMG 6595 IMG 6594 IMG 6593 IMG 6592 IMG 6591 IMG 6589 IMG 6585 IMG 6586