Εξέγερση του Πολυτεχνείου

Έγινε λεπτομερής αναφορά για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου αρχικά βλέποντας βίντεο με τους μαθητές και αργότερα συζητώντας για όσα διαδραματίστηκαν εκείνη την ημέρα. Επιπλέον έγινε ανάγνωση των παραμυθιών ‘Η σοφή Ελιά’ και ‘Η κυρά Δημοκρατία”. Στη συνέχεια ακούστηκαν σχετικά τραγούδια όπως ‘Ένα το χελιδόνι’ και ‘Ο δρόμος’ αλλά και βίντεο με συνθήματα όπως ‘Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία’. Τέλος οι μαθητές σχεδίασαν περιστέρια χρησιμοποιώντας τις παλάμες τους και κόκκινα γαρύφαλλα για τα θύματα του Πολυτεχνείου.

 

20251117 095325 20251128 130924

Επέτειος του Όχι

Αρχικά έγινε προβολή βίντεο σχετικά με τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου και στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές με θέμα τον πόλεμο, την ειρήνη αλλά και τις συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την περίοδο. Επιπλέον ακούστηκαν τραγούδια όπως ο Ντούτσε, Τα ραφτικά της γιαγιάς, ο Εθνικός Ύμνος κ.ά. Τέλος οι μαθητές σχεδίασαν την λέξη ‘Όχι’ κολλώντας χρωματιστά χαρτάκια στο χαρτί και ζωγράφισαν την ελληνική σημαία.

20251128 13125720251128 131116

Οι καλοκαιρινές κατασκευές μας!

🎨 Καλοκαιρινές Κατασκευές: Η Τέχνη της Χαράς και της Φαντασίας!

Καθώς ο ήλιος αρχίζει να λάμπει πιο δυνατά και το καλοκαίρι είναι ήδη εδώ, οι μικροί μας μαθητές άφησαν για λίγο τις μπογιές του χειμώνα και φόρεσαν τα πιο φωτεινά τους χαμόγελα για να δημιουργήσουν μοναδικές καλοκαιρινές κατασκευές, γεμάτες φως, χρώμα και έμπνευση!

IMG 8627 1

IMG 8629 1 IMG 8626 1

 IMG 8761 IMG 8760 IMG 8762

IMG 8818 1 IMG 8817 1

 IMG 8793 1 IMG 8791 1 IMG 8790 1

IMG 8815 1 IMG 8814 1

IMG 8831 1 IMG 8832 1 IMG 8833 1

IMG 8836 1 IMG 8835 1 IMG 8834 1

IMG 8813 1 IMG 8819 1 IMG 8841 1

IMG 8883 1 IMG 8881 1 IMG 8878 1

IMG 8876 IMG 8884 1

 

 

IMG 9007 IMG 9008 IMG 9022 1

 

IMG 9021 1

 

 IMG 9029 1 IMG 9026 1 IMG 9030 1

 

 

Το σχολείο μας γέμισε κοχύλια, ψάρια, καραβάκια, ήλιους και παγωτά… όχι αληθινά, αλλά χειροποίητα, πολύχρωμα και φτιαγμένα με μεράκι και φαντασία από τα παιδιά μας, μέσα από ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τόσο τη δημιουργικότητα όσο και τη συνεργασία.

✂️ Τι δημιουργήσαμε;

  • Καραβάκια από χαρτόνι

  • Παγωτά , που δεν λιώνουν ποτέ, αλλά στολίζουν τις γωνιές της τάξης και τις καρδιές μας.

  • Κοχύλια 

  • Καλοκαιρινές βεντάλιες, με τις πρώτες “ευχές” για ένα ξένοιαστο καλοκαίρι, γραμμένες από τα ίδια τα παιδιά!

🌞 Τι μάθαμε μέσα από τις κατασκευές μας;

Οι καλοκαιρινές μας δημιουργίες δεν ήταν μόνο ευκαιρία για παιχνίδι και χαρά, αλλά και για ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας, της αισθητικής αγωγής, της φαντασίας και της συνεργασίας. Μέσα από αυτές:

  • Μιλήσαμε για το καλοκαίρι και τις παραδόσεις του τόπου μας.

  • Αναστοχαστήκαμε πάνω στο πώς μπορούμε να προστατεύσουμε τη φύση και τις ακτές μας.

  • Μάθαμε να εκφραζόμαστε μέσα από την τέχνη και να δίνουμε μορφή στα συναισθήματά μας.

  • Χαρήκαμε το συλλογικό παιχνίδι και τη δημιουργία, σε ένα περιβάλλον ασφάλειας, ελευθερίας και αποδοχής.

🐚 Καλοκαιρινές ευχές από τους μικρούς μας καλλιτέχνες!

Οι μικροί μας δημιουργοί, με ενθουσιασμό και αγάπη, σας στέλνουν τις καλοκαιρινές τους ευχές μέσα από τα έργα τους. Για εμάς, η τέχνη στο νηπιαγωγείο δεν είναι μόνο διακόσμηση. Είναι γλώσσα, επικοινωνία, παιχνίδι, καλλιέργεια ψυχής. Είναι ένας τρόπος να λέμε “είμαι εδώ, σκέφτομαι, νιώθω, δημιουργώ”.

Καλοκαίρι, επιτέλους ήρθες!! 🌊☀️

Μια Γιορτή Κίνησης, Χαράς και Ευγενούς Άμιλλας στο Νηπιαγωγείο μας!

🏅 Μια Γιορτή Κίνησης, Χαράς και Ευγενούς Άμιλλας στο Νηπιαγωγείο μας!

Ημέρα Αθλητικών Δραστηριοτήτων – Τρίτη 10 Ιουνίου

Η αυλή του νηπιαγωγείου μας γέμισε ζωντάνια, παιδικές φωνές και χρώματα την Τρίτη 10 Ιουνίου, σε μια ξεχωριστή ημέρα αφιερωμένη στην κίνηση, στο παιχνίδι και στη συνεργασία. Με απόλυτο σεβασμό στις αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών και με στόχο την καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας, διοργανώσαμε αθλητικές δραστηριότητες που πρόσφεραν μοναδικές στιγμές χαράς, ενθουσιασμού και συμμετοχής.

🎯 Η αθλητική πίστα: δράση και περιπέτεια

Η προσεκτικά σχεδιασμένη πίστα μας αποτέλεσε τον πυρήνα της δράσης. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι εμπνευσμένο από τη λογική του Survivor, όπου δεν είχε σημασία η νίκη, αλλά η προσπάθεια, η συνεργασία και η διασκέδαση.

Κάθε παιδί ξεκινούσε περνώντας με μικρά πηδηματάκια μέσα από στεφάνια, συνέχιζε κάνοντας ζιγκ-ζαγκ ανάμεσα από τουβλάκια που λειτουργούσαν ως εμπόδια, και έφτανε στη μπασκέτα, όπου έπρεπε να ρίξει δύο μπάλες προσπαθώντας να πετύχει καλάθι. Στη συνέχεια, γύριζε τρέχοντας στην ομάδα του, δίνοντας τη «σκυτάλη» στον επόμενο.

🏅 Όλοι νικητές!

Και οι δύο ομάδες ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό, ενέργεια και εξαιρετικό πνεύμα συνεργασίας. Η απόδοσή τους ήταν εξίσου εντυπωσιακή και για αυτό το λόγο απονεμήθηκαν ειδικά εκτυπωμένα μετάλλια σε όλα τα παιδιά, υπογραμμίζοντας έτσι την αξία της συμμετοχής και την ομορφιά της ευγενούς άμιλλας. Θέλαμε με αυτόν τον τρόπο να περάσουμε το μήνυμα ότι ο αθλητισμός δεν είναι μάχη, αλλά γιορτή· δεν είναι ανταγωνισμός, αλλά σύνδεση.

🎶 Μουσική, χορός και μπαλόνια!

Μετά την ολοκλήρωση της αθλητικής δράσης, ακολούθησε μια ξέφρενη γιορτή: μουσική, χορός και πολύ γέλιο γέμισαν τον χώρο, με τα παιδιά να παίζουν ελεύθερα με τα μπαλόνια που τους δόθηκαν ως συμβολικό «έπαθλο» χαράς και διασκέδασης.

🧁 Μια γλυκιά ανταμοιβή

Η γιορτή ολοκληρώθηκε στην αίθουσα με λιχουδιές και χυμούς, προσφορά των μαμάδων, που στήριξαν για άλλη μια φορά την προσπάθειά μας με αγάπη και φροντίδα. Τα παιδιά απόλαυσαν τα γλυκά εδέσματα, συζητώντας ενθουσιασμένα για τα κατορθώματά τους και τις στιγμές που έζησαν.

👣 Παιδαγωγική διάσταση: Παιχνίδι και αξίες χέρι-χέρι

Η ημέρα αυτή δεν ήταν απλώς μια “εκτός προγράμματος” εμπειρία, αλλά μια εκπαιδευτική ευκαιρία υψηλής αξίας.

Μέσα από τη βιωματική μάθηση, τα παιδιά:

  • εξάσκησαν τη σωματική τους κινητικότητα και τον συντονισμό

  • έμαθαν να συνεργάζονται, να ενθαρρύνουν τους συμμαθητές τους και να σέβονται τη σειρά τους

  • βίωσαν την έννοια του υγιούς ανταγωνισμού και της προσπάθειας χωρίς φόβο αποτυχίας

  • ένιωσαν τη χαρά της συμμετοχής και της συλλογικής επιτυχίας

  • κατανόησαν ότι η νίκη βρίσκεται στη χαρά του παιχνιδιού και όχι στο αποτέλεσμα

Τέτοιες δραστηριότητες δεν είναι «παύσεις» από τη μάθηση – είναι η ίδια η μάθηση σε όλο της το μεγαλείο: σώμα, νους και καρδιά σε αρμονία. Μέσα από την εμπειρία και την ελευθερία, τα παιδιά ανακαλύπτουν τον εαυτό τους, τους άλλους και τον κόσμο γύρω τους.

🙌 Ευχαριστούμε!

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους γονείς για τη στήριξή τους και κυρίως τα ίδια τα παιδιά μας, που με το γέλιο, τον αυθορμητισμό και τον ενθουσιασμό τους μετατρέπουν κάθε μας προσπάθεια σε γιορτή.

📸 Ακολουθούν φωτογραφίες από την όμορφη αυτή ημέρα!

IMG 8886 2 IMG 8887 2 IMG 8890 1

IMG 8889 1 IMG 8888 1 IMG 8891 2

IMG 8892 2 IMG 8893 IMG 8905

IMG 8909 IMG 8920

IMG 8922                                                                                    IMG 8917

IMG 8936 1

 IMG 8916 1

IMG 8911 IMG 8918 1

Ενσυναίσθηση, τεχνολογία και δημιουργικότητα στο νηπιαγωγείο

Ενσυναίσθηση, τεχνολογία και δημιουργικότητα στο νηπιαγωγείο: Ένα πρωτοποριακό σενάριο με τον Έλμερ τον παρδαλό ελέφαντα

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων και ενσυναίσθησης στην προσχολική εκπαίδευση, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας ένα πρωτοποριακό διδακτικό σενάριο 12 διδακτικών ωρών, εμπνευσμένο από το διαχρονικό παιδικό βιβλίο «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας» του David McKee. Το σενάριο ενσωματώνει δημιουργικά τεχνολογίες Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας (AR/VR), εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), καθώς και πρακτικές ψηφιακής αφήγησης και βιωματικής μάθησης, θέτοντας στο επίκεντρο τις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών.

🎯 Εκπαιδευτικοί στόχοι και θεωρητικό πλαίσιο

Η παιδαγωγική αυτή προσέγγιση βασίστηκε στο Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (ΦΕΚ Β’ 3567/2021), το οποίο προάγει την ολιστική ανάπτυξη του παιδιού, με έμφαση στη διαπολιτισμικότητα, τη συνεργασία και την ψηφιακή επάρκεια. Επιπλέον, αξιοποιήθηκαν θεωρίες μάθησης όπως:

  • η κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky, με έμφαση στην κοινωνική αλληλεπίδραση και την οπτικοποιημένη μάθηση,

  • η πολυτροπική μάθηση (multimodal learning), που αναγνωρίζει τη σημασία των αισθητηριακών εμπειριών,

  • καθώς και αρχές της κριτικής παιδαγωγικής, όπου το παιδί αναγνωρίζεται ως φορέας νοήματος και κοινωνικής δράσης.

🧩 Περίληψη των δραστηριοτήτων

Κατά τη διάρκεια του σεναρίου, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:

  • Να αλληλεπιδράσουν με τον Έλμερ σε περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας, τόσο στην τάξη όσο και στον σχολικό αυλόγυρο, ενισχύοντας τη φαντασία και τη συναισθηματική σύνδεση με τον ήρωα.

  • Να δημιουργήσουν τα δικά τους ψηφιακά avatar με εργαλεία σχεδίασης και να τα χρησιμοποιήσουν ως φορείς προσωπικής έκφρασης και αφήγησης.

  • Να περιηγηθούν εικονικά στη ζούγκλα με μάσκα VR, βλέποντας ελέφαντες στο φυσικό τους περιβάλλον, καλλιεργώντας την παρατήρηση, τη συγκίνηση και τον θαυμασμό για τη φύση.

  • Να δημιουργήσουν επαυξημένες εικόνες με ήχο και φωνή 

  • Να συνθέσουν και να τραγουδήσουν ένα πρωτότυπο τραγούδι με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, χρησιμοποιώντας το ChatGPT και την εφαρμογή Suno, απολαμβάνοντας τη διαδικασία της δημιουργίας.

  • Να στείλουν ηχηρά προσωπικά μηνύματα για τη διαφορετικότητα, δίνοντας φωνή σε συναισθήματα και σκέψεις που πηγάζουν από τη μοναδική παιδική ματιά.

  • Να παρακολουθήσουν μια εικονική αφίσα με αφήγηση, κίνηση και ψηφιακή εμβύθιση, που συνοψίζει τις εμπειρίες τους με τρόπο καλλιτεχνικό και ουσιαστικό.

🧠 Μαθησιακά οφέλη και διαπιστώσεις

Η ενσωμάτωση τεχνολογιών AR, VR και AI δεν αποτέλεσε απλώς έναν «εντυπωσιακό» παράγοντα, αλλά μέσο βαθύτερης νοηματοδότησης της εμπειρίας. Τα παιδιά:

  • έμαθαν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν συναισθήματα,

  • ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, αφήγησης και τεχνολογικού γραμματισμού,

  • έκαναν ουσιαστικό διάλογο για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή και τη μοναδικότητα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σε όλες τις δραστηριότητες εφαρμόστηκε δομημένη παρατήρηση μέσω ρουμπρίκας, η οποία μας επέτρεψε να αξιολογήσουμε με ακρίβεια την ανταπόκριση κάθε παιδιού και να διακρίνουμε τις ατομικές και συλλογικές προόδους.

💬 Συμπερασματικά

Το συγκεκριμένο σενάριο συνιστά ένα παράδειγμα σύγχρονης παιδαγωγικής καινοτομίας. Αποδεικνύει έμπρακτα ότι, ακόμα και στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά μπορούν να συμμετάσχουν ενεργά σε διεπιστημονικές, βιωματικές και τεχνολογικά εμπλουτισμένες μαθησιακές εμπειρίες, όταν η εκπαιδευτική πρόθεση είναι σαφής και ανθρωποκεντρική.

Ευχαριστούμε τους γονείς για την εμπιστοσύνη και τα παιδιά για τη δημιουργικότητά τους. Στόχος μας παραμένει ένα σχολείο συμπερίληψης, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης.

Για περισσότερες πληροφορίες ή για να δείτε στιγμιότυπα από τις δραστηριότητες, μπορείτε να επισκεφθείτε τη σχετική ενότητα στο ιστολόγιο μας. 😊

IMG 8648 IMG 8616 1 IMG 8649

IMG 8652 IMG 8681 1

IMG 8688 1 IMG 8686 1 Quiver 638845481884858060 1

IMG 8700 1 IMG 8699 1 Quiver 638845483113486850 1

IMG 8771 IMG 8768 IMG 8767

 IMG 8781 1 IMG 8776

 att.7bvH XmNfwzZ57zMw4tvx6JjuYYlTIogxDJR3yR AAY IMG 8845 1

 IMG 8843 1 IMG 8851 1

 IMG 8858 att.3hlCZY4eB4wdvDxyrZeJWfl8SHepCJl4efKK6Bv4s9Y 3

IMG 8847 1 IMG 8846 1

Δράσεις για την ανάπτυξη της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών μας.

Δράσεις για την ανάπτυξη της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών μας.

 

🌿 Όταν οι μικροί πολίτες γίνονται φύλακες της φύσης και της κοινότητας

Μια προσέγγιση βιωματικής εκπαίδευσης στην ενεργό πολιτειότητα και την οικολογική συνείδηση

Στο Νηπιαγωγείο Κάστρου, η εκπαιδευτική διαδικασία μετατράπηκε σε γόνιμο έδαφος για τη βλάστηση της ευθύνης, της φροντίδας και της ενσυναίσθησης μέσα από μια καινοτόμο δράση που συνέδεσε την αγωγή του ενεργού πολίτη με την οικολογική ευαισθητοποίηση και την αισθητική του τοπίου.

Η δράση με τίτλο «Μνημεία και γειτονιά χωρίς σκουπίδια», στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, εμπλουτίστηκε δημιουργικά από τη θεματική του εργαστηρίου «Τα φυτά του τόπου μου», προσφέροντας στα παιδιά την ευκαιρία να συνδέσουν τη γνώση με την πράξη, το φυσικό περιβάλλον με την τοπική ταυτότητα και την υπευθυνότητα με τη δημιουργικότητα.

🌱 Από τη θεωρία στη δράση – μια βιωματική διαδρομή

Η εκπαιδευτική διαδρομή ξεκίνησε με ερωτήματα και παρατήρηση: «Πού αφήνουμε τα σκουπίδια;», «Τι συμβαίνει όταν δεν φροντίζουμε τον δημόσιο χώρο;». Μέσα από περιπάτους και καταγραφές, τα παιδιά εντόπισαν τα προβλήματα της γειτονιάς, ανέπτυξαν κριτική σκέψη και ενεπλάκησαν ενεργά στον σχεδιασμό λύσεων. Παράλληλα, εμβάθυναν στις γνώσεις τους για τα φυτά: τα μέρη τους, τις ανάγκες τους, τον ρόλο τους στη ζωή του ανθρώπου και στο οικοσύστημα.

IMG 8039 IMG 8038 IMG 8040 IMG 8091

Η καινοτομία της δράσης αποτυπώθηκε σε πρωτότυπες δραστηριότητες:
– Διαδραστική παρουσίαση για τη φωτοσύνθεση με τίτλο «Μα τι κάνει το φυτό όλη μέρα;»
– Καλλιέργεια ατομικών φυτών από κάθε παιδί, με παράλληλη τήρηση ημερολογίου παρατήρησης
– Φωτογράφηση τοπικών φυτών από τα ίδια τα παιδιά
– Καλλιτεχνική αποτύπωση διαφορών και ομοιοτήτων μεταξύ των φυτών με χρήση αισθητηριακών εργαλείων
Ψηφιακό φυτολόγιο, βασισμένο σε πληροφορίες και φωτογραφίες των παιδιών
– Μαθηματική δραστηριότητα μέτρησης ανάπτυξης των φυτών και δεκάδες αριθμητικής πορείας
– Δημιουργία αφίσας και ενημερωτική δράση για τη γειτονιά

Η φροντίδα του προσωπικού τους φυτού ενίσχυσε την επιμονή, την παρατήρηση και την αίσθηση ευθύνης. Η φύση έγινε πεδίο ανακάλυψης, και το σχολείο μετατράπηκε σε εργαστήριο ενεργού συμμετοχής.

IMG 8057 IMG 8061 IMG 8062 IMG 8063 IMG 8060 IMG 8059

IMG 7980 IMG 7981 IMG 7982 IMG 7983 IMG 7984 IMG 7985 IMG 7987 IMG 7986 IMG 7988 IMG 7989 IMG 7990 IMG 7997 IMG 7999 IMG 7998 IMG 8001 IMG 8002 IMG 8003 IMG 8009 IMG 8012 IMG 8011 IMG 8013 IMG 8037 IMG 8036 IMG 8035 IMG 8032 IMG 8033 IMG 8034 IMG 8031 IMG 8030 IMG 8029 IMG 8027 IMG 8028 IMG 7978 1 IMG 7979 1 IMG 7985 1 IMG 7986 1 IMG 7980 1 IMG 7981 1 IMG 7988 1 IMG 7982 1 IMG 7989 1 IMG 7984 1 IMG 7990 1 IMG 8009 1 IMG 8004 1 IMG 7999 1 IMG 7997 1

🌸 Συμμετοχή, σύνδεση, ενδυνάμωση

Η συμμετοχή των παιδιών κορυφώθηκε με τη συλλογική φροντίδα των λουλουδιών που φυτεύτηκαν στον περιβάλλοντα χώρο, ενώ η δράση έλαβε μια ιδιαίτερα συγκινητική διάσταση κατά την παρουσίαση του ψηφιακού φυτολογίου στους γονείς. Η τελετή απονομής του «Πιστοποιητικού Μικρού Κηπουρού» δεν ήταν απλώς μια συμβολική πράξη, αλλά μια αναγνώριση της προσπάθειας, της μάθησης και της συμμετοχής.

IMG 8499 1 IMG 8311 IMG 8308 IMG 8310 IMG 8312 IMG 8309 IMG 8306 IMG 8302 IMG 8299 IMG 8300 IMG 8301 IMG 8298 IMG 8295 IMG 8297 IMG 8296 att.7Dlk4E0JFCuHJ07vKnImCbq8718hTNUdkyNbZ3ak20w att. h25q5qC6TIY5wRXKIsO6rKo9JEhNBdvJ6NQ1 38gRg 1 IMG 8251 1 IMG 8250 1 IMG 8247 1 IMG 8249 1 IMG 8246 1 IMG 8199 1 IMG 8198 1

IMG 8079 IMG 8076 IMG 8080 IMG 8077 IMG 8078 IMG 8074 IMG 8072 IMG 8071 IMG 8065 IMG 8066 IMG 8069 IMG 8068 IMG 8067 IMG 8070

IMG 8182 IMG 8196 IMG 8165 IMG 8167

IMG 9013 IMG 9023 IMG 9022 IMG 9021 IMG 9024

Το εγχείρημα ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας – κοινότητας. Τα παιδιά αναδείχθηκαν σε δρώντα υποκείμενα της αλλαγής, καλλιεργώντας τη δική τους φωνή και ταυτότητα ως ενεργοί πολίτες.

📚 Παιδαγωγική αξία και προοπτική

Η δράση ενσωματώνει βασικές αρχές των Θεωριών της Παιδαγωγικής της Συμμετοχής και του Κονστρουκτιβισμού, με τον εκπαιδευτικό να λειτουργεί ως συνοδοιπόρος, διευκολυντής και εμπνευστής. Ο βιωματικός και διερευνητικός χαρακτήρας του σχεδίου προσφέρει χώρο στην αυτοέκφραση, την παρατήρηση, τη συνεργασία και τη διασύνδεση με τον τόπο.

Σε σύνδεση με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) των Ηνωμένων Εθνών, το σχέδιο ενισχύει την ποιότητα της εκπαίδευσης (ΣΒΑ 4), την υπευθυνότητα και την υγεία (ΣΒΑ 3), τις βιώσιμες κοινότητες (ΣΒΑ 11) και τη συνεργασία (ΣΒΑ 17). Παράλληλα, εδράζεται στο Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, προάγοντας τη διαθεματική και ολιστική εκπαίδευση.

Συμπερασματικά

Όταν τα παιδιά εκπαιδεύονται να κοιτούν τον κόσμο μέσα από τον φακό της φροντίδας, της υπευθυνότητας και της δημιουργικής σκέψης, τότε πραγματικά γίνονται οι φορείς ενός καλύτερου αύριο. Η φράση που προέκυψε ως σλόγκαν από τη δράση, «Καθαρή γειτονιά, χαρούμενη καρδιά!», συνοψίζει τη δυναμική της εκπαίδευσης που εμπνέει, ενώνει και μετασχηματίζει.

4ο Εργαστήριο δεξιοτήτων

4 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τίτλος: «Τα φυτά του τόπου μου» Βαθμίδα: Νηπιαγωγείο

2η Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον

 Υποθεματικη Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομία

δεξιότητες

 

 

 

🌿 Τα φυτά του τόπου μου: Ένα ταξίδι παρατήρησης, δημιουργίας και πολιτειότητας στο νηπιαγωγείο μας

Στο νηπιαγωγείο μας, η φετινή σχολική χρονιά κύλησε με έναν μοναδικό παιδαγωγικό παλμό: μέσα από το πρόγραμμα δεξιοτήτων «Τα φυτά του τόπου μου», τα παιδιά ακολούθησαν ένα μαθησιακό μονοπάτι παρατήρησης, έκφρασης, έρευνας και πολιτισμικής αναζήτησης. Το πρόγραμμα εντάσσεται στον θεματικό κύκλο «Φροντίζω το περιβάλλον» του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (2021), με έμπνευση από τη μαθησιακή προσέγγιση Out of Eden Learn (OOEL).

Μέσα από 7 δυναμικά εργαστήρια, καλλιεργήσαμε δεξιότητες ζωής, νου, επικοινωνίας, έρευνας και πολιτειότητας. Παρακάτω περιγράφεται αναλυτικά το κάθε εργαστήριο, μαζί με τη στοχοθεσία και τα παιδαγωγικά οφέλη.

 

IMG 7974 1

IMG 7976 1

IMG 7977 1

IMG 7976

IMG 7977

IMG 9044

 

🌳 Εργαστήριο 1: Τα φυτά της αυλής του σχολείου μου

Στόχοι:

  • Καλλιέργεια παρατηρητικότητας
  • Αναγνώριση βιοποικιλότητας σε οικείο περιβάλλον
  • Ενίσχυση συνεργασίας και γραπτής έκφρασης
  • Ανάπτυξη διαλόγου με σεβασμό

Δραστηριότητες:
Ξεκινήσαμε παρατηρώντας εικόνες φυτών από το Φωτόδεντρο και συζητήσαμε μέσα από τη ρουτίνα σκέψης Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, βγήκαν στην αυλή, κατέγραψαν φυτά, έβγαλαν φωτογραφίες και απάντησαν σε ερωτήσεις όπως: Ποιος τα φροντίζει; Πώς νιώθεις όταν τα βλέπεις;

Αποτελέσματα:
Τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, τεκμηρίωσης, διαλόγου και σεβασμού στην ομαδική εργασία.

 

IMG 8041

 IMG 8039 IMG 8040

IMG 7991 1 IMG 8039 1

 

🏘️ Εργαστήριο 2: Στα φυτά της γειτονιάς του σχολείου μου

Στόχοι:

  • Κατανόηση της έννοιας της βιοποικιλότητας
  • Προσεκτική χαρτογραφική παρατήρηση
  • Ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων
  • Αναστοχασμός και σύνδεση με εμπειρίες

Δραστηριότητες:
Με εργαλείο τους Google Maps, τα παιδιά εντόπισαν πράσινα σημεία γύρω από το σχολείο. Στη συνέχεια, πραγματοποίησαν περίπατο παρατήρησης, φωτογράφισαν φυτά (ορατά και “κρυμμένα”) και παρουσίασαν τις εικόνες στην τάξη, αξιοποιώντας τις ρουτίνες διαλόγου Παρατηρώ – Επεκτείνω.

Αποτελέσματα:
Αναπτύχθηκαν δεξιότητες οπτικής ευαισθητοποίησης, ερευνητικής στάσης και κοινωνικής συναίσθησης για το περιβάλλον.

 

IMG 8133 IMG 8132 IMG 8129 IMG 8127 IMG 8124 IMG 8125 IMG 8126 IMG 8108 IMG 8111 IMG 8110 IMG 8113 IMG 8114 IMG 8112 IMG 8104 IMG 8103 IMG 8100 IMG 8096 IMG 8097 IMG 8098 IMG 8095 IMG 8093 IMG 8092 IMG 8090

 

🗺️ Εργαστήριο 3: Όλοι μαζί φτιάχνουμε τον χάρτη της γειτονιάς μας

Στόχοι:

  • Ενίσχυση της γεωχωρικής σκέψης
  • Οργάνωση πληροφοριών από διαφορετικές πηγές
  • Εικονική και απτική αναπαράσταση χώρου
  • Ομαδική εργασία και ανάληψη ρόλων

Δραστηριότητες:
Αφού δεν ήταν εφικτή η ψηφιακή αποτύπωση, δημιουργήσαμε έναν χειροποίητο χάρτη σε μεγάλο χαρτόνι, με φωτογραφίες, ονόματα κτηρίων και διαδρομές. Τα παιδιά σχολίασαν τη διαφορά μεταξύ του χάρτη τους και του Google Maps.

Αποτελέσματα:
Τα παιδιά απέκτησαν συστηματική κατανόηση της γειτονιάς, ανέπτυξαν συμβολική αναπαράσταση και συνέδεσαν εμπειρικά δεδομένα με τη γεωγραφία.

 

IMG 8542 IMG 8543 IMG 8546 IMG 8544 IMG 8537 IMG 8538 IMG 8535 IMG 8533 IMG 8530 IMG 8532 IMG 8527 IMG 8525 IMG 8526 IMG 8522 IMG 8521 IMG 8520 IMG 8519 IMG 8514 IMG 8516 IMG 8515 IMG 8504 IMG 8505 IMG 8502 IMG 8503

 

🎙️ Εργαστήριο 4: Γίνομαι μικρός δημοσιογράφος και μαθαίνω για τα φυτά του τόπου μου

Στόχοι:

  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης και συνέντευξης
  • Αναγνώριση κοινωνικής και οικονομικής σημασίας των φυτών
  • Εξοικείωση με θερμοκηπιακή καλλιέργεια

Δραστηριότητες:
Με αφορμή την ύπαρξη θερμοκηπίων στην περιοχή μας, τα παιδιά προετοίμασαν ερωτήσεις για έναν καλλιεργητή-γονέα. Πριν τη συνέντευξη, γνωρίσαμε τι είναι τα θερμοκήπια. Κατά τη συνέντευξη, τα παιδιά ρώτησαν, άκουσαν και κατέγραψαν πληροφορίες για τα φυτά του τόπου μας.

Αποτελέσματα:
Εμπλουτίστηκαν οι δεξιότητες συντονισμένου διαλόγου, διατύπωσης ανοιχτών ερωτήσεων και πολιτισμικής κατανόησης της τοπικής παραγωγής.

 

 

IMG 9039 IMG 9038

IMG 9037 IMG 9041

IMG 9042 IMG 9044

IMG 9040 IMG 9048

🎨 Εργαστήριο 5: Γνωρίζω την πολιτιστική αξία των φυτών του τόπου μου

Στόχοι:

  • Κατανόηση της σχέσης φύσης και πολιτισμού
  • Επαφή με τη μυθολογία, τη λαϊκή τέχνη και τη ζωγραφική
  • Ανάπτυξη εικαστικής και ψηφιακής έκφρασης

Δραστηριότητες:
Μελετήσαμε τον μύθο της Δάφνης, είδαμε αγγεία από το Μουσείο Μπενάκη και γνωρίσαμε τον Van Gogh, μέσα από ένα αυθεντικό animation που δημιούργησε η νηπιαγωγός. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τον πίνακα «Βάζο με ηλιοτρόπια» και δημιούργησαν τα δικά τους έργα. Έπειτα, κατηγοριοποίησαν φυτά με βάση τις χρήσεις τους (θεραπεία, μαγειρική, τέχνη, λογοτεχνία) και ερεύνησαν στο διαδίκτυο.

Αποτελέσματα:
Τα παιδιά κατανόησαν τη συμβολική, λειτουργική και αισθητική διάσταση των φυτών, εμβαθύνοντας σε πολιτισμικά και καλλιτεχνικά συμφραζόμενα.

 

 

IMG 8497 1 IMG 8455 IMG 8449 IMG 8451 IMG 8454 IMG 8453 IMG 8452 IMG 8360 IMG 8339 IMG 8341 IMG 8456 1 IMG 8495 1 IMG 8461 1 IMG 8457 1

🖥️ Εργαστήριο 6: Προστατεύω, όπως μπορώ, τα φυτά του τόπου μου

Στόχοι:

  • Επεξεργασία και οργάνωση πληροφοριών με ΤΠΕ
  • Οπτική αναπαράσταση δεδομένων
  • Διατύπωση προσωπικής άποψης με επιχειρήματα

Δραστηριότητες:
Δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό infographic με το Canva, οργανωμένοι σε ομάδες με διακριτούς ρόλους (φόντο, εικόνες, σλόγκαν, κείμενα). Το εκτυπώσαμε και το αναρτήσαμε στην τάξη, σχολιάζοντας το με τα εργαλεία διαλόγου Εκτιμώ – Πες την άποψή σου.

Αποτελέσματα:
Ενισχύθηκε η πολυτροπική έκφραση, η χρήση ΤΠΕ και η καλλιέργεια ψηφιακού γραμματισμού.

IMG 8960 IMG 8966 IMG 8969 IMG 8972

 

📢 Εργαστήριο 7: Βάζω στόχους για την προστασία των φυτών του τόπου μου

Στόχοι:

  • Αναστοχασμός και συνειδητοποίηση
  • Σχεδιασμός δράσεων και στοχοθεσία
  • Επικοινωνία με την κοινότητα μέσω ψηφιακών και έντυπων μέσων

Δραστηριότητες:
Τα παιδιά πρότειναν τρόπους δράσης και κατέληξαν στη διάχυση του έργου μέσω ιστολογίου και παρουσίασης στους γονείς. Ψήφισαν την καλύτερη ιδέα και διατύπωσαν απόψεις. Το εργαστήριο έκλεισε με ένα σύνθημα που δημιούργησαν τα ίδια:

«Στοπ! Σταμάτα ό,τι κάνεις. Πρέπει να μάθεις να προστατεύεις τα φυτά του τόπου μας. Είναι εξίσου σημαντικά για μένα, για σένα και για όλο τον πλανήτη. Τα φυτά είναι εκεί και μας χρειάζονται.»

Αποτελέσματα:
Το πρόγραμμα κορυφώθηκε με ενσυναίσθηση, ενεργό πολιτειότητα και κοινωνική συνειδητοποίηση.

IMG 8581

 

🌱 Γιατί είναι σημαντικό αυτό το πρόγραμμα;

Το εργαστήριο «Τα φυτά του τόπου μου» δεν ήταν απλώς ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής. Ήταν ένα παιδαγωγικό ταξίδι ενσυναίσθησης, καλλιέργειας της ενεργούς πολιτειότητας, σύνδεσης με τον τόπο και δημιουργικής αυτοέκφρασης. Τα παιδιά έμαθαν να βλέπουν τον κόσμο με άλλο βλέμμα — με σεβασμό, παρατήρηση, υπευθυνότητα και στοχασμό.

Πρόκειται για την ουσία της ολόπλευρης ανάπτυξης: όταν οι ρίζες αγγίζουν τη γη του τόπου, τότε τα παιδιά ανθίζουν ως πολίτες του κόσμου.

Ηλιοτρόπια» του Vincent Van Gogh

🎨 Όταν τα φυτά γίνονται τέχνη: Μια καλλιτεχνική περιπλάνηση με τα «Ηλιοτρόπια» του Vincent Van Gogh

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και των δράσεων για την καλλιέργεια της ενεργού πολιτειότητας και ειδικότερα της θεματικής ενότητας «τα φυτά του τόπου μου»  (Βαθμίδα: Νηπιαγωγείο 2η Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον – Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά), υλοποιήσαμε μια δράση που έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τα φυτά μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα: αυτό της τέχνης και της κριτικής αισθητικής σκέψης.

Η έμπνευσή μας ξεκίνησε από τους πασίγνωστους πίνακες του Vincent Van Gogh με τα «Ηλιοτρόπια σε βάζο». Τα παιδιά παρατήρησαν διαφορετικές εκδοχές των ηλιοτροπίων, ανέλυσαν τα χρώματα, τις πινελιές και το ύφος του ζωγράφου, και άνοιξαν έναν διάλογο με το έργο τέχνης.

Στη συνέχεια, επεκτείναμε την καλλιτεχνική μας αναζήτηση διαπολιτισμικά: παρατηρήσαμε συλλογές βάζων με φυτικά μοτίβα από τον Μυκηναϊκό πολιτισμό, την αρχαία Ελλάδα και την αρχαία Κίνα, ώστε να κατανοήσουμε ότι τα φυτά υπήρξαν διαχρονική πηγή έμπνευσης για τον άνθρωπο σε κάθε πολιτισμό και εποχή.

🎬 Ένα παιδί ταξιδεύει στο Άμστερνταμ…

Αποκορύφωμα της δράσης ήταν η παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού animation, το οποίο δημιουργήθηκε ειδικά για παιδαγωγική χρήση. Στο animation, ένα παιδί του σήμερα ταξιδεύει με τη φαντασία του στο Άμστερνταμ και συναντά τον Vincent Van Gogh, ο οποίος του μιλά για τη ζωή του, τα συναισθήματα που αποτύπωνε στους πίνακές του, και τη σημασία των φυτών ως σύμβολα ελπίδας, φωτός και ζωής.

Η αφήγηση αυτή γοήτευσε τα παιδιά, τους έδωσε τη δυνατότητα να συνδεθούν συναισθηματικά με τον καλλιτέχνη, και τα ενέπνευσε να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα τέχνης.

🎨 Από την παρατήρηση στη δημιουργία

Αφού παρατηρήσαμε, συζητήσαμε και συνδέσαμε τα έργα με τον πολιτισμό και τη φύση, προχωρήσαμε στην εικαστική αποτύπωση: κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του «Ηλιοτρόπιο σε βάζο», συνθέτοντας ένα κολλάζ με ζωγραφισμένα βάζα, λουλούδια και μπλε ή γαλάζιο φόντο, εμπνευσμένο από την παλέτα του Van Gogh.

Το αποτέλεσμα ήταν μια συλλογική εικαστική γκαλερί, γεμάτη φως, χρώμα και φαντασία. Τα παιδιά ένιωσαν δημιουργοί, καλλιτέχνες και φορείς ενός παγκόσμιου πολιτιστικού διαλόγου μέσα από τα μάτια τους.

🎯 Μαθησιακοί στόχοι της δράσης

Μέσα από αυτήν τη διαθεματική και καλλιτεχνική προσέγγιση επιδιώχθηκαν οι εξής στόχοι:

  • Να αναπτύξουν τα παιδιά την ικανότητα παρατήρησης και ανάλυσης ενός έργου τέχνης.

  • Να γνωρίσουν βασικά στοιχεία από τη ζωή και το έργο του Vincent Van Gogh.

  • Να συσχετίσουν τη φύση και τα φυτά ως σταθερά μοτίβα στην παγκόσμια τέχνη και στον πολιτισμό.

  • Να καλλιεργήσουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την προσωπική έκφραση μέσα από τη ζωγραφική και το κολλάζ.

  • Να εξασκηθούν στη κριτική σκέψη, μέσα από συζήτηση και ερωτήματα που γεννήθηκαν από την παρατήρηση.

  • Να αναγνωρίσουν τη σημασία των συμβόλων και των χρωμάτων στην καλλιτεχνική έκφραση.

  • Να συμμετέχουν ενεργά σε μία συλλογική καλλιτεχνική εμπειρία με αίσθημα συνεργασίας και χαράς.

📚 Σύνδεση με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών

Η δράση ανταποκρίνεται στις αρχές του ΝΑΠΣ για την αισθητική καλλιέργεια, την κριτική κατανόηση της τέχνης, και την πολιτισμική αγωγή των παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Προάγει τη διεπιστημονικότητα, αξιοποιώντας την τέχνη, την ιστορία, τη φύση, και τη φαντασία, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη συναισθηματική νοημοσύνη και τη σχέση του παιδιού με τον κόσμο.

💙 Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, χαρά και δημιουργικότητα. Κάθε έργο ήταν μοναδικό, όπως και ο τρόπος που αντιλαμβάνεται το κάθε παιδί τον κόσμο γύρω του.
Οι εικόνες των έργων και τα χαμόγελα των μικρών δημιουργών ήταν η πιο δυνατή απόδειξη της επιτυχίας αυτής της καλλιτεχνικής εμπειρίας.

IMG 8461 IMG 8458 IMG 8459 IMG 8460 IMG 8456 IMG 8457 IMG 8494 IMG 8497 IMG 8496 IMG 8495

Μαθαίνω από τον τόπο μου: Μια ξεχωριστή συνάντηση με τα μυστικά του θερμοκηπίου

🌿 Μαθαίνω από τον τόπο μου: Μια ξεχωριστή συνάντηση με τα μυστικά του θερμοκηπίου

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα της θεματικής ενότητας Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και των δράσεων για την καλλιέργεια της ενεργού πολιτειότητας και ειδικότερα της θεματικής ενότητας «τα φυτά του τόπου μου»  (Βαθμίδα: Νηπιαγωγείο 2η Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον – Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά), είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε με τα παιδιά μια μοναδική και ουσιαστική μαθησιακή εμπειρία, που συνδύασε τη γνώση με τη βιωματική ανακάλυψη και τη σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία.

Με αφορμή τη διερεύνηση της έννοιας του θερμοκηπίου, πραγματοποιήσαμε αρχικά μια εισαγωγική διερεύνηση: αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, παρατηρήσαμε φωτογραφίες, κάναμε ερωτήσεις, και συζητήσαμε για το πώς λειτουργεί ένα θερμοκήπιο, γιατί είναι σκεπασμένο, και ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην ταχύτερη ανάπτυξη των φυτών μέσα σε αυτό το περιβάλλον.

Η προετοιμασία της τάξης περιλάμβανε και έναν ξεχωριστό ρόλο για τους μαθητές μας: μπήκαν στη θέση μικρών δημοσιογράφων! Σε ομάδες, διατύπωσαν τις δικές τους ερωτήσεις, τις κατέγραψαν, τις επεξεργάστηκαν, και ετοιμάστηκαν για μια αληθινή συνέντευξη.

Την επόμενη ημέρα, φιλοξενήσαμε στην τάξη μας τον πατέρα δύο μαθητών μας, ο οποίος είναι υπεύθυνος σε ένα από τα μεγαλύτερα θερμοκήπια της περιοχής. Η ανταπόκριση του προσκεκλημένου μας, αλλά και ο ενθουσιασμός των παιδιών, ξεπέρασαν κάθε προσδοκία!

🌱 Μια ζωντανή, αυθεντική μαθησιακή εμπειρία

Ο «καλεσμένος ειδικός» απάντησε με προθυμία στις ερωτήσεις των παιδιών, εξηγώντας τους με απλό και κατανοητό τρόπο την καθημερινότητά του στο θερμοκήπιο, τις τεχνικές που εφαρμόζονται, τα φυτά που καλλιεργούνται, τις καιρικές συνθήκες και τον ρόλο της τεχνολογίας στη γεωργική παραγωγή.

Η συζήτηση εξελίχθηκε δυναμικά και αλληλεπιδραστικά: τα παιδιά δεν έμειναν μόνο στις ερωτήσεις που είχαν προετοιμάσει, αλλά παρακινημένα από τα όσα άκουγαν, διατύπωναν συνεχώς νέες απορίες και ερωτήματα, που γεννιόνταν φυσικά μέσα από το γνήσιο ενδιαφέρον και τη ζωντανή επαφή με το θέμα.

Η αίσθηση αυθεντικότητας που προσέδωσε η παρουσία του γονέα ως «ειδικού» ενίσχυσε σημαντικά το κίνητρο των παιδιών, ενθάρρυνε τη συμμετοχή όλων, και καλλιέργησε κλίμα εμπιστοσύνης, συνεργασίας και ανοιχτής επικοινωνίας.

📘 Παιδαγωγική τεκμηρίωση και σύνδεση με το ΝΑΠΣ

Η δράση εναρμονίζεται πλήρως με τις αρχές και τις κατευθύνσεις του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, το οποίο:

  • Προάγει τη διερευνητική και βιωματική μάθηση,

  • Ενισχύει τη σχέση σχολείου – κοινότητας μέσα από την αξιοποίηση του τοπικού πολιτισμικού και επαγγελματικού κεφαλαίου,

  • Υποστηρίζει την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η ικανότητα διατύπωσης ερωτημάτων και η δημιουργική σκέψη,

  • Αναδεικνύει τη σημασία της διαθεματικότητας, καθώς η συγκεκριμένη δράση ενσωματώνει στοιχεία από τη Γλώσσα (διατύπωση και κατανόηση ερωτήσεων), τη Μελέτη Περιβάλλοντος (γεωργική παραγωγή, οικοσυστήματα), και την Τεχνολογία (λειτουργία θερμοκηπίου).

🎯 Μαθησιακοί στόχοι της δράσης

Στο πλαίσιο αυτής της δραστηριότητας επιδιώχθηκαν οι εξής βασικοί μαθησιακοί στόχοι:

  • Να κατανοήσουν οι μαθητές τι είναι και πώς λειτουργεί ένα θερμοκήπιο.

  • Να διερευνήσουν τους φυσικούς και τεχνητούς παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των φυτών.

  • Να ασκηθούν στη διατύπωση ερωτήσεων, στην κατανόηση απαντήσεων και στην επικοινωνία με εξωτερικούς συνεργάτες.

  • Να συνεργαστούν σε ομάδες με στόχο την από κοινού προετοιμασία μιας συνέντευξης.

  • Να καλλιεργήσουν στάσεις σεβασμού προς τον κόπο των ανθρώπων που εργάζονται στη γεωργική παραγωγή.

  • Να βιώσουν τη διαδικασία της μάθησης μέσα από αυθεντικές εμπειρίες του τόπου τους.

  • Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα, τη λογική σκέψη και την ικανότητα συσχέτισης αιτίου – αποτελέσματος.

  • Να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους μέσω της ενεργής συμμετοχής και της επιτυχούς επικοινωνίας με ενήλικες.

🌞 Μια δράση που άφησε αποτύπωμα

Τα παιδιά αποχώρησαν από την αίθουσα γεμάτα εικόνες, ιδέες και ερεθίσματα. Όπως δήλωσαν και τα ίδια στο τέλος, ήταν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και συναρπαστικές στιγμές της χρονιάς!
Η αυθεντική αυτή εμπειρία δεν ενίσχυσε μόνο τις γνώσεις τους, αλλά –κυρίως– δημιούργησε συναισθηματική σύνδεση με τη μάθηση, την κοινότητα και τη σημασία του να μαθαίνω μέσα από την πράξη, την ερώτηση και τη συνεργασία.

📸 Στιγμές από την ξεχωριστή αυτή ημέρα μπορείτε να δείτε στη φωτογραφική συλλογή που ακολουθεί.

 IMG 9038

IMG 9037

IMG 9041

IMG 9042

 IMG 9048

IMG 9047

 IMG 9045

IMG 8013

IMG 8014