Επιτέλους Άνοιξη!!!

Η Άνοιξη στην τάξη μας! 

Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, καλωσορίσαμε την άνοιξη με ενθουσιασμό στην τάξη μας! Μαζί με τα παιδιά, συζητήσαμε για την αλλαγή της εποχής, παρατηρώντας πώς η φύση γύρω μας μεταμορφώνεται. Τα δέντρα γεμίζουν φύλλα, τα λουλούδια ανθίζουν και ο αέρας γεμίζει αρώματα και χρώματα.

Μιλήσαμε για τους τρεις μήνες της άνοιξης – τον Μάρτιο, τον Απρίλιο και τον Μάιο – δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον πρώτο μήνα της εποχής. Μέσα από παροιμίες, καταλάβαμε πως ο Μάρτιος είναι απρόβλεπτος: άλλοτε θυμίζει καλοκαίρι με τη ζέστη του και άλλοτε μας ξαναγυρνάει στον χειμώνα με το κρύο του.

Ένα από τα έθιμα που γνωρίσαμε ήταν το “Μαρτάκι”! Τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους βραχιόλι από κόκκινη και άσπρη κλωστή, το οποίο φορούν στον καρπό τους για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μαρτίου. Όταν τελειώσει ο μήνας, θα το κρεμάσουμε σε ένα δέντρο, ώστε να το πάρουν τα χελιδόνια για τις φωλιές τους.

Μιλώντας για τα χελιδόνια, γνωρίσαμε τα αποδημητικά πουλιά και τη συνήθειά τους να επιστρέφουν την άνοιξη. Στις επόμενες εβδομάδες, θα μάθουμε περισσότερα γι’ αυτά και το ταξίδι τους.

Ένα ακόμη όμορφο έθιμο που γνωρίσαμε ήταν η Κυρά Σαρακοστή. Τα παιδιά έμαθαν πως πρόκειται για ένα παλιό ημερολόγιο με επτά ποδαράκια, που βοηθούσε να μετρήσουν τις εβδομάδες από τις Απόκριες έως το Πάσχα. Με μεγάλη χαρά, κατασκευάσαμε τη δική μας μεγάλη Κυρά Σαρακοστή, η οποία στολίζει τώρα την τάξη μας. Κάθε Δευτέρα, θα κόβουμε ένα ποδαράκι μέχρι να φτάσουμε στο Πάσχα!

Επιπλέον, κάθε παιδί ζωγράφισε τη δική του Κυρά Σαρακοστή, την οποία κρεμάσαμε στην τάξη, ενώ έφτιαξαν και μια μικρή από χαρτόνι για να διακοσμήσουν την πόρτα του δωματίου τους.

Δείτε εδώ φωτογραφίες από τις δράσεις μας:

ΗIMG 6544 IMG 6546 IMG 6547 IMG 6545 IMG 6548 IMG 6551 IMG 6550 IMG 6549 IMG 6552 IMG 6553 IMG 6554 IMG 6555 IMG 6556 IMG 6557 IMG 6540 IMG 6542 IMG 6539 IMG 6538 IMG 6537 IMG 6534 IMG 6535 IMG 6536 IMG 6533 IMG 6532 IMG 6531 IMG 6530 IMG 6529 IMG 6525

 

 

Ήταν μια υπέροχη εβδομάδα γεμάτη δημιουργία, παράδοση και μάθηση! Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τα ανοιξιάτικα μας ταξίδια στις επόμενες εβδομάδες!

6 ΜΑΡΤΙΟΥ Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Πανελλήνια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού και της Σχολικής Βίας στο Νηπιαγωγείο μας

Στο νηπιαγωγείο μας, αφιερώσαμε τη σημερινή ημέρα στην κατανόηση, την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού μέσα από βιωματικές και διαδραστικές δραστηριότητες. Στόχος μας ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά να καταλάβουν τι σημαίνει εκφοβισμός, πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να αποτρέψουμε τέτοια φαινόμενα, αλλά και πώς να αντιδράσουν αν βρεθούν αντιμέτωπα με μια δύσκολη κατάσταση. Η σημασία αυτής της ημέρας είναι τεράστια, ακόμη και σε τόσο μικρές ηλικίες.

Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο κοινωνικό περιβάλλον όπου τα παιδιά μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν με συνομηλίκους τους. Είναι απαραίτητο από νωρίς να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την ευγένεια, ώστε να δημιουργηθεί μια κουλτούρα αλληλεγγύης και αποδοχής. Μέσα από τις δραστηριότητές μας, τα παιδιά όχι μόνο έμαθαν να αναγνωρίζουν τις μη αποδεκτές συμπεριφορές αλλά και να καλλιεργούν θετικές στάσεις απέναντι στους φίλους τους.

Ας δούμε αναλυτικά τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε σήμερα: ⸻

1. Έναρξη της ημέρας – Σύνδεση με τις γνώσεις μας Αφού ολοκληρώσαμε τη δραστηριότητα του ημερολογίου, ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας για τον σχολικό εκφοβισμό. Συνδέσαμε την ημέρα με τις γνώσεις που είχαμε αποκτήσει στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και θυμηθήκαμε βασικές έννοιες. Στη συνέχεια, μέσα από μια παρουσίαση στον υπολογιστή, αναλύσαμε: • Τα είδη του σχολικού εκφοβισμού (λεκτικός, σωματικός, κοινωνικός). • Τα συναισθήματα που νιώθει ένα παιδί όταν είναι θύμα εκφοβισμού. • Τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τέτοιες συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον. Η παρουσίαση βοήθησε τα παιδιά να ξαναθυμηθούν όλα όσα έχουμε συζητήσει στο παρελθόν και να ενισχύσουν τις γνώσεις τους. ⸻

2. Λέξεις που ενώνουν – Η σημασία των ευγενικών κουβέντων Μετά την παρουσίαση, μιλήσαμε για τη δύναμη του λόγου και πώς οι λέξεις μας μπορούν να επηρεάσουν τους άλλους. Θυμηθήκαμε και καταγράψαμε «ευγενικά λογάκια», δηλαδή όμορφες φράσεις που μπορούμε να λέμε στους φίλους μας για να νιώθουν αποδεκτοί και χαρούμενοι. Τα παιδιά μοιράστηκαν φράσεις όπως: • «Θέλεις να παίξουμε μαζί;» • «Σε ευχαριστώ!» • «Χαίρομαι που είσαι φίλος μου!» • «Μπορώ να σε βοηθήσω;» Αυτή η δραστηριότητα τα βοήθησε να καταλάβουν ότι οι ευγενικές κουβέντες μπορούν να δυναμώσουν τις φιλίες και να αποτρέψουν τυχόν εντάσεις. ⸻

3. Διαδραστικό παραμύθι – Η δύναμη των επιλογών μας Η επόμενη δραστηριότητα ήταν ένα διαδραστικό παραμύθι, γραμμένο ειδικά για τη σημερινή ημέρα. Το παραμύθι σταματούσε σε κρίσιμα σημεία και τα παιδιά καλούνταν να επιλέξουν την κατάλληλη αντίδραση για να συνεχίσει η ιστορία. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με διλήμματα όπως: • «Τι πρέπει να κάνουμε αν δούμε έναν φίλο μας να στεναχωριέται;» • «Πώς μπορούμε να αντιδράσουμε αν κάποιος μας φέρεται άσχημα;» • «Τι μπορούμε να πούμε σε κάποιον που νιώθει μόνος;» Αυτή η βιωματική προσέγγιση τους έδωσε την ευκαιρία να σκεφτούν και να εφαρμόσουν όσα έμαθαν με έναν τρόπο που τα ενθουσίασε. ⸻

4. Δραματοποίηση – Ζωντανεύουμε το μήνυμα του παραμυθιού Αφού ολοκληρώθηκε η αφήγηση, ζητήσαμε από τα παιδιά να δραματοποιήσουν κάποιες σκηνές του παραμυθιού. Μέσα από τη θεατρική αναπαράσταση, τα παιδιά μπήκαν στη θέση τόσο του θύματος όσο και του υποστηρικτή, κατανοώντας καλύτερα τα συναισθήματα που γεννούν τέτοιες καταστάσεις. Στο τέλος της δραματοποίησης, ζήτησα από κάθε παιδί να πει μια γλυκιά κουβέντα στον διπλανό του, ενισχύοντας έτσι το μήνυμα της φιλίας και του σεβασμού. ⸻

5. Δημιουργία αφίσας – Εικόνες που μιλούν Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα δημιούργησε τη δική της αφίσα με θέμα την καταπολέμηση της σχολικής βίας. Τα παιδιά ζωγράφισαν εικόνες που αντιπροσωπεύουν τη φιλία, τη συνεργασία και τη συμπεριληπτικότητα, μεταφέροντας με τον δικό τους τρόπο το μήνυμα της ημέρας. Οι αφίσες μας τοποθετήθηκαν στην τάξη ως υπενθύμιση ότι όλοι μπορούμε να συμβάλουμε σε ένα ασφαλές και φιλικό σχολικό περιβάλλον. ⸻

6. Το τραγούδι μας – Ένα σύνθημα κατά της βίας Μια έκπληξη περίμενε τα παιδιά στο τέλος της ημέρας: ένα τραγούδι που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ειδικά για τη σημερινή ημέρα! Τα παιδιά το άκουσαν με ενθουσιασμό και γρήγορα το τραγούδησαν όλα μαζί. Το τραγούδι έγινε το σύνθημά μας, μια μελωδία που μας θυμίζει καθημερινά τη σημασία της καλοσύνης και της αλληλεγγύης. ⸻

7. Ανάγνωση παραμυθιού – Τα χέρια μας είναι για αγάπη! Ολοκληρώσαμε τη μέρα μας διαβάζοντας διαδικτυακά το παραμύθι «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», μέσα από το οποίο συζητήσαμε πόσο όμορφα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας: • Να αγκαλιάζουμε • Να χαιρετάμε • Να βοηθάμε • Να δημιουργούμε Τα παιδιά μοιράστηκαν τις δικές τους ιδέες, κατανοώντας ακόμα περισσότερο τη σημασία της θετικής συμπεριφοράς. ⸻

Η σημασία αυτής της ημέρας

Η προσχολική ηλικία είναι η κατάλληλη στιγμή για να καλλιεργήσουμε τις αξίες της αποδοχής, της ευγένειας και της ενσυναίσθησης. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι είναι σημαντικό να στηρίζουν τους φίλους τους και να μιλούν όταν βλέπουν αδικίες. Το νηπιαγωγείο μας θα συνεχίσει να καλλιεργεί αυτές τις αξίες, γιατί ένα σχολείο χωρίς βία είναι ένα σχολείο γεμάτο χαμόγελα!

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ:

IMG 6616 IMG 6613 IMG 6611 IMG 6606 IMG 6604 IMG 6607 IMG 6603 IMG 6602 IMG 6601 IMG 6600 IMG 6599 IMG 6598 IMG 6597 IMG 6596 IMG 6595 IMG 6594 IMG 6593 IMG 6592 IMG 6591 IMG 6589 IMG 6585 IMG 6586

 

Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας!

Αποκριάτικες Δράσεις στο Νηπιαγωγείο μας!

Οι δύο τελευταίες εβδομάδες ήταν γεμάτες χρώμα, δημιουργία, γέλια και χαρά στο νηπιαγωγείο μας, καθώς ταξιδέψαμε στον μαγικό κόσμο της Αποκριάς και του Καρναβαλιού! Μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα αποκριάτικα έθιμα της Ελλάδας, να δημιουργήσουν τις δικές τους κατασκευές και να βιώσουν τη γιορτινή διάθεση αυτής της ξεχωριστής περιόδου.

Μάσκες Βενετσιάνικες και Σούπερ Ήρωες!

Ξεκινήσαμε τις δραστηριότητές μας φτιάχνοντας τις δικές μας μάσκες! Τα νήπια επέλεξαν το σχέδιο που τους άρεσε περισσότερο – είτε βενετσιάνικες μάσκες με περίτεχνα σχέδια, είτε μάσκες εμπνευσμένες από αγαπημένους χαρακτήρες, όπως η πεταλούδα και ο Batman. Στη συνέχεια, ανέλαβαν δράση! Έκοψαν τις μάσκες τους, τις ζωγράφισαν με έντονα χρώματα και τις διακόσμησαν με γκλίτερ, χάντρες και φτερά, δημιουργώντας μοναδικά έργα τέχνης που φόρεσαν με περηφάνια!

Τα Έθιμα της Αποκριάς στην Ελλάδα

Την επόμενη μέρα, ταξιδέψαμε σε όλη την Ελλάδα μέσα από εικόνες, αφηγήσεις και συζητήσεις για τα παραδοσιακά αποκριάτικα έθιμα. Μιλήσαμε για το πώς η Αποκριά είναι μια γιορτή χαράς, κεφιού και ξεγνοιασιάς, όπου μικροί και μεγάλοι μεταμφιέζονται, διασκεδάζουν και συμμετέχουν σε γιορτές και καρναβαλικές εκδηλώσεις.

Φτιάχνουμε «Τρελά Καπέλα»

Η δημιουργικότητα συνεχίστηκε με την κατασκευή των «τρελών καπέλων»! Με χαρτόνια κανσόν ως βάση, τα παιδιά σχεδίασαν και έκοψαν τα καπέλα τους, στα οποία πρόσθεσαν χάντρες, φτερά, στρασάκια και αυτοκόλλητα, αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη. Για να τους δώσουμε μια πραγματικά «τρελή» όψη, κόψαμε λωρίδες χαρτονιού, τις διπλώσαμε σε ζιγκ-ζαγκ σχήματα και τις κολλήσαμε στα καπέλα μας. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, και τα παιδιά δεν σταμάτησαν να γελούν και να χαίρονται με τις δημιουργίες τους!

Το Πέταγμα του Χαρταετού και η Καθαρά Δευτέρα

Λίγες μέρες πριν από την Καθαρά Δευτέρα, συζητήσαμε για τη σημασία της ημέρας και την παράδοση του χαρταετού. Τα παιδιά έμαθαν ότι η Καθαρά Δευτέρα σηματοδοτεί την αρχή της Σαρακοστής και είναι μια μέρα αφιερωμένη στην οικογένεια, το παιχνίδι στην ύπαιθρο και φυσικά το πέταγμα του χαρταετού!

Για να τιμήσουμε το έθιμο, δημιουργήσαμε τους δικούς μας χαρταετούς, χρησιμοποιώντας χαρτόνι, ξυλάκια, σχοινί και πολύχρωμες κορδέλες. Καθένα ήταν μοναδικό, καθώς τα παιδιά επέλεξαν τα χρώματα και τα μοτίβα που τους άρεσαν. Στη συνέχεια, στολίσαμε την τάξη μας με τους χαρταετούς, φέρνοντας μια ανοιξιάτικη και χαρούμενη ατμόσφαιρα στον χώρο μας.

Επιπλέον, παρατηρήσαμε πίνακες γνωστών ζωγράφων που απεικονίζουν το πέταγμα του χαρταετού και ακούσαμε όμορφα τραγούδια εμπνευσμένα από αυτό το αγαπημένο έθιμο.

Μια Γιορτή που Έφερε Χαρά στα Παιδιά!

Οι δύο αυτές εβδομάδες ήταν γεμάτες διασκέδαση, χρώμα και ενθουσιασμό! Τα παιδιά ανυπομονούσαν καθημερινά να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες και να μοιραστούν τις δικές τους εμπειρίες και γνώσεις για την Αποκριά.

Το καρναβάλι είναι για τα νήπια μια περίοδος μαγείας, παιχνιδιού και χαράς, και φέτος, μέσα από τις δημιουργικές μας δράσεις, καταφέραμε να ζήσουμε την αποκριάτικη ατμόσφαιρα με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο!

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες δράσεις και φωτογραφίες από τις αποκριάτικες μας στιγμές!

📸 Δείτε παρακάτω τις υπέροχες φωτογραφίες από τις δημιουργίες και τις γιορτινές στιγμές μας!

  1. IMG 6259 IMG 6258 IMG 6245 IMG 6242 IMG 6239 IMG 6235

IMG 6220 IMG 6217 IMG 6219 IMG 6215 IMG 6214

IMG 6187 IMG 6183 IMG 6184 IMG 6182 IMG 6181

 

Αποκριάτικη γιορτή

Σήμερα Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2025 η διάθεση μας ανέβηκε και το σχολείο μας μεταμορφώθηκε σε ένα ατελείωτο πάρτι. 🥳 Τα παιδιά φόρεσαν τα πιο ωραία χαμόγελα τους αλλά και τις πρωτότυπες στολές τους και ήρθαν για μια ξέφρενη γιορτή με πολύ χορό γέλιο παιχνίδι.
Χορεψαμε……

IMG 6449 IMG 6450 IMG 6421 IMG 6422

Παιξαμε….
IMG 6424IMG 6427IMG 6429IMG 6431IMG 6433IMG 6432IMG 6435IMG 6436

Φάγαμε όλες τις νόστιμες λιχουδιές που έφεραν οι μαμάδες…..

IMG 6439 IMG 6440 IMG 6412 IMG 6411

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια μυστηρίου..

IMG 6454

Μάθαμε την ιστορία του Αρλεκίνου μέσα από ψηφιακή αφήγηση και ζωγραφίσαμε τον δικό μας μοναδικό αρλεκίνο…..

IMG 6467 IMG 6466 IMG 6465 IMG 6464 IMG 6463 IMG 6460

Ηταν μια γεμάτη μέρα που τα είχε όλα! Αλλα κυρίως ήταν μια μοναδική εμπειρία για τα νήπια που την καταχάρηκαν και διασκέδασαν με την ψυχή τους!

Καλές Απόκριες  και καλή Σαρακοστή σε όλους!

 

 

Ο Γλεντζοφλέβαρος Γιολάντα Τσορώνη

 

IMG 6271
Ο Γλεντζοφλέβαρος 

Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη 
Η αφήγηση ενός παραμυθιού μπορεί να μετατραπεί σε μια συναρπαστική βιωματική εμπειρία, γεμάτη συναίσθημα, φαντασία και ενεργή συμμετοχή. Στο νηπιαγωγείο μας σήμερα γνωρίσαμε τον Γλεντζοφλέβαρο από την αγαπημένη Γιολάντα Τσορώνη και έτσι η ιστορία του Φλεβάρη, που αισθάνεται μειονεκτικά επειδή έχει λιγότερες μέρες από τους άλλους μήνες, έγινε η αφορμή για μια μέρα γεμάτη δημιουργικότητα, έκφραση και συνεργασία.

Όταν το Παραμύθι Ζωντανεύει….

Η δραστηριότητα ξεκίνησε με ένα “μαγικό κουτί”, το οποίο είχε μέσα το παραμύθι και τη φιγούρα του Φλεβάρη. Για να δημιουργηθεί μια μυστήρια ατμόσφαιρα, ακούστηκε κατάλληλη μουσική, αυξάνοντας την περιέργεια και την προσμονή των παιδιών.

IMG 6276 IMG 6275 IMG 6272

Όταν το κουτί “άνοιξε”, φιγούρα του ήρωα “μίλησε” στη νηπιαγωγό, δίνοντάς της οδηγίες και πληροφορίες για το τι ήθελε να κάνουν τα παιδιά. Αυτή η πρωτότυπη προσέγγιση ενίσχυσε την αίσθηση της μαγείας και έκανε τα παιδιά να αισθανθούν πως συμμετέχουν σε κάτι μοναδικό.

IMG 6277 IMG 6271 IMG 6315

➡ Παιδαγωγική αξία: Η εισαγωγή με το μαγικό κουτί ενεργοποιεί τη φαντασία και την περιέργεια των παιδιών, ενισχύει την προσδοκία και τα εμπλέκει συναισθηματικά στην ιστορία.

Διαδραστική Αφήγηση και Δραματοποίηση

Στη συνέχεια, ξεκίνησε η αφήγηση του παραμυθιού. Τα παιδιά δεν ήταν απλοί ακροατές, αλλά ανέλαβαν ενεργό ρόλο μέσα στην ιστορία:

✅ Ρόλοι για τα παιδιά: Κάθε παιδί ανέλαβε να εκπροσωπήσει έναν από τους 12 μήνες, σηκωνόταν όταν ακουγόταν το όνομά του και συμμετείχε στη συζήτηση.

IMG 6284 IMG 6288

✅ Δραματοποίηση των σκηνών: Αρχικά, τα παιδιά ένιωσαν αμηχανία να εκφραστούν κινητικά, αλλά γρήγορα ξεθάρρεψαν, ενθαρρύνοντας το ένα το άλλο. Έγιναν οι μήνες, η αμυγδαλιά που ανθίζει, ο άνεμος των αλκυονίδων ημερών και το αποκριάτικο γλέντι.

✅ Αλληλεπίδραση με τον ήρωα: Σε στιγμές της αφήγησης, η νηπιαγωγός σταματούσε και ζητούσε από τα παιδιά να προτείνουν λύσεις στον Φλεβάρη, ενθαρρύνοντάς τον και βοηθώντας τον να καταλάβει τη μοναδικότητά του.

➡ Παιδαγωγική αξία: Η δραματοποίηση βοηθά τα παιδιά να ταυτιστούν με τους ήρωες, να εκφραστούν λεκτικά και σωματικά, να συνεργαστούν και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση.

Δημιουργικές και Συναισθηματικές Δραστηριότητες

Για να ενισχυθεί το μήνυμα της μοναδικότητας, ακολούθησαν δραστηριότητες που έδωσαν στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους:

✨ Εικαστική έκφραση: Τα παιδιά ζωγράφισαν τα συναισθήματα του Φλεβάρη στην αρχή και στο τέλος της ιστορίας , ενώ παράλληλα συζητήσαμε για τις στιγμές που και εμείς νιώθουμε “διαφορετικοί”.

IMG 6302 IMG 6301 IMG 6300 IMG 6299 IMG 6298 IMG 6297 IMG 6293 IMG 6292

➡ Παιδαγωγική αξία: Μέσα από την τέχνη και το παιχνίδι, τα παιδιά εκφράζουν συναισθήματα, αναπτύσσουν τη φαντασία τους και ενισχύουν την αυτοεκτίμησή τους.

Αποτίμηση και Αντίκτυπος στα Παιδιά

Η ανταπόκριση των παιδιών ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Η αρχική τους συστολή μετατράπηκε σε ενθουσιασμό, αλληλεπίδραση και ενθάρρυνση μεταξύ τους. Η αφήγηση δεν έμεινε απλώς στη λεκτική επαφή με το παραμύθι, αλλά έγινε ένα ζωντανό βίωμα που τους επέτρεψε να νιώσουν και να κατανοήσουν βαθύτερα το μήνυμα της ιστορίας.

Στο τέλος της ιστορίας τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και δραματοποίησαν κάποιες σημαντικές σκηνές από το βιβλίο όπως την στιγμή που ο Φλεβάρης ένιωθε λυπημένος και θυμωμένος αλλά και τη στιγμή που τα αδέρφια του τον παρηγορούσαν και τον έκανε να αισθανθεί καλύτερα.

IMG 6307 IMG 6310 IMG 6303

Το μαγικό κουτί καθιερώθηκε ως εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλες αφηγήσεις, ενισχύοντας τη φαντασία και την προσμονή των παιδιών για κάθε νέα ιστορία.Η σημερινή μας εμπειρία, απέδειξε πως η αφήγηση ενός παραμυθιού μπορεί να ξεφύγει από τα στενά όρια της παθητικής ακρόασης και να γίνει ένα ολοκληρωμένο μαθησιακό γεγονός.

✔ Προκάλεσε συναισθήματα: Τα παιδιά μπήκαν στη θέση του ήρωα και έμαθαν να αναγνωρίζουν τη μοναδικότητα σε κάθε άτομο.
✔ Ενίσχυσε την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη: Μέσα από τη συνεργασία και την ενθάρρυνση, τα παιδιά έμαθαν να στηρίζουν το ένα το άλλο.
✔ Έκανε τη μάθηση αληθινή: Χρησιμοποιήθηκαν η φαντασία, η κίνηση, η τέχνη και η μουσική, δημιουργώντας μια πολυαισθητηριακή εμπειρία που εντυπώθηκε στη μνήμη των παιδιών.

Η ιστορία του Φλεβάρη έγινε το όχημα για να κατανοήσουν τα παιδιά ότι κάθε άτομο είναι ξεχωριστό και σημαντικό—μια πολύτιμη αξία που θα τα συνοδεύει σε όλη τους τη ζωή.

IMG 6324 IMG 6312

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!

Την Τσικνοπέμπτη  20 Φεβρουαρίου 2025 ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, έψησε και πρόσφερε σουβλάκια και αναψυκτικά στους μαθητές μας.  Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και χάρηκαν μιας και είχαν την ευκαιρία να μάθουν για το παραδοσιακό έθιμο του «τσικνισματος» αλλά και για την περίοδο των Αποκριών που διανύουμε.
Ευχαριστούμε θερμά το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που πάντα βρίσκεται στο πλευρό των μικρών μαθητών μας με αντίστοιχες δράσεις και εκδηλώσεις και που συμβάλλει πάντοτε στην ενίσχυση και στην εκμάθηση της παραδοσιακής μας κουλτούρας.IMG 6246 IMG 6247 IMG 6247 1

Πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός: Λέμε όχι στον διαδικτυακό εκφοβισμό μαθαίνουμε προστατευόμαστε στηρίζουμε!

 

Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Το Ψηφιακό Κόμικ των Μαθητών μας

Στο νηπιαγωγείο μας, η τεχνολογία και η δημιουργικότητα ενώθηκαν για έναν σπουδαίο σκοπό! Με αφορμή τον διαγωνισμό «Λέμε όχι στον διαδικτυακό εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Στηρίζουμε, Προστατευόμαστε», που διοργανώνεται από το SaferInternet4Kids.gr, με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025, οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν σε μια πρωτότυπη δράση, όπου δημιούργησαν ένα ψηφιακό κόμικ με ενσωματωμένη αφήγηση από τις δικές τους φωνές!

Σύμφωνα με τον διοργανωτή του διαγωνισμού ο σκοπός του ήταν πρωτίστως εκπαιδευτικός. Η στόχοι του διαγωνισμού για τους μαθητές και τις μαθήτριες ήταν να μάθουν και να υιοθετήσουν ορθές συμπεριφορές διαδικτυακής χρήσης, Να μάθουν να αναγνωρίζουν τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού και τους ορθούς τρόπους αντιμετώπισης του, Να αναπτύξουν στρατηγικές απόκρισης την διαδικτυακή βία συμπεριλαμβανομένης της αναφοράς και του αποκλεισμού, Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα και ενσυναίσθηση στο διαδίκτυο και να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας υπευθυνότητα και κοινωνικές δεξιότητες. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ελληνικό κέντρο ασφαλούς διαδικτύου και τις δράσεις του μπορείτε να επισκεφθείτε τον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.saferinternet4kids.gr

Πώς γεννήθηκε η ιδέα μας;

Από την αρχή, θέλαμε η δράση μας να μην είναι απλώς μια θεωρητική συζήτηση για τον διαδικτυακό εκφοβισμό, αλλά μια διαδραστική εμπειρία που θα έδινε στα παιδιά τη δυνατότητα να δημιουργήσουν κάτι δικό τους, περνώντας τα μηνύματα με τον δικό τους τρόπο. Έτσι, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ιστορία, όπου οι ήρωες – αγαπημένα ζωάκια που τα ίδια τα παιδιά ονόμασαν – θα μάθαιναν πώς να προστατεύονται από κακόβουλα μηνύματα στο διαδίκτυο.

Με τη βοήθεια των μαθητών, χτίσαμε την πλοκή της ιστορίας μας, δίνοντας έμφαση σε τρία βασικά σημεία:
✔ Μαθαίνουμε τι είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός.
✔ Στηρίζουμε τους φίλους μας όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες.
✔ Προστατευόμαστε όλοι μαζί και ζητάμε βοήθεια από έναν ενήλικα.

Από την Ιδέα στην Πράξη!

Αφού ολοκληρώσαμε το σενάριο, ζητήσαμε τη βοήθεια των μεγαλύτερων παιδιών! Οι δύο κόρες μου ανέλαβαν να εικονογραφήσουν την ιστορία και να αντιγράψουν τους διαλόγους, δίνοντας μορφή στους χαρακτήρες που επινόησαν οι μικροί μαθητές.

Ακολούθησε η πιο συναρπαστική διαδικασία: η ηχογράφηση της αφήγησης! Τα παιδιά έδωσαν φωνή στους ήρωές τους, ζωντανεύοντας το κόμικ με τις δικές τους εκφραστικές αφηγήσεις. Το αποτέλεσμα ήταν ένα υπέροχο ψηφιακό βίντεο, που εντυπωσίασε τους μικρούς δημιουργούς όταν προβλήθηκε στην τάξη!

Η Μεγάλη Στιγμή: Η Προβολή του Βίντεο

Όταν ήρθε η στιγμή της προβολής, ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν απερίγραπτος! Έβλεπαν την ιστορία τους να παίρνει ζωή μέσα από τις ζωγραφιές και τους διαλόγους τους, ενώ ανυπομονούσαν να ακούσουν τις δικές τους φωνές στο βίντεο.

Με αυτή τη δράση, οι μαθητές μας όχι μόνο κατανόησαν καλύτερα το θέμα του διαδικτυακού εκφοβισμού, αλλά ένιωσαν και τη χαρά της συνεργασίας, της δημιουργίας και της τεχνολογικής έκφρασης!

Έπαινος για τη Συμμετοχή μας στον Διαγωνισμό

Η προσπάθειά μας δεν πέρασε απαρατήρητη! Ο επίσημος φορέας του διαγωνισμού μάς έστειλε έπαινο συμμετοχής, ο οποίος θα απονεμηθεί σε κάθε μαθητή ξεχωριστά, ως αναγνώριση της δημιουργικής του συμβολής.

Για να μοιραστούμε αυτή τη μοναδική εμπειρία, μπορείτε να δείτε το τελικό ψηφιακό κόμικ των παιδιών στο βίντεο που ακολουθεί, καθώς και φωτογραφίες από τη διαδικασία δημιουργίας.

📌 Δείτε το βίντεο της δράσης μας εδώ:

https://drive.google.com/file/d/1ZCmpib5SAC2jgq5RpCb-Y5WI6RxBdau-

 

📸 Φωτογραφίες:

IMG 6178 IMG 6179

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά μας για τη φαντασία, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητά τους! Μέσα από αυτή τη δράση, μάθαμε πως το διαδίκτυο μπορεί να είναι ένας όμορφος και ασφαλής χώρος, όταν ξέρουμε πώς να προστατευτούμε και να στηρίξουμε ο ένας τον άλλον!

🎉 Μπράβο, μικροί δημιουργοί!

 

Οι 3 Ιεράρχες

Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025, τιμήσαμε στο νηπιαγωγείο μας, τους Τρείς Ιεράρχες, τους προστάτες των Γραμμάτων και Τεχνών. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν τα ονόματά τους, το έργο τους, να μάθουν πτυχές και πληροφορίες του βίου τους αλλά και να γνωρίσουν τη μεγάλη προσφορά τους μέσα από την ανιδιοτέλεια. Αναλύσαμε για ποιο λόγο τους τιμούμε και τους 3 μαζί αλλά και ποια είναι η σχέση τους με το σχολείο και τα γράμματα.

αρχείο λήψης

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τον βίο τους και ακούσαμε και εξηγήσαμε με απλά λογάκια το απολυτίκιο που ψάλλεται στην Εκκλησία τη μέρα της γιορτής τους.

https://youtu.be/96vzmWwtM1E?si=1VSok4OpwG-c-CQ_

Στη συνέχεια φτιάξαμε κατασκευές για να πάρει το κάθε παιδί στο σπίτι του. Ένα “εκκλησάκι” με τους 3 Ιεράρχες και έναν σελιδοδείκτη τον οποίο πλαστικοποιήσαμε.

IMG 5844 IMG 5843 IMG 5830 IMG 5829 IMG 5832 IMG 5833 IMG 5834

Χρόνια μας Πολλά!

Κοπή Βασιλόπιτας

Ευχαριστήριο Μήνυμα

 

IMG 5797 IMG 5816 IMG 5814 IMG 5819 IMG 6073 IMG 6074

Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025, ο Σύλλογος Γονέων και οι Κηδεμόνων του σχολείου μας επισκέφτηκαν τον χώρο μας και μας προσέφεραν μια όμορφη και ζεστή στιγμή, κόβοντας τη βασιλόπιτα για τα παιδιά. Ο τυχερός μαθητής που βρήκε το φλουρί έλαβε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ως δώρο, ενώ το σχολείο εμπλουτίστηκε με δύο παζλ για όλα τα παιδιά. Παράλληλα, ο Σύλλογος πρόσφερε χυμούς σε όλους τους μαθητές, κάνοντας τη στιγμή ακόμη πιο ξεχωριστή.

Θερμές ευχαριστίες στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την όμορφη αυτή πρωτοβουλία, που όχι μόνο κρατά ζωντανό ένα αγαπημένο ελληνικό έθιμο, αλλά ενισχύει και την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Μέσα από τέτοιες δράσεις, τα παιδιά βιώνουν την έννοια της προσφοράς, της τύχης, της χαράς της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης. Επιπλέον, μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία, καλλιεργείται το ομαδικό πνεύμα και ενισχύονται οι διαπροσωπικές σχέσεις, συμβάλλοντας στη συνοχή της σχολικής κοινότητας.

Ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη

Τα Ζώα και η Χειμερία Νάρκη: Ένα Ταξίδι Μάθησης με τα Νήπια μας

Στην τάξη μας ξεκινήσαμε αυτή την εβδομάδα να εξερευνούμε τον συναρπαστικό κόσμο της φύσης μέσα από τη θεματική της χειμερίας νάρκης. Μαζί με τα παιδιά ανακαλύψαμε τι σημαίνει αυτό το φαινόμενο και γιατί ορισμένα ζώα το χρειάζονται για να επιβιώσουν τον χειμώνα. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες και παιχνίδια, τα νήπια συμμετείχαν ενεργά και έμαθαν παίζοντας.

Εισαγωγή στη Χειμερία Νάρκη

Ξεκινήσαμε με μια παρουσίαση γεμάτη εικόνες από ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, όπως οι αρκούδες, οι σκαντζόχοιροι, οι νυχτερίδες και οι χελώνες. Συζητήσαμε τι σημαίνει ο όρος “χειμερία νάρκη” και γιατί αυτά τα ζώα χρειάζονται να κοιμούνται βαθιά κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Μιλήσαμε για το πώς προετοιμάζουν τις φωλιές τους και αποθηκεύουν ενέργεια το φθινόπωρο, καθώς και για το πώς ξυπνούν την άνοιξη όταν η φύση γεμίζει ξανά καρπούς και τροφή.

IMG 5767 IMG 5768 IMG 5770 IMG 5773 IMG 5774 IMG 5775

Διαδραστικά Παιχνίδια στο Wordwall

Για να ενισχύσουμε τη νέα γνώση, σχεδιάσαμε δύο παιχνίδια στην ψηφιακή πλατφόρμα Wordwall:

1.Ταξινόμηση Ζώων: Τα παιδιά έπρεπε να χωρίσουν τις εικόνες ζώων σε δύο στήλες: “Ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη” και “Ζώα που δεν πέφτουν”. Η συμμετοχή ήταν εντυπωσιακή, με όλα τα νήπια να ξεχωρίζουν σωστά τα ζώα.

imageimage 1image 2

2.Μαθηματικό Κουίζ: Δημιουργήσαμε ένα κουίζ με ερωτήσεις που περιλάμβαναν αριθμούς και εικόνες ζώων. Τα παιδιά διασκέδασαν βρίσκοντας τις σωστές απαντήσεις, αναπτύσσοντας παράλληλα και τις μαθηματικές τους δεξιότητες.

image 3image 4image 5
Παρακάτω είναι οι δύο σύνδεσμοι που μπορείτε να δείτε και να παίξετε τα παιχνίδια από το σπίτι:

https://wordwall.net/resource/84971133

https://wordwall.net/resource/84973390

Το Παραμύθι της Αρκουδίτσας Μπουμπού

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε το ψηφιακό παραμύθι “Η Αρκουδίτσα Μπουμπού”, το οποίο γράφτηκε και εικονογραφήθηκε ειδικά για τα παιδιά μας. Η Μπουμπού εξήγησε με γλυκό και διασκεδαστικό τρόπο γιατί χρειάζεται να πέφτει σε χειμερία νάρκη, πώς προετοιμάζει τη φωλιά της, τι όνειρα βλέπει όταν κοιμάται, και τι της αρέσει να τρώει όταν ξυπνά την άνοιξη. Τα παιδιά αγάπησαν το παραμύθι και δήλωσαν ενθουσιασμένα με την εικονογράφηση, θέλοντας μάλιστα να αποκτήσουν ένα αρκουδάκι σαν την Μπουμπού.

IMG 5759 IMG 5763 IMG 5760 IMG 5765 IMG 5766

Καλλιτεχνική Έκφραση: Το Κολάζ της Τάξης μας

Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με μία δημιουργική δραστηριότητα. Τα παιδιά ζωγράφισαν διάφορα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, τα οποία έκοψαν και κόλλησαν σε ένα μεγάλο, ομαδικό κολάζ. Το κολάζ κοσμεί τώρα την τάξη μας, υπενθυμίζοντας σε όλους μας τις όμορφες στιγμές που μοιραστήκαμε μαθαίνοντας για τη χειμερία νάρκη.

IMG 5753 IMG 5752 IMG 5751

 

Συμπέρασμα

Η θεματική της χειμερίας νάρκης προσέφερε στα παιδιά μια πολυδιάστατη μαθησιακή εμπειρία, συνδυάζοντας γνώση, διασκέδαση, δημιουργικότητα και συνεργασία. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε το ταξίδι μας με περισσότερες δραστηριότητες που θα φέρουν τα παιδιά ακόμα πιο κοντά στον μαγευτικό κόσμο της φύσης.