Με αφορμή το “λευκό χαλί” που κοσμεί την αυλή του σχολείου μας, μιλήσαμε για τις χιονονιφάδες. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν όταν είδαν μακροφωτογραφίες χιονονιφάδων του Andrew Osokin.
Στη συνέχεια ζωγράφισαν δικές τους χιονονιφάδες!
Το Νηπιαγωγείο μας δήλωσε συμμετοχή στο πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, με τίτλο: “Ο Πέτρος και ο Λύκος”. Πριν ξεκινήσει το live streaming, τα παιδιά παρακολούθησαν ένα βίντεο που αφηγείται το υπέροχο μουσικό παραμύθι του Σεργκέι Προκόφιεφ κι εξηγεί ποιά μουσικά όργανα συμβολίζουν τον κάθε χαρακτήρα του παραμυθιού. Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγραφίζουν το παραμύθι.
Το μουσικό αυτό παραμύθι γράφτηκε από τον Προκόφιεφ το 1936 με σκοπό να διδάξει τα παιδιά σχετικά με το χαρακτήρα και τη χρήση των οργάνων της ορχήστρας και να τα εξοικειώσει με αυτά. Ο Πέτρος ζει στο σπίτι του παππού του στο δάσος και ως γενναίος νέος δεν φοβάται καθόλου τους κακούς λύκους. Αγνοώντας τις προειδοποιήσεις του παππού του τα βάζει με το λύκο, τον οποίο αιχμαλωτίζει με τη βοήθεια ενός πουλιού. Η γάτα (κλαρινέτο), η πάπια (όμποε), το πουλί (φλάουτο), ο παππούς (φαγκότο), οι κυνηγοί (πνευστά-κρουστά), ο λύκος (κόρνο) και ο Πέτρος (έγχορδα) πρωταγωνιστούν σε αυτή την πολυαγαπημένη ιστορία και διδάσκουν ευχάριστα, παραπέμποντας στα ηχοχρώματα των αντίστοιχων οργάνων.
Αφού παρακολουθήσαμε το πολύ όμορφο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα παιδιά ασχολήθηκαν με ένα φύλλο εργασίας στο liveworksheets.com, στο οποίο τους ζητείται να αντιστοιχίσουν τους χαρακτήρες του παραμυθιού με τα μουσικά όργανα.
https://www.liveworksheets.com/w/en/music/103386
Δίνεται στους μαθητές ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο καλούνται να χρωματίσουν τα κουτάκια (pixels) σύμφωνα με την εικόνα που τους δίνεται. Μετρούν κουτάκια και χρωματίζουν όσα πρέπει και στο χρώμα που πρέπει για να δημιουργηθεί ένας τάρανδος!
Δίνεται στους μαθητές ένα φύλλο δραστηριότητας, στο οποίο υπάρχουν σύμβολα χριστουγεννιάτικα αποκωδικοποιημένα σε γράμματα. Πρέπει λοιπόν να “σπάσουν” τον κώδικα και να βρουν τη λέξη. Αποκαλύπτεται λοιπόν η λέξη “ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ”.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης αυτής της σχολικής χρονιάς, αλλά και της αξιολόγησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, δημιουργήθηκαν δύο φύλλα αυτοαξιολόγησης για τους μαθητές, έχοντας ως στόχο την καταγραφή και τεκμηρίωση της νεοαποκτηθείσας γνώσης των παιδιών. Ταυτόχρονα, βάζουν τους μαθητές σε διαδικασία αναστοχασμού σχετικά με τη μάθησή τους, τον εμπλουτισμό των πρότερων γνώσεων τους και τα συναισθήματα που τους δημιούργησε το Εργαστήριο.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης, δημιουργήθηκε ένα φύλλο αξιολόγησης βασικών δεξιοτήτων του κάθε μαθητή, το οποίο συμπληρώνεται από την εκπαιδευτικό κάθε τρίμηνο, έπειτα από παρατήρηση των μαθητών. Στο φύλλο αυτό ανιχνεύεται η κατάκτηση βασικών γνωστικών και κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων, ώστε να διερευνηθεί η εξέλιξη και η πρόοδος του κάθε μαθητή και να εντοπιστούν τυχόν αδυναμίες και ιδιαιτερότητες, ώστε να χρησιμοποιηθούν εξατομικευμένες μορφές διδασκαλίας.
Δημιουργείται κόμικ στο storyboardthat.com για τη φιλία. Αρχικά γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για τα κόμικς, πως είναι η μορφή τους. Με την τεχνική της ιδεοθύελλας, συγκεντρώνονται οι σκέψεις για την ιστορία που θα δημιουργήσουν τα παιδιά κι από αυτές επιλέγονται κάποιες. Ο τίτλος του comic strip τους είναι “Έλα να γίνουμε φίλοι”. Τα παιδιά έρχονται σ’ επαφή με το περιβάλλον της πλατφόρμας, παρατηρούν πως θα δημιουργήσουν το χώρο, τους χαρακτήρες για να στήσουν την ιστορία τους, πως θα τοποθετήσουν τα συννεφάκια ομιλίας και σκέψης των χαρακτήρων. Κι έτσι δημιουργείται ένα όμορφο comic strip με τρία τετράγωνα!