Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφαλείας και γνωρίζουμε τον κύριο ΚΟΚ.
Τις πινακίδες τις κοιτώ
τις προσέχω τις παρατηρώ
καμιά τους δεν παραβαίνω
για να μην τραυματιστώ.
Η διάβαση βοηθάει να σωθώ
γι΄αυτό πάντα την ακολουθώ.
Τον Γρηγόρη περιμένω να ανάψει
διότι αλλιώς αμάξι θα περάσει.
Τον δρόμο ποτέ δεν τον πατώ
και πάντα το πεζοδρόμιο ακολουθώ
και από τη μέσα την πλευρά
πάντα περπατώ για καλό και για κακό.
Ελευθερία Αλεξιάδου
Χρόνια πολλά μαμά!
Επιστρέψαμε από τις πασχαλινές μας διακοπές και ζωγραφίσαμε τις αναμνήσεις μας!
Πάσχα
Φως και σκιές – Ολοήμερο τμήμα
Αυτή την εβδομάδα στο ολοήμερο τμήμα ασχοληθήκαμε με το φως και τις σκιές!
Ως φως καλείται η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που ανιχνεύεται από το ανθρώπινο μάτι και που εκλαμβάνεται ως αντίληψη αυτής. Επομένως, το φως είναι το αίτιο της όρασης!
Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο “Το πρώτο ονειρο του Φώτη. Ταξίδι στο φως.”
Γνωρίσαμε τις φυσικές και τις τεχνητές πηγές φωτός…
Κατηγοριοποιήσαμε τα αντικείμενα με βάση την ποσότητα φωτός που επιτρέπουν να περάσει από μέσα τους σε διαφανή, ημιδιαφανή και αδιαφανή…
Μάθαμε πως το φως αναλύεται στα χρώματα της ίριδας, δηλαδή στο κόκκινο, το πορτοκαλί, το κίτρινο,το πράσινο, το μπλε και το ιώδες. Στο πλαίσιο αυτο, μέσω πειραματισμού, διαπιστώσαμε πως όταν μια φωτεινή δέσμη λευκού φωτός συναντήσει τη διαχωριστική επιφάνεια δύο διαφανών μέσων θα παρουσιάσει διάθλαση των φωτεινών της ακτίνων με διαφορετικές διευθύνσεις και διαφορετικά χρώματα.
Φτιάξαμε καλειδοσκόπιο…
Πειραματιστήκαμε με το φαινόμενο της διάθλασης και την οπτική αντίληψη…
Παρατηρήσαμε τις σκιές μας και μάθαμε πως η σκιά ενός σώματος σχηματίζεται στις περιοχές εκείνες όπου δεν φθάνουν οι ακτίνες που προέρχονται από τη φωτεινή πηγή, γιατί στην πορεία τους παρεμβάλλεται ένα αδιαφανές σώμα…
Είδαμε τη σχέση μεταξύ της θέσης του φωτεινού σώματος με τη θέση της σκιάς του αδιαφανούς σώματος…
Τοποθετήσαμε ζωάκια πάνω σε χαρτί έτσι ώστε να πέφτει η σκιά τους πάνω σε αυτό. Έπειτα, ζωγραφίσαμε με το μολύβι γύρω-γύρω το περίγραμμα της σκιάς τους.
Μελετήσαμε τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην απόσταση του αδιαφανούς αντικειμένου από την φωτεινή πηγή με το μέγεθος της σκιάς του. Όσο πιο κοντά βρίσκεται ένα αντικείμενο στη φωτεινή πηγή, τόσο μεγαλύτερη είναι η σκιά του…
Φτιάξαμε χρωματικά μοτίβα και πάνω σε αυτά ζωγραφίσαμε σκιές…
Φτιάξαμε θέατρο σκιών και φιγούρες! Έπειτα, ανεβάσαμε την παράσταση “Τα τρία γουρουνάκια”.
Τέλος, μάθαμε ότι τα πρώτα ρολόγια που έφτιαξαν οι άνθρωποι ήταν ηλιακά και μετρούσαν τον χρόνο με τη θέση της σκιάς που ρίχνει ο ήλιος πάνω σε ένα αντικείμενο. Έτσι, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας ηλιακό ρολόι!
Επαγγέλματα- Τμήμα 2
Αυτή την εβδομάδα το τμήμα της κας Νεκταρίας ασχολήθηκε με τα επαγγέλματα!
Αρχικά, τα παιδιά κατηγοριοποίησαν τα επαγγέλματα σε παραδοσιακά και σύγχρονα!
Αναγνώρισαν το επάγγελμα που ασκεί το κάθε εικονιζόμενο πρόσωπο…
Ζωγράφισαν το επάγγελμα που θέλουν να ακολουθήσουν όταν μεγαλώσουν…
Ασχολήθηκαν με το επάγγελμα του πυροσβέστη και έφτιαξαν όμορφες κατασκευές…
Τα παιδιά έγιναν μάγειρες και μαγείρεψαν κολοκυθοκεφτέδες!
Στη συνέχεια, τα παιδιά πραγατοποίησαν αναπαράσταση των αγαπημένων τους επαγγελμάτων του χθες και του σήμερα…
Με αφορμή του βιβλίο “Ο φούρναρης πλάι στη θάλασσα ” τα παιδιά αποφάσισαν να επισκεφτούν τον φούρνο της γειτονιάς….
Έτσι, ξεκίνησαν οι προετοιμασίες για την επικείμενη επίσκεψη…
Τα παιδιά έφτιαξαν και ένα όμορφο δωράκι για να το προσφέρουν στον φούρναρη!
Και αφού οι προετοιμασίες ολοκληρώθηκαν, η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε! Τα παιδιά είδαν και έμαθαν πολλά καινούρια πράγματα για το επάγγελμα του φούρναρη και πέρασαν υπέροχα!
Γνωρίζοντας τον Piet Mondrian και το έργο του
Ο Piet Mondrian γεννήθηκε στην Ολλανδία το 1878, αρχικά ζωγράφιζε παραδοσιακά θέματα σε ένα όλο και πιο αφηρημένο ύφος.
Μέχρι το 1920 υιοθετεί ένα εντελώς αφηρημένο μοτίβο, χρησιμοποιώντας ένα καμβά ακανόνιστης σκακιέρας, όπου με μαύρες γραμμές δημιουργεί χώρους που χρωματίζει συνήθως με άσπρο, μπλε, κόκκινο και κίτρινο.
Αφού είδαμε τα πιο γνωστά του έργα, ζωγραφίσαμε τα δικά μας!
7 Απριλίου- Παγκόσμια Ημέρα Υγείας
2 Απριλίου- Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Μια φορά κι έναν καιρό, πριν πολλά πολλά χρόνια, ένα όχι και τόσο ανοιξιάτικο πρωινό, στις 2 Απριλίου του 1805, σε μια μικρή πόλη της Δανίας, την Οντένσε, γεννιέται ο Χανς, γιός ενός φτωχού τσαγκάρη και μιας πλύστρας. Είναι ένα πολύ μικρό αγόρι, αδύναμο και καχεκτικό με πολλή φαντασία και ταλέντο στην ποίηση, στο θέατρο και στη δημιουργία ιστοριών….
Xρόνια σου πολλά παιδικό βιβλίο!!!
Αυτή την εβδομάδα μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας βιβλία…
Γνωρίσαμε τις κατηγορίες των παιδικών βιβλίων…
Διαβάσαμε πάρα πολλά βιβλία…
Είδαμε τη διαδικασία δημιουργίας ενός βιβλίου…
Αφηγηθήκαμε δικές μας ιστορίες χρησιμοποιώντας τις παραμυθοκάρτες μας…
Φτιάξαμε σελιδοδείκτες…
Είδαμε την ταινία “Τα ιπτάμενα βιβλία του κυρίου Μόρις Λέσμορ”…
Λύσαμε αινίγματα κλασικών παραμυθιών…
και τέλος μάθαμε τον ύμνο του βιβλίου!