Με αφορμή την ιστορία “Ο άνεμος και ο ήλιος ” ασχοληθήκαμε με τον αέρα!
Μάθαμε πως ο αέρας είναι πολύ σημαντικός, γιατί σε αυτόν εμπεριέχεται το οξυγόνο, που είναι απαραίτητο για να ζήσουμε!
Για να καταλάβουμε πόσο σημαντικός είναι, κλείσαμε για λίγο τις μυτούλες μας!
Ο αέρας είναι παντού και ας μην τον βλέπουμε!
Προσπαθήσαμε να μαζέψουμε αέρα στις σακούλες! Ποιος μάζεψε περισσότερο;;;
Άραγε ο αέρας έχει βάρος; Ας τον ζυγίσουμε!!
Ο αέρας καταλαμβάνει χώρο και παίρνει το σχήμα του αντικειμένου μέσα στο οποίο βρίσκεται! Το μπουκάλι έχει μέσα αέρα, γι αυτό και όταν το βυθίσουμε σε μια λεκάνη γεμάτη με νερό, αυτός εξέρχεται και δημιουργούνται φυσαλίδες!
Το ίδιο συμβαίνει και όταν φυσήξουμε με το καλαμάκι μέσα στο νερό!
Αν βάλουμε γύρω από το στόμιο ενός μπουκαλιού πλαστελίνη, το νερό θα παραμείνει στο χωνί, καθώς ο αέρας που έχει εγκλωβιστει στο μπουκάλι δεν επιτρέπει στο νερό να εισχωρήσει στο μπουκάλι!
Αν τοποθετήσω ένα μπαλόνι μέσα σε ένα μπουκάλι, αυτό δεν θα μπορέσει να φουσκώσει, διότι δεν θα το επιτρέψει ο αέρας που βρίσκεται μέσα στο μπουκάλι.
Αν βάλουμε σε ένα άδειο ποτήρι βαμβάκι και στη συνέχεια βουτήξουμε το ποτήρι αυτό στο νερό, θα διαπιστώσουμε πως το βαμβάκι θα παραμείνει στεγνό, διότι ο αέρας που βρίσκεται μέσα στο ποτήρι δεν θα επιτρέψει στο νερό να φτάσει στο βαμβάκι!
Ένα εντυπωσιακό πείραμα, όπου η ατμοσφαιρική πίεση στην κάτω επιφάνεια του χαρτιού είναι μεγαλύτερη από την υδροστατική πίεση που οφείλεται στο νερό του ποτηριού στην πάνω επιφάνεια του. Έτσι το νερό παραμένει στο ποτήρι!
Για την καύση είναι απαραίτητο το οξυγόνο! Έτσι όταν καλύψω ένα αναμμένο κερί, που βρίσκεται μέσα σε ένα πιάτο με νερό, με ένα βαζάκι, μετά από λίγα λεπτά το κερί θα σβήσει και το νερό θα εισχωρήσει στο βάζο! Τώρα, αν ραντίσουμε το βάζο με άρωμα, το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό!
Φουσκώσαμε ένα γάντι χρησιμοποιώντας σόδα και ξύδι!
Αφού ο αέρας είναι άχρωμος, άοσμος και αόρατος, την παρουσία του την αντιλαμβανόμαστε από την επίδρασή του στα αντικείμενα!
Ο αέρας προκαλεί κίνηση! Έτσι και εμείς φτιάξαμε ένα αυτοκίνητο που κινείται με έναν ιδιότυπο τρόπο!
Γίναμε μετεωρολόγοι και παρουσιάσαμε την ένταση των ανέμων!
Μάθαμε ότι οι άνεμοι, ανάλογα από το σημείο του ορίζοντα που προέρχονται, φέρουν διαφορετικές ονομασίες!
Γίναμε και εμείς άνεμοι και φυσήξαμε δυνατά!
Κατασκευάσαμε ανεμοδείκτη, ανεμόμετρο και ανεμούριο για να προσδιορίσουμε την κατεύθυνση και την ένταση των ανέμων!
Κάναμε καταγραφή των ανέμων…
Διαβάσαμε μια διασκευή για παιδιά της ραψωδίας Κ της Οδύσσειας, όπου ο Οδυσσέας βρίσκεται στο νησί του Αιόλου!
Εντοπίσαμε τα γράμματα της λέξης “άνεμος ” μέσα στους ασκούς του Αιόλου!
Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από “α” όπως αέρας και τις καταγράψαμε!
Είδαμε έργα ζωγραφικής που έχουν σχέση με τον αέρα και τα περιγράψαμε!
Φτιάξαμε τις δικές μας ζωγραφικές συνθέσεις!
Φτιάξαμε φουρφουράκια…
και αερόστατα!
Φτιάξαμε παζλ στην αγαπημένη μας εφαρμογή!
Ζωγραφίσαμε φυσώντας τη νερομπογιά με τα καλαμάκια μας!
Κάναμε μαγικές σαπουνόφουσκες…
και αγώνες φυσώντας τα πον πον με τα καλαμάκια μας!
Ποιος θα καταφέρει να μαζέψει περισσότερα πον πον με το καλαμάκι του;;
Κάναμε τα πον πον να χορεύουν και περάσαμε υπέροχα!