Το καλωσόρισμα του νέου μήνα βρήκε τους μικρούς μας φίλους με όρεξη και θετική διάθεση για νέες περιπέτειες!! Αρχικά, αναφερθήκαμε στον καινούργιο μήνα, το Νοέμβρη, τα χαρακτηριστικά του και τα “ονόματα” με τα οποία συνηθίζουν να τον καλούν.
Ακολούθησε αναγραμματισμός του μήνα καθώς και αντιστοίχηση των ονομάτων του με την ανάλογη εικόνα. Εν συνεχεία, οι μικροί μας μαθητές συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας πάνω στα οποία καταγράψανε το όνομα του μήνα, ενώ κλήθηκαν να κόψουν και να κολλήσουν βελανίδια στην βελανιδιά τους διατυπώνοντας υποθέσεις, αρχικά, για τον αριθμό των βελανιδιών που θα χρειαστούν και ελέγχοντας, στο τέλος, την ορθότητα ή μη των υποθέσεών τους. Ταυτόχρονα, μελετήσαμε Φθινοπωρινούς πίνακες που απεικονίζουν τον μήνα Νοέμβριο, ενώ στη συνέχεια κόψαμε λωρίδες των πινάκων αυτών και επιχειρήσαμε να τις τοποθετήσουμε στην σωστή σειρά, με βάση την αλληλουχία των αριθμών που βρισκόταν τοποθετημένοι στις άκρες τους.
Την ημέρα που ακολούθησε, γιορτάσαμε τα γενέθλια του φίλου μας Δημήτρη, χορέψαμε μαζί του, τραγουδήσαμε, σβήσαμε τα κεράκια του, φορέσαμε τα καπελάκια που μας χάρισε, δεχτήκαμε τα κεράσματά του, του ζωγραφίσαμε όμορφες εικόνες και του ευχηθήκαμε όλοι μαζί “Χρόνια Πολλά και Ευτυχισμένα”.
Παράλληλα, το Ν του μήνα Νοέμβρη μας οδήγησε σε ανάλυση του συγκεκριμένου γράμματος. Αρχικά, παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο “Ένα Γράμμα, μία Ιστορία” με την ιστορία του γράμματος Ν και της Ντροπαλής Ντομάτας. Κατά την διάρκεια του συγκεκριμένου βίντεο κληθήκαμε να ακούσουμε και να επαναλάβουμε λεξούλες που ξεκινούν με την φωνή Ν καθώς και να ανακαλύψουμε στις εικόνες του βίντεο το συγκεκριμένο γράμμα.
Σε φύλλα εργασίας, συμπληρώσαμε το γράμμα Ν από το Ν του Νέου Οδηγού που κολλάται συχνά στο πίσω μέρος αυτοκινήτων. Το Ν της Νύχτας κατασκευάστηκε και διακοσμήθηκε από τους μικρούς μας φίλους οι οποίοι επιχείρησαν με τον τρόπο που μπορούσαν να γράψουν πάνω σε αυτό την φράση “Ν όπως Νύχτα”.
Η εβδομάδα ολοκληρώθηκε με την γιορτή των Αρχαγγέλων, μία εορτή κατά την οποία τιμάται και η Πολεμική Αεροπορία. Αρχικά, συζητήσαμε σχετικά με την έννοια της Πολεμικής Αεροπορίας και τον σκοπό της ύπαρξής της και, στην συνέχεια, παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικό με την Πολεμική Βάση Τανάγρας. Συμπληρώσαμε, φύλλα εργασίας με πολεμικά αεροπλάνα, ενώ συζητήσαμε για τον μύθο των πρώτων αεροπόρων, τον Δαίδαλο και τον Ίκαρο.
Αρχικά, διαβάσαμε την ιστορία των δύο αυτών ηρώων και αναζητήσαμε στον χάρτη τον τόπο στον οποίο έζησαν και φυλακίστηκαν. Εντοπίσαμε, επίσης, τον τόπο στον οποίο ο Ίκαρος, δυστυχώς, βρέθηκε στην θάλασσα από τον ουρανό και αναλύσαμε τον λόγο για τον οποίο η εκεί περιοχή ονομάστηκε Ικάριο Πέλαγος και το νησί Ικαρία. Εν συνεχεία, προσπαθήσαμε να αναλύσουμε τον λόγο για τον οποίο ο Ίκαρος βρέθηκε από τον ουρανό στην θάλασσα και με ένα μικρό πείραμα παρατηρήσαμε το κερί που λιώνει από την θερμότητα της φωτιάς και συνδέσαμε το χαρακτηριστικό αυτό με τα λιωμένα φτερά του Ικάρου. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την δημιουργία των δικών μας Ίκαρου και Δαίδαλου στους οποίους κολλήσαμε χρωματιστά φτερά από πούπουλα.