Εργαστήρια Δεξιοτήτων

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική: Παγκόσμια και Τοπική Φυσική  Κληρονομιά

Τίτλος: Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων

Βασικοί στόχοι:

  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων στρατηγικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων, πλάγιας σκέψης, κριτικής σκέψης
  • Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων, ενσυναίσθησης, ανθεκτικότητας, υπευθυνότητας, πρωτοβουλίας
  • Ανάπτυξη ικανοτήτων οργανωτικότητας, προγραμματισμού, επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργικότητας.

 

 Εργαστήρια – Δραστηριότητες

  1. Ας ξανασυστηθούμε – Δημουργούμε το συμβόλαιο της τάξης
  2. Άνθρωποι και ζώα – μια σχέση αλληλεξάρτησης
  3. Ο Ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπων και ζώων
  4. Σέβομαι τα ζώα – Δεν τα εκμεταλεύομαι
  5. Και τα ζώα έχουν δικαιώματα
  6. Αναλαμβάνουμε δράση
  7. Αξιολόγηση – Αναστοχασμός

Διάρκεια: 7 εβδομάδες (5-7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα)

Περίοδος υλοποίησης: (Οκτώβριος-Νοέμβριος)

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα «Διατροφή» 

 Τίτλος: «Υποθεματική: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή και άσκηση

Θέμα: «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»»

Βασικοί στόχοι

  • Γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας. 
  •  Προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
  • Σπουδαιότητα της διατροφής στη συνολικής μας υγεία.
  • Συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας.
  • Φροντίδα των δοντιών

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: (Δεκέμβριος-Ιανουάριος)

 

3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα, Συμπερίληψη

Τίτλος: « Κι αν ήμουν εγώ;»

 Βασικοί στόχοι:

·         Ανάπτυξη δεξιοτήτων Ακρόασης και Παρατήρησης

·         Καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας και κριτικής σκέψης

·         Ανάπτυξη ικανοτήτων δημιουργικότητας

·         Καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, ψηφιακών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων του νου

Εργαστήρια – Δραστηριότητες

  1. Ας γνωριστούμε διαφορετικά
  2. Η κάθε ανάγκη έχει ένα όνομα – Δικαίωμα
  3. Κι αν ήμουν εγώ;
  4. Οι πίνακες μιλάνε για δικαιώματα
  5. Τα δικαιώματα ζωντανεύουν
  6. Αποφασίζω και δρω για μένα και τους άλλους
  7. Σκέφτομαι για όσα έμαθα

Διάρκεια: 7 εβδομάδες (5-7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα)

Περίοδος υλοποίησης : (Φεβρουάριος-Μάρτιος)

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική: «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική στην Ανακύκλωση
Τίτλος Προγράμματος:  «Η αποστολή: Καθαρή Πόλη!»»

Βασικοί στόχοι:

  • Να γνωρίσουν τρόπους φροντίδας και καθαριότητας του περιβάλλοντος και του σχολείου.
  • Να αναπτύξουν περιβαλλοντική και κοινωνική υπευθυνότητα.
  • Να πειραματιστούν με βασικές έννοιες προγραμματισμού μέσα από ρομποτική δραστηριότητα.
  • Να συνδέσουν τη φροντίδα του περιβάλλοντος με τη νέα τους σχολική κοινότητα (Δημοτικό).
  • Να αναπτύξουν ομαδικότητα και δημιουργική σκέψη μέσω βιωματικής μάθησης.

STEM δραστηριότητες.

Εργαστήρια – Δραστηριότητες

  1. «Η ρομποτική αποστολή καθαριότητας»
    – Τα παιδιά φτιάχνουν χάρτη-πόλης.
    Η μέλισσα περνάει από δρόμους, μαζεύει σκουπίδια και τα ρίχνει στους σωστούς κάδους (χρωματικούς).
  2.  «Η πόλη μας πριν και μετά»
    – Σε χαρτί ή μακέτα, φτιάχνουν την πόλη “πριν” (σκουπίδια, μολυσμένα νερά) και “μετά” (καθαρή, με κάδους, δέντρα, χαρούμενους ανθρώπους).
  3. «Ο Bee-Bot πάει στο Δημοτικό για ανακύκλωση»
    – Ο Bee-Bot περνάει από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, καθαρίζοντας τη διαδρομή και μαθαίνοντας πού βρίσκονται οι κάδοι ανακύκλωσης στο νέο σχολείο.
  4.  «Σήματα καθαριότητας»
    – Τα παιδιά φτιάχνουν πινακίδες όπως «Πετάμε τα σκουπίδια στον κάδο!», «Ανακυκλώνω!», «Η αυλή του Δημοτικού λάμπει!».
    Τις τοποθετούν στο σχολείο ή στην κοινότητα.
  5. «Η υπόσχεσή μας για μια Καθαρή Πόλη»
    – Κάθε παιδί ζωγραφίζει την παλάμη του και γράφει μια υπόσχεση: «Θα σέβομαι τη φύση», «Θα φροντίζω το νέο μου σχολείο». Όλες οι παλάμες ενώνονται σε έναν πίνακα-κολάζ.

Περίοδος υλοποίησης 🙁 Απρίλιος – Μάιος)