Η διατύπωση των ερωτημάτων της εικόνας γίνεται λεκτικά αλλά και μέσα από τη χρήση συμβόλων, ώστε να προωθηθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μαθησιακή αυτονομία των παιδιών. Ανοίγοντας την εικόνα, τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν στις εξής ερωτήσεις:
Κοίταξε προσεκτικά την εικόνα. Τι παρατηρείς;
Από πού έρχεται η βροχή;
Πώς πηγαίνει το νερό στον ουρανό ή τα σύννεφα;
Που πηγαίνει το νερό της βροχής;
Τα σύννεφα τι είναι;
Από πού έρχεται το νερό;
Πώς γίνεται η βροχή;
Τι μας χρησιμεύει το νερό;
Είναι το χιόνι νερό;
Ανίχνευση πρότερων γνώσεων των παιδιών.
Ακούμε το τραγούδι και κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά.
Αναπαράσταση του κύκλου του νερού.
Διαβάζουμε όλοι μαζί “Το ταξίδι του σταγονούλη”
Τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να δούν όλο το ταξίδι που κάνει η σταγόνα και να παρακολουθήσουν το θαυμαστό ταξίδι της σταγόνας νερού.
Τα παιδιά καλούνται να διατυπώσουν τις ερωτήσεις τους, να περιγράψουν ,να εξηγούν και να ερμηνεύουν. Προτρέπω τα παιδιά να αφηγηθούν το παραμύθι που ακούσανε και είδανε, να θυμηθούν όλοι μαζί τον ήρωα του παραμυθιού ,την σταγονίτσα , τι ενέργειες έκανε η σταγονίτσα; Τονίζοντας τη διαδοχική σειρά των γεγονότων και φροντίζοντας να χρησιμοποιώ λέξεις όπως πρώτα, μετά ,ύστερα μετά από αυτό κ.λ.π. Ενθαρρύνει και διευκολύνει την συμμετοχή κάθε παιδιού.
Ζεσταίνουμε το νερό στο φούρνο μας και περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Τα παιδιά κάνουν τις προβλέψεις τους. Το νεράκι μας εξατμίζεται , γίνεται ατμός!!!!!!!!!!!!
Όταν μπήκε στην κατάψυξη έγινε πάγος !!!!!
Κάναμε πειράματα με το νερό , το νερό ως διαλύτης , μάθαμε έννοιες , υγρό , στερεό , αέριο .
Η Νηπιαγωγός
παρουσιάζει ένα βίντεο ώστε να αναδειχθούν απόψεις σχετικές με τις νέες έννοιες που έχουν προκύψει από την παρακολούθηση και την ακρόαση του παραμυθιού. Αφού παρακολουθήσουμε το βίντεο συζητάμε γι’ αυτό που είδαμε, για τις διάφορες φάσεις από τις οποίες περνάει μία σταγόνα και βοηθάμε τα παιδιά με ερωταποκρίσεις να αφηγηθούν το ταξίδι της σταγόνας και να περιγράψουν αυτό που είδαν. Στόχος μας είναι να κατανοήσουν τα παιδιά τις έννοιες «ΕΞΑΤΜΙΣΗ» «ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗ» «ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΗ» «ΣΥΓΚΕΝΤΩΣΗ» και να τα προτρέψουμε να μας περιγράψουν και να μας εξηγήσουν/ερμηνεύσουν το ταξίδι του νερού. Τα ερωτήματα ενθαρρύνουν τα παιδιά να συγκρίνουν τις νέες πληροφορίες που έχουν αποκομίσει από την προσεκτική παρατήρηση εκόνων που περιλαμβάνονται στο διαδραστικό βίντεο.
Κατά τη διάρκεια του βίντεο τίθενται στα παιδιά οι εξής ερωτήσεις:
-Τι είναι το σύννεφο και από τι αποτελείται;
Τι παθαίνει το νερό από την θάλασσα όταν ζεσταίνεται από τον ήλιο;
Πως το ονομάζουμε αυτό;
-Ο Αέρας φυσάει τα σύννεφα και πού πάνε τα σύννεφα;
-Τι πέφτει από τα σύννεφα όταν αυτά μαζεύονται και βαραίνουν;
-Πως το λέμε αυτό;
Βάλε στη σωστή σειρά τις εικόνες που μας δείχνουν τον κύκλο του νερού .
Μάθαμε για τα ποτάμια της περιοχής μας και τον άθλο του Ηρακλή . ΠΗΓΗ : mythoshraklh.gr
ΟΙ ΣΤΑΒΛΟΙ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΑΥΓΕΙΑ

























