«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!». Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία.
Στις 14 Οκτωβρίου ξεκινήσαμε το πρώτο εργαστήρι δεξιοτήτων με θέμα την οικογένεια. Ακολουθήσαμε τον «Έλφι τον ουρανοκατέβατο» στην περιπέτειά του στη γη, όπου έψαχνε το «αστροποδήλατο» του. Μέχρι να το βρει συνάντησε πολλές οικογένειες ζώων και έμαθε για την οικογενειακή πολυμορφία.
Η πρώτη οικογένεια με την οποία ασχοληθήκαμε ήταν η οικογένεια των πιγκουίνων που αντικατοπτρίζει την πυρηνική οικογένεια. Μάθαμε από ποια μέλη αποτελείται, ποια είναι τα πλεονεκτήματα της, ποια τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν και μιλήσαμε για πιθανούς τρόπους επίλυσης. Επιπλέον μάθαμε για τον τρόπο ζωής των πιγκουίνων, τον τρόπο προστασίας των μικρών από τους γονείς τους και τις θυσίες που κάνουν για αυτά.
Την εβδομάδα 29 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε για την οικογένεια των λύκων, την αγέλη. Αντικατοπτρίζει την εκτεταμένη ή διευρυμένη οικογένεια τα πολλά μέλη της οποίας ζουν μαζί. Μιλήσαμε για τα πλεονεκτήματα της και βρήκαμε λύσεις σε κάποια προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Μάθαμε για τη ζωή των λύκων, διαβάσαμε βιβλία και ζωγραφίσαμε έναν λύκο και την οικογένειά του.
1ος Άξονας: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ, Αυτομέριμνα
θέμα: ” Γνωρίζω τον εαυτό μου, Μαθαίνω να με αγαπώ”
Σε όλα τα μικρά παιδιά αρέσει να ασχολούνται με το όνομά τους, τη μικρή αυτή λέξη που είναι η ταυτότητα τους από την ώρα που γεννιούνται. Το όνομα τους αποτελεί κίνητρο για πολλές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο μέσα από τις οποίες μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε τόσο το δικό μας όνομα όσο και των φίλων και συμμαθητών μας. Μια καθημερινή τέτοια δραστηριότητα είναι το παρουσιολόγιο της τάξης μας αλλά και το παιχνίδι μας στις γωνιές χρησιμοποιώντας τις ατομικές μας κάρτες.
Με το όνομά μας παίξαμε πολύ:
-Ψάξαμε μέσα στο τηγάνι με τα ονοματοαυγά να βρούμε ποιό αυγό από αυτά που τηγανίζονται γράφει πάνω του το όνομά μας.Έπειτα έπρεπε να το βγάλουμε προσεκτικά με την κουτάλα και να το βάλουμε στο πιάτο. Δεν ήταν εύκολη υπόθεση αν σκεφτείς πως το τηγάνι μας είχε μέσα 20 αυγά!
-Φυσικά μέσα από το καθημερινό μας παιχνίδι με τις κάρτες μας στις γωνιές είδαμε πως κάποιοι φίλοι μας είχαν πιο μεγάλες κάρτες από κάποιους άλλους και αυτό φυσικά συνέβαινε διότι είχαν μεγαλύτερα ονόματα!Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και θελήσαμε να δούμε ποιός έχει το πιο μεγάλο όνομα στην τάξη μας, ποιός το πιο μικρό αλλά και πόσα γράμματα έχει το όνομα του καθενός από μας. Δείτε τον πίνακα που φτιάξαμε:
-Στην αυλή μας παίξαμε ένα υπέροχο παιχνίδι με το αερόστατο!Διαλέξαμε μια ηλιόλουστη μέρα και βγήκαμε όλοι μαζί έξω. Αφού κρατηθήκαμε όλοι από τις χειρολαβές του αερόστατου το σηκώσαμε πολύ ψηλά αφήνοντας τον αέρα να τρυπώσει από κάτω. Ευτυχώς το ελαφρύ αεράκι εκείνης της ημέρας μας βοήθησε πολύ. Όταν το ανεβάζαμε ψηλά η κυρία έλεγε δυνατά το όνομα ενός παιδιού, τότε το παιδί που είχε ακούσει το όνομά του έπρεπε να αφήσει τη λαβή του και να τρέξει περνώντας κάτω από το φουσκωμένο αερόστατο στην ακριβώς απέναντι πλευρά. Συνεχίσαμε πολλές πολλές φορές μέχρι να παίξουμε όλοι!
-Κάναμε πολλούς αναγραμματισμούς με το όνομά μας και μετά το τέλος του παιχνιδιού μας φτιάξαμε ονοματοπυραυλάκια χρησιμοποιώντας αυτά τα γράμματα!
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ
Στην Παρεούλα κρατήσαμε ένα καθρέπτη και κοιτάξαμε προσεκτικά το είδωλό μας. Πώς είναι τα μαλλιά μας και τι χρώμα έχουν τα μάτια μας;έχουμε μικρή ή μεγάλη μυτούλα; Περιγράψαμε τον εαυτό μας. Αφού όλα τα παιδιά παρατήρησαν το είδωλό τους στον καθρέπτη στη συνέχεια ζωγραφίσαμε μέσα σε υπέροχα χάρτινα καθρεπτάκια τον εαυτό μας όπως τον βλέπουμε εμείς. Τι όμορφο που ήταν το αποτέλεσμα!Καθρέπτη καθρεπτάκι μου δεν είμαστε όλοι υπέροχοι;
-Πάμε να μετρηθούμε;Ποιό είναι το ψηλότερο παιδί της τάξης μας; Κάθε λευκή λωρίδα χαρτί είναι ίση με το ύψος μας…και εμείς πρέπει να τη στολίσουμε όσο πιο υπέροχα μπορούμε με τους μαρκαδόρους μας!Κάθε ένας από μας έβαλε την προσωπική του πινελιά και το δικό του γούστο.Τι όμορφα που βγήκαν ειδικά όταν στην κορυφή τους βάλαμε τι φατσούλες μας:
-Φτιάξαμε τον εαυτό μας με ένα διαφορετικό τρόπο ξεκινώντας με ένα ρολό από χαρτί υγείας το οποίο βάψαμε με ένα χρώμα της αρεσκείας μας. Μόλις το κολλήσαμε στο κέντρο του χαρτιού ξεκίνησε η δημιουργία!Βάλαμε κεφάλι, χέρια, πόδια, μαλλιά και φυσικά βάλαμε όλοι την προσωπική μας πινελιά.Χρησιμοποιήσαμε όλη μας την έμπνευση και στο τέλος βγήκαμε πολύ χαριτωμένοι δεν νομίζετε;
-Φτιάξαμε και το προσωπικό μας αερόστατο το οποίο στολίσαμε με το αποτύπωμα της παλάμης μας.Κάθε παιδί έχει διαφορετικό αποτύπωμα παλάμης,το ξέρατε αυτό;Ήταν μια δραστηριότητα που χαρήκαμε πολύ καθώς μας αρέσει να ανακατευόμαστε με τα χρώματα!Σας χαιρετάμε από ψηλά!
Κάνω την δική μου προσωπογραφία
Τα παιδιά έχουν έναν δικό τους μοναδικό, ξεχωριστό τρόπο να αποτυπώσουν τον εαυτό τους!
Γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά προσώπων παιδιών και από άλλες χώρες του κόσμου, μέσω του παιχνιδιού και της ζωγραφικής.
Πως μπορώ να προσεγγίσω τον εαυτό μου μέσα από την ιστορία του παρελθόντος;