Οργάνωση “Λαϊκής” Παιδικού Βιβλίου
«Όνειρο το ‘χω βρε παιδί
δικιά μου να ‘χω λαϊκή!
Δε θα πουλώ βουνά αυγά,
βιβλία θα ΄χω για παιδιά!»
Το Νηπιαγωγείο Καλάθου γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου και σε προσκαλεί να γιορτάσεις και εσύ μαζί μας!
Ο τρόπος είναι απλός… Έχεις βιβλία που τα διάβασες πολλές φορές και τα βαρέθηκες;Φέρ’τα την Παρασκευή 4 Απριλίου στο νηπιαγωγείο και αντάλλαξε τα με άλλα που θα βρεις στη λαϊκή μας! Από τις 8π.μ εως τις 4μ.μ.!!!
«Για τους φίλους του βιβλίου
και γείτονες του νηπιαγωγείου την Παρασκευή θα είμαι εκεί
έλα και εσύ στη λαϊκή»
Μια από τις πιο δημιουργικές και διασκεδαστικές δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας ήταν η οργάνωση της “Λαϊκής Παιδικού Βιβλίου”. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους βιβλία που είχαν βαρεθεί να διαβάζουν και τα αντάλλαξαν με άλλα βιβλία που βρήκαν στη «λαϊκή» που στήθηκε στο νηπιαγωγείο.
Η διαδικασία ήταν η εξής:
-
Συλλογή βιβλίων: Κάθε παιδί έφερε από το σπίτι του βιβλία που ήθελε να ανταλλάξει. Τα βιβλία αυτά ήταν είτε ιστορίες που τα παιδιά είχαν διαβάσει πολλές φορές είτε βιβλία που δεν τους ενδιέφεραν πια.
-
Στήσιμο της λαϊκής: Δημιουργήθηκε μια αυτοσχέδια “λαϊκή” στο νηπιαγωγείο, όπου τα βιβλία ήταν τοποθετημένα σε μικρούς πάγκους, και κάθε παιδί είχε την ευκαιρία να επιλέξει τα βιβλία που ήθελε να διαβάσει αντ’ αυτών.
-
Ανταλλαγή βιβλίων: Τα παιδιά αντάλλαξαν τα βιβλία τους με βιβλία που είχαν ενδιαφέρον για εκείνα. Η διαδικασία αυτή ενίσχυσε το ενδιαφέρον τους για νέες ιστορίες και δημιουργικές αφηγήσεις, ενώ παράλληλα τα βοήθησε να αναπτύξουν τις δεξιότητες της συνεργασίας και της συζήτησης γύρω από τα βιβλία.
Η δράση αυτή αποδείχθηκε πολύ δημοφιλής και αποτελεσματική στην ενίσχυση της αγάπης για το βιβλίο. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και ανυπομονησία να συμμετάσχουν, και η «λαϊκή» έγινε για εκείνα μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία. Οι ανταλλαγές βιβλίων βοήθησαν τα παιδιά να διευρύνουν τις αναγνωστικές τους επιλογές, ενώ παράλληλα δόθηκε έμφαση στην ιδέα της κοινής χρήσης και της αλληλοβοήθειας.