Φυσάει ο Μπάτης?

Μια μέρα με δυνατό αέρα τα παιδιά παρακολουθούν τη σημαία της αυλής μας να κυματίζει δυνατά.
Τα παιδιά ωθούνται να σκεφτούν από πού προέρχεται ο αέρας.
_Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι οι άνεμοι έχουν διαφορετικές κατευθύνσεις και γι αυτό διαφορετικές ονομασίες.
_Προσπαθήσαμε με τον αυτοσχέδιο ανεμοδείκτη μας να προσδιορίσουμε τον σημερινό Άνεμο.
Ηταν Μπάτης? Σχεδόν!
1
Πόσα άλλα πράγματα μπορεί να κινήσει ο άνεμος;
_Βάλαμε σε μια γραμμή παιχνίδια της αυλής και παρατηρήσαμε ποια από αυτά μετακίνησε ποιο μακριά ο άνεμος.

Μετριέται η δύναμη του ανέμου;
_Φυσικά! Μάθαμε την κλίμακα των Μποφώρ.
FrancisBeaufort2.png1

Βγαίνουμε στην αυλή και αφήνουμε τον αέρα να φυσήξει στο πρόσωπό μας,
να φυσήξει τα μαλλιά μας,
τις κορδέλες μας,
τα πανιά μας
και τελικά τον φυλακίζουμε στην τσάντα μας.
fvteinoyla 1
.jpg
Όταν επιστρέφουμε στην τάξη διαπιστώνουμε ότι δεν φυσάει αλλά υπάρχει αέρας, αφού αναπνέουμε ή αφού μπορούμε να τον δημιουργήσουμε με ένα βιβλίο μια βεντάλια ένα φυσερό κ.α.

Ακούσαμε την ιστορία «Τhe Wind blew» στον υπολογιστή, την δραματοποιήσαμε, γυμνάσαμε την παρατηρητικότητα και την μνήμη μας
_Τι άρπαξε πρώτα ο σκανταλιάρης άνεμος?
_Σειροθέτηση των αντικειμένων.
_Δραματοποίηση της ιστορίας.
The wind blew

Κρύβεται και αλλού ο αέρας?
_Μαντέψαμε διάφορα πιθανά μέρη, έπειτα τους δείχνουμε ένα γυάλινο άδειο μπουκάλι.
Τους ρωτάμε αν πιστεύουν ότι υπάρχει αέρας μέσα.
Θέλουμε να κατανοήσουν ότι το μπουκάλι έχει όντως αέρα μέσα, όπως σωστά μάντεψαν κάποια παιδιά. Το βουτάμε σε μια λεκάνη με νερό και τα παιδιά βλέπουν τις φυσαλίδες αέρα να βγαίνουν στην επιφάνεια του.

Και τώρα… Ώρα για μαγεία!
_Βάζουμε το άδειο μπουκάλι στην κατάψυξη για 5 λεπτά.
Όταν το βγάλουμε τοποθετούμε στο στόμιο ένα κέρμα και αφήνουμε τα παιδιά να ζεστάνουν το μπουκάλι με τα χέρια τους. Το κέρμα αναπηδάει.
to pneyma toy mpoykalioy 1
Μαγεία? Όχι, γιατί ο αέρας έχει άλλη μια ιδιότητα : Να διαστέλλεται!

Γνωρίσαμε τον Φασιανό
Τον ζωγράφο που αγαπούσε πολύ τον αέρα.
Που το ξέρουμε? Μα τον είδαμε στους πίνακες του. Φυσάει σε όλους!
IMG 0050 900x900
Διαλέξαμε τον πιο ανεμοδαρμένο πίνακα και τον αναπαραστήσαμε εικαστικά.
Δώσαμε και το όνομα της Μαμάς μας στην βάρκα και σαλπάραμε
“Εχω τις ρίζες στην Μαμά μου και αέρα στα πανιά μου!”
274581261 908554053142181 1298758649261424949 n 1274492736 1012270339645641 4882905305023139504 n 2274262136 662026971905443 8084088828344512628 n274305488 1009706593234486 1667376075284805177 n 1
273854133 806962110698567 136559085483075091 n 1274657458 375577551060058 3060110465269953001 n 1274587147 1379645472525803 1760929059057841542 n 1274551023 508836427263589 1406402871373866794 n 1274352494 734173660886688 2267961518973521789 n 1274338084 470794788038021 8167067303140499299 n 1274290016 2766652930304551 5493795555465949941 n 1273854133 806962110698567 136559085483075091 n 1

ανεμος και μαθηματικα

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση